- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorien
veterán
Akkor legyen mechanikus szelepemelő tőke. Kb. ugyanaz, max. más a működési elv. [link]
Ezek gondolom ugyanúgy okozhatnak "hidrotőkés" hangot, csattogást, ha elkoszolódnak, elkopnak vagy tönkremennek."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz Satan_Claus #1692 üzenetére
Amíg fel nem épül az olajnyomás. Ha ez a kerregés nem olyan drasztikus, akkor szerintem nagyon ne foglalkozz vele.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
DeFranco
nagyúr
válasz Satan_Claus #1706 üzenetére
csak kérdezem, hogy ezeket miért nem youtube-ra vagy vimeo-ra töltitek fel, ahogy egy klikkel meg lehetne nézni-hallgatni, és nem kellene szuttyomputtyom oldalakról hat reklámon átverekedve magam letölteni majd előkaparni a letöltési mappából meghallgatni és törölni?
-
DeFranco
nagyúr
válasz Satan_Claus #1708 üzenetére
ja, akkor sorry én a youtube-ot szoktam ilyenre használni, mégis csak felhasználóbarátabb, mint a letöltögetés. szerintem az felismerné. ha nem, akkor soundcloud
-
Zoli1222
őstag
Sziasztok!
2008-as mondeót melyik (dízel) motorral érdemes nézni? Illetve mire érdemes odafigyelni a vásárlásnál? A válaszokat előre is köszi!
-
SzlobiG
félisten
válasz Zoli1222 #1712 üzenetére
2.0, 1.8 felejtő. Ami a 2.0 ellen szól az a DPF azzal lehetnek problémák főleg, ha rövid távon van használva. Kettős tömegű cseréje kb 200-250e km körül esedékes az olyan 200e ft körül van alsó hangon.
Vezérlés 200e km vagy 10év. 2008-as esetén már a kettős tömegűt is vagy cserélték a vezérléssel együtt vagy nem szóval ezzel érdemes számolni a vezérlés nem vészes árba van.
Általános dolgokra kell figyelni ilyen hogy rozsda nem igen jön még elő max ha víz káros...
[ Szerkesztve ]
-
izisz
senior tag
Sziasztok fórumlakók
Pár hónapja vettem egy 2004-es MK3 1.8-as benzines mondit.
Ugye kerültem a dízelt, mint a rossz pénzt választáskor erre kiderült, hogy ebben is van kettőstömegű és véres a torka.
Kérdésem az lenne, hogy valakinek van-e tippje korrekt, jó munkát végző szervízesre, mesteremberre, aki a lehetőségekhez mérten olcsón tudna alkatrészt szerezni és hasonló "baráti" áron szerelné be (kettőstömegű, kumplung, meg ami még ilyenkor szokásos).
Előre is köszi a javaslatot, aki ad
(ja, város: Budapest vagy emberi léptékkel - busz, vonat - elérhető környéke) -
-
-v-
addikt
válasz Zoli1222 #1715 üzenetére
Akkor melyik motor ajánlott?
Az új, amit szalonból kihozol
Viccet félretéve a befecskendező rendszer is letérdelhet, turbó is ... és nem törvényszerű, hogy kibírjon 2-250e-t a lendkerék, lehet elmegy többet is, az is lehet városi használatban előbb kuka lesz.
Sok drága dolog lehet a dízelnél, nem törvényszerű mindbe belefutni, az elég nagy pech, de ha megveszed és nálad van egy ideig akkor arra is kicsi az esély, hogy mindet elkerüld.
Pár százas mindig legyen a zsebben, vagy ne dízelt vegyél.(#1710) Satan_Claus: ez passz, nem tudom mi tud ilyen gyorsan elmúlni
(#1711) radi8tor1: szelepcsörgés?
(#1705) SzlobiG: az olajnyomás pár fordulat alatt felépül, szép is lenne ha ennyi idő kéne hozzá ... nem lennének hosszú életűek a motorok és ami nincs, az nem tud csattogni
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Zoli1222 #1722 üzenetére
2 literrel átlagban biztos többet mint a dízel.
Amit linkeltél az pont 200e km felett van aminél a vezérlést már cserélni kellett amit vagy cseréltek vagy nem a kettőstömegű szintén közel jár. Persze ha valós a km...
A benzines 150e-el valamivel jobb, de ugye ott se tudni, hogy valós-e a km vagy nem.
-
Goose-T
veterán
focusalkatreszek.hu
Felhívod az ott található telefonszámot, megmondod, hogy mit szeretnél, és biztos tudnak segíteni. Ford-specialista autószerelők, én is hozzájuk hordom a Focusomat már régóta.Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Atlantis
veterán
válasz Zoli1222 #1719 üzenetére
Nekem Focus-ban 2 literes benzines, kb. ugyanez a motor lehet. Így vidéki városban és környékén átlag 7,3l a fogyasztás, nem óvatoskodva. Mondeonál szerintem plusz 1 lityi reális többlet lehet.
Amúgy a motor jó, de a Ford hajlamos rendkívül elbaszott áttételezésű váltót társítani mellé (5 fokozat LOL), ami kicsit megöli az élményt. Plusz ugye ezek mellett is ott a kettős tömegű, ámbár benzinesben valamivel könnyebb élete van a kisebb nyomaték és rezonancia miatt.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #1731 üzenetére
Nálam még nem eszi, bár még csak kicsit több, mint 160k van benne. (kopp-kopp).
1.5 Ecoboost...hát, annak a megbízhatóságáról és a betegségeiről még nem tudni sokat. Kicsit zsákbacica. én meg nem szeretném finanszírozni a Ford tartós tesztjét.
radi8tor1: rezonancia (ugyebár az a dolga, hogy ezeket csillapítsa és minél többet kap, annál inkább belefárad), alacsony fordulatról való erősebb kigyorsítások, jellemzően a városi használat biztos nincsenek a kettős tömegű kívánságlistáján.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
SzlobiG
félisten
válasz Atlantis #1734 üzenetére
Akkor karban van tartva rendesen ezek szerint.
5-6 éve már piacon vannak ezek a kis turbos motorok nem igen van baj velük. Én simán bevallalnam, ha nem dízel lenne. Turbo nélküli autót nem komalom, szeretem ha nem kell szét pörgetni, hogy mennyen.
Radi: Kinyúlnak a rugók benne és elfárad esetleg el is törik, ha nem cserélik időben. Indításnál ha csattanó hangot hallani, akkor ez már az előjele az elhasználódásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Atlantis
veterán
válasz SzlobiG #1737 üzenetére
Amit lehet megadok neki.
Dízel? Azt hittem a benzinmotorokról beszélünk. Ízlések és pofonok, én az egyszerűségre törekszem. Azért a közvetlen befecskendésű benzinmotorok kokszosodása olyan jelenség, amivel nem számoltak tervezésnél és bizony azt takarítani kell. Ezen kívül ott a turbó, amit 100 év után se tudnak még tökéletesre csinálni, persze elismerem, annak halálában a tulaj is rendesen közrejátszhat. Kényelmes nyomatékból autózni, én is szeretem, de hozzá kell tenni, a kis turbós benzinesek sem esznek lényegesen kevesebbet, mint a nagyobb szívók, pláne városban. Csodák nincsenek.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
izisz
senior tag
válasz Goose-T #1732 üzenetére
őő, nincs az 160.
egyébként azautóm.hu ezt adta:
Kuplungszett + kinyomócsapágy :Luk Gyártmány 65000.-Ft bruttó
Kettős tömegű lendkerék:Sachs gyártmány 84924.-Ft bruttó
Kuplungcsere munkadíj 4,2 óra 21000.- Ft bruttócsak ők nem listázták az "apró bizbazok" árát, stb.
Viszont most nézem, hogy a márkareskedős ajánlataimban valóban 140E körül mozog csak a lendkerék - korábban ezt nem figyeltem. Cserébe abban a kedvező ajánlatban nem volt kuplunkszett+ tétel. Szóval mégsem olyan jó a 200-as ajánlat. Petrányi meg Solymár meg megvakítottak egy 400E-es ajánlattal, majdnem hátast dobtam (kumplung cucc, lendítő, meg bizbazok tömege)
Egyébként a fentebb említett jelenséget, amiből hallani lehet az elfáradását (csattanás), meg leállításkor "süvítő hang" én még nem hallok. Amit én hallok, az annyi, hogy pl. mikor kissé erőlködik (mondjuk hamar váltottam 3.-ba), akkor enyhe csörgő hangot hallok míg nem emelkedik kissé a fordulat, utána nem hallatszik. Meg visszaváltásokkor, ha nem figyelek és magasabb fordulatról váltok le, akkor hallok vmi koppanás/csörgő "jellegű" hangot. De azt nem tudom, hogy ezek a hangok valóban a lendítő miatt vannak-e. Amúgy Viktor mondta a szervízben, hogy érdemes lesz vele foglalkozni, mert már "hallja", hogy véres a torka. Tekintve, hogy mondi fórumon agyon dícsérik a srácot, meg aki teheti, hozzá megy itt pesten, gondolom, nem akar átvágni. Ezért gondolkozom és igyekszem tervezni, hogy a közeljövőben csere.
Csak mellbevágó tétel, meg kell hagyni... -
DeFranco
nagyúr
Tekintve, hogy mondi fórumon agyon dícsérik a srácot, meg aki teheti, hozzá megy itt pesten, gondolom, nem akar átvágni.
Érdekes, én nem is hallottam még róla... ami nem jelent semmit egyébként, csak tényleg számomra érdekes infó amit írsz.
Én a gödieket ismerem, a bontósokat, akit goose ajánlott, meg ivanicsot. Ebből gödön voltam is.
-
SzlobiG
félisten
válasz Atlantis #1738 üzenetére
Úgy értem, ha most nem dízelem lenne és vásárolni akarnék bevallalnam a kis ecoboostot, de sőt a 2.0-át is. 160 le még jól is megy alulról is húz nem kell szét pörgetni. Az biztos, hogy a turbo ott van a levegőbe hogy beszarik, de manapság már sok műhely van ahol felújítják az egészet sokkal olcsóbban mint hogy újat venne az ember. Én nem tartok tőle egyszer úgy is szét megy, nekem megér annyit, hogy emeli a vezetés élményt.
-
izisz
senior tag
válasz DeFranco #1741 üzenetére
nos, korábban én sem. Csak mikor megvettem a gépet, kezdtem olvasgatni a mondeo.hu-t és ott akadtam bele számos hozzászólásnál "Vik" fórumtárs hivatkozásba - aki ez:
[link]
Még csak egyszer voltam nála, de az tény, hogy pár "kisebb" hibát csont nélkül javított és nem "nyamogott" rajta, mint egy másik szerelő műhely (tilla-tec kft).
(jelzem, nem reklámozni akarom őt, mert még csak cimbik sem vagyunk, sőt nem is találkoztam vele közvetlenül, csak a munkafelvevőn keresztül üzent de még tán valami ford szerelő versenyt is nyert az ürge) -
DeFranco
nagyúr
-
-v-
addikt
válasz radi8tor #1736 üzenetére
Először koppanni kezd leállításnál és indításnál, ahogy romlik az állapota utána alapjáraton is zörögni fog, ilyen rendszertelen koppanások jönnek onnan, elkezd rázni gyorsításnál, félig benyomott kuplungpedálon érezni a rázkódást ... hirtelen terhelésváltáskor is hallani a koppanást
-
Dorien
veterán
Magyarul benned lesz az ideg rendesen, hogy mikor hullik szét. Én anno a Berlingo haldokló hátsó hídjától kaptam agyf@szt az ilyen random döndülésektől, pár héten belül vittem is cserére, hiába nem terpesztett semennyit. Sok igényes jómunkásember meg totál szétterpesztett állásban is hajtja amíg csak gurul...
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
-v-
addikt
A dolog nagyon egyszerű, bele kell számolni a vételárba a "dízel nyűgökre" némi felárat, azt is rászánni/eltenni, és nyugodtan alszol. Ha sose kell király, megmarad a pénz, ha kell semmi gáz, bele volt számolva. Az a ciki, ha se beleszámolva nincs, se büdzsé rá, hogy x százat kipattints, ha gond van.
Én ekkora kasztnit sose vennék kis szívóval (ekkorába a 2 literes az kicsi), az halál ... vagy a 2.5-ös volvó moci (izagából az az egyetlen értelmes motor ami mozgatja rendesen), vagy valami dízel. -
Dorien
veterán
Szerintem sok Mondeo tulajnak (~190 cm testmagasságig) bőven elég nagy lenne a Focus kombi is csak megy a nagyzási mánia. Azt pedig normálisan mozgatja egy 1.6 vagy 1.8 is, amiben se DMF, se turbó, se egyéb dízel bizbaszok nincsenek.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- PlayStation 5
- Eredeti játékok OFF topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Renault, Dacia topik
- EAFC 24
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal