- Gmail
- Windows 10
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Autodesk - Revit
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Amazon
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Na tegnap elmentem teszt vezetni. Ford Fiesta (3 hengeres) 1.0 turbo benzines és egy Ford Fiesta 1.5 Dízel,ebből a gyengébb volt csak a 85 LE-ős. Pécs-Komló kanyargós hegyi út, város és a 6-os úton ország úti vezetés mindkettő autónál.
Lehet, hogy engem is megcsapott a dízel szele, és mert dízeles vagyok már jó pár éve, de egyértelműen a dízelt választanám, a két motorváltozat közül, még így, ezzel a "gyengébb" motorral is. Van belőle 120 lovas is ha igaz.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
bajnokpityu
félisten
válasz radi8tor #18454 üzenetére
Ha karban lennének tartva, sztem nem lennének annyira durván szarok. Oké, csípős az eur5, de a benyas is budos.
A gond a dpf nélkül használt import fosokkal van, szerintem.
Taxi lett én Mondeom is, múltkor szintén mondeo hozott haza, dpfel nem durvábbak mint benyas. Csak legyen egész nap üzemmeleg.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
Jenne
senior tag
válasz radi8tor #18454 üzenetére
Volt nem régen egy cikk, valamikor talán február körül, már nem találom hol olvastam, de nem magyar oldalon. Arról írtak benne, hogy Londonban a 2018-as év 2/3/4-.ik negyed évét figyelembe véve, átlagosan közel 30%-al nőtt az autók okozta levegő szennyezés az azt megelőző évekhez képest.
Nagyon az lehet az oka ennek, a szakértők szerint, hogy az autósok (többek között Londonban is) beijedtek a dízel botrány miatt és hamar-hamar lecserélték a régebbi dízeles autóikat újakra, euro 6-os dízelekre, de főleg benzinesekre, azon belül is a nagyobb köbcentis és nagyobb teljesítményű motorokkal szerelt autókra. A cikk szerint (nem magyar volt) csöbörből vödörbe...mert a helyzet még csak rosszabb lett mint volt.
Ezzel nem a dízeleket akarom védeni, szó sincs róla csak...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
diegho
nagyúr
Kicseréltem a fókában a csövet, gyönyörű alapjárat lett és megszűnt a váltáskor pörgés is. 6300 pénz volt a történet.
-
diegho
nagyúr
válasz gabor9991 #18462 üzenetére
Én arról beszélek, hogy váltok felfelé, benyomom a kuplungot emelkedik a fordulat, pörög a motor és konkrétan mintha folyamatosan csúsztatnám a kuplungot úgy tudok csak váltani. Kicseréltem a kettérepedt csövet és most minden jó, végre 6-700-as alapjárat van a kuplung nyomása után 2 sec-el, eddig 5-6 sec kellett, mire visszaesett.
-
flymi
addikt
válasz bajnokpityu #18445 üzenetére
Asse tudom melyik évad megy most egyáltalán...
Remélem jövő hét elején valamikor már visszakapom a talicskát.
Szerelőmnek nem is mondtam a bontott komplett hidraulikát, azt mondja megoldják okosba.
De ha ezek után bármi baja lesz a szervónak leverem rajta (kábé feleakkora mint én).Megnéztem kíváncsiságból milyen új Fordokat kapni mostanában és mennyiért, hát nem tudom. Focust néztem, persze kombiban.
A vinyál az valami spéci dolog a Focus-on belül, mint az ST Line?
Elég húzós árak vannak.
Ennyiért de most őszintén ki az aki nem egy Jaguar XK-t venne egy öblös V8-assal vagy családiasabb XE-t V6-al? 1.5 Ecosaláta mi? Azt etessétek a néppel, persze.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #18455 üzenetére
Nem a szag, a baj dízelnél, hanem mikró por, ami 100x jobban károsítja az embert, mint benzin füst.
A mikró por pedig nem szűrhető ki, mert akkor megfulladna a motor.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #18469 üzenetére
Benzines soha nem fog annyi mikró port előállítani, mint a dízel.
Mert maga a dízel mechanizmusa miatt keletkezik a mikró por.
Közvetlen befecskedéses benzinnél, csak annyi mikró por lesz, amennyit beszív.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
bajnokpityu
félisten
-
RazoR
veterán
Autócsere előtt állok, bővül a család így kicsi lesz a ferdehátú Focus.
1.6TDCi van jelenleg és vagy egy 2.0TDCi kombi Focus-on vagy kombi Mondeon gondolkodom, de a benzinestől sem zárkózom el.
Napi 40-50km a táv amit megyek de ez is nagyrészt város. Érdemes lehet a dízel vagy inkább benzinest nézzek?[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #18471 üzenetére
Mi van?
Ha nincs levegő benzin keverék, akkor nem működik a motor.
A korom pedig rossz tömítés miatt van, mivel az olajat égeti, de ez nem kék füstként fog jelentkezni.Dízel levegő préseléssel indítja a robbanást.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz bajnokpityu #18474 üzenetére
Mi után?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
válasz bajnokpityu #18474 üzenetére
Engedd el.
-
darvinya
titán
Nem is fogom.
Amúgy, akkor magyarázd el, mert ezekből tőszavakból totál érthetetlen amit akart mondani.
Befecskendezős benzines rendszerben, csak annyi mikró por van, ami kívülről bejut.
A benzin robbanás nem porlasztja a port, mint a dízel rendszer.Dízel is befecskendezéses, de ott a levegő préselés, ami mikró porrá porlasztja a port.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
-
kcsa
veterán
Focus mk2.5: találkozott már valaki olyannal, hogy a boardcomputer billenőkapcsolója az indexkaron csak lefelé működik? Javítható vajon, vagy csak cserével?
-
nagyúr
Csere. Nekem az 1.5-ben a rádió távírányítója volt ilyen. Csere lett a vége.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
RazoR
veterán
válasz molnarpeter #18479 üzenetére
Egyre inkább az Mk 4 Mondeo felé hajlok 2.0TDCi
Jó lenne az automata de nem a PS[ Szerkesztve ]
-
Real_Necro
veterán
2011es MKIV-em van, faceliftes, titanium felszereltség, 2.0/163le. Napi kétszer 22-25km-t megyek általában vele munkanapokon, agglomerációból város szélére, olykor csorogva. Olykor pályán is meg tudom hajtani, ha nagyszülőkhöz megyünk.
278e km van benne, ha jól emlékszem 234e-el vettem kb 2,5 éve. Én szeretem.„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
DZs
senior tag
válasz bajnokpityu #18471 üzenetére
Hozzászólok ehhez a vitához, mert tévedésből keletkezett. Nem a közvetlen befecskendezés a gond, hanem a kipufogógáz visszavezetés. Ha nem vezeted vissza a kipufogógázt, semmi baj nem lenne a közvetlen befecskendezéssel.
-
DeFranco
nagyúr
mk1.5 fókában szeretnék klímát tisztítani, ha lehet akkor a habos cuccal.
eddig még nem csináltam soha, mert az éves karbantartással megcsináltattam tavasszal, de mostanra késő őszre csúszott és ezért külön nem mennék ki.
pollenszűrőt ki tudom cserélni magamnak is, a többi a kérdés.
elérhető valahogy belülről a hőcserélő hogy közvetlenül be tudjam fújni? addig már csináltam, hogy a kesztyűtartót lebontva leszedtem a keringető ventillátort, ez már megy.
a szerelőnél úgy csinálták ha jól emlékszem, hogy az egyik rostélyon vezették be a flakon csövét, de ezzel nem kísérleteznék ha nem muszáj, mert úgy tudom ha rossz helyre fújom, kárt tehetek az elektronikában.
mi ennek a korrekt menete, hogy biztonságos is legyen hatékony is legyen?
-
zoger
tag
Akkor írok egy 3. variációt. Úgy tudom az alapvető problémát a az okozza míg a szívósor befecskendezéses motoroknál volt ideje a benzinnek tökéletesen elvegyülni a levegővel ez a közvetlen befecskendezésnél nem tud megtörténni s mindig maradnak apró üzemanyagszemcsék amit nem párolognak el s így az égés során korom szemcsék lesznek belőle.
A dízelnél pedig az apró részecskék amit az emberi szervezet nem tud kiszűrni a nagyon magasnyomású befecskendezésnek köszönhető. Finom porlasztás --> apró szemcsék.
Azt nem tudom, hogy egy részecskeszűrős dízel mennyit bocsájt ki. De azt tudom, hogy egy szűrő nélküli benzines a töredékét egy hasonló dízelnek. -
darvinya
titán
Kicsit hülyeség amit írtál.
Befecskendezésnél a benzin jobban elegyedik a levegővel, mivel finomabbra porlasztja a befecskendező fej.
Ami bűzt okozza, hogy külön égeti el a karter gázt.
Míg szívó motor ez bevezeti a karburátorba, ahol benzin felhigítja.Dízel pedig mikró por ami gond, amit levegő préseléssel keletkezik.
A többi tökéletlen égés terméket szűrő katalizátor feldolgozza.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#49155328
törölt tag
Fel kómában néztem a National Geo-t vagy Discoveryt már nem tudom,de a lényeg hogy a tehenekre hátára puki gyűjtő zacskó volt szerelve.
Így próbálják a környezet szennyezést csökkenteni. -
bajnokpityu
félisten
Én pontosan így tudom. Egrhez semmi köze. Egr már akkoris volt amikor közvetlen befecsi meg nem volt gyakori, és nem volt általánosan fekete a kipucso. Talan az 1.4 booster jet olyan, h nincs egr de direktbefecsis, és az is kormos tulajok elmondása alapján.
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
-
zoger
tag
válasz bajnokpityu #18492 üzenetére
1.0 ecoboostban sincs egr, s gondolom a nagyon hasonló 1.5 ben se.
-
zoger
tag
válasz bajnokpityu #18492 üzenetére
Igen ez így van. Érdekes dolog a fórumtárstól ez az "összepréselt levegőben létrejövő részecskékről". Ez az új 1.5 szívómotor se véletlenül szívósorbefecskendezéses. Így nem kell rá részecskeszűrő.
-
flymi
addikt
1.6 dízelnél és ugyanekkora benyásnál a szervo hidraulika gumicső azonos lehet?
Ha igen, akkor elvileg lenne cserealkatész tartalékba, ha nem (így is úgy is) akkor a régit javítják. (Ne kérdezze senki hogyan. Állítólag egyszer már javítva volt, szombaton szedték ki.) A klíma szíja darálta be a gumicsövet./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
Összepréselt levegő, maga dízel működési elve.
Dízelnél nincs gyújtó gyertya, ott a levegő összenyomásából keletkező hő gyújtja be a dízelt.
Préselés és összenyomás, ugyanaz.EGR szelep működési elve:
Az Egr szelepet a motorszívó torka és a kipufogó torka közé helyezik be, és a kipufogó gázt visszaáramoltatják a szívótorokba, hogy ezzel csökkentve az égéshőt csökkentse a nitrogén oxid keletkezését. A kipufogó gáznak természetesen nem a teljes mennyiségét vezetjük vissza, csak a kb. a 15%-t mivel a nagyobb mértékű visszavezetés, már nem csak nagyobb teljesítményvesztést, de még esetenként nagyobb káros anyagképződést eredményezne. [link]
Kartergáz elvezetése
Forrás:netclub 2005.05.11. 20:25
Ahhoz, hogy az üzemanyag berobbanjon benzín-levegõ keverék kell, nem benzín-olaj. Ergo, ha az adott idõ alatt olajat is próbálunk bepréselni a levegõvel, csökken a motor hatékonysága Sokan kérdezhetik, mire is jó ez. Rengeteg mindenre... :)
Alapjában véve az autógyárak azért vezetik vissza a kartergázt a légszûrõbe, hogy az olajos gázt újra a hengerekbe juttatva megpróbálják elégetni, és ezzel kíméljék környezetünket.
Az elv szép és jó, de azert mindennek van hátulütõje is. A motor ugyanis egységnyi levegõt tud beszívni egy szívás ütem alatt. Namost ahhoz, hogy az üzemanyag berobbanjon benzín-levegõ keverék kell, nem benzín-olaj. Ergo, ha az adott idõ alatt olajat is próbálunk bepréselni a levegõvel, csökken a motor hatékonysága, hiszen a bejutó olaj a levegõtõl "veszi el" a helyet. Ez egy friss motornál nem olyan jelentõs, hiszen jó esetben egy motor nem sok kartergázt termel. Azonban egy öregebb mocinál, erõsebb terhelésnél, vagy a kelleténél nagyobb elõgyújtásnál a kartergáz mennyisége nõ. Sõt, akkor is nõ, ha rossz az olajbeöntõ fedelének belsõ oldalán található rugós lapocska is, az szabályozza ugyanis a kijutó olajos gáz mennyiségét. Ilyen esetekben a kartergáztól való mexabadulásal feltûnõen növelhetünk a motor teljesítményén. Nem véletlen, hogy a rallyautókban is elvezetik... :) [link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen