Új hozzászólás Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz szalkai #60 üzenetére

    Ezt talaltam igy hirtelen ( [link] )
    "
    Here's a breakdown of some of the most basic manufacturing costs:
    1. Raw materials and auto parts: This is easily the biggest driver behind the bulk of the price of a new car. The rubber tires, engine block, doors, and more add up to about 57% of the vehicle's price.
    2. Research and development: Mandatory safety research and product development must be done before any new model is manufactured. While it's less flashy than racing stripes, it's super important for brands to stay on the road year after year, passing on the additional 16% to drivers.
    3. Direct labor and advertising charges: While machines have mostly taken over automotive assembly lines, you still need humans to make cars. The cost of labor will always be a part of the final price tag.
    4. Sales tax: To make a profit, manufacturers have to include the necessary sales tax to the cost of production. And that's before the dealership markup, too!
    "
    Lényegében az elsö pont kivételével mindenütt a fizetés a fö kiadas.
    Ez valamivel kevesebb, mint a fele az auto aranak.
    A posztban arra valaszoltam, hogylcsokkenteni kellene az eu gyartoknak az arat.
    Az anyagarakon nehéz arat csokkenteni, esetleg minöségromlas aran. Sajnos az EU nyersanyagban mara elég szegényes. Igy kézenfekvö lenne a bérköltségeken csökkenteni. Ami meg ugye a dolgozoknak nem tetszene...

    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Új hozzászólás Aktív témák