Új hozzászólás Aktív témák

  • blueboi69

    csendes tag

    #bmw

    Köszi mindenkinek, aki hozzászólt, most nem idézgetem egyesével.
    Van két szerelő akit ajánlottak az elmúlt hónapokban, most felkeresem őket. Eddig azért nem, mert reménykedtem, hogy meg tudom úgy csinálni, hogy legalább lábon el tudjam vinni az autót hozzájuk és már csak a kezdeti kopogással keressem őket.

    Motorblokkot nem feltétlenül kell kivenni a helyéről, a hengerfejet könnyebb leszedni amíg a helyén van. Alulról belenézni a hajtókarokba, megnézni a csapágyakat azt is lehet/könnyebb, de ahhoz akna kellene, ami nekem nincs.
    Másrészt, ezt ilyenkor tényleg úgy kellene, hogy az ember leveszi a hengerfejet, kap egy felújítást, pucolást, beleraknak egy perselyt a kiszakadt menet helyére és mehet minden vissza, ha más nem sérült. Régebben hallottam olyan cégről, akik ezt megcsinálják a hengerfej leszedése nélkül. Gondolom nagyon ügyelnek rá, hogy ki legyen takarítva az égéstér, vagy öntenek bele valami folyadékot, ami nem engedi, hogy lemenjen semmiféle por a dugattyú mellett. Ezt a lehetőséget még körbejárom!

    Első körben megkérdezem a két szerelőt, hogy mit mondanak rá így, aztán matekozunk, hogy mi legyen. Ugyebár a látványos kaszni rozsdásodások (tavaly akartam vinni lakatolásra) azok nagyban csökkentik az értékét. A beltér szép, a futómű nagyrésze új, fékek újak, szóval lenne érték az autóban, de egyben kevésbé értékes a rossz motorral.

    Szóval mostakkor kérek ajánlatokat, aztán meglátuk. Az a baj, hogy még mindig fennáll a motorcsere lehetősége, ahogy eddig is. Akkor lenne egy ismeretlen előéletű motor, de ha előtte indítható, akkor nagy meglepi nincs. Annyi jön hozzá, hogy mindenképpen kell trélerezni.
    Másik opció, hogy ezt felújítani, csak ha lekerül a hengerfej akkor kiderülhetnek még más dolgok is...
    Viszont egy sztetoszkóppal bel lehetne nézni az égéstérbe, hogy vannak-e karcok a hengerfejen vagy szelepek környékén mivan. Úgy láttam, hogy a dugattyú épp felső holtponton van, tehát a hengerfalat nem lehet így látni (van benne kockázat, de át lehet tekerni a motort). Amennyi látszódott kintről, a dugattyún nem volt sérülés.

    Hiába ment el rá némi pénz tavaly (kb 2-300k) és ha most mondjuk 2-300k még a ráköltés, + 2-300k a fényezés, akkor max 1M-ból van egy jó autónk, amit szeretünk. Ennyiért nem kapok sem másik E39-et, sem más autót ami tetszene.

Új hozzászólás Aktív témák