Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz hobizoli #33330 üzenetére

    de azt nem nezi meg senki, mert abban semmi fun nincs

    Te, szerintem ezt az összes teljesíményorientált BEV-et gyártó OEM megnézte igen alaposan (értem ez alatt a mérőpadot és mindenféle tesztpályát, sőt a kiszerelt elektromos gépet speciális mérőpadon hajtva autó nélkül). Annyi a különbség, hogy nem kommunikálták a médiába amit találtak, hanem az ott talált hibákat és gyengeséeket megpróbálták kiküszöbölni a saját konstrukciójukban.

    Ilyenkor messze nem korlátozzák magukat a 0-100 vizsgálatára, hanem minden apró részletet és elképzelhető tesztmódot végignéznek.

    Még egy tipp: el kellene engedni ezt a lassab az rosszabb felfogást a BEV-ek esetében. Most még mindenki a eget rengető teljesítményt várja el a BEV-ektől, de ezeknek a lényege igazából a magas hatékonyság lenne és az alacsony költség. Tehát bár vannak elképesztő teljesítményű vasak és vélhetően lesznek is, de a mainstream BEV kábé max 160-as végsebességgel és kábé 8 másodperces 0-100 gyorsulással készül.

    Ha elkezded növelni az utazási sebességet, akkor 90 felett szépen veszted a hatótávot. 110 körül már érezhetően kevesebb van. De ha 130 körül veretsz, akkor hamar eljutsz oda, hogy olyan gyakran kell tölteni, hogy nem nyersz semmit a magasabb sebességgel.

    A jövőben vélhetően lesznek magasabb energiasűrűségű "akkumulátorok", amivel ez a határ feljebb tolható, de ugyanakkor a világ az alacsonyabb sebesség irányába mozog. Szépen lejjebb fognak menni a határok minden országban, a jelenlegi óra szerint 145-ös tempó el fog tűnni 10 év múlva.

Új hozzászólás Aktív témák