Aktív témák
-
addikt
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #28997 üzenetére
De ha egyszer elozeseket akarunk, akarnak. Muszaj volt ilyen szarnyakat tervezni, a hatso szarnynak muszaj volt magasra kerulni es keskenyedni, az elso szarnynak muszaj volt lentebbre kerulni es szelesedni. Meg igy se tettek trivialisan konnyen elozhetove az autokat, vagyis meg vissza is fogtak magukat, hogy vedheto is maradjon egy pozicio. A szimulaciok szerint az uj aeroval es szabalyokkal fele akkora erofoleny kell az elozeshez, mint 2006-ban.
Saab: "A funkcio szabja meg a format." (Igaz ez az emberi testre is.)
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
addikt
válasz #70869248 #29000 üzenetére
Az esztétika, mint olyan abszolute szubjektív dolog.
Honnan veszed, hogy azoknak akik meghozták az új szabályokat nem tetszik?
Simán el tudom képzelni, hogy a fent linkelt Senna korabeli autók akkori rajongói nem találnák szépnek a mostani bonyolultabb külsejű verdákat.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
venember83
nagyúr
válasz hunnylander #29002 üzenetére
Mondjuk már 2006-ban is qrva nehéz volt előzni, akkor is, ha valaki lényegesen gyorsabb volt... Legalábbis ezt mondták a pilóták.
-
hunnylander
őstag
Hogy szokjuk majd az uj aranyokat; 1992 season highlights.
www.HunnyF1.com
-
DigitXT
félisten
válasz hunnylander #29005 üzenetére
Elnézem volna még pár percig (még a zenének sem volt igazából vége).
-
soulcube
aktív tag
Egy kis műsorajánló : EuroSport WTCC [Monza - 2. futam] Ezzel együtt még 5 futam van hátra idén.
-
#70869248
törölt tag
válasz mefistofeles #29003 üzenetére
Ne ragadjatok le ezeknél a szubijektív, meg relatív meg ilyen ködölésnél....az esztétikára, az emberi izlésre szakemberek vannak. igenis körülhatárolható, hogy mi az ami zavarja a szemet, és mi az ami kellemes a szemnek. Nem kell nagy dologra gondolni.. a szériaautóknál is farnkón müködik, nem tudom mi ezen a felfoghatatlan.
Nem az a lényeg hgy a szabályalkotóknak tettszen, hanem a milliós nézettségnek...
kecske is káposzta is.. -
addikt
-
addikt
Azért ez is érdekes lehet:
"További aerodinamikai módosítás, hogy körönként kétszer a pilóta legfeljebb hatfokos szögben módosíthatja az első légterelő egyik lemezének dőlésszögét."
Monnyuk az megint kicsit agyon szabályozottnak tűnik. ...körönként kétszer....
Ha már egyszer lesz efféle lehetőségük a srácoknak akkor miért nem alkalmazhatja annyiszor, ahányszor jónak gondolja?
Ebből ismét jönnek/jöhetnek majd az újabb büntik és az újabb óvásokEgyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
#70869248
törölt tag
válasz VaniliásRönk #29009 üzenetére
Na ezt sem tudod miért linkelted ide.
Egy autó kialakításánál vannak arányszámok amiket lehetőség szerint tartani kell,..mint pl. övvonal magassága a B oszlophoz.
Egy szériagyártású autónál ennél jóval összetettebb..hiszen ár és megcélzott felhasználási kategória is befolyásolja az autó kialakítását...ha egy kategóriánál az a fontos hogy egy szabványméretű raklap beleférjen, akkor természetesen nem fogják azt alávetni az egyéb esztétikai meghatározóknak.Egy Formula one jövő évi autónál ugye csökkenteni kell a leszorítóerő nagyságát, ill. elősegíteni az autó mögött haladó/közeledő autónak is legyen leszorítóereje, megszüntetni az előzést gátló légörvények keltését.
Na ezt megtehetik úgy is, hogy figyelembe veszik az autó későbbi formáját, meg úgy is hogy nem.
A mérnökök kiszámolják hogy ha ennyi erre, és annyi arra...akkor jó lesz. De ha erre ennyi, és arra annyi akkor jó is lesz meg szép is lesz.Na mindegy nem akarom túlbonyolítani, valszeg azért nem sikerült elérteni, mert a WTCC miatt kapkodtam.
A lényeg hogy mint ahogy az emberi arcnak, úgy minden másnak is vannak a tetszést elősegítő és akadályozó arányai...színösszetételei, formája...stb.
Amennyiben egy csapat 4 méter magas szárnyat tervez, mert szerinte azzal gyorsabb lesz, az oké...de egy autó kiterjedési határainak meghúzásánál elvárható hogy gondoljanak alap dolgokra.mefistofeles: természetesen igen én is a milliós nézettséghez tartozom...nem meghatározó a véleményem, de az sem véletlen hogy a fosbarna nem akkora kedvenc szín mint mondjuk a fűzöld.
Természetes, hogy nem legyint mindenki egy nagy számban legyártott termék külső kialakítására mondván hogy a szép megítélése szubijektív....minek is foglalkozzunk vele.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
válasz VaniliásRönk #29013 üzenetére
Sztem sem éri meg fogazni rajta. Váleményem szerint a kívánt eredményt elérhetnék úgy is hogy szép is legyen, szerintetek mindegy majd megszokjuk.
Ennél több energiát nem is ér a dolog. -
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #29014 üzenetére
Szep, nem szep, megszokjuk, nem szokjuk, majd az ido eldonti. Nehez lenne mar visszacsinalni. A csapatok mar vagy egy eve e specifikaciok szerint tervezik a kovetkezo autojukat, mar nehez lenne visszaloni illetve modositani, esztetikai indokbol meg csakis akkor latok ra eselyt, ha kiderithetoen emiatt jovore jelentosen csokkenne a nezokozonseg.
Egy erdekes idezetet talaltam ma az OWG-tol (Elozesi Munkacsoport; Ferrari man Rory Byrne, Renault’s Pat Symonds and Paddy Lowe of McLaren): “Almost all of the attempts to reduce downforce in the recent past have been retrograde in terms of overtaking possibilities and wake behaviour. If we had wanted to make overtaking chances worse, that’s what we would have come up with…”
Vagyis azok a szabalymodositasok, amik a mai 'szep' autokat eredmenyeztek, akkor sem lettek volna sikeresebbek az elozesek megnehezitesere, hogyha szandekosan arra hoztak volna. Az elmult evtizedben a leheto legrosszabb iranyba vittek elozes szempontjabol az F1-et. Ennyit az FIA kompetenciajarol, meg a szep autokrol.
Hangsulyozzuk ki, hogy a 2009-es szabalymodositasokat most nem az FIA dilettantizmus hatja at, hanem harom kivalo szakember munkaja.
www.HunnyF1.com
-
c.zsolti
őstag
válasz mefistofeles #28978 üzenetére
spanyol gp 46. kör
török gp 20. kör
monaco 74. kör (itt ugye esőben kezdődött a futam)
kanada 14. kör
francia 16. kör
angol gp 18. kör
magyar gp 61. kör
belga gp. 24. kör
olasz gp 51. kör (itt szintén eső)
szingapúr 14. kör10-ből 6 nem a verseny utolsó szakaszában történt!
Egyébként 10 leggyorsabb kör Schuminak is csak 2004-ben jött össze, amikor eléggé magabiztosan nyerte a VB-t. Szóval ez nem kis teljesítmény, talán lehet valami Kimi időmérős, gumi melegítős problémájában. (a csapat stratégiai és műszaki gondjairól nem beszélve)
...
-
addikt
válasz c.zsolti #29016 üzenetére
Ok legyen neked! Ez tényleg nem semmi, de a F1-es futamokat nem leggyorsabb körre játszák... Később ez szinte csak egy statisztikai adat.
Amúgy ez ismét engem igazol, hogy a sok rossz teljesítményt nem lehet az autó lassúságára fogni. Világbajnokként egy leggyorsabb kört futni és bejönni a mezőny közepén kevés. Egy ferrarival mindenképp....Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
c.zsolti
őstag
válasz mefistofeles #29017 üzenetére
Statisztikai adat, de gondolkozz el rajta. Szerintem senki sem hivatkozott arra, hogy lassú az autó. Gumimelegítési gondjai vannak Kiminek, amit Massa is alátámasztott korábban.
Amikor ideális a hőmérséklet, akkor nagyon gyors.(számomra ezt mutatja a 10 leggyorsabb kör) De itt jön a képbe az időmérő, meg a rajt... Aztán hiába gyorsaab mondjuk öt tizeddel az előtte haladónál, az szörnyű kevés a mai F1-ben (pályák és autók) egy előzéshez. Ez idén nagy előny Massának (vagy hátrány Kiminek, ahogy tetszik). A csapat többi gondja viszont Felipét is súlytja.
Szóval voltak hibái Kiminek ezt nem vitatom, de még mindig többet írnék a csapat számlájára.[ Szerkesztve ]
...
-
addikt
válasz c.zsolti #29018 üzenetére
Olvasd el a kezdetét az egésznek! (#28974)
Egy szóval sem említem, hogy lassú az autó sőt! Arról írtam, hogy Kimi idei teljesítménye nem méltó egy regnáló világbajnokhoz és egy ferrarihoz. Ha gumimelegítési gondjai vannak sok verseny óta, az ismét csak az ő illetve a mérnökei gyengeségét bizonyítja, hisz -ahogy te is írod- Massának nincsenek efféle problémái.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
c.zsolti
őstag
válasz #70869248 #29020 üzenetére
Azért a Ferrarinál alapvetően a gond a konstrukcióból fakad, ami a jelek szerint nem annyira fekszik egy körön Kiminek.
Heidfeldnél viszont a csapat törekedett is a probléma orvosolsára. (ha jól emlékszem Kubica egy idő után már szóvá is tette) A ferrarinál viszont csak Monza után lehetett komolyabban hallani róla, a fék hőmérséklete kapcsán....
-
#70869248
törölt tag
válasz c.zsolti #29021 üzenetére
Nem lehet konstrukciós hiba, mert Massa meg tudja oldani a feladatot uazzal a konstrukcióval.
Innen kezdve Kimi-nek és a mérnökeinek ki kell elemeznie hogy mit kell Kimi-nek másként csinálnia ahoz, hogy a gumik ideálisan melegedjenek.
Massa adataival összehasonlítva mit csinál Kimi másként, hogy az ő gumijai nem melegszenek fel.
Amennyiben a konstrukciót változtatnák meg, akkor még az is előfordulhat, hogy két szék közül a földre ülnek....azaz Kimi-nek még mindig nem sikerül, de már Massa sem tudja megoldani a feladatot.
Nem-nem, ezt bizony meg kell oldani, az autó képes rá, akkor Kimi-nek rá kell jönnie hogy hogyan. -
Oliverda
félisten
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
c.zsolti
őstag
válasz #70869248 #29022 üzenetére
Nem is konstrukciós hibának, inkább jellegzetességnek nevezném. A finomabb gumikezelés követekezménye, amivel az egyik pilóta jobban megbírkózik. De azért hideg és/vagy esős körülmények között már Massának sem megy olyan jól a dolog.
Ez a baj a jelenlegi F1-ben egy kör időmérő, két kötelező gumikeverék, aztán minimális előzési lehetőségek. Normál körülmények között 4.-5. helyről rajtolva nem igazán lehet futamot nyerni.
Meglátjuk, jövőre mit hoz a slick, meg a többi új módosítás....
-
#70869248
törölt tag
válasz c.zsolti #29024 üzenetére
Massa-Hamilton pole: 5:5
Valszeg hideg időben a Ferrari-nak nem megy jól, viszont melegben a McLaren-nek
...vagy a McLaren-nek amugy sem megy jól. csak hideg időben van esélye...nézőpont kérdése"Ez a baj a jelenlegi F1-ben egy kör időmérő, két kötelező gumikeverék, aztán minimális előzési lehetőségek. Normál körülmények között 4.-5. helyről rajtolva nem igazán lehet futamot nyerni."
Ebben van némi logikai teker...ha csak az 1-2 helyekről lehetett nyerni az sem király előzésileg.
Sztem kezd kiforrni az időmérő, és az egybeszállítós gumilehetőségre is azért kihoztak valamit ami enged a taktikának...megnehezítve azt hogy kötelező feltenni a másikat is, de hogy melyikkel mennyi etapot futnak az már a csapatokra van bízva.
A slick viszont jó lesz szerintem is -
Dragbajnok
tag
-
wildrain
addikt
válasz Dragbajnok #29028 üzenetére
Akkor szerintem Alonso marad a Renaultnál.
-
Peat;)
veterán
Nagy meglepetések akkor már nem lesznek pilóta fronton. Bár én még reménykedem hogy Kovalainent kirakják és megkapja a helyét egy arra érdemesebb pilóta. Bár a szerződését meghosszabbították, de nem hinném hogy elégedettek a csapatnál a döntéssel...
-
proof88
addikt
válasz Dragbajnok #29028 üzenetére
Heidfeld örülhet, kapott még egy lehetőséget. Remélhetőleg jövőre is jó lesz a BMW, remélem még jobb, mint most!
-
PazsitZ
addikt
válasz venember83 #29036 üzenetére
Jaja, Hondán gondolkoztam én is, hogy ők még asszem nem hirdették ki a felállást .
Persze kérdéses az is, hogy mi van a szerződésében. Egyéniben jelenleg 7. a csapat pedig 4. Ez pedig annyira nem is rossz egyelőre.[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
-
addikt
Mekkora lutri az idei csapat váltás/választás! Nem lehet tudni, hogy a gyökereiig megújuló kasznikkal nem e talál valamit egy idén gyengélkedő csapat, míg rossz koncepcióval akár egy nagy is gyengélkedhet.
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
JJános
addikt
válasz Peat;) #29034 üzenetére
Szerintem lesz itt még keverés a pilóták között. Vagy is inkább csak lehet, hogy szerettem volna, hogy legyen.
BMW eltolta, de nagyon. Heidfeldet elengedtem volna, és vagy Vettelt, vagy Alonsót szerződtem volna.
a Honda is várja Lonzit, nem tudom megy-e.
Vettel megérdemelne egy jobb autót. Attól tartok el fog tünni. A Torro az idén azért volt olyan jó, mert el akarták adni, azt hiszem ez egyértelmű.
Meglátjuk.
2007-05-06 óta itt!
-
hunnylander
őstag
válasz mefistofeles #29038 üzenetére
Eppezert Alonso okosan kivar es marad a Renaultnal.
Valoban a szokasosnal nagyobb a lutri egy mostani csapatvaltasban, meg egy Ferraribol is kinezek egy visszaesest. Honda, Williams sotet lovak.
www.HunnyF1.com
-
proof88
addikt
válasz hunnylander #29040 üzenetére
meg egy Ferraribol is kinezek egy visszaesest
sajnos most eléggé a lejtőn vannak, ki tudja, meddig süllyednek -
gV
őstag
válasz hunnylander #29040 üzenetére
Ferraribol is kinezek egy visszaesest
érdekes mikor fél éve ezt megemlitettem nem is reagáltál rá, mikor "világosodtál" meg?
[ Szerkesztve ]
-
hunnylander
őstag
Attol fugg, hogy azt mire ertetted. Iden meg nem estek vissza evkozben, a Meki jott fel evkozben.
mikor "világosodtál" meg?
Amiota olvastam, hogy sehogyse allnak a KERS-szel. Egyelore iden technikailag ok a legjobbak. De jovore osszedolhet a kartyavar. Mechanikai tapadasban gyenge a kiindulasi alapjuk, marpedig jovore az mar nagyon sokat fog nyomni a latba.
De ez az egesz csak egy feltetelezes volt, vagyis akarmelyik nagycsapat mellenyulhat es a kozepmezonyben kezdheti a jovo evet. Igaz lehet ez meg akar a Mekire is. Vagy egyszeruen valaki eltrafal egy nyero koncepciot es mar elcsapat is lesz, letaszitva onnan a jelenlegi nagyokat.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
bdav
őstag
válasz hunnylander #29040 üzenetére
azért akkora keveredés nem lesz. akik most jók azok azért jók mert tudnak autót tervezni és/vagy több a pénzük Plusz a motorok nemtudom mennyire változnak, az is fontos azért. Akik szvsz mindenképpen jobbak lesznek jövőre az a Renault; a Williamsnek van esélye az évad elején, mert ők tudnak autót építeni, de idővel lemaradnak a fejlesztésekben. A Hondára nem látok sanszot, évek óta csak szenvednek. Toyota talán, viszont a RedBull Newey-val jólehet...
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
-
hunnylander
őstag
Majd kiderul. A McLaren es a Ferrari komoly aldozatokat hoznak a cimnyeresekert. Nem szuksegszeru, de ennek megihatjak a levet. Honda, Williams, RBR, Toyota, sotet lovak, szerintem mindegyik tud autot epiteni. Ezidaig evekig rakodtak egymasra a fejlesztesek es maradt egy jelentos fejlesztesi lancolat, azert volt pl. bebetonozodva a Ferrari-McLaren dominancia es azert volt nehez meg egy BMW-nek is valamennyire felkapaszkodni a kozelukbe. 2009 merfoldko lesz. Uj alapokra kellett rakni a fejleszteseket, amire kevesebb rahatassal lehetnek az eddigi konstrukciok, vagyis nem eleg csak tovabbcsiszolni az idei autot.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
Motion_Blur
félisten
válasz hunnylander #29044 üzenetére
De ez az egesz csak egy feltetelezes volt, vagyis akarmelyik nagycsapat mellenyulhat es a kozepmezonyben kezdheti a jovo evet. Igaz lehet ez meg akar a Mekire is. Vagy egyszeruen valaki eltrafal egy nyero koncepciot es mar elcsapat is lesz, letaszitva onnan a jelenlegi nagyokat.
Minden év végén ez megy, és az erőviszonyok drasztikusan - amióta F1-et nézek - nem változtak meg ilyen gyorsan, lehetett akármilyen szabályváltoztatás. Talán a McLaren 1997-1998-as hirtelen formajavulása volt az utolsó nagy durranás. Hirtelen 1mp-el voltak gyorsabbak az idénynyitón a mezőnynél
Mennek a fogadkozások, hogy de majd most mennyire faszák lesznek a japánok, meg mennyire elsüllyed majd xy csapat.. figyeld meg, nem lesz számottevő változás az erőviszonyok között
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
copin
őstag
Heidfeld marad. Ennyit a BMW 2009-es szezonjáról. Jó az a 3. (vagy annál rosszabb) helyiiis!
-
Peat;)
veterán
válasz hunnylander #29040 üzenetére
Bolond ha nem marad, mert egy nagyon jó útra léptek és könnyedén el tudom képzelni hogy jövő év második felére a Renault újra élcsapat lesz, mire a Kerset kifejlesztik, mert ott gondok vannak. De pl gumikezelésben, mechanikában nagyon sokat fejlődtek, ez meg jövőre is egy jó alap. Az areoban lehet gyenge a rönyó, de pont ott lesznek a legnagyobb változások, új esélyek. A motort is tuti megbirizgálják már, illetve Alonso már elszólta magát, miszerint év elején rossz volt minden, de azóta javítottak is minden területen. Nagyon klappol nekik a szabályváltozás, kivéve a Kerset.
Honda egy vicc, egész évben nem tudtak semmi komolyabb előrelépést tenni, a legmagasabb költségvetéssel. Mivel a szakember gárda és technikai háttér már idén ott volt, ez kőkemény leégés. Williams sokkal többet mutat. Asszem kb harmada-negyede pénzből.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest