Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    Ez a nap jó volt :C

    Egész napos mini expedícióra mentünk. Volt pár érdekes autó:

    - Audi A6 V6 dízel 48V-os mikro hibrid hajtással
    - Audi E-Tron SUV
    - Tesla Model S P100D
    - Tesla Model 3 Performance
    - Jaguar i-Pace
    - Polestar 1
    - VW Golf Electric
    - XC60 benzines és dízel a 48V-os mikro hibrid hajtással

    Sikerült szinte mindet vezetni, egyedül az E-Tron nem jutott nekem, de nem is bánom, mert nagyon béna volt a pedálkalibrációja és zabálta az áramot is. A kamerás "visszapillantó" pedig kifejezetten félelmetes volt forgalomban a többiek szerint.

    A Model S-ben valami sportülés volt, aminek a fejtámláját legmagasabb állásba rakva is nyomta a csigolyámat. És a sportülés háttámlájába nem fért be a hátam és nyomott állatira. Maga a hajtáslánc állat, a kocsi körülötte érzetre egy félig vak és kicsit belassult majomcsapat által összedobált alkatrészhalmaz. A minőség a kasznin és a kabinban elképesztően rossz az árszinthez viszonyítva. Egy Dacián teljesen oké. Ettől eltekintve nagyon kellemes vezetni, csak a fogyasztása horribilis és "annyira" nem megy jól.

    Az annyira itt a Model 3 Performance. Ha "chill" módban fut, akkor teljesen oké és már úgy is elég durván gyorsul egy hagyományos családi autóhoz képest. Ha átrakod a sportos üzemmódba, akkor viszont a hosszú pedál lerúgva durván megfejeled a fejtámlát. Ha előre ráfeszítesz nyakra, akkor nem annyira durván fejeled meg a fejtámlát, de tényleg rá kell készülni.

    Még országúti tempóról is olyan hátbarúgással válaszol, ami eléggé szórakoztató. A hajtáslánc a 3-as esetén már takarékos. A finomabb regen és a komfort csillapítás és chill üzemmód mellett egy kellemesen erős utazólimuzin. A sportos állásban csak olyan belsőégésű kocsi tudna neki gyertyát tartani ami közúton kábé vezethetetlen a sok kompromisszum miatt.

    Pár hibát találtam, ami szerintem idegesítő, de lehet azért vele élni:

    - a kormányt akartam volna még kifelé és felfelé húzni
    - a pianólakk belső a középkonzolon nagyon vonzza a koszt, de le lehet fóliázni valami matt fóliával és akkor nem gond.
    - ha váltakozó intenzitású eső vagy ködszitálás van (itt gyakori), akkor nem tudod értelmesen állítani karral az ablaktörlőt. Menüből kell. Van autó állás, de nem túl jól reagál.
    - ha beterít szemből egy másik jármű és nem reagál az automata törlő, akkor nincs hirtelen elérhető kar, amivel azonnal és gyorsan tudsz törölni. A legtöbb kocsiban megfelelő irányba húzva a kart töröl egyet és gyorsan. Ebben egy örökkévalóságig tartó 1-2 másodpercig nem töröl, aztán utána esetleg. Addig sok métert teszel meg "vakon". A kar végén a mosó gombot benyomva mos és egyből töröl, de azt nehezebb eltalálni ilyenkor, mint lehúzni a kart.

    Egyébként zseniális. A 3-as összerakási minősége egy más világ. A navigációja is fényévekkel jobb. És itt a mérete még nem drabálisan nagy. Instant get, ha tudnám tölteni.

    Az i-Pace továbbra sem tetszik. Jól megy, de nem kiemelkedő. Szűk a kabin, a sok pianólakkos érintős műszer nehezen kezelhető.

    Az Audi modern infotainment rendszere iszonyatosan gyenge a Teslához képest. Érintős panel, de be is kell nyomni. Nem reszponzív, csak körülményes. A klíma érintős panele iszonyatosan gáz. Kábé olyan, mint a legmodernebb IOS mellett egy már nem támogatott Nokia 520. Elképesztően öregnek tűnik a rendszerük, pedig vadonat új.

    Az Audi V6-os turbója viszont zseniális. Igazi régimódi dízel óriási turbólyukkal. Lassan ébred, de utána jön az erős mechanikus süvítés és a horizont hirtelen odaér hozzád. Mentem vele kanyargós országúton és nagyon feküdt kanyarban és húzott, mint a disznó. Súlyosan erkölcstelen sebességnél is. Ide ez túl sok.

    Legutoljára a Polestar 1-et vittem. Na, akkor most ki van pipálva végre. Pici országút, aztán majdnem teljesen üres erdei kanyargós út. Megküldtem rendesen és a torque-vectoring hozta a formát. Úgy betapad kanyarban, mint Démon Hill (Palik) és kanyarból kifelé befordítja magát nyomatékból. A motornak, a kipufogónak és az elektromos hajtásláncnak rendesen mechanikus hangjai vannak. Hörög és zúg az egész ha Power módba rakod. Addiktív a hangja. A gázreakció egy felfújt turbóshoz képest kellemes. Egy hegyes szívóhoz képest persze fasorban sincsen. Pedig olyat is csinált a Polestar régen...

    Ha átrakod hybrid módba, akkor viszont csendesen suhan a cucc. A kocsikból forognak utána, benzinkútnál fotózzák, videózzák és odajönnek kérdezgetni. Kellemes. Az ára is.

    Egy kolléganő letolatott egy villanyoszlopot az i-Pace segítségével. Ott volt egy kis pánik, a csaj teljesen kiborult. Úgy érezte, hogy nem tolat elég jól az autó hátrafelé az emelkedőn és 3 gyenge próbálkozás után benyomta a gázt rendesen. Asszem 640 Nm nyomatékot ad le a 2 motor a tengelyen, a keréken pedig több. És egy méter távolságból kifordította a kandellábert a földből és feltépte az aszfaltot körülötte. Szerencsére nem állt mögötte senki, személyi sérülés nem történt. A csaj most picit kiborult. Indul a belső vizsgálat, aztán majd lesz valami HR-es beszélgetés és az önrészt majd számlázzák. Nem irigylem.

Új hozzászólás Aktív témák