Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Samott #102486 üzenetére

    Nagyon sok szempont szól az automata mellett, nem csak a pénz. A teljesség igénye nélkül:

    - variáns fenntartása pénz
    - tengelykapcsoló terhelése
    - motor kalibrációja macerásabb
    - valós emissziót nehezebb kontrollálni
    - fogyasztás gyengébb sofőrrel rosszabb igazából (nem mindenki Fittipaldi)
    - elektrifikáció nehéz kézi váltóval
    - menetbiztonsági megoldások nehezebbek kézi váltóval
    - akármilyen AD kábé reménytelen kézivel
    - motor hamarabb eléri az optimális kenést és emissziót automatával

    Kifejezetten teljesítményre orientált kocsiknál a kézivel lassabb és veszélyesebb is az átlag sofőr. Egy jól kalibrált automata után a kézi váltó sima közlekedésre kész nyűg. Most nem a Ford PowerShiftre vagy a BMW E60 M5 SMG-re gondolok, az egy határ sz@r volt valójában utcai használatban.

Új hozzászólás Aktív témák