Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz zetecR #45659 üzenetére
Kevered az Univerrel, nem?
Az Unilever* egy brit-holland multinacionális fogyasztási cikk konglomerátum, világszerte temérdek termékmárka bekebelezője, futtatója. Az Unilever cég színei a kék és a fehér.
Az Univer meg egy szerencsére még magyar élelmiszer cég, magyaros termékpalettával. Olyan piacvezető és kedvelt termékekkel, mint a Piros Arany, Erős Pista, Mustár és Ketchup. A cég színei piros-fehér-zöld.
*Többek között az Unilevernek tejel például a Rama, Flora, Delma margarinmárkák, a Globus (korábbi magyar márka, ételízesítők, szószok, Csehországban gyártva, a Globus konzerv-vonalat meg bekebelezte a Cseh Hamé cég), a Delikát, a Knorr, a Lipton, az Algida, az Amodent, a Signal, az Axe, a Brut, a Rexona, a Baba (1997 óta az Unileveré), a Dove, a Clear, a Flóraszept, a Domestos, a Coccolino, a Cif stb. És a márkák jelentős része nem tőlük ered, hanem felvásárolták, mint pl. a német Knorrt 2000-ben vagy a Sir Thomas Lipton alapította skót Liptont 1972-re bekebelezve (1937-ben kezdve). A cégnek több, mint 400 termékmárkája van világszerte. Haszonszőrű konglomerátumok a Nestlé (6100 márkával, a világ legnagyobb élelmiszer-mamutja; többek között eteti velünk a csodálatos és 'magyar' Szerencsi és Boci termékeket, csokoládékat Csehországban és Romániában gyártva) vagy az amerikai Kraft Foods (szintén temérdek márkával 170 országban, aki pl. adja nekünk a jó 'magyar' Sport szeletet és Piros Mogyoróst Szlovákiában gyártva). Egyik céget jobban 'szeretem', mint a másikat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #45664 üzenetére
Nálad betöltődik a Race Strategy Calculator?
Nálam sose töltődik be, akármilyen böngészőt használok.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #45668 üzenetére
Köszönöm a visszajelzést mindenkinek! Én is FF-el próbálkoznék elsődlegesen, csak kipróbáltam még Chrome-mal, IE-vel is.
Amúgy ez milyen alkalmazás, aminek be kellene töltődnie, Flash, Java?
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #45671 üzenetére
Igen. Nagyon sokat vették a szüleim gyerekkoromban, meg a Lottó, Bohóc, Kapucíner és Szamba szeleteket is (de ezek később jöttek).
Most utánanéztem, milyen régi termék is:
"1953-ban a hajdani Népstadion megnyitójával egy időben berobban a köztudatba hazánk első agyserkentője, a 25g-os, rum és kakaó fúziója, az étcsokis huzatban készült máig élő legenda, a Sport szelet. Hazánk büszkesége a magyar Csemege Édesipari Vállalatnál dolgozó szorgos kezek munkájával készült. A ma már muzeális értékű zöld csomagoláson a kirobbanó formában lévő diszkosz-zsoké megjelenik. Nem csoda, hogy szeletünk rögtön a toplista élén landolt, amint kidobták a hiánygazdaságtól roskadozó csokipultokra.
1993-ban a Kraft Jacobs Suchard megveszi a Csemege Édesipari Vállalatot. Később a diszkosz-zsokét nem jelenítették meg a csomagoláson, helyette a síma Zöld csomagáls maradt.
2003-ban a Sport szelet betöltötte az 50. évét.A többi években csak bővítgették a Sport szelet kínálatait."
Én úgy emlékszek, hogy eleinte még nem kutyulta el a Kraft, és nem is vitte még külföldre a gyártását, de a 80-as években már majszoltam. Talán innen is az igazi rum iránti tiszteletteljes rajongásom.
Néha még most is eszek, mert nem én vásárolok és nincs szívem ellene protestálni, de most nem túlzok, van úgy, hogy nem tudom megenni a felét sem, mert annyira giccses-édes, meg ténylegesen nem olyan már, mint a klasszikus és egyszerű cocialista receptúrájával volt. Akkor még étcsokoládé íze volt az étcsokoládé részének, meg messziről is illatozott belőle a rum. Most már nem találom annyira zamatosnak, '(f)elfejlesztették gyártástechnológiailag' állagra, megjelenésre gazdaságos gyártáshoz, de leginkább a múltja és az alapötlet egyszerűsége viszi még a márkát.
Valahol olvastam olyan infót, hogy még jelenleg is a No 1 csokoládé-termék a magyar piacon, vagyis ebből vesznek a legtöbbet, nagyot tud vele kaszálni a Kraft, mert eléggé drágára is van beárazva a termék. Hadd nosztalgiázzon a nép! Pl. lehet venni fele annyiért "rivális" termékeket kicsi kis magyar manufaktúráktól (persze csak kisebb boltokban, és hébe-hóba, mikor egy gyártó/forgalmazó próbálkozik valamelyest befuttatni, kis sikerrel), amelyek finomak és összetevőkre nézve is korrektek, de szinte a kutyát sem érdekli, mert nincs ismert, hírneves, nosztalgikus márkája. (Nem teljesen ezek közé volt vagy talán lehet még sorolni a Vadász szeletet, csak most eszembe jutott. Az is nagyon finom volt anno, és az is étcsokis-rumos témára, csak krémes-töltelékes volt roppanós formázott étcsokimázban, sötétzöld csomagolásban és volt rajta valamilyen ezüstös szarvas. A maga idejében kvázi 'Sport szelet volt high-end kiadásban'.) A másik meg a reklám-dömpingek; emiatt is óriási fórjuk van a multiknak és bele tudják döngölni az ember fejébe, hogy vegyed eztet megfele, mert láttad a tévében és akkor biztos jó lehet. A kisebb hazai cégeknek meg nincsen pénzük TV-reklámokra.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz TESCO-Zsömle #45704 üzenetére
De, Yao Ming.
És még rogyaszt is, hogy Lewis kevésbé tűnjön hobbitnak, sikertelenül.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #45758 üzenetére
Hamiltonnak ez az egyik legjobb pályája, ami fekszik neki. De szerintem Button holnapra tökéletesen megtalálja az egyensúlyt, versenybeállításokat okosabban is szoktak választani ő és/vagy a versenymérnökei, adatelemzői. JB úgy lehet vele, hogy Lewist úgy is nehéz megfogni időmérős tempóban, akkor már inkább gyúrjunk az ideális versenybeállítások. Lewis személyzete meg nagyon erőlteti számára a pole-t, mert neki ez erősségébe vág. De most JB-nek erőlködés nélkül meglehet az első rajtsor, mert Lewist hátrasorolják. A Mercedes meg nem sokra szokott menni a kvalikiválóságával.
Lehet, hogy MS fog rajtolni az élről?
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
Mindegy milyen szurkoló lennék, a 'tiltó piktogramok' elárulják, hogy ez poén és Photoshop. Ilyen piktogramok nem léteznek! Pont azokat a fazonokat ábrázolják, azonos körvonallal, akik ott ülnek. Ilyen nincs a valóságban. Szmájlival csak előre lelőttem volna a poént.
(#46286) Oliverda: Inkább 2008.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Egy-két dologra szeretnék reflektálni.
TV-társaságok; ezek szerződést kötnek az F1 közvetítésére és fizetnek a közvetítési jogokért. Nem úgy működik, hogy, amit az adott futammal 'összeperselyeznek' reklámozóktól, azt küldik Bernienek. Ha a futamot jogszerűen törlik, 'force majeure' miatt, akkor senki sem kap vissza semmit, mert a jogtulajdonos és a szereplők nem tehettek róla, hogy elmaradt egy nagydíj.
Nem tudok pontos összegeket, valamilyen közel 50 millió dolláros összeg rémlik nekem (amit évente fizet Bahrein a nagydíjrendezésért). Az F1-es tortán osztozkodók a tavalyit is megtarthatták és felosztották. Bernienek és családjának ebből csak egy kicsi szelet jár. A legnagyobb szelet, a pénz fele a csapatoké, a másik fele a Formula One Group-é, az F1 aktuális tulajdonosaié. A Formula One Group-on belül kb. 70% a CVC Capital Partners-é, 20% a JPMorgan-é, a fennmaradó uszkve 10%-on 'kisrészvényesek'; pénzügyi tanácsadók és Ecclestone családja osztozkodik.
Tehát habár úgy tűnik, hogy Bernie Ecclestone az F1 teljhatalmú ura és teljes birtokosa, ez távolról sincs így. Ő inkább az ún. intéző, és értelemszerűen neki is meg lehet kötve a keze olykor a fő részvényesek és igazgatótanácsi döntések okán.
Az F1, mint autósport, szabályozó testülete pedig az FIA, amely szervezet egyik jelentős profilja a biztonságtechnika, közúti biztonság stb. Egy jelentős szervezetről van, szó, amelyik nem pusztán csak sporttal foglalkozik és nem csak a sportért tesz.
Amit hivatalosan tudni lehet, hogy az F1 szereplői az FIA-ra, mint szabályozó testületre bízták, a nagydíj megtartásának eldöntését. Az FIA meg valamelyest már említette, hogy milyen segítségeket vesz igénybe a döntéshez. Távolról sem arról van szó, hogy interneten olvasgassák a híreket.
Ha lesz nagydíj (ez még most sem biztos, bár készülnek rá, mert már egyre többen tartózkodnak a helyszínen, blindre nem pazarolják a pénzt ehhez), akkor a szereplők azért a közel 100 millió dollárért fog megdolgozni.
Egy plusz adalék; az Autosport Forum-on írta valaki, aki volt a 2010-es nagydíjon, hogy az F1-es plakátok égetése nem új keletű, minden nap látott ilyet 2010-ben is. Mi tudtunk róla? Nem, mert a média akkor erre a témára nem volt rákattanva. Szóval habár be tudja pánikoltatni és félrevezetni az átlagolvasókat, de utcai graffitikből és plakátégető fotók alapján nem lehet megítélni, hogy egy kétmilliós ország lakossága, hogyan viszonyul az F1-hez, pozitívan, negatívan, semlegesen.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
3. Hamilton
4. WebberElőzetesen ez valószínűsíthető, statisztikailag.
www.HunnyF1.com
-
-
hunnylander
őstag
válasz AMD Power #47022 üzenetére
Sokra nem mennél vele, mert csak megutálnak miatta és még kevésbé dolgoznának érted. 'Együtt győzünk és együtt veszítünk.'
Van egy urban English mondás is, amit szokás megemlíteni a csapat-összetartás és szolidaritás érdekében;
"There's no 'I' in team, but there's a 'U' in cunt." (Az utolsó szó egy szitokszó ez esetben.)
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz AMD Power #47059 üzenetére
Na az ilyenek miatt utálom a médiát!
És Bahrein témában sincs igazán másként, a trendeket és az anyagias, szenzációhajhász klikk és profitmaximalizáló szerkesztést és témaválasztást illetően.
Nem mondom, hogy nincsenek sajnálatos és borzalmas dolgok Bahreinben, de ne áltassa magát senki, hogy a tömegtájékoztató médián keresztül valós képet lehet kapni a pontos helyzetekről és léptékekről.
Aki tud angolul, az elolvashatja Joe Saward írását (elbeszélgetett néhány helyivel, szunnitával is és siítával is), egy kicsit kiegyensúlyozottabb és komplexebb képet kapni arról, ami bizonyára rendkívül komplex valójában és nem olyan egyértelmű, mint ahogy a legtöbben beállítják, csak, hogy hangzatos frázisokat és vezető híreket produkáljanak.
Az egyik dolog, ami gondolkodóba ejtett, egy megjegyzés az egyik bahreinitől, hogy egyes siíta falvakban, ha nem tartasz a tüntetőkkel, akkor a te házadat molotovozzák szét és veled és a családoddal fognak elbánni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Predator2 #47403 üzenetére
Azért, mert a jelenlegi McLaren csapat Ron Dennis 4-es Projektjéből is ered, amely egyesült/megvásárolta a Bruce McLaren által alapított csapatot, amely valószínűsíthetően ment volna a süllyesztőbe, ha nem egy Ron Dennis karolja fel. Az M akkor még a Marlborot takarta, manapság hivatalosan is McLarent rövidít.
Szóval leginkább tiszteletadás Ron Dennis szerepének, aki tulajdonosként is megőrizte a fiatalon elhunyt csapatalapító nevét.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #47902 üzenetére
Sajtos tészta paradicsomszósszal.
Szerintem jó lehetett az, csak kevés.
A csapatok konyháin általában van színvonal, az olaszoknál meg tuti jó minőségű az alapanyag is az ilyen kajákhoz. Egyszer azt mondták, hogy Schumi a sima olívás vagy olívaolajos főtt tésztát is nagyon szerette vagy az egyik kedvence volt.
Én már rákaptam az olasz tésztákra és tényleg tudnak olyan finomak lenni, hogy nem kell őket túlkombinálni se.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz JColee #48557 üzenetére
Patrik, mint FIA steward.
Button mentségére legyen mondva, hogy az autó is eléggé kiszámíthatatlan az abroncsokkal.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz proof88 #48559 üzenetére
Urban legend. Ez az autó már teljesen Button visszajelzései szerint lett fejlesztve. Neki van jövője a csapatnál, szerződése van, rá akarnak építeni, Hamilton rúdja meg kifele áll, előszerződést pletykálnak rivális csapattal meg azt, hogy stagnálnak a szerződési tárgyalások mert nagyon messze vannak egymástól a felek.
Buttonnak a Pirellivel vannak nagy gondjai. Állítólag Barcelonában is ment a tűzoltás és az utolsó pillanatban is megpróbáltak még fékbetét-típust is váltani (ami Alguersuari szakkommentátor szerint reménytelen, mert egy pilóta rettentően érzékeny az ilyenre és sok idő kell, mire hozzászokik egy újhoz); mindezt azért, hogy sikerüljön felhevíteni az abroncsokat.
Ha visszaemlékszel, Malajziában és Bahreinben is hamarabb kinyírta az abroncsait, mint Hamilton. Igen, a nagy gumikímélő maestro. Ha az abroncs túlhevül vagy nem éri el azt az idén rendkívül érzékeny és szűk tartományt, akkor mindenki a hajára kenheti a gumikímélő tudományát. Legutóbb is Hamilton a két kiállásos 31 körös etapján jobban képes volt kímélni az abroncsait, mint Button három kiállásos taktikán, rövidebb etapon.
Nem Buttob felejetett el vezetni, Melbourneben még alázott, Kínában is mentek a McLarenek, mint kés a vajban.
Nem csak a McLaren bokszmunkája a tré, hanem az autó is érzékeny az abroncsokkal, plusz az idei Pirelli ezt még megszorozza, úgyhogy a mclarenesek jobban teszik, ha felkészülnek további buktákra is, mert az ilyet általában nehezen vagy egyáltalán nem növi ki egy autó.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #48562 üzenetére
Egy fordítási gyöngyszem tőlük (nem a honlapjukon olvastam, hanem fórumra kopizták be):
A Lotus technikai igazgatója a pilótáikról: „és mi nagyon szerencsések vagyunk, hogy tisztességes házalókkal rendelkezünk”
Ebből: we are fortunate to have a pair of decent peddlers
Megnéztem, az én szótáram is házalót dobna ki a peddlerre. Az F1live annyira 'géppel' fordít, hogy a humanoidoknak még csak kedvük sincs végigolvasni, hogy az ilyen hülyeségeket felülbírálják.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz wildrain #48569 üzenetére
Szerintem ez egyfajta szójáték James Allisontól vagy esetleg a sport zsargonjában használatos is. A pedálból jöhet, illetve arra asszociál, a versenyzők tapossák a pedálokat.
Az ilyet nem szükségszerű különc szóval magyarítani.
Szerencsések vagyunk, hogy jó versenyzőpárosunk van.
De, ha valaki feltétlen különcködve akar fordítani, pl.: szerencsések vagyunk, hogy van két jó pedáltaposónk. Vagy szerencsések vagyunk, hogy két ügyes srác tapossa nálunk a pedált.
Furcsán hangozhat, de legalább értelmezhető.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz JColee #48855 üzenetére
GT racing, balance of power alapelv.
A McLarennek rengeteg problémája volt idén. Új autó.
Alázott idén már Audi is tandemben. Nyert BMW is, nyert polet Ferrari is. Szinte az összes technika képes a győzelemre, ki vannak egyenlítve.
A Hexis McLaren egy profi csapat, a tavalyi csapatvilágbajnok. Elég jó pilótáik is vannak. A McLaren GT cég is sokat dolgozott, hogy kijavítsa a kezdeti megbízhatósági problémákat.
Itt van például a csapattabella.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Sundesz #48865 üzenetére
Körülbelül; teljesítményre a GT autóknak általában erősebb motorja van, rendszerint 500-550 lóerőre előírva (leszabályozva; nem egyforma, függhet az autó tömegétől, légellenállási együtthatójától stb., hogy hasonló menetteljesítményt tudjanak) de a DTM autók jobban ki vannak hegyezve aeroban, több leszorítóerejük lehet, mert sziluett autók. Tehát ott nem a közúti autóból építik a versenyautót, hanem van egy 'vizuális héj' alatti egységesített prototípus.
Nem is annyira túlzás, amit szoktak mondani, hogy közelebb vannak az F1-hez, mint sok formula széria, még a csalóka látszat ellenére is. Legutóbb is verték a Formula 3-as betétszéria köridőit Brands Hatchben. No meg a BTCC köridőket is rendesen alázzák. Nem igazán túraautók.
Ezért is lehet az, hogy valaki DTM-ből jön F1-be vagy odamegy F1-ből.
De a DTM-nek is megvan a maga hátulütője, pont a felturbózott aero miatt; nincs benne akkora versenyzés és annyi előzés, mint a jelenlegi GT1 World szériában (amiben a neve ellenére szintén GT3 specifikációjú autók versenyeznek, a GT1 specifikáció és csapatok halódása miatt).
Itt van a tegnapi futam rövid összefoglalója.
Vissza lehet nézni az egész közvetítést is; aki csemegézni akar nézze meg pl. az utolsó 15 percet, óriási fight alakul ki a 6-10 helyekért, van úgy, hogy három autó megy egymás mellett. Érdekesség, hogy a futam győztese a mezőny végéről rajtolt.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Motion_Blur #48951 üzenetére
Szerintem Hamilton hátrébb fog esni onnan, ahonnan rajtol. Még ha jól is rajtol.
Whitmarsh említett valami olyasmit, hogy nem tudtak elég energiát (hőt) vinni az abroncsokba és emiatt instabilabb volt féktávon. Hamilton szerint küszködött az autó a lassú kanyarokban és csak a gyorsabbakban jó.
No mármost, ha futamon nem lesz meg az optimális abroncshő, akkor minimum a kerékcseréknél bukni fogja a pozíciókat, mert az autónak gyatra lesz a versenytempója a dobogós pozícióért küzdeni vagy megtartani.
Buttonnál csúcsosodik a probléma, akárcsak Barcelonában, Bahreinben vagy Malajziában.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz hunnylander #48957 üzenetére
Na ezt jól 'megszakértettem' előre. Megmondtam vagy nem megmondtam?
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Indy 500 van, beteg egy tempó, és körbe-körbe...
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Lenovo ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv., gar
- IPhone 13 256GB Green gyári független megkímélt akku 91%
- IPHONE SE 2.GEN 2020 64GB FÜGGETLNE NAGYON JÓ AKKU, GARANCIA, ÜZLETBŐL
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs