- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Windows 11
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Adobe Illustrator kérdések
- Amazon Prime Video
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
Na akkor High Fly:
Találjuk ki, hogy mikor és hányan megyünk.
Most már lehet olyat is, hogy a csapat megosztva repül, egyik pár B737 - másik A320.Bár utóbbi esetben nem tudom sikerül-e bárkit is beimádkozni a cockpitbe.
Van itt egyáltalán olyan aki szereti a buszt???
Aki jönne, az szokás szerint PÜ-ben jelezze felém.
Más: Jó volna olvasni egy bővebb összefoglalót az Airbus X Extended-ről. Milyen repülni, rendszerek működése, co-pilot használható, RAAS jól működik, milyen a fizikája? Festések milyen minőségűek és mennyi van?
Érdekel a gép, viszont PMDG szinthez vagyok szokva, és vásárlás nélkül nem tudom megállapítani, hogy megéri-e az árát. Szerintem ezzel nem vagyok egyedül.A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
-
Đusty
addikt
Én is írtam privit de szerintem is jobb ha itt gyűlünk így ösztönzőbben hat a jelentkezés.
eddig akkor:Cypresss
Jorus
Rudi50 -
cintula187
addikt
válasz Cypresss #11053 üzenetére
Tehát személyes!! tapasztalat az Airbus Extendedről:
A viselkedés teljesen más mint a PMDG 737-nek. Lehet csak bebeszélem magamnak, de pl. T/D süllyedésnél lassabnak tűnik az ereszkedése. Rendszerek rendben vannak bár a 737 nél részletesebb az overhead panel, igaz ott több is a "mozgó" műszer (kabin nyomás, APU).
Festést alapból telepít vagy 20-at, nem rosszak.
Co-pilot. Mint férj és feleség úgy osztja a nő az észt a checklisteknél. Poénos, és szeretem használni, de főleg úgy, hogy nem nyomkodja helyettem a gombokat.
RAAS teszi a dolgát nálam ahogy kell.
Más élmény vele repülni, mint a 737 -el és lehet hogy (megint) az újdonság varázsa miatt tetszik, de tetszik nagyon is. Landingnél tényleg úgy kell cibálni a joyt mint, ahogy a videókon láttam pilótáktól
De jó is most a logitech xtreme 3D proTehát, ahogy priviben írtam én airbusoznék highfly on.
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #11056 üzenetére
Nem működik minden gomb. Szó se róla, több, mint elég működik, de a fő szempont itt nem az volt, hogy 99% olyan legyen, mint az igazi, hanem hogy a lényeges dolgok meglegyenek, és minél kevesebb erőforrást egyen. Ja, meg hogy legyen már egy busz, amivel nem szenvedés repülni, van hozzá rendes SID/STAR, etc.
Nem tudom milyen felbontásúak a grafikák, de szerintem rendben vannak. RAAS független, jól működik - mondjuk volt egy CTD pár napja leszállás után, és nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem miatta (fordultam vissza a pálya végén, épp szövegelt, hogy on rwy, plusz nézetet váltottam, aztán nyekk).
Esti kép, de szerintem élethű.
Amúgy én szeretem a 737-es szarvat cibálni, de felőlem buszozhatunk is.
-
Đusty
addikt
válasz Korcsii #11059 üzenetére
ok, kivettelek, majd Cypresss megmondja mi fér bele, elvégre ő szervezi én csak felírtam a névsort :-)
Itt egy teszt az extended-ről egyébként ha még valaki nem ismerné:
[Airbus extended x][ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #11061 üzenetére
Hát még a Wx radar. Exped sincs, ha jól néztem?
-
cintula187
addikt
válasz Korcsii #11062 üzenetére
ööö nincs. De annak mi értelme van amúgy? exped nekem ha magam felé húzom az ALT gombot eléggé
Más. A T/D -nél minden alkalommal eddig benyomnom vagy kihúznom kellett az alt tekerőjét ha el akartam kezdeni a süllyedést. Más gépnél ha az MCP nél alacsonyabb magasságra tekerem mint a cruise a t/d nél elkezd magától süllyedni .Itt nem. Bug vagy feature?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Geryson
addikt
Valamelyik nap kaptam egy 777 infót az Avsimről, gondoltam ránézek a YT-ra, hova van-e már fent videó. Igazából inkább képek vannak fent, de ami ledöbbentett az ez a videó. Hogy a fészkesbe bír ilyen grafikát, részletességet és futást elérni valaki???
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
pusi1981
aktív tag
Sziasztok!
Felraktam a FS Global Ultimate Europe & Africa-t.
Viszont az FSX mappán kívül hozott létre egy mappát-FSGUX- és oda pakolta be a dolgokat...
A mappa így néz ki -> FSGUX->AFR,EUR,LocalMeshes
Jó ez így vagy másoljam be az FSX mappájába és ha igen akkor ott hova ???
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
Mindenki fakezű lesz, tehát emiatt ne idegeskedj. Egy laza baráti találkozóra készülj, ahol a "csoportterápia" lesz a lényeg, vagyis közös áldozat a szimulátoros repülés oltárán, olyanok által akik valamilyen oknál fogva erre a "szerre" kattantak rá, és nem tudnak - de nem is akarnak - róla lejönni.
Az Airbus X-es tapasztalatokat mindenkinek KÖSZÖNÖM!
HighFly:
Dátum: Jan 19.-hez (szombat) mit szóltok? Mondjuk 12-14 között?
A tapasztalat az, hogy tíz embernél több, már nem jól kezelhető, főleg ha a többség a 737-essel akar repülni, mert ebben az esetben egy iskolakör fér bele a két órás intervallumba.Szerintem max tíz főben határozzuk meg a létszámot.
Akik eddig jeleztek:
Jorus
Rudi50
Korcsii (kérdőjellel)
CintulaBoeing, Geryson, Hunfatal és RCH kollégákat is jó volna személyesen is megismerni.
#11064) Geryson: Jon nagyon tud ám. Azt hiszem azt írta erről a videóról, hogy FSrecorderrel vette fel kétszer (a háttérben felszálló gép is Ő) majd összemixelte és rendelerte a két felvételt. Ennek lett eredménye a videó.
(#11065) BigBlackDog: Bizonyos funkciókat WideFS-sel igen.
#11066) pusi1981: Nem kell tenned sehová, pont jó így. A külön könyvtár azért van, hogy a kb 3x giágnyi adat halmazt oda rakhasd ahová akarod és ne az FSX particióból foglald a helyet. Nekem is így van (E: FSG, H: FSX).
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
További infók a 787-esről:
Tisztelt szerkesztők, kedves kollégák!
Január 11-én, pénteken 18:50-kor Budapestre érkezik a lengyel LOT légitársaság új Boeing 787-es Dreamlinere, ami elsőként állt forgalomba európai légitársaság flottájában. Az új géptípus fogadásakor a történelmi pillanat megörökítésére lehetőséget biztosítunk a sajtó képviselői számára a repülőtér zárt területén.
A regisztráció január 7-én, hétfő 12:00 óráig lehetséges a következő linken:
http://www.bud.hu/budapest_airport/media/regisztracio
A határidő lejárta után érkező akkreditációt nem tudjuk elfogadni. További részletekkel a regisztráció lejárta után jelentkezünk.
Megtisztelő jelenlétére számítunk, az érdeklődést pedig köszönjük.
Üdvözlettel:
Budapest Airport
Ha valaki megtudja oldani regisztráljon a fenti címen, mert - szerintem - ezt vétek kihagyni.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #11064 üzenetére
pl úgy, hogy nem fraps-el veszi fel, hanem kamerával
FlyTampa Dubai Rebooted amúgy termeli az fps-t. Ma szereztem meg, és eszméletlen. Redbullos géppel 30-on limitálta az fps-t, PMDG 747-tel is 20 körül mozgott (15 volt a legalja, 30 volt külső nézetből a teteje, de 20 körül volt az átlag), pedig 4 éves config.
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #11067 üzenetére
En is mennek,ha beferek. Fotelpilota lite uzemmodban Most probaltam az Airbus Extendedet,ez az elso komolyabb fmc-s gep a kezeim kozott... hat, a gps-es,lite repcsik utan meg egy lhbp-loww utat sem tudtam szabalyosan lerepulni De manualisan letettem a gepet Tetszik ez a nagy vas.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
fatal`
titán
válasz Cypresss #11067 üzenetére
Csak nem értem, hogy miért olyan ótvar a telepítő, hogy alkönyvtárat már nem lehet választani... (Bár FSG2010-em van, Ultimateben már lehet meg van oldva). Arról nem is beszélve, hogy egy sima unzip az installer és rohadt lassú, mintha valami win 3.1-ből maradt, ótvar telepítőt használnának.
Én át szoktam helyezni az FSX könyvtárba és átírom a scenery.cfg-t. De igazából bármelyik scenery telepíthető akárhova.
(#11072) Korcsii: LHBP-LOWW-ot szerintem ritkán repülnek ekkora géppel (ha egyáltalán). Általában dash8 (régebben F70) megy.
[ Szerkesztve ]
-
wolruf
őstag
válasz cintula187 #11076 üzenetére
Mehetek én is Airbusra, engem mindegyik érdekel Addig akkor gyakorlok tovább
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Đusty
addikt
válasz cintula187 #11076 üzenetére
Én is megyek airbusba is. Az FMC-jére nem áll rá az agyam a 737 után, leginkább nem is tudok vele semmit csinálni. A kijelzője meg olyan kicsi a PMDG után, hogy nem látok rajta semmit a 19"-col-on.
Nekem jó a 19. de végülis bármelyik szombat délelőtt vagy így dél környéke. -
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #11076 üzenetére
Nekem egy február 2 biztos jó, de lehet más is megfelel...
-
wolruf
őstag
válasz cintula187 #11079 üzenetére
Mit? Csak hogy okosodjak én is...
Nálam a fő baromság az volt, hogy a 2x Saitek Throttle quadrantom ugye be van okosan állítva, hogy a bal kar az áramlásrontó, aztán sorban a 4 hajtómű gáz, aztán fékszárny... Ez eddig mindig remek volt, meg minden. Node az Extended csak úgy kezeli a gázt, ha a ,,központi'' throttle axisra van rakva, tehát neki derogál a két gázkar a két külön hajtóműre. Nagyon mérges voltam, mindent kipróbáltam már, mert ugye szép és jó kapcsolgatni a földön a gépet, de azért repülni jobb lenne vele. Aztán egy teljesen véletlen sugallat miatt csak rácsaptam az egyik gázkarra az egységes throttle-t, és lám, mozog... Grrr... A végén ezért maradt csak az LHBP-LOWW-ra időm(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Korcsii
őstag
válasz wolruf #11081 üzenetére
Azzal én is szívtam. Megoldás:
C:\Users\..\Documents\Flight Simulator X Files\AerosoftAirbusExtended\AsInput.ini
[Common]
Logging=0
NullZone=0
[FlightControls]
Enable=1
[FADEC]
//AxesCount=1
InvertAxes=1
//Event1=AXIS_THROTTLE_SET
AxesCount=2
Event1=AXIS_THROTTLE1_SET
Event2=AXIS_THROTTLE2_SETFőleg a második fele a lényeg, így lesz 2 gázkarod.
Aztán FSX indít, AXE betölt, FSUIPC megnyit, Axis alignment fül.
Először is Profile specific pipa, adj neki nevet (mondjuk AirbusX), ok, rendben, igen, az ehhez a profilhoz tartozót akarod szerkeszteni (nem a globálisat, amit minden más használ). Ez után meg kell adni az összes (avagy a nem működő) axist. A lényeg, hogy mindenhol a send FS as notmal axis opciót válaszd, azon belül pedig az AXIS_THROTTLE1_SET, ileltve AXIS_THROTTLE2_SET opciókat.
Aztán ok, FSX bezár. FSX\Modules\FSUIPC4.ini megnyit.
ShortAircraftNameOk=Yes
Eredetileg No, írd át Yes-re. Aztán görgess le az aljára, és keress egy olyan sort, ahol a megadott profilnév szerepel:
[Profile.AirbusX]
1=Airbus A32Alapból kicsit hosszabb a második sor, de töröld a végét, és akkor az összes típusra megjegyzi.
Elvileg ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
wolruf
őstag
válasz Korcsii #11082 üzenetére
Köszönöm a leírást, ha van egy kis lelkesedésem, megcsinálom Addig most jó ez ilyen ,,kollektív'' módon is Ha majd megveszem a JustFlight Bae 146-ot (nagyon szemezek vele megjelenése óta), akkor lesz ez igazán fontos. Most még elvagyok vele így.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #11083 üzenetére
Ja, jut eszembe, a reverser axist meg ha jól emlékszem a közös throttle-ra állítottam, és ha félúton túl van, akkor aktiválja (ergo ha minusz az értéke).
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #11070 üzenetére
Hát hallod Te okosabb vagy, mint Vágó István! Bemásolok egy videót, Te ránézel és megmondod, hogy FlyTampa Dubai??? Hát én köszönöm, hogy a barátod lehetek! Nagyon szép scenery és valóban furcsa ha ilyen jók az FPS eredények (mondjuk lehet 4 éves a konfigod, de azt tedd hozzá, hogy a NASA-tól vásároltad és egy 800 magos gépről van szó, ugye?)
Más. Én nagyon szeretem a történelmet és most találtam egy érdekes videót. Erich Honecker "Air Force One" gépéről van szó. Az idősebbek tudják is, hogy ki volt ő ill., hogy mi volt az az Interflug. Ami érdekes, hogy a gépe egy szabadtéri múzeumban áll és így az Il-62-vel egy vitorlázó repülőtéren kellett a pilótáknak leszállnia. Na ez az az érdekes momentum, amit miatt beteszem ide. Nézzétek meg, hogy hogy megemeli a gép orrát amikor végre leteszi! És a reverse mennyi port vihetett be a hajtóműbe?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
wolruf
őstag
válasz djfules #11088 üzenetére
Ha már régi gépek videói, számomra nagyon kedves a Tu-144-es. Ezt a videót sűrűn megnézem, durva, hogy ilyen lelakott állapotban is hogy működik. A commentek között szó van arról, hogy az APU adja az áramot a rendszereknek, amíg ,,szórakoznak vele'', annak a hangja hallható sivításként.
Első rész
Második részBocs az offért.
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
djfules
tag
válasz wolruf #11089 üzenetére
Az ilyen videók után mindig kedvem támad repülni a Tu-154-el, sehol nem találok hozzá magyar festést tud valaki ilyenről mert csak FS9-het van, egy checklista is jó lenne hozzá?
Már rég óta szemezgetek vele hogy csak meg kéne tanulni repülni vele...lehet neki állok lefordítgatni a manuált, hát nem két nap lesz de izgatja a csöröm ha már a Project tupolev csapat ilyen jó ingyenes gépet rakott össze...
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #11094 üzenetére
"Állványt hozott valaki?"
Most hozzon valaki, mert most még annyira sem fogok tudni hozni.[ Szerkesztve ]
-
pcnet
addikt
Sziasztok!
Először is szeretnék Boldog Újévet Kívánni!
Olvasgatom a fórumot már jó ideje, de még csak a #9000. hsz-ig jutottam. Nyár óta repkedek FS9-el.
Jelenlegi konfigom: Intel Core 2 4400 (2.0 GHz), Nvidia GeForce 8600 GT, 2 GB RAM. Tudom, hogy elég harmatos, LHBP approach 8-11 FPS. FL370-en 28-33 FPS. Egy barátom tanít repülni és két konfigot ajánlott:
Annyi változás történt i5 konfigban, hogy 3570K lenne 2500K helyett és lenne még egy Coolermaster Hyper TX3EVO. i5 kb 160e ft-ból jönne ki, i7 210e-ből. A baj, hogy max 180e ft-ot tudnék rá áldozni. Így most vagy i5 lenne, vagy maradna jelenlegi. i7-et esetleg fél év múlva tudnám bevállalni.
Szerintetek mit tegyek? Vegyem meg i5-öt és maradjak FS9-nél, vagy várjak fél évet és i7+FSX? Barátom küldött képeket FS9ről és FSXről is összehasonlításképp, FSX-ben sokkal szebb a táj, vannak házak pl, nekem most FS9ben csak barna folt Budapest. Látom nagyon megoszlik itt a vélemény, hogy FS9 vagy FSX, de ha texturák részletességére megyek, melyik konfigot és FS-t ajánljátok?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: Z.
“A szervizben munka folyik, nem víz. Ezért a szerviz rövid i.” by Fagyallo
-
BigBlackDog
veterán
i7-es konfigra szavaznék. A jövőben megjelenő kiegekre való tekintettel. FS9 FSX vitában FSX-et mondanék, ugyan nem sokkal szebb, sokszor ugyanazt FS9-ből is ki lehet hozni. Viszont FSX-ben van még tartalék (nagyobb felbontású textúrák, stb.) De ez csak saját vélemény, nem akarok háborút szítani!
-
Đusty
addikt
Az agyamra megy az airbus.
MCP-vel nem tudom irányítani, nincs course sem, a HDG-t meg hiába tekerem attól még a gép nem arra megy. Az ils frekit se tudom letekerni 118 alá pedig ugye nekem 109,5 kellene.
Cintula segíts, vagy bárki! -
wolruf
őstag
Hdg-re a beallitas itan jobb gombbal katt es akkor arra megy
Ils-t en a computerben adtam meg a nav frekiknel (crs es freki),aztan ment is szepen. Nekem meg teljes catIII leszallas nem ment csak,de majd egyszer elszorakozom vele[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Vicces képek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Micro Four Thirds
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Ford topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen