Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #47777 üzenetére
Most futott le a töltés.
Csináltam egy táblázatot, az első oszlop a cella száma, a második a töltés kezdetekor a feszültség (V), a harmadik pedig a töltés végén mennyi ment bele (mAh).
1. 3,62 2138
2. 3,61 1990
3. 3,62 2187
4. 3,62 2155
5. 3,61 2198
6. 3,61 2139
7. 3,61 2217
8. 3,61 2193
9. 3,61 2157
10. 3,62 2152500 mA-el töltöttem őket, csak nyugodtan.
Az első 6 cella ment a bringalámpába, jövő héten tesztelem. A másik 4 meg az FPV-monitorban fog szolgálni.
A gyakorlatilag halott cellákba kábé 50-200 mAh között ment csak, ott a cellafeszültség is szinte azonnal felugrott 4,2V-ra. Ezek szépen lassan emelkedtek, ahogy kell. A belső ellenállásukat nem tudom, de nekem nem kell nagy áram belőle hirtelen. Nem ecigit hajtok vele.
-
npera
újonc
válasz
Samott #47796 üzenetére
Szélsőséges eset?
Itt írom, hogy nagyon gyakori eset amerre élek. Pont ezért reagáltam rá.
Lehet én írok nagyon követhetetlen módon vagy a betűket keverem svéd csavar módjára, hogy ennyire nehéz megérteni a mondandómat.
Majd igyekszem releváns témákról írni, kerülve a szélsőséges eseteket, hogy ne okozzak a fórum működésében fennakadást.
-
npera
újonc
Ez vicces. Felismertem a rendszámot. Egy Polestar 1 Jokkmokkban van expedíción. Pont ezzel volt szerencsém egy kanyargós 70-es úton nem 70-el haladni még ősszel.
-
npera
újonc
Ha azt kérdezik, hogy sex: male/female, akkor áthúzod és odaírod, hogy it doesn't matter...
-
npera
újonc
Összeolvadhat a Volvo és a Geely Auto
Átszervezi autóipari birodalmát Li Shufu, a Geely Holing elnöke. A kínai üzletember egyetlen céget tervez létrehozni a Geely és a Volvo Cars vállalatokból, amely a Volvo, a Geely, a Lynk & Co és a Polestar márkákat birtokolná.
Ma délután jött ki a hír a belső hálón, kábé ugyanakkor, mint ahogy a hírügynökségek kilőhették a hírt a sajtónak.
Ez egy érdekes fejlemény, bár várható volt.
-
npera
újonc
válasz
-NoVa- #47925 üzenetére
Remélem eredeti VOLVO és nem valami utángyártott akármi....
Mert abban még volt anyag, a tervezett avultatás előtt csinálták
Most elég jól felkavarták az állóvizet a bejelentéssel, a zemberek beszélgetnek és vitáznak.
Remélem mindjárt jön egy kínai főnök és szétcsap közöttük. A só nem fogja saját magát kibányászni, ugyebár.... -
npera
újonc
Első alkalommal jól megleptél vele. Kinyitottam az ásványvizes palackot és nem is reagáltam rá, hogy a kupakja nem reccsen. Jól meghúztam és egyből szebben sütött a Nap. Aztán ott hidratáltunk a belvárosban teljesen PC módon, mivel ásványvizet kortyolgattunk szorgalmasan
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #48055 üzenetére
Rám hallgatni bármiféle szerelmi ügyben kábé kamikáze hajlamot feltételez. Szóval óvatosan.
De!
Asszonnyal első randi a Stex Alfrédban volt.
És lett belőle házasság, két gyerek és még ki tudja mi....
Szóval hajrá.
U.i.: a nyitvatartást nem tudom, de gyanús, hogy nyitva van este is
-
npera
újonc
Most van Svédországban a „sportszünet”, ami a legtöbb megyében mostanra esik vagy +/- 1 hét eltéréssel történik. Ilyenkor az általános iskolások (ovisok nem) mennek többnyire síelni valami hegyre a közelben. Ha nincs pénzed erre vagy kénytelen vagy dolgozni (nincs szabid), akkor lehetséges napközibe adni a gyereket vagy a szülők behozzák őket a melóba. Ilyenkor a gyerek többnyire egy sarokban ül és várja a nap végét.
Tegnap egy meg nem nevezett hajtáslánc meg nem nevezett szériájának meg nem nevezett design review meetingjén a concept leader érkezett az 5 gyereke közül 2-vel. A két gyerek felkészülten érkezett, mobillal és fejhallgatóval, aztán leültek egy sarokba és nyomkodták. A kisebbik néha belefeledkezett a játékba és felnyerített. Valamint féluton az apjuk ellátta őket a tipikus svéd gumicukorral, hogy ne kezdjenek el túlzottan nyüzsögni. Vicces volt, hogy megy a vérkomoly design review meeting, a section managertől kezdve a portásig mindenki ott volt. És a két gyerek.
Mikor vége lett akkor az apjuk lerakta őket a kis kávézós sarokba, aztán ott a KV-gép tud adni forró csokit is, ami instant siker a gyerekeknél. -
npera
újonc
Olvastam dokumentumot, ahol különféle BEV akksi pakkok szállítási körülményeit taglalták a pakk egészségi állapota függvényében. Sok kategória volt és egyre durvább korlátozások éltek.
Mondjuk érthető. Ha van mondjuk 600 kg akksi, ami simán lead 5 kA (vagy több) áramot rövidzár esetén, valamint nagyjából 400V DC, akkor azt beszorozva egy ideig legalábbis 2 MW-ról (vagy többről) beszélünk. Ott a fém instant fröccsen durva dinamikával és inkább robbanáshoz hasonlít a folyamat, mint egy hagyományos kisáramú rövidzárhoz. A kialakuló ív is durva tud lenni, elég nagy távolságokra cikázik ilyenkor és nem akarsz az útjába kerülni.
Tényleges cellafeszültség határokat nem mondhatok, de ha egy wikipédián olvasható 3,7V-os "alsó" határról beszélünk (ami messze nem igaz), akkor is szép számok jönnek ki. Tehát még egy "üres" akksi is simán halálos lehet, ha hülyeséget csinál valaki.
-
npera
újonc
válasz
WiZARD #48350 üzenetére
Elég tetű hozzáállás, megértem a frusztrációt. Ha van carplay, akkor mondjuk a mobilt tudod valamennyire használni.
Nekünk a Totoyában nincs kábé semmi modern feature. Ami modern benne, az (nem röhögni) a bluetooth és a tolatókamera. Ja és van egy USB-port, amiről tud lejátszani zenét mp3 formátumban.
Lehetett volna navigációt venni hozzá talán 5k SEK áron, de állatira nem érdekel a navigáció. Még a Peugeot idejében nem volt EU-s roaming, de amikor megvettük a Totoyát, akkor már volt. Vettem aliexpresszen talán egy filléres mobiltartót, amit a légbeömlő regiszter terelőjére lehet felakasztani és fogja a mobilt. Meg van szivargyújtóba dugható 3 USB-s töltő, és valami szuperolcsó kábel.
Spotify is megy benne, amin meglepődtem. A szórakoztató elektronika állati lassú, bekapcsolás után érzékelhető boot idő van, de gyakorlatilag mindig működik. Nincsenek anomáliák, mióta minőségi USB van benne.
A modern Volvók Sensus rendszere engem kifejezetten idegesít, a Tesla rendszere (a szórakozatós részére gondolok, rádió és navigáció) viszont kegyetlen jó. Az egy benchmark használhatóságból.
-
npera
újonc
Volt egy bajszos-szakállas ausztrál fószer, akinek volt egy Sigma 60 mm-es tesztje, valamint Pana GH3 és GX7 tesztje is. Sokszor megnéztem régen, reszelős hangja volt és eléggé vidáman beszélt.
Többször kerestem a csatornáját és nem találom. Egyszerűen nem jön fel.
Ha jól értem a 60-as a legjobb a sorozatból, a 30-as is nagyon jó és a leggyengébb a 19-es. De mivel alapvetően Sony 1,5-ös cropra csinálták és aztán kiadták M4/3-ra is, így azon még a 19-es is igen jó.
Egy ideig én is szemeztem a 60-assal, mert néha jó lenne egy AF-es portré obi, de annyira kevés időm van érdemben fotózni, hogy még nem lett "buy now" belőle. Még....
-
npera
újonc
Na, megvan. Blunty a csóka neve. És megtaláltam a GH3 vs GX7 videót.
De a Sigma review még mindig nincsen meg. Van neki egy digiDirect csatornája is, azon sem lelem most. Mondjuk az agyam kábé le lett redukálva egysejtű ostoros szintre a gyerekek által.
-
npera
újonc
Mindenki üljön le, támassza ki magát és harapjon rá valamire, mert ez fájni fog:
A Toyota Svédországban kivette a kínálatból a Prius és Prius+, valamint Prius PHEV kocsikat....
-
npera
újonc
Nova, van egy kérdésem, amin nem igazodom el teljesen. Egy kis bevezető kell hozzá, aztán jön a kifejtés.
Bevezető:
Jelenleg van 3 quadom. Egy Eachine E010S, amin egy cloverleaf antenna van. Van a 3"-os rettenet és az 5"-os rettenet, mindkettőn az olcsó Eachine VTX van a kis dipól draut antennával.
Most az Eachine 7"-os FPV monitorral nyomom, amiben van egy diversity modul és rajta két full alap dipól bot antenna. Azokat 90-fokkal elforgatom és reménykedek a legjobb eredményben.
A close-range terv:
Ha áprilisban jön a bónusz, akkor vélhetően megvenném a Dominator V3-at, amiben egy ősrégi szimpla modul van és rajta egy olyan kis gomba alakú antenna, ami vélhetően egy cloverleaf.
A medium-range terv:
Ha a originál modul kevésnek bizonyulna, akkor 99%, hogy egy OWL RC modult vennék, ami kábé a Rapidfire szintjét hozza, csak fele annyiba kerül kábé. Menne rá 2 db Foxxeer Lolipop antenna. Ha nagyon megőrülök, akkor AXII hasonló.
A kérdés:
Ebben az esetben viszont gyanítom, hogy a quadra is kellene CP antenna. Vagy tévedek és a dipól továbbra is elég a quadra?
-
npera
újonc
válasz
Samott #48507 üzenetére
Fogalmam sincsen, de gyanakszom, hogy a legtöbb modell már létezik hibridben és a Prius állati drága volt.
Amin csodálkozom, hogy a GT86-ot is kinyírták amikor megjelent a Supra. Pedig nagyon nem egy árkategória. Lehet a motorját nehéz áttolni a certifikáción.
Az Avensis és Verso kinyírása logikus, a nép SUV-ot akar, bármennyire is használhatatlan családi autónak.
-
npera
újonc
válasz
FőDudu #48510 üzenetére
Én Södertäljében beszéltem Prius+ kocsival hajtó taxissal. Neki 350k km után a Toyota cserélte a motort, pedig baja nem volt. Viszont mondták neki, hogy a következő motort már nem cserélik, az már zsebből megy.
Azt nem tudta megmondani, hogy melyik motort (mert több van) és miért.
-
npera
újonc
válasz
Phülöp #48517 üzenetére
Küzdöttem be 3 gyereket XC60-ba, ami egy drabális nagy SUV, aztán csak nagyon komoly koreográfiával a beszállás és övcsatolás sorrendjében sikerült berakni a gyerekeket. A csomagtartó oké, de a kabin szánalmasan kicsi egy ekkora dög kocsihoz képest.
Gyakorlatilag megszűnt a Renault Megane és Fiat Multipla által megteremtett kategória, amikor van ténylegesen használható 3 ülésed hátul, amiket tudsz előre-hátra tologatni és befér 3 gyerekülés kompromisszum nélkül. Egy felnőtt is simán elfér két gyerekülés között, ha úgy adódik. Sík padló, oda teszed a lábad, ahova akarod.
Ezen kívül feleslegesen nagy kerék van rajta (rugózatlan tömeg, kerékdobok óriásiak, drága gumi kell rá), feleslegesen magas aszfaltozott útra és zabálja az üzemanyagot.
Ha sosem próbáltál rendes családi autót, akkor persze jónak tűnik. Egy szedánhoz képest a SUV egy csoda. Csak van sokkal jobb eszköz is családi közlekedésre, ami olcsóbb és hatékonyabb.
-
npera
újonc
válasz
Phülöp #48527 üzenetére
A SUV az többnyire nélkülözi a klasszikus terepjárós funkciókat (diffizár, felező, nagy szögekben mozgó futómű). Közúton viszonylag jól mozognak és jó sofőrrel könnyű terepen is meglepően ügyesek. De komolyabb terepen azonnal elvéreznek.
A crossover az a jelen kor családi autója, miután a kombikat és praktikus öszvéreket (Verso, Multipla és hasonló gépek) kinyírták. Egy crossover nem túl magas hasú és többnyire nem túl nagy kerekeken gurul. Olcsó hajtáslánc, leginkább a modern nagyváros dzsungelének kihívásait lehet velük keresni, hogy marketinges dumát is nyomjak.
Ezekben is megküzdesz a 3 gyereküléssel.
Jelenleg a leginkább családi kocsi a kisfurgonból átalakított többnyire tolóajtós gép. Mint a Peugeot Rifter és társai. Ezek kegyetlen jók. Van benne iszonyatos raktér, ha arra van igény, a tolóajtóval a gyereket berakni és kivenni egy álom. Ezeket imádom, legjobb kategória, ha nem akarsz gyorsan menni. Mert akkor a dobozos forma miatt nem túl gazdaságos a fogyasztása.
Ha én lennék valami OEM feje, akkor ilyenekből hibridet és BEV-et nyomnék erősen.
-
npera
újonc
válasz
FőDudu #48550 üzenetére
Nem kell nagy motor. Egy szívó 1.8-as kábé 140 lóerővel (6000/min fordulaton, amit civil sofőr kábé sosem ér el) olyan erős, hogy gyakorlatilag mindenhol elég.
Ha normálisan közlekedsz, akkor nem akarsz első lenni minden pirostól mert akkor lecsukod a kocsit és/vagy megölsz valakit záros határidőn belül.
-
npera
újonc
Az ilyen nagy számokat mindig kedvelem, ha nincs mögötte konkrétum. 2900 Nm egy motorból szép nagy szám. De ezt hogyan adja le? Mekkora tartományban? Mert az elektromos gépeket elég sokféle módon lehet paraméterezni, ami a kocsi vezethetőségét drámaian befolyásolja. A legtöbb automotive gép ennek a nyomatéknak kábé a hetedét tudja vagy még kevesebbet. Most tekintsünk el a Lotus Eviljától vagy a Rimac Concept 2-től. A teljesítmény viszont nagyon kevésnek tűnik. Még egy eléggé régimódi i-Pace motor is kábé ennyit tud.
Még egy kérdés: ha tényleg lead 2900 Nm nyomatékot a gép, akkor milyen váltómű van ezen és mekkora áttétel? Mert ha mondjuk valami 8:1-hez közeli áttétel van, akkor az keréken lesz 23200 Nm. És tengelytől (első, hátsó), valamint gumi méret és specifikációtól függően kábé 3500 Nm adható le elöl, hátul pedig 5000 Nm körül átlagos műt feltételezve. Ha a kocsi le tud adni keréken 23k Nm-t, akkor az nagyon szép fekete csíkot tud eredményezni az aszfalton, valamint sok füstöt és generál, de vonóerőt nem igazán.
Szóval szépek ezek a nagy számok, de ennyi részlettel kábé semmit nem jelentenek.
Csak a vicc kedvéért meg kellene nézni, hogy egy Top Fuel dragster a felforrósított speciális abroncsával a gumival teljesen bevont dragstripen milyen nyomatékot tud leadni és vonóerővé alakítani a start első 100 méterén mondjuk. Nem lesz lineáris a dolog, de érdekes lenne tudni. -
npera
újonc
válasz
Samott #48609 üzenetére
Jaj. Ez durva.
A Ludicrous Model S ha jól emlékszem kapott egy elektronikusan vezérelt biztosítékot az inverter és az akksi közé, ami 1500A-ig működik talán 1300A helyett (ami még egy buta olvadós cucc).
Ez a HVDC oldalon van, erre ezek motoronként (!!!) mondanak 2,9k A körül. Erre azért kellene valami akksi is vagy egyéb áramforrás.
Vicces. Abba bele sem mered gondolni, hogy az áram esetleg a HVAC-oldalon van és Arms-ben van megadva.
Az egészet megfejelve a 48V-os hablattyal még HV-ről sem beszélhetünk, mert az 60V DC és 30V AC felett értelmezhető csak.
Ismét csak jaaaaaj...
-
npera
újonc
válasz
zetor2000 #48677 üzenetére
Van a dízelnek is létjogosultsága, nem csak ekézni akarom. De a legtöbb embernek igazából nincs rá szüksége.
Ha nem mész annyit, hogy rendszeresen ki tudja fújni magát és melegre járjon, akkor csak saját magát nyírja ki.
Nekünk lehetett volna BMW 1.6-os dízellel kérni a Versót és biztos voltam benne, hogy kinyírtam volna a motort. Felhígul a motorolja dízellel, az EGR bekokszolódik, a turbó kenetlenül megy sokáig, az injektorok okádják a 8 befecskendezést, a DPF sosem tud regenerálódni, aztán beáll az egész, mint a szög.
A fene nagy nyomaték nem érdekel, mert nem akarok még agresszívebben gyorsulni. Így is könnyű túl gyorsnak lenni a forgalomban, mert a közép-európai tempóm eltér a helyi csordogálástól.
Van kollégám, aki 50 km felett jár egy irányba, akkor jó a dízel. Belvárosban nyektetni hülyeség.
-
npera
újonc
Nova és Boba.
Csak 17 másodpercet néztem belőle és raktam is be a watch later kategóriába. Ahogy nézem csak ruházatra és kiegészítőkre költöttek többet, mint egy belépő szintű japán naked bikera....
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házimozi belépő szinten
- Facebook és Messenger
- Politika
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...