Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Jahno #124211 üzenetére

    Nálam pont hasonló a helyzet.

    Amikor valaki kiszámolja, hogy melóba menet 10 km, akkor az napi 20 km, majd elosztja a hatótávval és örül, hogy 2 hétig nem kell "tankolni", akkor csak nézek. Mert az pont úgy működik. WLTP hatótáv, elosztva valós közlekedéssel, aztán sosem halunk meg....

    Megnézem, hogy van-e olcsóbb megoldás a téren levő AC oszlophoz. Ha regisztrál az ember, akkor gondolom van valami csomagban elérhető töltés, ami olcsóbb. Amikor odaszédültem, akkor 75 SEK volt 15 kWh, mindenfajta előfizetés nélkül. Csak QR-kódot szkenneltem, majd beírtam a kártya adatait, hogy le tudjanak foglalni pénzt és indult a session.

    Kábé 58 km-nyi távot töltöttem vissza 75 SEK-ért, tehát 28 HUF per km lett azzal a töltéssel a belvárosi közlekedésre vetített költség. Faluból belvárosi pontra, aztán vissza és vásárlás.

    Ez gyakorlatilag DC-töltés ára, vastagon fog ott a ceruza.

    A cégnél tudnék tölteni, ott jelenleg még van elég sok oszlop is, ha elég korán megy oda az ember. Jelenleg még elég odaszédülni reggel, aztán foglalhatod az oszlopot estig. De már tárgyalják, hogy ez így nem jó, kellene mozgatni a kocsikat töltés után, hogy más is tudjon tölteni. Ez jó meccs lesz, mert a legtöbb kocsi esetében nincs app, hanem akkor meg kell jegyezzed, hogy 13:42-re ki kell menni, mert utána elkezd ketyegni a büntetési ár, hogy csak foglalod a helyet.

    Itt a környéken nincs értelmes töltő. A LIDL-nél van egy oszlop, ami tud DC-t CCS Type 2-vel és Chademoval (de csak egyiket egyszerre), valamint van rajta egy AC is. Reggeltől estig tökig van, ott állnak sorban és várakoznak. Tipikusan 2-3 kocsi vár az olszopra, ott szerintem lazán el lehet tölteni 2 órát, mire sorra kerülsz.

    Otthon nem tudok tölteni és még legalább 3-4 évig semmiféle esély sincsen tölteni itthon. A házról tölteni sosem lehetséges majd, de még ha sikerül is pár parkolóhelyet átalakítani töltőssé, akkor is a távoli jövőről beszélünk.

    Távolra ritkán járok, ha Magyarországra mennék, akkor ABRP oda tud navigálni. Az igazából nem gond, mert a család tipikusan repül, én meg hajtom a kocsit. De Magyarországon belül vidékre menni rögtön érdekes kihívás lenne. Ha beszop az ember valami megállót, ahol van mondjuk 1 db 50 kW--os oszlop és vagy nem működik vagy ledobálja a töltést vagy lóg rajta egy Nissan Leaf túlhevülve és 3 kW-al próbálja feltölteni magát, akkor ott megőszülsz, mire tovább tudsz jutni.

    Ha valami jó hatásfokú cucc lenne, akkor sem igazán oldódnak meg a fenti problémák, ellenben jóval tovább jutok egy töltéssel. A céges PS2 és XC40 BEV kocsik hatótáv tekintetében nevetségesek. Még mindig nem értem, hogyan tudták ennyire elqrni az egész koncepciót. Nagy volt az igyekezet, hogy le kell nyomni a Model 3-at gyorsulásban, aztán mire kijöttek vele, addigra a Tesla csinált X iterációt a fejlesztésben és gyakorlatilag felmossa a padlót velük.

    A vicc az, hogy a Long Range is jobban gyorsul, mint a PS2, de még a Performance is jobb hatótávot tud. Csináltak egy szűk és kis csomagterű (a frunk különösen kínos), de nehéz kocsit, ami röhejes hatótáv mellett sem gyorsul jobban, mint a referencia. Egy dologban tudnak többet, a vontatható tömeg 1,5t. A Model 3 "csak" 2000 fontot tud, ami kábé 908 kg. A futómű és a fékek tekintetében a PS2 persze mérföldekkel jobb, de ha A-ból B-be szeretnék menni értelmes hatótáv mellett, akkor ezt ritkán feszegetem.

    Szóval marad a hibrid még jó ideig, sima HEV, még a PHEV is pocsékolás ide.

  • blueboi69

    csendes tag

    válasz Jahno #124211 üzenetére

    Látod, mennyivel jobb lenne, ha nem zsúfolódna annyi ember egy nyomorult városba. A tömörülés pont azért alakult ki, hogy ne kelljen nagy távokat megtenni és ne kelljen autó.

    Értem, hogy szívás és nem mindenkinek való az elektromos autó, de sztem az autósok 70%-nak bőven elég lenne. Máris jobb lenne a világ.

Új hozzászólás Aktív témák