Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz Jahno #136208 üzenetére
Azert az latszik, merheto, ha ket het kulonbseggel ugyanaz a szakasz tiz perccel lassabban jarhato, nem? Pont ezert kerdeztem mit tapasztalsz, mert a kormanyparti sajto visitozik ket hete hogy mozdulni se lehet a varosban.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Grillo
senior tag
válasz Jahno #136201 üzenetére
Azért ezt a tesztet nézed 2:55-től, már megérte, hogy kiadták. Ja a tesztbe azért is érdemes belenézni, mert a srácon MAJDNEM annyi cucc van, mint mikor Jahno elindul egy könnyed városi két órás fotózásra.
Amúgy ez pont olyan, hogyha már új, akkor miért nem S5II, ha maradunk a Panánál, ahogy nézem, nagyon egyszerűsítve kb. a kis S5II-nek hívja a többség. Fókuszt dícsérik, meg ahhoz képest, hogy fotósoknak ajánlja a gyártó, kb. jobbnak mondják páran videóra, mint a GH6-ot. És akkor még majd gondolom jönnek a firmware-ek.Persze nem aggódok, hogy most előugrik 1900 dollár valahonnan, meg amúgy is inkább objektíveket kéne vennem akkor már ehhez, az biztosan látszana az eredményen (ez a legutóbbi veresi kör nekem igen fos lett).
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Jahno #136236 üzenetére
Nálunk hétfőn volt kis piknikes állománygyűlés. Persze mindenki hozzon kaját-piát, batyus bál, bár volt pár kondér kaja, amit a kollégák főztek, mert pár üveg bor. Mindenki számított rá, hogy akkor majd most jól be lesz jelentve, hogy min. 15% emelés, mert azért a közszférában elég sok terület kapott már tavaly, vagy év elején legkésőbb, mi meg nem. Főni azzal kezdte, hogy mivel többen jelezték neki, hogy ne a fél órás világgazdasági kitekintéssel kezdjen, így nem tud kitérni a fizetésemelésre sem, úgyhogy köszi, hogy eljöttetetk, jó étvágyat. Pont.
A morálnak jót tett rohadtul, pedig már nyitni akartam még egy számlát, hogy elférjen a pénz... -
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Jahno #136344 üzenetére
Tipikusan nem az abszolút sebesség a gond, hanem a relatív. Vagy a vezetési tudás vs sebesség. Vagy simán van olyan, hogy mindent jól csinálsz és csak elgombáznak oldalról.
Nekem egyszer volt olyan, hogy pár centin múlott egy teljes kocsi oldal lebontás. Egy V90CC-vel gurultam haza tesztelésből és egy makákó egy Honda Civiccel átvágott a záróvonalon kábé 45-fokos szögben. Bepánikolt, hogy nem tud felmenni a város elkerülőre és egy (szakácsok, figyelem) hatalmas rántással berántotta a kocsit az én első kerekem felé. Gyakorlatilag a jobb-első kereket találta volna el.
A szemem sarkából láttam a hirtelen tranziens mozdulatot és el tudtam rántani a kocsit a belső sáv felé. Ő is állt a fékbe, amikor észlelte, hogy ott vagyok mellette, de valami rohadt közel volt a két kocsi egymáshoz. Akkor asszem vagy 20 másodpercig dudáltam, annyira felcsűrődött az agyam. Utána lenyugodtunk és a srác alázatosan integetett. Szerintem neki is kábé lefutott az egész élete. Ha eltalál, akkor a V90CC durván tört volna, de a Civicet úgy bepördítette volna a rekettyésbe, hogy csak úgy recseg. Szerintem minimum fél tonnával nehezebb.
Rollerest meg bringást is védtem már ki úgy, hogy nekem volt elsőbbségem, de aztán mégiscsak én nyomtam 1500 N-al a fékpedált, hogy ne öljem meg...
Utána egy ideig gondolkodom mindig, hogy mit tudnék még csinálni, hogy ezeket kivédjem...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #136352 üzenetére
ja amugy mentem en is at ott szokszor es tenyleg az van, ha nem mesz minmum 100-l letoltnak meg fenyes nappal is
frankon a 110-120 a forgalom "normal" sebessege a hidon, ejjel meg 120-130 inkabb
FTC palyanal is a feluljaron ugyanez van, csak az sokkal rovidebb
OK most eppen "felujitjak", de egyebkent normal esetben ejjel az is egy 100-110-s hid
...es ahhoz kepest qrva ritkan volt azon is baleset, pedig 60-s szakasztöbb drón kell ;P
-
Grillo
senior tag
válasz Jahno #136361 üzenetére
Mondjuk saját használatra a Niva is szopó, mert álandóan elromlik, de mondjuk legalább nem drága. Terepen jó. De akkor már inkább Jimny-Pajero Pinin vonalon nézelődnék, ezek nem nagyok, terepen faszák, csak ami nem drága nagyon, az már régi. Ezekkel simán megfordul az ember a földúton is. Meg amúgy is, legtöbbször a jó gumi többet számít.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #136503 üzenetére
Aki rendszeresen ingázik Békéscsaba és Szarvas között, az bizony megszívta, ez tény. Kérdés, van-e ilyen?
A Tesla kb. online látja, hogy melyik töltőt milyen intenzitással használják, szóval szerintem rájuk lehet bízni, hogy milyen helyszínekkel bővülnek.
Ettől függetlenül van rendszeresen szavazás, hogy hol legyen új töltő.
Budapesten kívül van most Győr, Sormás, Szeged, Debrecen, Miskolc
2023 végéig ehhez jön még Fehérvár és Óbuda,
2024 végéig jön még Pécs, Siófok, Szombathely, Kecskemét.Tény, hogy Muronyban még egy ideig nem lesz SUC, de el kell ismerni, hogy egy recesszióban lévő országban sajnos nem robban a kereslet a Teslák iránt...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Jahno #136525 üzenetére
Csak a lényeget nem érted!
Ahhoz, hogy normálisan lehessen élni a városban ez kell, amit leírtak. Vagy valami hasonló, de filozófiáját tekintve ilyen.
Ljubljanában tudod, hogyan biztosítják, hogy 7-re végezzenek a rakodók a sétáló utcában?
Úgy, hogy éjjelre el kell pakolni az asztalokat, utána hajnalban fél6 felé jön a kukás, utána a szállítók, 7-től lehet kitenni az asztalokat. És ki is teszik, mert jön a turiszt és reggelizni. Na, aki addig nem áll el a furgonnal, az bent ragadt és jön a bünti.
Ha ehhez az kell, hogy változzon a szállítási filózófia, akkor az kell.
Kell kétszer ennyi kocsi, kétszer ennyi fuvaros és akkor fele idő alatt végeznek. A piac ki fogja kényszeríteni, hogy legyen megfejtés, mert mindig van. Ha ehhez az kell, hogy felmegy némiképpen a kiszállítás ára, akkor az majd lecsapódik a kávé árában picit. Cserébe lehet, hogy jópár egyetemista/junior dolgozó kicsit előbb felkel, mert megéri vinni pár fuvart neki is a saját kocsijávan még 7:30 előtt, fizetés kiegészítésnek. Vagy valami.
De az tényleg nonszensz, hogy a járda tele furgonnal és/vagy generálja a dugót fél kilenckor, mert pakol!
-
eattila
csendes tag
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #136528 üzenetére
Forgalomsűrűség figyelés, dinamika van, aztán eszerint is lehet kalkulálni szállítási ablakokat. Nem csak a mikroerőműves terheléselosztásban jön ám jól a sok load balancing algoritmus, közlekedésben meg mindenben is. Mondjuk ha tartósan élhetetlenné válik ez a gödör, és mindenki elhúz, nem lesz dugó, az is jó módszer. Tulajdonképpen hatékony.
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #136531 üzenetére
Azt sejtem/látom, eleve gyönyörű hőtérképek vannak a városi közlekedési terhelési doksikban csupán egy-egy nagyobb bolthálózat felé a kamionforgalomról, milyen útvonalakon hogyan bonyolítják, stb, ezekkel megy szakmai egyeztetés elég. Aztán ez sarki közért szintig már nem hinném, hogy lecsorog, a random kínai meg aki a vészvillogóval álló S Classe csomagtartójából kikap egy-egy kartondobozt, és beszalad a bótba a friss áruval, az végképp távol áll minden szervezéstől. De ha tegyük fel útterheltség alapon lennének ingyenes ablakok, meg pár lépcsős fizetősek, akkor máris meggondolnák, mikor érdemes, mikor éri meg, mikor elhanyagolható épp vinni. Vagy épp, hagyjuk is a technikai gondolkodást a picsába, nem a mi dolgunk, önkormányzati, politikai, városvezetési vonalon közös munka és közös akarat? Aztán elküldeni a picsába a köz szolgálatából azokat, akik ezt blokkolják? Mindet. Na valahol ott kezdődne az, amikor a szolgáink urat játszás helyett végre szolgálnának, azt hiszem azért fizetünk adót.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #136540 üzenetére
reggel bevittem kollegamat a Ráday utcaba ahol lakik, jovok ki az Ulloi-re, 1 bicajos jott szembe a Bakats tenel, onnantol veeegig ki 19ker-i Kossuth terig a Ulloi-n a karigeris bolyak mogott meg az ujonnan felfestett bicajsavban zero bicajos volt
de amikor meg befele mentunk a Soroksari-n akkor se lattunk egyet se tekerni egesz vegig
...nyilvan azert, mert ismet pont rosszkor jartam erre is meg arra istöbb drón kell ;P
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #136546 üzenetére
Én most épp százával tudnám számolni a bringást, de ez nem ér, mert a Városliget - Népstadion vonal az 20 éve is járható és népszerű volt, az újakon még évekbe telik, mire rászoknak. A körúton meg a régi műgyanta cucc az nedvesen gyilkos volt, plusz gyalogossúlytotta övezet, ott a belsőbb utcákba szoktak a napi ingázók. Most bekarózva jobb a helyzet, de azért sokszor felvezeti az ívet a járdára kereszteződések előtt, majd kialakul.
-
eattila
csendes tag
válasz Jahno #136569 üzenetére
Ezt amúgy annyira nem értem, meg a kényelmi díjat se. Jobb, ha foglalkoztatni kell valakit, aki ott ül egész nap, és jegyet ad el? Meg számláz? És akkor jegyet csak hétközben, munkaidőben lehetne venni.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Phülöp
addikt
válasz Jahno #136592 üzenetére
ezt a hollandok már tudják egy ideje
Zanger Rinus: 'Met Romana op de scooter'
ez természetesen nem csökkenti a találatod értékét
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Grillo
senior tag
válasz Jahno #136628 üzenetére
Pénteken én is beszoptam, jöttem Zalából, 5 körül értünk az M7-M0-hoz, na onnan még egy óra volt Dunaharaszti. Volt közben vagy 3 baleset, az utolsó, ami gondolom a torlódás nagyját okozta, már a híd előtt, a belső sávban álltak. Jó nagy szopás volt, sietnem kellett volna, de még bicikli sem volt a csomagtartóban.
-
WiZARD
addikt
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #136628 üzenetére
nekem ez ugy volt a 25 perc, hogy a Mester/Tompa utcai 4-6 vilimegallotol az Ulloi-ig, 3-4 lampavaltas alatt ertem oda
de kivi lennek a nagyarcu "2 oraval elobb odaerek barhova tomegkozlekedve, mint az autos" az ilyenkor hol is lenne meg...mert kb o vhol Budaörs meg az Etele ter kozott makettkodna ennyi ido alatt, es meg qrva sokara erne onnan a varos masik felere, aztan az Doc meg Marty a DeLorean idogeppel sem segitene ki
meg azt birom amugy, hogy ezek mindig ugy szamoljak az idoket is, hogy a busz/vili takkra pontosan akkor jon, amikor o a megalloba er es nem kell varnia semmit, hanem csak belibben az ajton, ami csak o ra var ott tarva-nyitva...mint ami az autonal alap, hogy beulsz, amikor akarsz es indulsz, nem pedig menetrendhez igazodsz, meg atszallaskor is csontra pontosan jon a csatlakozas, az auto meg szerintuk mindig a vegtelen dugoban araszol
mint amikor megy a peldazas, hogy a buszon akar 100 utas lehet egyszerre...kozben meg buszonkon atlagban ~25 utas van a reggeli/delutani csuccsal egyutt
meg amire az a "fullos" busz ujra jon a menetrend szerint, addig boven 100+ auto ment el ott....
azaz az egysegnyi ido alatt megis tobben mentek ott el autoval az adott utszakaszon
meg ez tipikusan elmeletben es csak akkor all meg, ha minden kozlekedesi forma egy kozos startvonalnal all egyszerretöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz Jahno #136693 üzenetére
Ez egy elég patent korlátnak néz ki. Ha jól értem nem 6 mm-es facsavar tartja pozdorja lapban
Eszembe jutott fiatal hölgy kolléga tolatása, amikor Jaguar iPace gépkocsival kidöntötte a kandellábert a földből úgy, hogy az alatta levő beton "gombócot" is kifordította a talajból. Ott volt nyomaték rendesen.
Új hozzászólás Aktív témák
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Eredeti játékok OFF topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Revolut
- Politika
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen