- Bittorrent topik
- Ubuntu Linux
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Banggood
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Hálózati / IP kamera
- VoIP telefonálás
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
senior tag
válasz Samott #125106 üzenetére
Ez teljesen igaz, bár eléggé szopóágra kerül majd mindenki, aki az aglomerációból eddig a vonatra felfért, mert utána nem fog. Így is kimaradások vannak, meg rövidebb szerelvény, hiába csillivilli emeletes, ha állandóan kimarad. És persze a reggeli órákban, meg amikor menne a nép haza.
Szóval tényleg a HO lesz a megfejtés nekem is, ha nagyon bejön a szar. Mondjuk végülis már bejött. -
eattila
csendes tag
válasz Samott #125106 üzenetére
Hat, az arsapkakat tenyleg el lehetne. Meg a panikkeltest is. De az meg mindig nem tul szimpatikus, hogy barki megmondja masnak, hogy mit csinaljon.
En amugy ujabban havonta tankolok. Most kicsit surubb lesz az unnepi flangalas miatt. De ugye liter maximum van, itt a MOL-nal mindenfajta benya van. Balatonon lattam en is hianyt meg zart kutfejeket nyaron. Helyben csak shellnel van altalaban ilyesmi de ott ritkan tankolok.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #125120 üzenetére
Szerintem a kormány erőltetett belenyúlásaira gondol.
Az, hogy olcsó az egyszeri jobbágynak a benzin, azt a céges nem támogatott árakon verik le, amit beépítenek a szolgáltatás/termékárakba, amit majd a végén kifizetül az egyszeri jobbágy a bótban többszörösen, és közben mindenki szív. Aki ennyit nem lát át, azt megkérném, hogy ne szavazzon a továbbiakban, mert nem tudja, hogy mire teszi. Mindegy, teszik ezentúl is.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #125125 üzenetére
Néha még mindig előbb beérek kocsival a gyárba, mint tömegközzel. Azt nem merem mondani, hogy néha itt-ott dolgom is akad ami mással bonyolultabb. Pénteken megint nagy mákom volt, Deák alatti parkolóház tele, de a szállodasor előtt egész estére sikerült parkolóhelyet találnom. Mindig örök vita lesz, meg jön néhány hülye, hogy egész évben bicajos szezon van és tessék megoldani, azzal néha leállnak vitázni, vagy sem. Mondjuk én néha járok, de annak sem magyarázom meg a frankót aki állandóan, mert legtöbbnek egész jó oka van rá.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #125120 üzenetére
Ha drágább lesz az beépült az árakba az most is látszik. Az árak meg a benzinbe, ami az árakba
Nekem is jövőre ki kellene találnom, hogy 1-2 rendezvényt mennyiért csinálok, mert eddig vergődtünk, meg kipróbáltuk, most lenne 3-4 konkrét alkalom amit közepesen jó pénzért már érdemes lenne megcsípni, de túl drágán sem lehet adni. Majd kitalálom, de elértük, hogy az ír vaj olcsóbb, mint a magyar.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #125120 üzenetére
Hányan mondták, hogy 400 felett nem fognak tankolni? Most meg boldogan önti bele 480ért a benzint.
Egyébként szerintem valamivel kisebb lett a forgalom, mint a 3xx forintos időszakban. De most megint nagyobb lesz, főleg délután az ünnepi bevásárlások miatt.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #125128 üzenetére
Kinek mi az olcsó és nem tudjuk, hogy miért jár mindenhova is azzal, csak pár komplex halmazba bedobunk ilyen állatságokat tök feleslegesen. És kinek jó, ha kevesebb lesz?
Múlt pénteken akkora logisztikám volt, hogy lemegyek Győbe vonattal inni és havercsaj odaadja a kocsiját a másik haveromnak, aki majd értem jön vagy fele úton találkozunk és megyünk tovább :--D Persze felmerült az is, hogy nem sörözöm, de ha már a helyi erőt 2 éve ezzel basztatom, hogy egyszer meglátogatjuk és végre lett időpont, akkor azt is nehéz lett volna kidumálni.
Tanyán szinte meg sem lehet lenni kocsi nélkül, elég csak néha a közértbe lemenni. Szolgáltatóipar pipa, fele bejárós népre meg majd magyarázzátok, hogy ne járjon be, vagy ott a tömegköz 2x annyi időráfordítással ésvagy.
Szomszéd faluban most szűnt meg a hétvégi Aldi/Lidli helyi busz járat. Kérdés azért, mert mindenki mindenhova autóval jár vagy mertcsak és ehhez drága a benya, inkább fizesse az ügyfél?
Kocsi jól jöhet, megint viszem majd anyámat mindenfelé, amit tömegközzel nem tud leküzdeni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #125125 üzenetére
az a baj inkabb, hogy az autos kozlekedest ellenzok peldavarosaiban es/vagy sokkal tobb hid van az aktualis varos folyoja felett a sokkal kevesebb lakosra is es/vagy sokkal tobb metrovonal is nagyobb lefedettseggel, mint itt, amivel epkezlab ideju tomegkozlekedes is adott
amivel most elkezdtek kapalozni, hogy de Prága-ban a Károly hid az gyalogos hid, igen, az, es azon kivul van 11(!) masik hid a varosban a folyo felett es 500k-val kevesebben is laknak ott
hogy ezzel Bp pariban legyen, es ugyanakkora kozlekedesi keresztmetszet mellett szeretnenk 1 hidat gyalogos hidkent hasznalni, mint ami Pragaban adott, akkor a lakossaggal aranyosan itt 15-16 kozuti hidnak kene lennie most mar Bp-n a ket part kozott a Duna felett
erre van 7, meg a Lanchid
mar itt buko a tema, hogy egy fele akkora keresztmetszet mellett akarjak ugyanazt elernija meg ott 65km metro van a varos alatt az 1,25millio lakosra, itt meg 39km az 1,75milliora
ezt is aranyosan nezve itt 90-100km-nek kene lennie
ossze sem hasonlithatoan tobbszorosen aranyokkal elorebb vannakde ezek az ilyen tíííccsuk be, meg zarjuk le logikajuaknak az egyik fulen be, a masikon ki
sosincs semmi mas javaslatuk semmire, csak ez
es kozben olyanokert kuzdenek holnapi megvalositassal, amiket mashol evtizedek alatt oldottak meg infrastrukturalis fejlesztesekkelAmsterdammal peldazni is rohejes kicsit, amikor ott fele lakossag van, de meg ott is 1.5x metrohalozat van a varosban ehhez
arra is kiszamolod lakossag aranyosan ~120km metrohalozattal lennenk ugyanott, es alulrol karcoljuk a 40-tmeg verjuk itt a mellunket, hogy de itt volt a EU foldreszen az elso villamositott foldalatti, igen, csak kozben ugy elment, nem is ment, hanem szaladt mellettunk egesz europa, hogy nem is latjuk oket ebben
franciak 1900 es 1940 kozott 12 vonalat epitettek
meg a romanok is 78km-nel tartnak mar 40 ev alatt, pedig ott az elso vonal akkor indult, amikor itt mar M3 is volt
a milanoi metronak 1964-ben epult az elso vonala, ma 97km van keszen, 1,35millios varos
Barcelona 166km es 1,6millios varos
hol is vagyunk mi ezekhez?es kb sehol nem a villamosokat eroltetik a belvarosbol a belvarosba jarva, mint itt a vitezy davidka, hanem a metrohalozatokat bovitik a kulso keruleteik fele
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #125125 üzenetére
Hát itt mi eléggé meg lennénk lőve autó nélkül. Egy kisebb bevásárló kör simán 25km, mázli, hogy legalább spar van már gyalogtávra, de pl a gyógyszertár is kb 7km egy irányba. Azért az nem olyan, hogy akkor autó helyett elsétálsz. Tudom, minek mentünk ide lakni..
Viszont itt hiába jár mindenki autóval, nincs dugó.
Ellenben Bp-en, ahol ugyebár azért szeretnek sokan lakni, mert minden ott van a szájukban, annak ellenére, autóznak. Vagy az olyan vidékiek mint mi felmegyünk dugót generálni.Nemtudom amúgy, nem ennyire egyszerű. Én már sokat gondolkodtam ezen, hogy ha nem lenne pénzünk benzinre, akkor szomszédokkal összefognánk, hogy időnként akkor menjünk együtt és összedobjuk a pénzt rá.
Ugyanakkor meg van, hogy asszony rendel vmit és a kifli-s futár kihozza 8ra a friss péksütit. Szerintem aki tudott, az alkudott ki magasabb fizut és abba belefér a 480as benya. Azért a 300ft-os benzinárra mint lélektani határ emlékszem, az jó 10-15éve volt. Meg arra is amikor a 400ra is mondták, hogy fúdesok. Aztán nem lett belőle semmi.
Most ha piaci áras is a benzin akkoris, maximum optimalizálnak útvonalat az emberek (én mondjuk régóta ezt csinálom, hogy nem 1dologért autózok el sok km-t), vagy mennek kicsivel kevesebbet ami máris kompenzálja.Ahhoz nem is tudom minek kéne törtennie, hogy sok ember aki autóval hozza-visszi a gyereket iskolába/ovodába, az hirtelen azt mondja, hogy akkor mától ugyanez lesz bkv-val.
-
veterán
válasz Samott #125125 üzenetére
cserébe ha 8 után indulok itthonról a kolosy felé, a villamoson is van ülőhely, a vonaton is, a buszon is... még talán a négyeshatoson is. a 41-esen nem szokott lenni, de az is bőven élhető népsűrűséggel megy.
autóval jóval gyorsabb vagyok, de nem vagyok hajlandó óránként 450-ért parkolni egész napokat, ha nagyon nem bírok időben indulni, akkor a share now is játszik. reggelente a külvárosi autók akciósak, percenként 66 forintért (ráadásul most még erre van 25% kedvezményem) egész oké a fiat öccá.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Jahno
őstag
válasz Samott #125178 üzenetére
Jobb lenne, de annyira nem számít, túl nagyot nem szoktam szopolni, akkor meg másnak miért legyen rosszabb? A végén még ott lenne kevésbé jobb, ha hirtelen kapnánk +X% utast a tömegközre, mert az sem bírja el. Szerencsére a 15ös busz már nem az én terepem, hogy ne közlekedjen időben, de több járatnál a csúcs az bizony eléggé csúcs.
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #125128 üzenetére
Ez az olcsó benzin is drágább, mint ami év elején volt. Szóval szerintem így is sokan használják kevesebbet (én is, mert lesz még drágább, és inkább most szokom meg önszántamból.). De aki most feszt autózik, az korábban is.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #125178 üzenetére
Pontosan.
Csomóan úgy csinálnak mintha ez járna nekik és anélkül nem lehetne élni.
Igen, szarabb nélküle, kényelmes, gyors, stb.
És még mennyivel jobb lenne sofőrrel, helikopterrel, magánrepülővel... Nincs semmi akadálya, annyit kell keresni.
Csirkefarhát helyett is jobb lenne minden nap wagyu-t enni. Az miért nem jár mindenkinek?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #125183 üzenetére
Nekem az a bajom ezzel, hogy az, hogy sokkal többen nem tudnak autózni azt jelenti, hogy kb béka segge alatt van az életszínvonal. Annak meg inkább nem örülök. Aki nem akar dugót, ne lakjon olyan helyen.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
veterán
válasz Samott #125183 üzenetére
ezt is az szívja meg, aki nem tudja megúszni autó nélkül, vidéken sok ilyen helyzet van.
de nem mondom, hogy legyen valami támogatás rászorultsági alapon vagy ilyesmi, mert errefelé nem nagyon van hagyományuk a jó megoldásoknak ilyen témában.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #125178 üzenetére
persze, csak a BKV meg nagyon nem nott fel a feladathoz
reggel szallj fel az 1-s vilire, koppig tele van, kozben a Hungaria krt-n meg 3 savban mennek mellette az autok is
na ott hogy lenne megoldva, hogy ne jarjanak autoval es hajra tomegkozlekedes...?
a vilag leghosszabb villamosa jar ott 3 percenkent es nem gyozi igy sem
a masodik leghosszabb meg a 4-6-s vonalan jar
csucsidoben amikor a dugo is van, mindketto tele van
fel akarsz szallni a metrora es egy heringjarat az is
siman tul van terhelve a metro is amugy, csak nezd meg az utasszamokat
a berlini metronak 155km-s halozaton van napi 1,5millio utasa
a budapesteninek a negyed ekkora halozaton van 1,3millio
de Berlinben 2x annyian laknak
meg ha Berlinben csak ennyien jarnak metroval, akkor a tobbiek mivel jarnak a 3,5millios varosban?
Berlinben 22 vilivonal van 200km halozattal, Bp-n 26 vonal 174km-n a fele lakosszamra meg 891km2 vs 525km2 a varos
Brandenburgi kapunal az a szep szeles ut az hany savos is?
Parizsban a Dialadal ivnel a Champs Elysee hany savos is? iranyonkent 5?
...es melle melle 226km metrohalozat 14(!) vonalon, es csak 12 vilivonal
parizsi metrot is megnezed a 5,3millio utasa van per nap a 5,8x akkora halozaton
az olyan mintha bp-i metron 920k-n utaznanak csak
ennel siman tobb utasa van itt csak a M3 es az M2 vonalaknak naponta, az M3 egymaga 620k utast jelent
ez mellett csak 12 vilivonal van a varosban 156km-n
mennyi is lakossaga?
madridi metro 293km-s halozat a 3,3millios varosban es a Covid elotti utolso teljes eveben 1,8millio utasa volt per nap, egy 7,5x(!) akkora halozaton, ~2x lakossag mellett
a londoni metro 402km 11 vonalon es a nap utasszama 3,3millio
az 2,5x-e a bp-inektöbb drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #125301 üzenetére
A nyugati kultúra végre méltó válasza August Schram remekműveire
-
Grillo
senior tag
válasz Samott #125313 üzenetére
Mi barnacukrot veszünk, az is inkább csak sütibe megy. Teába méz.
De ja, reggel én is belefutottam a benzindologba, Shellnél nem is világított a 95ös a nagyoszlopon, szemben Lukoilnál igen. Viszont ott kézzek volt kiírva, hogy se diesel, se alap 95. Úgyhogy vettem 10 liter 100-ast, pikacsu szereti egyébként, hazafelé meg valamelyik MOLon majd próbálkozom.Aztán max éerakom a kocsit, és veszek bérletet, a távolságit úgyis téríti a cég. Max nem túlórázom, mert elutazom, de utól érem magam a podcastokkal.
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #125363 üzenetére
Az emag easybox is bedöglött múltkor. Fizettem, levonta, de nem nyílt. Persze 5 után nincs üfsz. Másnap letelefonáltam, adtam meg címet, stb. 3 nap múlva hívott a futár, hogy megvan a csomag, hozhatja e. Ez jobb megoldás.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #125402 üzenetére
Hát nekünk ez a november ez most elég siralmas 148kWh-val...
Az a baj, hogy pont, hogy fűtenénk a klímával, azt meg jellemzően olyankor kell, amikor nem süt a nap. Azt még lehet, hogy éjjel megy a gáz (utóbbi napokban a klíma fent kurvajól teljesített, mert lentre nem ment semmi meleg, nahát, döbbenet!), nappal meg klímával fűtünk.
Sztem jövőre meg idén is a kandallóval már csak a nagyon hidegek esetén fogunk begyújtani, vagy olyan átmeneti időszakban, amikor csak éjszaka kell a meleg.Viszont télen nem termelődik annyi többlet, hogy még jusson fűtésre is, az alap villanyfogyasztás mellett.
[ Szerkesztve ]
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #125304 üzenetére
Felénk van cukor, liszt és olaj is a Lidlben, ha gondolod.
Kábé raklapszám... Olajból többféle kiszerelés is volt, 5l, 2l és 1 literes is akad. Liszt van normál finomliszt, meg talán rétesliszt is, meg teljes kiőrlésű is - de ez utóbbi kettőt nem néztem. Vaníliás cukor nincs nagy kiszerelés, csak kicsi.
Itt a bolt:
1186 Budapest, Margó Tivadar utca 83., 1186 Budapest, az infó mai.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #125413 üzenetére
Tejet láttam, hogy az ársapkás e, azt nem tudom, mert amennyit én veszek, ott nem ez az árdifi a döntő. Amit venni szoktam, az a "hazánk kincsei" sorozat a Lidlben, rá van írrva pár nap eltarthatóság, gyakorlatilag ~fél év+ után hűtőből kivéve/kibontva nincs érzékszervvel tapasztalható elváltozás. Fogyasztás előtt se, és utána se.
Nekem elég 1 liter elég sokáig, mert csak néha jön rám, hogy kvba tejhab, meg palacsinta, meg ilyenek, akkor veszek 1-2 litert, fele elfogy, másik hűtőben, és az inger elmúlik pár hónapra.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer Nitro 5 - AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i7-10750H - 16GB - 1TB SSD - RTX 3050 Ti - Win11 - Gari
- Eladó Acer c24 számítógép 1 év gari
- HP Laptop 17-by2024nf - 17,3"HD+ - i3-10110U - 8GB - 128GB SSD - 1TB HDD - Win11 PRO
- Macbook PRO 16 M1 PRO CHIP! 16GB/1TB (1024GB) SSD! Magyar! Gyönyörű! Akku 97%! Fulldoboz!
- Corsair iCUE 5000X RGB Tempered Glass Black (CC-9011212-WW) - Számla+Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- NEXT LEVEL RACING NLR-S007 Racing Wheel Stand szimulátor állvány Lite
- Xbox Series X / Garancia: 2025.06.16. / + kontrollerek + játékok kérhetők
- Xbox360 Star Wars limited edition
- Jonsbo HX7280 Dual Tower 2x140mm + 1x120mm PWM processzor hűtés (új, bontatlan, garancia)
- DarkFlash Symphony TR240 RGB white vizhűtés