Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Na, nem hezitáltam tovább, berendeltem jövő keddre a vonóhorgos műhelybe a kocsit. Függőleges kapcsolódású vonóhorog lesz, az szinte nem is látszik levéve.
Gondolkodtam a fix verzión, mert az a legegyszerűbb. De ha ráfutásos baleset van, akkor az csinálja a legdurvább whiplasht, a két bunkó miatt inkább akkor legyen levehető.
A levehetővel van extra macera vizsgánál, ott helyben be kell tudjad mutatni, hogy fel- és le tudod szerelni. Mondjuk ha tisztán tartja az ember és nem fixen van a kocsin egész évben, akkor azért vélhetően működik a manőver.
Majd lesz a kocsiban egy tégely lítiumos zsír, aztán akkor be lehet kenni applikáció előtt. Szerintem a vizsgáztató majd lemegy hídba, ha látja a procedúrámat
-
npera
újonc
válasz A. Crowley #71336 üzenetére
Igazából a menzás kajánál az a legfontosabb, hogy a krumplipürét egy jól begyakorlott mozdulattal suhintsák oda a tányérra, aztán odak*rják a tányért a vizes műanyag tálcára (miközben dől a hipószag a konyhából), majd odavetik, hogy "zabálj, te állat..."
(az utóbbi idézet feleségem apai nagyanyjától származik. Ő nem szeretett főzni, de muszáj volt neki. És amikor a fiának odalökte a kaját (tipikusan egy egész fazékkal evett a néhai apósom), akkor az volt hozzá a kísérő a tipikus jó étvágyat helyett, hogy "zabálj, te állat..."
Én itthon csak annyit szoktam csinálni, hogy lapos szögben suhintom oda a tányérra a krumplipürét és utána adom oda a gyerekeknek. És jó étvágyat kívánok hozzá. Imádják a ceremóniát, szerintük vicces. Asszony mérsékkel lelkesedik érte, neki inkább csak szépen kirakom a tányérra a pürét. Jobb a békesség....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #71347 üzenetére
Ahá! Ámátőr hiba. Fehér kő az felkérés keringőre. Itt eleve vöröses-barnás a kő.
Közben a jobbra-szembe szomszéd a zuhogó esőben ment ki magasnyomsásúval mosni az első udvarát. Lehet abból indult ki, hogy az eső fellazítja a szennyeződést és akkor áramot és vizet spórol....
-
npera
újonc
Ámátőr kérdés.
Asszonynak van egy Office 2010 csomagja iskolai licensszel. Most fogja befejezni a sulit nyáron és őszre lejár a termék támogatása.
Teljesen le vagyok nullázva IT kérdésekből szokás szerint. Nézem, hogy van Office 365, ami családi licensszel 899 SEK évente vagy 89,9 SEK havonta.
Ez most már ilyen előfizetéses téma? Most már nincsen olyan, hogy megveszed és kész?
Ebben akkor van 1 tera felhő, ami monjuk asszonynak kifejezetten előnyös a laptopos felhasználás mellett.
-
npera
újonc
Én a sisakkal kapcsolatban úgy jártam, hogy az előző-előző-előző-előző főnököm a heti csoportmeeting Lotus Notes protokolljában logolta, hogy kell vegyek sisakot, aztán be kellett mutassam és logolta, hogy vettem és hordom.
Mondjuk utána megbarátkoztam a sisakkal, mert lehet rá kamerát tépőzárazni, van is rajta 3 db előre felrakott tépőzáram a kisebb kamerákhoz...
A sebességet inkább le sem írom, mert a kerékpárúton szerintem annyival nem is szabad...
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ah, akkor einstandolunk majd. Köszi!
Különféle openoffice és hasonlókkal inkább meg sem próbálok szopni, mert itthon én vagyok az IT-support és bármiféle non-compliance ahhoz képest amit asszony megszokott katasztrófális következményeket ró a level 1 és level 2 supportra (én vagyok minden). Túl sok lesz a tickett...
-
npera
újonc
Így lehet igazán jót spórolni. Lízing, sok extra, aztán jól nem menni sehova. Akkor csak úgy csilingelnek a garasok
Én eléggé falusi vonzáskörzetű vagyok, bár ma pont belevertem elképesztő távokat a kocsiba.
Blog:
- Reggel elvittem a lányomat iskolába. Persze bringával.
- Utána reggeli, majd irány a Hornbach. Ez 3,4 km oda. Aztán irány haza, kiraktam a fűrészt, most ott díszeleg a nappaliban.
- Utána irány a Bauhaus, az már komolyabb táv. 6,6 km oda. Onnan szintén haza.
- Otthon átraktam a mosást a szárítóba, aztán irány a LIDL. De előtte fel kellett venni csomagot is. Szóval először ICA, az 1,2 km. Onnan a LIDL 4,1 km. Onnan pedig irány haza. Az is 4,1 km.
- utána volt 25 percem kontemplálódni, aztán bringázhattam a kiscsajért az iskolába. Ay 440 méter bringával. Kocsival is lehetne menni, akkor 9,2 km lenne körbe a tájvédelmi körzet körül. -
npera
újonc
Csomagküldés update:
Aliexpress csomagot megfogta a vám, pedig az is hollandus trackinggal jött. A COVID alatt és előtt rendelt Banggood csomagok azt hiszem talán kivétel nélkül átcsusszantak valami féreglyukon keresztül holland trackinggel.
Nova örülhet, megjöttek a rádióra a hüvelykes irányításhoz a tapicskolók. Eddig még azt sem tudtam eldönteni, hogy thumber vagyok-e vagy pincher. Vagy csak egyszerűen olyan kényelmetlen a táv, hogy egyik sem működik igazán. Vagy a kezem túl nagy vagy furcsa eloszlású....
-
npera
újonc
Beirut.
Itt volt az épület:
És ennyit maradt:
Állítólag egy vitatott jogviszonyú teherhajóról lepakolt műtrágyát becsűrték egymás tetejére egy raktárba és valami 6 éve ott állt az egész. Viszonylag szakszerűtlenül tárolva. Hát most már nem kell tárolni.
Valami elképesztő pusztítást csinált a lökéshullám.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Nem tudom írtam-e, hogy a hőpunepa az örök vadászmezőkre távozott. Egy 10 évnél idősebb Mitsubishi Heavy cucc.
Sikerült elérni a jóembert, akinek a céges matricája volt rajta. Ő még most is dolgozik, bár nyugdíjas. Emlékezett a házra, 10 éve ő nem telepítette a gépet, hanem odébbmozgatták a külső egységet. A ház faláról levették és a kiülő korláta mögé került, hogy a kiülőre nem fújja a levegőt. Szóval a gép még régebbi.
Most Daikin gépeket telepít, de van Panaszkodik is ha arra van igény. A Daikint javasolta, kiválasztottunk egy Caldo XRH30 modellt. Ez tűnt a legcsendesebbnek.
Most még nyáron nekiállunk a cserének, hogy őszre már fusson. A klíma része nem fontos, de a fűtés nagyon.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #71434 üzenetére
Ah! Azt hittem ilyesmit megpatkolsz valami metal gear RC szervóval.
Nem tudom milyen lesz, kapunk rá 5 év garit amit meg lehet majd hosszabbítani 10 évre.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #71435 üzenetére
Finn kollégának volt ilyesmi, 530d gépkocsi, azon egy turbííína volt. Melóba menet tök hideg volt a motor és 10 litert evett. Amikor Finnországba mentünk vele horgászni lámpával és szigonnyal, akkor az alacsony tempomatos sebesség mellett valami 5-el kezdődött a fogyasztás. Ő havonta legalább 1x ment egy nagyobb kört a kocsival, hogy a DPF kiégjen. Lehetett hallani és hátul ülve érezni is amikor beindult a morajlás.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #71448 üzenetére
Azt mondta, hogy 2-3 évente tervez ránézni, az 1300 SEK alkalmanként. És valami 1000 SEK a +5 év garancia az alap 5 éven felül.
Ez olyan hibakódot pillog a sárga lámpán, hogy motor hiba vagy kommunikációs hiba. Szétszedtem a kültérit és a fő biztosíték ép. A vezérlődobozból viszont elnyújtott magas frekvenciás sípolás jön periódikusan.
A motor valami 3500 SEK bele, persze ez csak az alkatrész ára. A gép legalább 10 éves, tehát már semmiféle garancia nincs rá. Ezt javítani nem érdemes.
Ha nem romlott volna el, annak örültem volna, mert egyébként semmi olyan probléma nem volt vele, ami a működést befolyásolta. A vezérlése picit furcsa. Automata állásba rakva a ventit nem fűt eléggé. De ha manuálisan második állásba teszem, akkor már eléggé befűt. A levegőt pásztázva fújta fel-le, annak a hangja hallatszik ugyan, de akár aludni is lehet mellette a szófán, ha a gyerekek kitúrnak az ágyból.
Ha elég ügyesen variálja a légmennyiséget és a fűtési teljesítményt, akkor én már elégedett leszek. Ha lehet valami idő vagy esetleg mobiltelefon jelenlét alapján működő logikával csökkenteni és növelni a teljesítményt, akkor még jobb. Ha nagy ritkán távolról rá lehet vezérelni az poén, de ritkán tudok elképzelni olyat, hogy távolról akarnám piszkálni. Ha leborítunk több hétre, akkor persze le lehet kapcsolni kézzel is.
-
npera
újonc
Nova, bad news. Kababnál kifutott készletből az összes AIO board. Viszont! Lehet, hogy lassan jön az új AIO board, amit említett egy korábbi videójában.
Most erősen agyalok, hogy berendeljek-e egy Babytooth vázat és akkor már mellé egy TP3 vázat is a hozzá tartozó motorokkal és amikor megjelenik az új AIO board, akkor majd azt. Mert ha megpróbálom kivárni, akkor addig tutira elfogy más.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #71425 üzenetére
Köszi még egyszer. Most jutottam oda, hogy elolvassam. A 2019-es licensz egy gépre 519 SEK (home/student), és a szöveget úgy értelmezem, hogy bár lehetséges felhőbe menteni, de nem jár hozzá az 1 tera felhő, mint a 365-höz.
Nekünk 2 gépre kell jelenleg és asszony doksijai miatt a felhős extra mentés egyáltalán nem butaság.
A 365 Family 90 SEK havonta és akkor abban benne is van a felhő, meg egy csomó app. És max 6 személy.
-
npera
újonc
Dlágaszág:
8x19-es modulméretű sufniajtó melegsufnira (max 18 fok belül)
A régit kell majd kieszkábálni, aztán az újat beépíteni. Ha sikerül, akkor utána iszom egy sört szerintem.
-
npera
újonc
A suliban a reggeli 7:00-kor lesz a lányomnak, ami azt jelenti, hogy 6:45-ig legkésőbb oda kell érni majd. Ez igazából szuperjó hír nekem, mert akkor én viszem és utána van esélyem beérni a meetingekre. És még a reggeli szendómat is be tudom majd dobni.
Ha beérek mondjuk 7:20 körül, akkor onnan számít 8 óra és 42 perc, aztán boríthatok is le. Ami azt eredményezi, hogy már 4 után nem sokkal le tudok borítani a portáról.
Ez valami csodás lesz. A táv kábé 450 méterrel hosszabb, mivel a sulitól visszafelé kell tekerjek a ház felé és utána tudok felhajtani egy útra, ahonnan már el tudok kanyarodni a meló felé. Szóval 450 méterrel több tekerés, ez Nova által megfogalmazva profit.
-
npera
újonc
Itt most kisütött a Nap végre, tegnap egész nap esett vagy ömlött az eső.
Ma megpróbálok dűlőre jutni az egyik barkács áruházzal, hogy miként lehet faanyagot venni náluk.Elvileg van 30-centis lépésekben választható hosszúságú már olajozott és alapozott léc, ami eszményi lenne. Akkor kábé jó hosszúságot tudok venni és nem kell 4,5-méteres hosszúságú lécekkel küzdeni. Leegyszerűsíti a teherautóbérlést.
Jövő kedden délután viszem a kocsit vonóhorgoztatni, elvileg 3-5 óra a meló. Ha 3 óra, akkor akár ki tudnám várni ott. Egy jól feltöltött Kindle segítségével szétolvasom a fejemet és királyság. Ha 5 óra, akkor inkább hazamegyek közben.
-
npera
újonc
L-nézést kérek a fórum hanyag olvasása miatt, kezd felfutni az igazából nyári szünetre tervezett karbantartási meló.
Ma voltam egy falerakatnál, ahol van többféle léc. Sima, alapfestett és duplán alapfestett. Az utóbbi nem sokkal drágább, de annyira le van festve, hogy igazából elég csak felszögelni, aztán úgy lefesteni.
Hogy még jobb legyen én azért lefestem magam körbe majd felrakás előtt.
A faanyag 5,4- és 5,1-méteres szálakban elérhető. Ez van. Viszont ha megvette az ember, akkor még a telepen le lehet fűrészelni kívánt méretre, hogy könnyebb legyen szállítani haza.
Azt terveztem, hogy kedden a vonóhorog felrakása után már tudok vontatni és akkor majd szerdán meló után odamegyek és bérlek futót. De az időjárást megnézve holnap szikrázó napsütés lesz és 29 fok, így akkor béreltem hamar egy 11m3-es kisbuszt 10-től 2-ig, aztán odamegyek azzal. A telepen belül azzal is el tudom vinni a léceket, aztán ott félbevágva őket pedig simán befér a kocsiba. 3 méter hosszú a raktér, tehát a maximum 2,7-méteres szálak csukott ajtóval is beférnek.
Ezzel bukok egy ezrest, de most van jóidő és akkor el tudom kezdeni a lécek levágását és festését még a hétvégén. Hétközben meló után jóval lassabban haladnék.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #71513 üzenetére
Ja, az tiszta sor. 2-3 évente újra kell festeni. A gond az, hogy az előző tulaj az utolsó kábé 10 évben csak kenegette fekete festékkel, mostanra kábé kirohadt.
Egy ideig közvetlenül az ajtó felett szivárgott is a tető, így az ajtón csorgott le a víz, ami lassan csepegett a keret felső részén. Amikor egyszer rajtakaptam a cseppet a kereten, akkor utána elég hamar betömítettük a tetőn a hibás részt, azóta nem szivárog. A gond az, hogy nem tudom meddig szivárgott, mert a tetőt az előző tulaj húzta újra és nem tudni mikor csinálta.
-
npera
újonc
A jobb lábam 3 km/h-val gyorsabb a piros cipő miatt...
-
npera
újonc
válasz eattila #71518 üzenetére
Cyclocross.
Az a sóderes csapásokat is bírja, de tipikusan nem olyan bütykös gumi van rajta, amitől Richter-skála szerinti négyes rengést okoz, ha 15 km/h felett haladsz. És inkább laza hátradőlős versenybringás a váz geometriája, nem triathlonos. A szarvkormány miatt hosszabb utakon tudod váltogatni a fogást a kormányon, nem gyógyul be a tenyered és csuklód 20 km után.
Ha lehet olyat válassz, amin elöl maximum 2 lánctányér van, azt könnyebb tisztán tartani. De a jobbakon csak 1 van elöl.
Ha a fék mechanikus tárcsa akkor megúszod az éves olajcserét, a fékerő pedig nem feltétlenül lesz rosszabb a leggyatrább hidrós cuccokhoz képest.
Piros kulacsot válassz, az +3 km/h átlagsebesség automatikusan.
-
npera
újonc
válasz eattila #71515 üzenetére
Ha javasolhatok valamit, akkor adnék 2 kéretlen tanácsot:
1. mindenképpen tegyél izotóniás oldatot a vizedbe. Én még 2014-ben asszem nagyon durva görcsöt kaptam egy népmozgató futamon, mert csak vizet ittam. Azóta Resorb Sport ásványos kiegészítővel tekerek és nincs görcs. Tutira van valami hasonló magyar gyógyszertárakban is.
2. mindenképpen szerezz egy pulzusmérős órát, ha picit is komolyabban elkezdesz tekerni. Ha a megfelelő zónában tartod a pulzust, akkor égeted a zsírt. Ha túltolod, akkor egészségi állapottól és génektől függően akár veszélyes is lehet.
Én egy olcsó Polar mellkaspántos kerékpáros órával nyomom. Fele ára van a hasonló Garminhoz képest és be lehet úgy állítani, hogy 4 mezőt mutat egyszerre. Nekem felül pulzus, alatta pillanatnyi sebesség, aztán átlagsebesség, majd eltelt idő vagy másik képernyőn megtett táv.
-
npera
újonc
válasz eattila #71530 üzenetére
Használt bringát ne vesd el. Van, amikor valaki megvesz egy gépet és nem tetszik neki vagy nem bírja a pozitúrát és kábé fél áron kapsz valamit. Én így vettem az országútit. 12k SEK volt az eredeti ára talán és 5,5k-ért megkaptam.
Ha nem sietsz, akkor nézd erősen a Triatlonos Bolhapiacot. Ott néha felbukkannak igazi göngyszemek.
Te mekkora vagy? Kábé 180 cm? Mert akkor kábé 56-58-as vázak jók lehetnek. Nálam az 58 a minimum, mert 190 cm vagyok és a lábam hosszú.
Most minimál kereséssel csak beírtam, hogy "cyclocross" és kettő találat jött fel. De igazából egy országúti is lehet jó lenne neked, ha csak betonon és aszfalton mész.
-
npera
újonc
Vagy egy szép Bianchi...
Az alu váz és karbon első villa nem túl drága, de már elég kényelmes. Nekem is ilyesmi van. A 105-ös cucc teljesen jó, az Ultegra már overkill hobbi bringára. Meg olcsóbb a kopó-fogyó rá.
Bianchi Via Nirone 7 országúti kerékpár
165,000 Ft · Makó
Bianchi Via Nirone 7 országúti kerékpár
Felszereltsége:
Alu Hidro váz, Bianchi K-vid carbon villa elől
Shimano 105 fékváltókarok
FSA Omega hajtókar
Shimano 105 első váltó
Shimano 105 hátsó váltó
2x10 sebességes
Reparto Corse fékek
L-es méretű, 57 cm-es vázméret
Shimano WH-R500 kerekek és kerékagyak
Reparto Corse nyeregcső
ITM Road 300 kormány
Személyesen Makó-Szeged-Hódmezőváserhely útvonalon megtekinthető
Szállításban tudok segíteni az ország minden pontjára!
Ára: 165.000 Ft -
npera
újonc
Új hozzászólás Aktív témák
- SörcsaPH!
- foobar2000
- PlayStation 5
- Parfüm topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- petipetya: Nagy chili topic. :)
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen