- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Vírusirtó topic
- Windows 11
- Finn kísérlet: kijelző helyett könyvet a diákoknak
- Most jöhet el a VR-headsetek kora?
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- OpenMediaVault
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz blueboi69 #103245 üzenetére
nekem nagyon bejött a crossclimate+. havon kanyarban szar, de ahhoz rendesen vadásznom kellett a városban, hogy kipróbálhassam meg egyszer budán egy lejtős, hó alá fagyott jeges utcából nem tudtam felfelé kitolatni, amikor az alján elfoglalta az utat egy busz, amit épp kiásni próbáltak, de simán lehet, hogy télivel se sikerült volna.
két évvel ezelőtt volt coupéklubos vezetéstechnikai tréning, ott össze tudtuk nézni azonos autókkal: vízen láthatóan jobb volt a nyáriknál, szárazon meg hasonló. az oktató azt tippelte, hogy a kettős terhelésváltásnál előbb fog megcsúszni, mint a nyárik, de még ez se jött be mondjuk nem volt nagyon meleg, talán 25 fok, lehet hogy kánikulában hamarabb kezdett volna kenődni. síelni nem járnék vele, meg a mátrai hegyi utakat se ezzel járnám, de egyébként szerintem teljesen rendben van, és asszem a bridgestone is hasonló nyáriasabb karakter.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
blueboi69
csendes tag
válasz qnadam #103252 üzenetére
Köszi!
A fiesta több mint 1éve van meg, az is hamar kapott 4évszakos gumikat,szintén Michelin, azokkal nem volt az égvilágon semmi gondom, csak hangosak talán picit.
A bridgestone is pont olyan, hogy szárazon és vizen jó, havon szar. Dehát nagy havak itt sincsenek és mivel nem kell naponta bejárnom dolgozni a legmostohább körülmények között, így vállalható lehet a dolog. Ha esik hó, akkor kipróbálom és max óvatosabban megyek. -
veterán
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #103253 üzenetére
Gyorsan találd ki, vedd meg és teszteld Mostanában akarok a Mondeo-ra négyévszakosat venni, de még nem néztem teszteket, véleményeket.
A Yarison nekünk Toyo négyévszakos van, nincs vele probléma, de azzal csak tavaly tavasszal voltunk városon kívül párszor, egyébként csak Budapesten belül használjuk. Kb. 4 éves a gumi, a vadállat 69 LE-re elég városban.Egyébként van eladó aluszettem, még téli gumi is van rajta, de már 6 vagy 7 éves. Nem akarok én sem külön szettet fenntartani, mert tél is alig van már.
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
válasz qnadam #103254 üzenetére
Elvileg 69dB, a Bridgestone 71dB... na a jóég tudja, hogy ez most a valóságban mit fog eredményezni.
Az érdekesség, hogy pl a bmw (múlthéten vezettem megint, mert együtt mentünk haverral), kb 100ig szinte süketszoba. Se a motort hallani, se semmit. Ezzel szemben az dízel smax, mint vmi ikarus busz melegen nem vészes, de érezni egy vibrálás az egész autón, ami aztán olyan 2ezer felett elsimul. Aztán 100 felett minden megváltozik, az smax beáll egy hangerőre és mondjuk zajban a 100-150 között szinte nem tudsz különbséget tenni, simán tudsz beszélgetni. Ezzel szemben a bmw-ben már 100-110felett kezdett megnőni a menetzaj és szerintem 130-140 már hangos volt. Legalábbis ez az emlékem róla, hogy abban már 130 felett nem szerettem utazni, smaxnál meg szemrebbenés nélkül berakom a tempomatot 140re.
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #103261 üzenetére
52 km/h átlagnál a benzines Mondeo-m is ekörül eszik, nyáron voltak ilyesmi értékek, amikor csak annyit mentem városban vele, amíg ki nem értünk valamelyik autópályára és országútra.
Most viszont az az időszak van, hogy félve fogom a tankolás adatait beírni a spritmonitor alkalmazásba. Minden hétköznap reggel 7-től kb. 70 perc autózás Budapesten belül (19 km). Kis dugózások néhol, sok lámpa miatti megállás. Asszony a Yarissal viszi a másik gyereket a közelebbi suliba. Délután csak a Yarist használjuk vagy "sorba fűzve" a gyerekek összeszedését vagy külön-külön körben. Yaris "csak" 8,5 liter körül eszik ilyen használatban.
Gondolkoztam már, hogy a Mondeo-t le kellene cserélni valami elektromosra vagy hibridre, de nincs megfelelő méretű és teljesítményű 2,5 millió környékén. Városban egy Citroen C-Zero (vagy valamelyik klónja) is elég lenne egy gyerekhez, de három autót nem akarunk fenntartani.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
válasz Sipi- #103263 üzenetére
Itt rövid távokra meg ovihoz a fiestaval megyünk, az elvan kb 6-6.5literrel. A bmw után felüdülés volt (a bmw-t 9.2 alá nem tudtam vinni a kiírás szerint). És egyébként ha már mondjuk Fehérvárra megyünk és mindkét gyerekkel, akkor smax-al megyünk, messzebb meg főleg, de ha csak itt a helyi játszótérre akkor a fiestaval. Kivéve ha lusta vagyok átpakolni a gyereküléseket. (kb 3perc egyébként).
smaxban van állófűtés, az a téli esetleges rövidebb távokon segíthet, hogy ne legyen túl magas a fogyasztás. Egyelőre nagyon tele a garázs, még a fiestaval sem tudok beállni.
Ez a 70perc 19km.... nem irigyellek, mindezt minden nap. Felvágnám az ereimet kb, oda már tényleg jó lenne valami elektromos automata.
-
Sipi-
tag
válasz blueboi69 #103264 üzenetére
Nem olyan sok az, 2x35 perc. Odafelé a fiammal beszélgetünk, visszafelé rádiót hallgatok. Szerencsére sehol sem kell "pofátlankodni", nyomulni, egyszerűen ennyi az út reggel. 13-14 óra körül 21 perc a rekordom (végig szabályosan) ugyanezen az útvonalon
Ha nem lenne ez a metrófelújítás, akkor azzal sem lenne lényegesen lassabb, de most a két átszállás nagyon megnövelné a menetidőt (1 óra legalább).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #103265 üzenetére
Ráadásul kezdődnek a dugók, meg pont csúcs környékén kell menni dolgozóba. Most párszor 7:30-40 körül beértünk, szóval akkor induljunk 20 perccel később. Be is értem vagy 8:20ra, áááááááá.... Előtte jöttem-mentem ahogy csak lehetett, egy nap volt csak szopó mikor két hídnál is baleseteztek egy jót. Cég előtti utcában is a vészvillogóval parkolók miatt lett dugó, ma el is borult egy tag agya, nyomta a dudát vagy 3 percig és mindenkit elküldött az anyjába. Már készültem a vendettára, mert másik két arc persze visszaugatott, hogy mit rinyál de aztán semmi vér nem folyt, nyafff.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz qnadam #103252 üzenetére
Tátrába és Ausztriába is lehet menni négyévszakossal síelni.
Ha benyalsz egy "éppen esik a hó" szitut, akkor az nem jó, de egyébként úgyis takarítják az utat. Ha pedig a parkolót nem takarjtják és/vagy közelebb akarsz állni a pályához, akkor úgyis felpattintod a hóláncot, mert a téli gumi sem ér semmit a jégen/húsz centi hóban.
-
blueboi69
csendes tag
Sipi, mégsem egyértelműen a Bridgestone a nyerő, itt egy picit jobban részletezve van a teszt, amit én is hiányoltam, hogy a vizes fékezés az nem mindegy, hogy melegben vagy hidegben van.
https://www.tyrereviews.com/Article/2021-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm
szóval, méginkább elbizonytalanodtam
-
blueboi69
csendes tag
válasz ezittketto #103277 üzenetére
Mégis marad a bridgestone, de az a megtévesztő, hogy sok helyen a tavalyi A005 van. Az idei pedig A005 EVO.
És ez jobb. Csak mondjuk átlag gumisnál lehet nincs még idei mintázat.
Ennyi, mostmár nem rugózok ezen többet, befejeztem -
A. Crowley
csendes tag
válasz blueboi69 #103245 üzenetére
A dB skála nem lineáris, hanem logaritmikus, szóval a 69 és 70 között kisebb a lépték, mint a 70 és a 71 között.
Én utoljára úgy vettem gumit, hogy leszűrtem 69 dB-re, és onnan mazsoláztam.
Így lett Kumho nyári és Nokian téli. Vagy pont fordítva, most nem emlékszem.
Valószínű 4évszakost is így kezdenék, hogy van-e a halkabbak között olyan, ami elfogadható számomra. -
A. Crowley
csendes tag
válasz blueboi69 #103264 üzenetére
"Egyelőre nagyon tele a garázs, még a fiestaval sem tudok beállni."
Ettől idegbajt kapnék, főleg télen, ha reggel vakarni kéne a kocsit.
Mikor megnéztük a házat, még be se mentem, az volt az első, hogy próbáljuk le a Mazdát, hogy le tud-e menni a garázsba. Nem tudott, az eladó alakított a rámpán. Mondjuk azóta meg nem volt alkalmam, kipróbálni. Talán most pénteken.
Az viszont biztos, hogy orral beállva a csomagtartó nyithatatlan. Seggel meg lavírozni kell, hogy ki tudj szállni.
Éjszakára mindenképpen benn akarom tartani a kocsit, főleg telente.
Ja, még mindig nem költözünk, talán most hétvégén. -
veterán
válasz A. Crowley #103280 üzenetére
a skála logaritmikus, viszont a hallás se lineáris, szóval 69 és 71 között valójában nincs nagy különbség. plusz amennyire tudom, a gyártó kb azt ír az adatlapra, amit akar. de javítsatok ki, ha rosszul tudom
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
veterán
válasz A. Crowley #103284 üzenetére
biztos van, akiknél a ráírt számok és a valóság kapcsolatban állnak egymással, csak nagy illúzióim nincsenek
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
blueboi69
csendes tag
válasz A. Crowley #103282 üzenetére
Üres garázsban elférne az smax is, egyszer még az 5ös bmw-vel is beálltam és ki is tudtam szállni, csak azóta annyi cucc van ott, hogy esélytelen volt korábban. Fiesta könnyen elfér, mondjuk csak egyik oldalról lehet beszállni/kiszállni, de szinte körbejárható lecsukott garázsajtónál is. Én orral szoktam beállni, akkor a csomagtartóból lehet pakolni kifelé a nyitott garázskapunál.
Szerintem majd ha megcsinálom a padlást, hogy pakolható legyen, akkor azért sokminden felkerül oda. -
-
Samott
addikt
"Vagyis egy olyan átlagos fogyasztó, aki naponta egy doboz cigarettát elfüstöl, egy évben úgy 550 ezer forintot költ cigarettára." - az igen, azert az mar egy szemmel is jol lathato osszeg.
1620 forint – egy doboz 20 szálas cigaretta kiskereskedelmi ára.
1237 forint – összes adó (tételes és százalékos jövedéki adó és ÁFA).
200,6 forint – kis- és nagykereskedelmi árrés
172,4 forint – a dohánygyár nettó bevétele.[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz A. Crowley #103287 üzenetére
Én is így indultam neki.. De amikor hirtelen rakni kell valamit valahová ami máshol nem fér el, akkor bedobod a garázsba, aztán egy idő után már nem férsz el... Csomó cuccot leselejteztem már, autóalkatrészekből is alig van már, de akkoris. Asszony bringája kint van, gyereké most épp a teraszon, enyém elfér a garázsban a falra akasztva, kb 2m magasan.
Bringához gyerekülés, utánfutó (lapraszerelve) kerti szerszámok, festékek, szerszámgépek, tökömtudja.
Ami most sok helyet foglal az a felújításokból származó megmaradt parketta, járólap, falburkolat. -
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #103286 üzenetére
Nekünk most elveszett a garázs.
Közösségi helyiség/iroda/dühöngő lesz belőle.
A negyedik gyerekkel elfogytak bent a szobák, plusz a dobfelszerelés sem szerecsés, ha bent van.
Éppen az álmennyezetet építem. Azért elég nagy szívás úgy építeni a függesztett gipszkarton álmennyezetet, hogy közben a fogópárok fölött már le van terítve az OSB lap, szóval a 75 centi magas helyre csak alulról lehet felpakolni a 30 centi magasságú szigetelés halmazt...
Negyede kb. megvan, aztán megy a fólia alulra, meg a gipszkarton és akkor végre lehet pakolni kifelé a hálószobából az irodát.
Most az a koncepció, hogy a garázsban lévő bő 5 méteres salgó polc halmazt nem dobjuk ki, legfeljebb rakunk elé egy tolóajtót, hogy eltűnjön!
-
Sipi-
tag
válasz Samott #103290 üzenetére
1237 forint – összes adó
Nem is tolják orrba-szájba a "ne cigizz" feliratokat, mert ez elég nagy és jól tervezhető bevétel az államnak. De a leszoktatásra hatásos talán az lenne, ha minden hónapban emelnének rajta 10%-ot és a dobozra rá kellene írni az egyszerű matek képletet, hogy "30 nap szorozva 1700 forinttal az 51ezer forint. Ennyit füstölsz el havonta."
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #103292 üzenetére
Jó buli akkor Nálam csak ikeás fapolcok vannak, talán 30cm mély. Meg még az előző lakó csináltatott többnyirezárható fehér szekrényeket fejmagasságban... Párszor már jól bevertem a fejemet.
Idén elgondolkodtunk, hogy a ház előtti térköves részt valahol lefedjük, akkor szárazon állna az smax is, és nyáron nem tűzné a nap. A bmw-n láttam most, több mint fél év állás után, hogy a műanyagokat eléggé bántotta az uv. nem szeretném ha az smax is erre a sorsra jutna :/ Szóval valami árnyékolás kéne, de talán jövőre. Addig kitalálom a koncepciót.
-
Jahno
őstag
válasz A. Crowley #103282 üzenetére
Lassan Gömbibáék is költöznek, de alapos szívás volt az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Telekom mobilszolgáltatások
- Macska topik
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- LG OLED65C11LB Smart OLED Televízió, 164 cm, 4K Ultra HD
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U745 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HP ProBook 450 G6, 15,6" FHD IPS, I3-8145U CPU, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10/11, Számla, Garanci
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i5-1235U I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
- HP ProBook 450 G5, 15,6" HD, I5-7200U CPU, 8GB DDR4, 128GB SSD, Nvidia 2GB VGA, WIN 10/11, Számla, G
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen