- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Aktív témák
-
Xirtam
veterán
Most olvastam, hogy a Ferrari a kormányon is dolgozik. Teljesen új szervót csináltak az F2012-be.
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #40996 üzenetére
Hétfőn 8:00-8:40 között adják le a riportokat. @szujozilu Twitter
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #41011 üzenetére
Jó lesz ez, majd belejönnek idővel. A végére elég színvonalas műsorszám lesz! Kimi-n megint sírtam egy sort.
-
Xirtam
veterán
-
Xirtam
veterán
A rajtrácson lévő autók tömegének 650 kg-nak kell lennie, hiába van benne kevesebb benzin, ha a súlya ugyan annyi mint a többi autóé.
-
Xirtam
veterán
válasz attisx #41034 üzenetére
Az oké, de úgy gondoltam a futam előtt is van egy súly aminek meg kell lennie. Régen ezeket kiírták amikor tankolás volt. Most is kiírhatnák . . .
Mindenesetre az én véleményem az, hogy ez akkora hátrányt nem jelent. Motorerőben a Mercedes meg a Ferrari erősebb és ez látszik is, Azt a ~15 kg-t lehet ellensúlyozni, ha megfelelő lóerő / kg az eloszlás.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41036 üzenetére
Ott is pontatlan voltam 640 a minimum súly, Weight with water, lubricant and driver: 640 kg
-
Xirtam
veterán
válasz D@ni88 #41063 üzenetére
Mire akarsz utalni? A Ferrari meg a McLaren mind a ketten 1 helyre nyomatják a kipufogót. Csak nálunk egyenlőre túlmelegedési problémák vannak. Folyamatosan mikor Alonso kijött a box-ból, a box végén várta 2 szerelő, és ott mérték járó motorral, hogy mennyire melegszik az autó.
Látszik is, hogy tele van senzorokkal pakolva a hátsó felfüggesztés.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz D@ni88 #41071 üzenetére
Új koncepció. Ez benne volt/van a pakliban. Barcelona után biztos képet kapunk. Mondjuk én fogadni is szoktam a Ferrari-ra. Ezért is követem őket technikailag is ennyire. Amit Barcelona-ban nyújtanak abból okosabbak leszünk. De a gumi használat eddig oké. SETUP-okat kell megtalálni. Mert eddig végig minden autónk hajazott az előző évire. Így egyszerűbb volt bekalibrálni. Nem mondom, hogy rosszul állunk. De egyenlőre ez nem VB autó. Legalábbis amit Jerez-ben produkált.
De ha tényleg odateszik magukat. És hozzák a régi formát amit még Enzo képviselt. Hogy azonnal képesek voltak a módosításokkal akkor esélyes. Mert ez az év 20 futam, ha minden igaz. És azért 2 futam között rengetegszer lehet változtatni az autón. Pénz az meg van dögivel. Évről évre jobb piaci helyzetben van a Ferrari. Főleg mióta tele vagyunk olaj sejkekkel. Montezemolo-ban meg bízok. Nem hiába már majdnem 20 éve vezeti a Ferrari-t.
Mindenesetre hatalmas évad lesz ez már most látszik. Sokkal kiegyensúlyozottabb mint a tavalyi. És ebben a Pirelli is sokban hozzájárult/ fog.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz D@ni88 #41074 üzenetére
Nem a kerekekre van, a hátsó felfüggesztésre, amely tovább irányítja. Mivel FIA kikötötte pontosan, hogy hány fokban és hány cm magasan kell lennie a kipufogónak. Most a felfüggesztéseket használják aerodinamikai elemekként. Az első felfüggesztést is ezért cserélték le. Igaz a súlypont lejjebb került. De majd nézzétek meg mikor rajtrácson állunk. A 2 Ferrari pilóta fejje sokkal lejjebb lesz mint a többieké.
De a McLaren és a RBR-nél is látszott, hogy ez egyenlőre nem jó megoldás. Mind a 2 csapat úgy körözött a Ferrari-val egyetemben, hogy plusz szigetelések voltak a felfüggesztésen.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz hunnylander #41077 üzenetére
Az indítómotor nyílása egy sima lyuk.
-
Xirtam
veterán
válasz hunnylander #41079 üzenetére
-
Xirtam
veterán
"Az RB8 hátulról.
Érdemes megnézni, hogy mennyire aprólékosan kidolgozottak a részletek:
- a vákuumcsomagolt hátsó karosszéria,
- a diffúzorcsatornák kerekített belső élei,
- a diffúzor feletti mini szárnyelem, ami oldalra is "körbefolyik",
- a zsalu szerű fékhűtő csatornák a kerekek belső oldalán, amik persze aerodinamikai elemek, csak a szabály itt hagy rá kiskaput,
- az alsó lengőkar borításába bújtatott féltengelyek,
- a meghosszabbított diffúzorcsatornaként használt hátsó szárnyvéglap aljak,
- az alsó szárnyelem (beam wing) közepén található rés, valamint a diffúzor közepén kialakított indítómotor nyílást.Ez a rengeteg apró, precízen kialakított és működő(!) részlet teheti naggyá ezt az autót is."
Wéber Gábor
-
Xirtam
veterán
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Főleg, hogy a technikai mérnökök elmondták. Az első felfüggesztés pont h javított az autón. És semmi köze a nehézségekhez. Kb. 200x leírtam, hogy ismerkednek az autóval. Erre mi sem bizonyíték mint, hogy Massa tegnap visszament Maranelloba megint szimulátorozni. .
Mondjuk ez is jópofa:
We’re happy to report that our new car, the F1 W03, completed its first 100 kms during a filming day today...
Erről beszélt Pat Fry, hogy egyes csapatoknak lehetősége van/volt pályára gurulni teszt előtt. Így lehet, hogy pont előjöttek volna azok a problémák az autóval amik a teszten. És amik hátráltatták Alonso-t a munkában.
Azzal amúgy tisztában vagytok, hogy a teszteken a minimum súlyt sem kell betartani? Csak mert mindenki hatalmas (mindenki = hírportálok) látnok lett pár hét alatt. Lotus az év autója, Kimi az új VB. Kb mindenhonnan ez csöpög!
McLaren-t meg leírni? Ugyan már. Én sose tenném. Csak úgy ahogy a Ferrari-val se tenném ezt. Nem nehéz a csúcsról leesni. De mélypontról felállni? Annál nehezebb és dicséretesebb. 60 év az 60 év. Anno is mikor az Alfa visszakérte a lízingelt versenyautókat, és saját csapatot csináltak. Majd Enzo megcsinálta az első gyári Ferrari-t a pályára és ott volt a VB. Képesek voltak rá? Jó más felfogás stb. stb. De kitartás és megfelelő munkával bármi megvalósítható. Ott a RBR a 2009-2011 es évben látottakból nyugodtan kiindulhat mindenki. Dolgoztak keményen? IGEN. Meglett az eredménye? IGEN!
Hiába van ott egy Adrian, ha a csapat nem úgy állna a dolgokhoz nem lennének sehol. Vettel meg csak tovább tetézi az egészet. Ahogy kiszáll az autóból. Rengetegszer elmondták olyan mint anno MSC. Egyből a mérnökéhez rohan. Anno MSC is volt, hogy hajnal 2-3 kor hagyta el a boxutcát. És Vettel-ről is ezek szivárognak ki, hogy egyes versenyhátvégégen utolsó pilótaként hagyja el a garázst.
Amúgy kis spekuláció tőlem a mai napra:
Tegnap Maranelloban volt egy kínai srác: Sun Zheng aki a Formula Abarth-ban versenyzik. Jó látni, hogy lassan de biztosan a régi vonalat megtartva de még is szakítva a hagyománnyal nézelődik és bővíti a Ferrari Academy-t más nemzetekkel is a Ferrari. Nem csak Brazíl meg Olasz pilótákkal. Én nem lepődnék meg, ha azon kívül, hogy a Ferrari a Sauber-nek Motort, Váltót,KERS-t ad. Ha Massa éve nem alakulna úgy ahogy azt sokan reméljük, hogy Perez / Kobayashi-t leszerződteti a csapat 1-2 évre.
Kíváncsi leszek.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41140 üzenetére
Hát nem tudom. Ugye most eltörte a lábát. Ugyan ott ahol tavaly. Azóta túl sok információ nem érkezett Kubica-ról. Viszont ~ május - június között kipróbálja az F60 / F10-est az új V6 turbóval felszerelt motorral. De ez még a jövő zenéje.
Pont tegnap néztem, hogy edzenek a srácok. Nekem egy sima szilánkos törésem volt a bal csuklómban. Cirka 10 éve. Folyamatosan látogatom a konditermet. És azért olykor mikor nagyobb súlyt fogok érződik az, hogy az nem a gyári állapotában van. Na most Kubica keze sokkal jobban roncsolódott.
Nem akarok paraszt lenni, de én túl sok jövőt nem fűznék hozzá. Jó volt, gyors volt. Sajnos nem a megfelelő technika volt alatta. Pedig egy VB esélyes volt.
Indoklom is azon túl, hogy sérülése volt. Egy F1-es fékpedált egy Melbourne-i célegyenes végén megközelítőleg 150-172 kg súlynak megfelelő erőkifejtéssel kell nyomni. Ugye itt 1 lábról beszélünk. Miért? A lassulás végett a gravitáció 2.3-3.3 x hat az emberi testre. Ezt még talán ki is bírja a lába, ha normálisan forr össze, és nincs idegi probléma a lábában. De ott a keze. Szervoval vannak felszerelve az autók. Viszont egy tempósabb kanyar. Törökország. Ahol bizony 180-220 Km/H-val veszik a kanyart, és elen kell tartani a centrifugális erőnek. Hát oda azért nem árt egy sérülésmentes kar. És Kubica esetében nem egy egyszerű törésről beszélünk, Hiszen leszakadt a karja.
Male Ezek az autók nem ~-10 körüli hőfokra vannak belőve. És egy F1-es autót nem fognak azért állítgatni, hogy havas körülmények közé kivigyék, főleg úgy, hogy rá 2 napra már indítják is az autót Jerez-be. Ahova értelem szerűen a szerelők hamarabb / a kocsival elindulnak, hogy ott fogadják azt és előkészítsék. Gondolom ez evidens.
Mind1 igazából. Ez így alakult. Barcelona-ban sokkal nagyobb potenciál van mint a pályában mint a mostani időjárásban ami ott van. Ha a napi 100 kört képes teljesíteni a csapat akkor sikeresnek mondható a tesztelés. Hiszen akkor napi ~100 körből megfelelő adat gyűlik ahhoz össze, hogy kiértékelhessék azokat megfelelően, majd azt átültethessék a szimulátorra. Massát pont ezért hívták Maranelloba vissza , hogy teszteljen a szimulátorral. Mert kb. mostanra lettek kielemezve azok az adatok, amiket gyűjteni tudtak Jerez-ben.
Az F2012-nek már az első köreiben is látszik, az F150-hez viszonyítva, hogy Jerez-ben tavaly melegebb volt, még is összehasonlítva a felvételeket sokkal agresszívabban maradt az ideális íven az autó.
Ferrari drukkereknek mondom, hogy nem szabad feladni. Mert új koncepció, mondtam már ki kell ismerni. RBR és pár csapat (Sauber) a tavalyi koncepcióra ültették rá az új szabályok által kötelező tett módosításokat. Így ők megfelelő SETUP és adatmennyiséggel rendelkeznek. (nagy vonalakban) Míg a Ferrari új autója egyáltalán nem hasonlít egyik autóra se amiket 2009 óta alkalmazott. Így azért fogjuk rá, hogy a 0-ról építkeznek a szerelők, a mérnökök, a csapat. Azon kívül, hogy az autó aerodinamikai téren változott mechanikai téren is rengeteget. Új kormány motor(szervo), új felfüggesztés elől hátul(súlypont és gumimelegítési okokból). És a kedvencemet majdnem elfelejtettem. Múltkor beszéltétek a benzin fogyasztást. Teljesen újraprogramozott újratervezett ECU-t alkalmaz a csapat ebben az évben. És a motor is a KERS is módosításokon esett át! Itt már meg is bukott az, hogy ~ mennyit eszik a Ferrari motor és ez mennyi másodperc különbséget jelent.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Hivatalos: Petrov váltja Trullit a Caterhamnél
+
Adrian Awarded Motor Sport Hall of Fame Award Gondolom nem kell ecsetelni , hogy megérdemelte.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41140 üzenetére
Lotus igényt? Hova? 2 ütőképes pilótájuk van. Ezek közül az egyik VB győztes a másik pedig egy GP 2 bajnok.
[NEWS
Vitaly Petrov joins Caterham F1 Team]No mercy! Jo drills Kamui. He started with Senna+Prost in '88!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Hoztam még mára egy ilyet is ez hivatalos FIA összehasonlítás. Azért itt is látszik amiről beszéltem. Hogy merőben szakítottak az előzőekhez képest.
F10 / F150:
F150 / F2012:
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41152 üzenetére
A lényeg így is látszik. F10 + F150 mint két tojás F150 vs. F2012 mint két különböző autó. Aldo Costa tevékenységei látszódtak az F10 / F150-nél. De nem baj, örülök, hogy a Merci-nél van. Az idei autójuk kb egy az egyben a tavalyi! MESSZIRŐL!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41154 üzenetére
Pontosan ahogy mondod. De 21-én meglátjátok hogy igazam van. Okkal küldte el Domenicali
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41159 üzenetére
Talán Brawn jobban oda tud erre figyelni. Hiszen régen se volt ezzel probléma. De én tartok ettől, hogy ez lesz. Azokból a képekből amiket láttam eddig a Mercedes-ről. Nekem nagyon hajaz a tavaira. Még Hunny is mondta amikor valaki linkelte a PR képet ahol félig fekete/árnyékolt a kocsi, hogy ez a tavalyi. . . Pedig az már az idei volt.
De igazából mindenki a tavalyi autóra építkezett valamilyen szinten. Lehet, hogy ők tökéletesítettek a félretervezett autót.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #41165 üzenetére
Segítek. Azt fogjuk kapni! Aldo gondoskodik róla
-
Xirtam
veterán
Már előtte le lett lőve a projectről. Hál isten az új autóhoz semmi köze nem volt.
Motion_Blur Barcelona után beszélgessünk erről! Eddig RB8 ra voksolok. Semmit nem veszített a tapadásából. Adrian kiküszöbölte teljesen a fújt diffuzór hiányát. Ekkora koponyát. Hihetetlen.
McLaren-ről van még véleményem bár ezt már kifejtettem. Ők képesek a leggyorsabban reagálni egyes hibákra, és megoldásokra. Ez 5-6 éve így van. Az előtt a mi (Ferrari) voltunk képesek erre. Az a vicces sokan azt hiszik félrefejlesztettek. Mert az ő orruk nem hasonlít a többiek megoldására. LOTUS-ról egyenlőre annyit, hogy teszteken a minimum súlyt sem kell betartani. Igazából fogadásokkal is megvárom a 3. szabadedzést Melbourne-ben. Ott nálam már kirajzolódik az erősorrend. Legalábbis az időmérős. Aztán a futamon meglátjuk. Van véleményem igazából a LOTUS-ról is, ezt pont ma vetettem le lapra. A Sauber-t is meg a Williams-et is. Szerintem este lepötyögöm!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Júliusban már elment Aldo Costa! Élőszőr az volt, hogy más feladatokat kap a családon belül. Majd megerősítettük hivatalosan hogy fel lett bontva vele a szerződés. Már júliusban, de szeptember elejéig a felmondási időt töltötte.
Majd ugye Brawn beszélt az igazgatóval Dieter Zetsche, hogy kevés a létszám. És már Augusztusban tudni lehetett, hogy Costa megy a Mercedes-hez. Ilyenkor az új autóról még egy szösszenet sem volt papíron.
És miután Aldo elhagyta a csapatot Szeptemberben, utána jelentették be a PR-esek, hogy elkezdenek a jövő évi autóra koncentrálni.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41186 üzenetére
hát....
-
Xirtam
veterán
Massa a szimulátor után tett egy érdekes megjegyzést! " Az igazságról csak Melbourne-ben fog lehullani a lepel. " Még a végén kiderül altat a Ferrari
-
Xirtam
veterán
(FAKE amúgy, mert nem ilyen órája van)
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Hát érdekes. Így viszont lehet, hogy találtak valamit amit nem akarnak, hogy a többiek lemásoljanak. És ez lehet, hogy pont egy olyan aero dolog amit gyorsan lelehet gyártani, ahogy Adrian is tippelt. Mert így ma kipróbálták és le is vehetik az autóról, ha megfelelő adatot kaptak arról az elemről. Rafkósak annyi szent, De aztán lehet, csak manipulálnak, és szimplán kiakarták próbálni az új autót, úgy, hogy senki más nincs rajtuk kívül a pályán. Ez is előfordulhat mindenesetre az a 100+ kör nem rossz teljesítmény. Már előrébb vannak ilyen téren mint a Ferrari, mivel már 400+ km-nél járnak.
-
Xirtam
veterán
válasz Motion_Blur #41249 üzenetére
Nincs is ezzel baj, csak a képen lévő keretezés elavult. Jerez után mind a McLaren és a Ferrari kipufogóját is szabályosnak ítélte az FIA
-
Xirtam
veterán
-
Xirtam
veterán
Perez és Kobayashi beköszön: Kobayashi and Pérez can't wait to race in Melbourne
-
Xirtam
veterán
9:00-kor megkezdődött az idei 2. kollektív teszt.
Jelenleg 10:00 óra van, és a Ferrari 4 kört teljesített ebből 2 felvezető és 2 levezető kört. Magyarul installációs köröket futnak, próbálják az autót életre lehelni. Valószínűleg sok módosítást történt az autón mert nem végeztek a szerelők az autóval 9:00 órára. A Ferrari gurult ki a legkésőbb. És megint a boxban áll. Kíváncsi leszek délután. Jó lenne futni a programot. Miszerint 300km+ a mai kitűzött cél, úgy, hogy közben az autón MATRIX beállításokat próbálgatnak.
Ahogy mondod még ismerkednek. Délután fog ez belendülni ebéd után. Még installáció folyik minden csapatnál. De mint eddig itt is a megtett km a fontos nem a köridő. Legalábbis nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
-
Xirtam
veterán
válasz TESCO-Zsömle #41313 üzenetére
Aktív témák
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Kingston Fury HyperX DDR4 memória 2x8GB 3200mhz Alza Garanciával
- 8DB DDR4 3200 Kingston Fury 120 Hónap Garanciával
- Honor 50 - 5G - Posta az árban
- Microsoft Surface Pro 4 12" Touch i5-6300U/8GB/256GB NVME SSD/webcam/2736x1824
- Új! - Garmin Venu 3S - kijelző védő fólia - 18mm Quick Release textil óraszíj
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen