- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #102058 üzenetére
Azért nem feltétlen fényévekkel vannak elmaradva. Itt egy czikk a Volvo tehetrflottáról (távfelügyelt, de alapvetően közúti szállítás, gondolom, némi kézi izé beleférhet, bár nincs vezetőfülke, meg max 40 km/h), itt meg egy másik, ez Mercedessel ugyanaz.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102070 üzenetére
Én is ezt kérdeztem 2 éve a Tesla videójáról, aminek 99%-a autópályás egyen üzem volt, de nyilván aki nem nézett még ilyet, annak látványos. Forgalmas útra balra kifordulást most tesztelik Münchenben (tudom, csak egy cég egy autója és korlátos és ez biztos nem olyan), de akad az már régebbről is. Miközben a Tesla nem változott és úgy néz ki nem lesz változást (az, hogy 5+ éve mit lengettek be, most szerintem nem releváns).
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102072 üzenetére
Ez ugye az a kivitel, aminél 5 évvel ezelőttre is jobbat ígért és az 1 verzióval újabb szoftverre is mintha olyant mondott volna nem is régen, hogy nem lett a legjobb de a mesterséges intelligenciások már nagy erőkkel dolgoznak rajta. Igen, ja, ezt mondom kronológiai sorrendben, hogy hány évvel ezelőttre ígérte, hivatalosan nem is mehetne sofőr nélkül, más meg tavaly már megcsinálta és egyre jobb a tesztüzem.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102075 üzenetére
Most erre hozol egy cikket, amiben kb. az van, hogy a Tesla is feltérképezi a terepet.
És ha feltérképezte? Amúgy a konkurenciánál sem mindenhol jár ugyanazon, vagy betanult útvonalon, de persze futott kilométerek alapján elég hamar le tudja rajzolni a várost. Nem is kell hozzá olyan sok, régebben Magyarország egyik térképe is így készült el, mert olcsóbb volt, mint licenszelni. Novának jár a sör, mert 10 éve megmondta, hogy ha eszük van, akkor így kell csinálni és lám, a héten erről írnak csikket.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #102079 üzenetére
A Googlenek meg te magad is segítesz vagy 10 éve a közlekedési témájú captchákkal, nagy ügy. Aki kicsit odafigyel, az tudja, hogy a jó ideje nem önvezető, csak mindenféle sávtartásra hajlandó Audikban lévő szenzorerdő is információgyűjtéssel foglalkozik unalmas szabadidejében, és a többi, ami kevésbé triviális. Nem hülyék az autógyártók, csak nem szoktak félkész dolgokat bemutatgatni nyilvánosra, mert ha nem Tesla, akkor szétszedik őket, a közvélemény és a politika egyszerre.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102083 üzenetére
És az miért baj, ha az Audi jó autót gyárt és bedolgozik oda némi IT cég? Bár azon el kellene gondolkoznom, hogy kkora cég, mint pld. a Siemens vagy Bosch az most milyen cég,mert ott vezérlés, villamos, okos babakocsi és mellé még minden is akad, utóbbi most éppen rázuhant ezekre az önvezető dolgokra. És Tesla is fejleszthet képfeldolgozó rendszert, de lehet a Planorama pár évvel előtte már jobban benne volt.
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #102092 üzenetére
Ha jól olvasom, és a sorok közt is keresgélek, itt az van, hogy az együttműködésük szűnt meg, nem az önvezető képesség fejlesztése. Ezt már nem közösen fejlesztik, mert ez - a cikkben nem részletezett okokból - nem jött össze közös projektként. De külön lábakon a megszerzett tapasztaltok alapján fejlesztik tovább.
Amúgy a Daimler (Mercedes) gyárt autót. És szerintem nem túl sok komponens hozzáadásával egy csomó Bosch alkatrészből összejönne egy valamilyen autó.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102092 üzenetére
Érdekes történet bár ebből egyelőre csak a közreműködés megszűnését látom. Boschos haverok nem régen még bizakodtak, hogy ez kb. örökké és tovább fog tartani, annyi pénz van benne és annyira szopós lapátolni. Ezek szerint nincs az a pénz, csak a szopósság. Az, hogy a Merci meg ennyivel mehet pályán az egyelőre a vicc kategória.
Abban meg egyet is értünk, hogy így 2016ból ezer ugyanaz a hír : [link] [link]
Majd 5 év múlva: [link] Utóbbinak még tartalma sem sok, de jól mutat és kattintható. Aztán semmi haladás semerre.Tök tudja ki marad, de ugye a Tesla még hivatalosan nem önvezető, ahogy a Waymo, vagy Uber vagy a többi. De akkor ki marad?
Mobileye az eléggé IT-s cég? Az szerintem jónak néz ki...
-
Sipi-
tag
válasz Samott #102115 üzenetére
Valami ilyesmi lehet, mert a "File manager" program szerint a belső tárolón 23G szabad hely lett. Úgy tűnik a storage a settings alatt rosszul mutatja. Remélem
Az internal storage alatt van "Migrate data" opció, ami elvileg az Internal shared storage-ra mozgatna dolgokat (szerinte 36.87 GB-ot), de pár másodperc alatt végez a moving content.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102247 üzenetére
Mi az, hogy "ugyanaz" a rendszer? Egy 20 éves autóban is van már 10+ különböző saját egység, kvázi saját procival meg ECUval, csak max. az adatbusz közös az meg bírja. És ha vonatnál vagy hasonlónál "ugyanaz" a rendszer hasonló mennyiségű adattal elbír (csak méretezni kell, mert eleinte ott is pofára estek), akkor miért lenne baj egy központi dobozzal? Hívjuk ahogy hívjuk, agy, ECU, AI, csiribiri?
-
npera
újonc
válasz Samott #102247 üzenetére
Nem ugyanaz a rendszer vezérli a motort, ne aggódj. Van külön inverter, ami megkapja a megfelelő node-tól (akárminek is hívják) az igényt a fordulatszámra és nyomatékra, valamint hogy mikor legyen annyi.
Meg mivel automotive, ezért redundancia is kell az applikálható ASIL integritás miatt. Ez alól a Tesla sem kivétel, nekik is duplikált a rendszerük. Mindent azért ők sem vesznek fél vállról.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102284 üzenetére
Abból mekkora zúgolódás lenne, ha soknak jegy sem jutna, hóóógyne. Amit befogad a hely, annyit kell eladni, már csak úgy gazdaságosság és sok más miatt is.
Tömegközt is reklámozta, vasúttól a reptérig a jeggyel ingyenes a busz is, meg Kecskemét külső/alsófelső, tök tudja milyen nevű megállókig a vonat is.
Már jöhet a következő cikk, hogy jaaaaaj 1ezer a lángos és minden is drága, sört meg nem engedtek bevinni csak gyomorban
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102293 üzenetére
Ebben az országban már minden az.
És a sört is csak kölcsönzöm a NERtől, megy vissza a csatornájukba. Bár most más volt a menü, erós a migráció észak felől:
Csak nem biztos, hogy így műxik, ahogy gondolod. Ugye Dudu is bepróbálkozott ezzel a dumával, hogy a cégemnél ez miképpen műxik. Lehet én sem tudom miképpen műxik meg nem írhatok számokat, de pont nem úgy van, ahogy előadta. Azon analógia mentén ez miért lenne úgy? Nálam azóta sem talicskázzuk ész nélkül a pénzt a 4ig-nek, meg máshol sincs túlárazva semmi, szóval nem ott van a trükk. Lehet ekkora trükk sincs és az is pont elég (:-
-
-
-
Sipi-
tag
válasz Samott #102414 üzenetére
Nézd meg a belvárost is fél 8-kor majd. A sulihoz odaértünk 7:43-ra (tartottam a waze tervezett idejét), de többször mentem át sárgán (nem piroson), mint szoktam.
A Hősök tere körül már nagyon megy a készülődés, a két irány közti füves részen már hatalmas állványok vannak több helyen.
Tudja valaki mikortól és meddig lesz lezárva a Dózsa György út?https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz Samott #102486 üzenetére
Nagyon sok szempont szól az automata mellett, nem csak a pénz. A teljesség igénye nélkül:
- variáns fenntartása pénz
- tengelykapcsoló terhelése
- motor kalibrációja macerásabb
- valós emissziót nehezebb kontrollálni
- fogyasztás gyengébb sofőrrel rosszabb igazából (nem mindenki Fittipaldi)
- elektrifikáció nehéz kézi váltóval
- menetbiztonsági megoldások nehezebbek kézi váltóval
- akármilyen AD kábé reménytelen kézivel
- motor hamarabb eléri az optimális kenést és emissziót automatávalKifejezetten teljesítményre orientált kocsiknál a kézivel lassabb és veszélyesebb is az átlag sofőr. Egy jól kalibrált automata után a kézi váltó sima közlekedésre kész nyűg. Most nem a Ford PowerShiftre vagy a BMW E60 M5 SMG-re gondolok, az egy határ sz@r volt valójában utcai használatban.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102505 üzenetére
Az akinek "ott van dolga" opcióval elsőre úgy értettem volna, hogy autó/taxi/tömegköz meg egyéb, de látom kicsit másról szól. MintMÜPA előtt oszlop is volt, de néhány sorompó kivételével kezdik leszerelni, mert a júzerek hülyék. A többit ismerni kellene közelebbről, mert jól néznek ki a teraszok előtt mosolyogva bicajozó népek, de ki hordja oda hordószám a limonádét és milyen logisztikával?
-
sutszi
veterán
válasz Samott #102576 üzenetére
Eszembe jutott utólag ez a történet is... Nagyon érdekes volt, hogyan reagálták le az emberek... "szegény kedves bácsi"... igaz is...csak amikor körbe sétáltak a riport közben majdnem hánytam egy jóízűt.
#102577 blueboi69 : Én amúgy ettől tartok nagyon...ha majd évek múlva ebbe a helyzetbe kerülök...hogy lesz egy rakás önjelölt kretén SZMK-s és jönnek a jobbnál jobb ötleteikkel...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #102594 üzenetére
Gondoltam is Jahnora szombaton délelőtt, mert mentem óbudára. Odafelé kb zöldhullám volt végig, autó alig.
Már Bp felé reggel 9kor láttam, hogy az M7 kezd telítődni, így visszafelé kb 12kor, már piros volt Fehérvárig a pálya és a régi7es is.
Szóval a kb töküres M6-on lejöttem, aztán Pusztaszabolcsnál le a pályáról és át hozzánk. Nulla forgalommal. -
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #102711 üzenetére
Király, én ezért nem csináltam meg a pergolát a szőlőlugasnak idén, illetve nemrég elgondolkodtunk, hogy ahol az autó áll térköves rész, arra is kéne valami tetőszerkezet.
Remélem itthon is visszaesnek az árak tavaszig.
Bútor téma. Nappaliba keresünk mi is valami bútort, kéne valami széles a tv alá, olyan 2m széles kb és egy vitrines szekrény, ami viszont olyan átlag széles, de kb 120-140cm magas. És én örülnék ha igazi fából lenne. Namost nem ilyen oldschool fenyőbútorra gondolok, de egyszerűen nem találunk. Még drágán sem.
Már az, hogy egy ilyen komód méretű szekrény 100-150ezer/db, vagy egy dohányzóasztal (ja az is kell) 80-120ezer, azon már meg sem lepődöm.Egyébként asztalos munkát mindig megcsináltam én magamnak, egy időben sokkal olcsóbb volt megvenni a kész bútort pl Kika-mobelix-ikea bermuda háromszögben, de konyhabútornál vagy ahol nagyon egyedi méretek vannak, ott nyilván nem tudsz készet venni, de egyébként a nagyipari gyártás az nyilván olcsóbb.
Gyerekszobába biztosan nem csináltatnék semmi egyedit. Oda miért nem jó egy akármelyik bútorbolt kínálta cucc?
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #102739 üzenetére
Én egy időben vállaltam ilyeneket, de sztem ezt tudjátok is. Nagyon sok asztalos jár lapszabászatba és marhára nem foglalkozik azzal, hogy ő álljon neki élfóliázgatni.
Viszont valódi fából dolgozni az egy más szint. Nálunk az előszobában illetve a konyhabútor is tömörfából készült előlapokkal van. Amikor kellett a konyhában lecserélni egy ajtót (költözéskor a mi hűtőnk nagyobb lett, mint az eredeti), akkor sikerült megkeresni a lapszabászatot, ahonnan származtak, ott voltak ajtófrontok tömörfából és onnan rendeltem meg. Mondták, hogy a gyártási idő kb 4-6hét (ez kb 4éve volt), aztán felhívtak az üzemből, hogy mikor készült az eredeti szekrény, mert dátum alapján visszakeresik, hogy akkoriban milyen pác színnel dolgoztak
És egyébként majdnem ugyanolyan is lett. -
Bujdy81
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs