Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
válasz chungey9 #7150 üzenetére
A Niro teteje magasabb és az alja is alacsonyabb 1-1 cm el tehát 2 cm el több benne elvileg a fejtér de ez is csalóka mint minden száraz adat mert az id 3 ban a Niro hoz képest a földön ülsz (alacsonyabban van az ülés ) tehát mégis az id ba több a fejtér hiába mutat kevesebbet 2 cm el a vonalzó.
Tényleg ez van hogy ki kell próbálni.
Ha nagy csomagtér kell, akkor kia /id4
Ha könnyebb autót akarsz akkor meg kia/id3.
Ha nagyobb hátsó lábtér kell akkor id3/id4.
És így tovább.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
válasz Füleske #7165 üzenetére
Nekem döntő érvek voltak, amikor választani kellett. Ha nem lenne preferenciasorrend, azóta is ott állnék, hogy melyik legyen inkább. Ezért írtam le, mert egy gyerekülésben egy Niro-ban szét rugná a kölök az első ülések hátát, és nem férne be a 2 ülés közé a Feleségem.
De nagy lenne a csomagtartó, csak az nekem nem kellett. Meg imbolygósabb lenne a futómű stb. stb. Ezért írtam, hogy aki ebbe dilemmázik lásson véleményt olyantól aki azonos felállásban rövid időn belül választott a kettő közül.Nálunk akkora a család, hogy egy ilyen Id.6 verda lenne a városi autó. Ahogy most az id.3. Azt pedig 28 ezer km és lassan 2 év alatt összesen talán 2-3x töltöttem DC-ről, egyébként itthon AC-ról eszik. Az is olyan kirándulás volt amikor azért maradt itthon a benzines mert nem siettünk sehova és buli volt Szegedről felmenni vele Pestre.
Vagy Kakucsra, vagy át Békéscsabára (akkor nem is kellett a DC - ez storno).Tehát aki 7 személyes e-autót keres a városba, és nem zavarja a DC hiánya, és nem kisbuszt akar (e-rifter combo berlingo és nem is model X-et) az játszhat az id.6 gondolatával.
Én ilyen vagyok, ezért írtam.
Évente 1-2x nyaralás, ezer km útra meg ott a benzines Kodiaq. Remélem majd 5 év múlva ha felmerül, hogy megy az id.3 akkor lesz már eu szabvány VW elektromos batár.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #7177 üzenetére
Elvileg igen, id3 csak más kívül nagyon belül kicsit.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #7254 üzenetére
Hu ez baba.
Valamiért jobban tetszik mint a hyundai tesó pedig igazából a retró miatt az tetszett jobban
A feneke tényleg ilyen hosszú vagy széles látószögű a kép?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #7278 üzenetére
Sajnos ebből emberölés - a szigorúbb büntetési tételt nézve - akkor lenne ha a bizonyíthato lenne hogy a szerencsétlen biciklist akarta megölni. Akkor lenne a jármu eszköz.
Így hogy a közlekedési baleset egy gondatlan elkövetési forma, és a minősített esetei közt van halál mint ok, attól még az úgymond könnyebb kategóriaba esik.Más kérdés ha közúti veszélyeztetés lesz végül de az macerás eléggé mert ahhoz az kell hogy a delikvens bizonyítottan versenypalyanak használja az utakat (ez amúgy nyilván így is volt de ennek bizonyítottan így kell lennie).
Szerintem kellene valami külön tényállás rá mint bűntett, (a baleset az vétség) és a halál okozásánal mint minősített esetetnel pedig a gyilkossággal egyező büntetési tétel.
Meg elvenni tőlük azonnal az autót örökre a megengedett sebesség+50% esetén.
Mondom ezt úgy hogy 20 évvel ezelőtt mi is szórakoztunk Szegeden néha a kis vacak autoinkkal lampatol lampaig és összességében úgy gondolom hogy az hogy valaki egy swifttel megy ki a járdára és öl meg valakit mert versenyez nem más attól ha egy 712 le mercivel csinálja.
Ok ott a tuning meg a kikapcsolt esp, de ha az autóban nincs ilyen akkor is ölni lehet vele.
Itt most inkább az a megrázó hogy egy bringás járt így pedig lehetett volna a szembe sávba is egy vétlen család.
Bármi is a vége, az út nem versenypálya.
Amúgy eleve nem értem aki Race 001 rendszámmal versenyekre jár az a városban miért hulyul meg.És hogy legyen ide vonatkozó rész is:
Az e autók veszélyesek ebből a szempontból mert 2 mp alatt mennek fel 50-70 re és észnél kell lenni
Még a mi kicsi id3 alap gépünk is meg szokott lepni másokat ha nem is tolom neki.
Pl be kanyarodok egy utcaba és valaki ki áll épp. Hátra néz látja hogy majd jon egy autó és elém hajt mert nem gondolja hogy oda érek.
Ugyanez motoros biciklis akárki.Ha a moralt rendbe kell tenni akkor mellé egy update is rá fér a népre hogy szokja meg az e autó hamarabb oda ér.
Ha a lámpánál elindul nem kemendkedik hanem egyszerűen így megy és kész.
Nem kell be feszülni ha hamarabb ér oda valahova (csomó ember elkezdi nyomni ha mellé erek mert nehogy már egy elektromos szar elmenjen a külső sávban - városi párhuzamos közlekedés - 55 el mikor O olyan szépen megy 47 el a belsőben
Mert hallotta a rádióban hogy tarko loves jár ha valaki, 50.001 el megy.
Ezért O az eddigi 49 helyett inkább már 47 el tolja.
De ha mellé erek úgy néz rám mint egy gyilkosra.Skizofrén ország ez. Ha 50 el lehet menni valahol akkor a társaság 40%-a 45 el megy a belsőbe.
A másik 40% idegbajt kap ettől és 70-80 al kacsazik
A maradék 20% meg egy normál tempót tartva 50-60-al próbál túlélni.
Az előbbi társaság őt is gyilkosnak nézi az utóbbi meg mazsolanak.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #7282 üzenetére
Ezt egy szóval sem mondtam hogy az ev- K rontanak a helyzeten.
20-30 éve egy 1.6 16 v hétköznapi értelemben gyors autó volt, 11 fölötti gyorsulással.
Ma egy 1.5 TSI Octavia már 8.2 alatt van 100-on.
Nem az ev-k miatt lett gyorsabb minden de az ev-k rá tettek erre egy lapáttal.
Az átlag vezető meg közbe csak öregebb/ lassabb lett.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A Kona valóban érdemben kisebb mint akár a Niro akár az id3.
Keress vissza pár hsz emben írtam épp róluk
A lényeg el kell menni és bele ülni használni hajtani
Mindkettő mást és máshogy ad de egy 58 as Id3 vagy egy 64 Niro már abszolút nem fog kompromisszumot követelni nyilván nem lesz egyikbe se 160 km/h val 500+ km hatótáv de ésszerű keretek közt ezek már hosszú távon is használható elektromos autók.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz KaqXar19 #7295 üzenetére
Semmi gond. Amúgy jogász vagyok de nem ügyvéd. Egyébként meg autó és Lego őrült. Meg f1 meg pc szimulátor bolond, e autó rajongó napelem kezdő hobby gasztro blogger.
Meg 5 gyerekes családapa. Most pl a 3 évest altattam miután a 7 evéssel bringázni voltam stb stb.
Igen en is észrevettem már hogy sokszor előfordul sajnos hogy amit írok nem mindig szabatos vagy nyelv -helyes. Viszont nálam sajnos hosszú évek óta nincs olyan, hogy na, most nyugiba neki ülök ph fórumra írogatni.
A mondandó talán többet számít mint a keret amibe épp időm engedi önteni.
De hasznos az észrevétel majd jobban igyekszem.
Most pl már zsibbad a bal kezem mert nyomja a gyerkőc kugli feje (tőlem örökölte...)
Semmi gond tehát de ide nem dolgozni járok.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
És akkor az ontopic:
Szeptemberben lesz 2 éve nálunk az újonnan vett id3. Szerintem a VW Skoda Audi stb topicban írtam le, hogy már azt kideríteni, mi a gyári szerviz ciklus se volt könnyű mert Fehérváron ahol vettük átvételkor azt mondták 2 év és csak átvizsgálás lesz kb 50 ezer Ft -ert, egy bénán sikerült kérekőr sztori miatt Szegeden ahol lakunk pár hónappal később meg azt hogy 1 évesen már vinni kell majd és 100+ ezer lesz legalább.
Ezt később a PoHu val való levelezés oldotta fel, km korlát nélkül 2 évesen kell először szervizbe vinni.
Mivel tavasszal a másik akkor 2 éves Kodiaq miatt már majdnem meglepetés ért (én az átvétel napjától számoltam a garanciahoz szükséges 2 év kezdetét és ehhez igazítva foglaltam szerviz időpontot de mint kiderült az autó 7-9 nappal idősebbnek érzi magát ezért módosítani kellett a dátumot) most július közepén írtam a 4 legközelebbi VW szalonnak hogy mit szólna hozzánk.
Nem nagyon tolong itt egy VW ID használó se de hátha néma tömegek várják a beszámolót mindig tőlem tehát megosztom a tapasztalataimat.
Nem kértem sokat, csak egy megközelíto árat, adnak e csere autót az ota ígért de végül szervizben készülő 3.2 sw verzióra történő együttes frissítés lehetőségét kérdeztem még és ennyi, illetve hogy szerintük pontosan mikor jár le a 2 év.
Ez kiment Szegedre, Békéscsaba, Kecskemét és Soltvadkert felé is.
Árban eléggé eltérő a kép, amellett hogy gyakorlatilag ugyanazt ajánlotta mindenki:
Ellenőrzés
Pollen szűrő csere
Fekfolyadek csere.Erre kaptam 100-120-130 és 160 ezres ajánlatot.
Nyilván Vadkert a legolcsóbb és Szeged a legdrágább.
A plusz információk azonban jelentősen eltérőek.
Hiába vagyok benne en is és az asszony is (akié az autó amúgy) több magyar és nemzetközi id Facebook csoportban eddig nem jött át hogy a 3.+ Sw frissítésnek az akku ellenőrzés és esetleges cella csere nem része hanem egy külön visszahívás.A 4 helyből válaszában eleve csak 2 említette ezt meg, azt pedig, hogy ehhez összesen 5, jelmezoen pesti szalon (m5, Óbuda és hasonló számomra ismeretlen szervizek) nyúlhatnak az csak 1 válaszból derült ki.
Volt aki azt ígérte hogy a szerviz és az sw frissítés 8 óra, volt aki azt mondta 4 nap.
Volt aki eleve ajánlott csere autót de pl Szegeden fel se merült.
Tudom elszálltak az árak és azt is hogy ez egy eleve spórolós autó tehát 2 évente ne fájjon már, hogy 100 vagy 160 megy el rá de az csak nem mindegy, hogy esetleg 4 nap után azzal várnak majd hogy 2 eves szerviz kész, sw felment de az autó úton van Pestre mert majd ott már megnézik az akkut is (nem a 12v cserét gondolom azon már túl van a tengerimalac).
Az pl hogy a nagyfeszültségű akku állapotát bárki meg tudja nézni diagnosztikaval, és baj esetén kell csak Pestre küldeni vagy eleve oda kéne vinni nem világos még.
Az is érdekes hogy a 3.+ Sw miatt annó külön mailt kaptunk hogy legyünk szívesek szervizt választani (ez Szegedikent a szegedi lett) és majd ők hívnak... Hát azóta eltelt pár hónap és nem hivtak. Az akku check miatt viszont semmi se jött.
Anno a VW honlapján VIN alapján ránéztem mit ajánl a cég és vicces módon a 12v akkumulátor cserét is mint hátralévőt hozta, pedig az már akkor kész volt...Van tehát egy kis összevisszasag a VW -nel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
Szeretem a ph-t, van kb 5 topic ahol aktív vagyok de ez olyan mint valami black mirror utópia ahol a BMW vs Tesla nyomán hétről hétre ugyanaz megy végig.
Lehet nyitok majd egy külön ilyen topicot.
Mivel mondom kb 5 téma van amit figyelek ezért belefér hogy ezt is végignéztem de ha ide téved valaki aki ev-t akar, lehet sikoltva megy vissza valamelyik idióta Facebook csoportba "információkért" minthogy ezeknek a fraktáloknak végig várja a csillapodo fázisát.Értek mindenkit, szerintem ahogy én is, Ti is tudjátok ki mit képvisel, mit gondol, nem lehetne csak egy kicsit visszafogni?
Mondandó alapján kb megvan ki képviseli máshol is más néven az itt is sokszor leírt véleményét. Néha nem lehetne rahagyni a másikra?Van aki sose fogja azt mondani a Tesla prémium van aki szerint meg a BMW sose fog normális ev-t csinálni mert a Tesla x évvel hamarabb kezdte. Ezek csak példák. De tudjátok szerintem jól kit mivel lehet beporgetni. Fölöslegesen.
Fogyasztás gumi kopás hatótáv szerviz klíma fűtés töltés napelem új árak használt árak stb senkit se érdekel?Helyette tényleg a Tesla vs BMW beruházási adatait kell elemezni? Érdekes nem mondom de pár téma jobban érdekelne ebben a körben.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nekem az id3 tud néha teljesen érthetetlen helyzetekben keveset enni. Szeged melletti elkerülő úton, nagyobb forgalomban de 80 al legalább 11 körül eszik néha. Ok ez klíma nélkül van, de általában 12.5-13 a "jó" fogyasztás, és néha mégis ki ír 10.5-11.5 köztit (normál távon, nem 2 km gurulason).
Mondjuk a 7-8 nem tudom hogy jön ki, ahhoz komoly lejtő kéne nekem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #7496 üzenetére
A beszélgetés az szerintem egy pozitív dolog, akkor is ha ellentétes a két álláspont. Mert a végére vagy egyetértenek, vagy megjegyzik, hogy mi a kényes téma és akkor legközelebb másról beszélnek. Amiatt próbáltam szólni, hogy amikor mindig ugyanabba a körbe futunk bele, azt talán már fölösleges itt újra és újra előadni.
De mivel ez rám is vonatkozik, ezért ezzel meg én nem jövök elő többet. Elmondtam, szinte mindenki reagált, aki érintettnek érezte magát, nem fogok senkit időről időre újra ezzel nyomasztani. Mert akkor azt csinálnam, ami ellen szóltam.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Könyörgöm, derüljön ki, kinek van igaza, de érthetően, mert tok hülye vagyok hozzá es mindjárt elfogy a popcorn.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Most hülyén halok meg...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
Sajna/ szerencsére már nem tudom az aktuális árakat, megvan az ld3 lassan 2 eve és kész. (Marmint ez a része)
Nekem 2. autó lenne ha lenne egy ilyen Volvo tehat a kisebb akku kisebb motor bőven jó lenne mert az id is a városban tölti élete 99% át. Van napelem, két naponta töltöm, 20 % alatt és 80% fölött pár alkalommal volt csak. Ezt arra mondom hogy a nagyobb akkus nálam fölösleges lenne emiatt hiszen mindegy hogy heti 2x vagy 3x vagy 1x kell tölteni.
Első autónak gondolom szűkös vagy max 4 főre elég. Nekünk a sok gyerek mellé az EX-90 kéne 7 üléssel de abból egy új akkor se jön ki ha eladom a Kodiaqot és az id-t is.
Azt nézem hogy a 2. lépcsőben van az első radar is a 3-ba pedig a 360 kamera a többi inkább vezetés támogató és kényelmi/egy része fölösleges/
Meg kéne nézni egyet éloben ,bár anno a méret versenyben a Leaf/Niro/ID3/Kona közul utóbbi esett ki egyértelműen/igazából versenyben sem volt emiatt de elmentünk megnézni/ és ha jól értem ez meg kb akkora.
De minden mindegy tetszik nagyon.
Sajnos ha ilyen alapon nem kell hogy mert kinai akkor kb semmit se vehetnénk, lassan a makói fokhagyma is onnan jön...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
A rendelésnél amúgy láttátok élőben, vagy olyan új még, hogy katalógusból lett rendelve?
Amúgy próbáltam carsized.com-on nézni mekkora, de nem találtam még.
Viszont mérettáblák alapján 2650 a tengelytávja. A 7 üléses Kodiaqomnak 2790, de az ex30-ba csak 2 üléssor jut rá nem 3. Szerintem nem olyan kicsi ez.A lényeg, hogy hiába "kicsi" valószínűleg élhető az e-autósan nagy tengelytáv miatt. Valószínűleg inkább a szélesség lehet vele a gond, ha hátra 3-an akarnak.
Az id3-ban egy gyerekülés és egy babahordozó mellé még épp befér a Feleségem. Igaz a babahrordozó van középen, ami vállban nulla helyet foglal.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #7568 üzenetére
Megnézem majd, sajnos hiába a relatív nagy tengelytáv a hosszúsághoz képest ha máshol elmegy a hely.
Amúgy miért is fűtene be a Volvo az xc40 recharge -nek.Az id3 hátsó lábtér fölösleges nagy. Simán lehetne 10 cm el kisebb. De akkor már nagy lenne/ lehetne a csomagtér. Arra meg ott az id4/5....
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nyilván rengeteg, de ha a Kodi mellé állok az ex 30 al, akkor a Kodiaq hosszabb lesz vagy fel méterrel, mégse fel méterrel több a tengelytáv. Erre próbáltam célozni, hogy arányosan nézve az ex30 tengelytáv nem olyan kicsi mint ami lehetne az autó mérete alapján.
2 cm el nagyobb a tengelytáv, mint egy golfban, hossza ugyanannyi, pedig a suv forma miatt valószínűleg nagyibb az első hátsó tulnyulas. ,Nem mini autó erre gondotlam, mondjuk mint a Honda E. Nyilván keskeny, szűk stb.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #7614 üzenetére
Nekem is, de én is máshová tippeltem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Az ott tapasztalható sötétség miatt megfogadtam, hogy nem írok többet a napelem topicba még valamikor év elején talán.
A téma itt is releváns valamennyire, mert gondolom akinek van e-autó, ott van a többségnél napelem is.
A tegnap esti hír nyomán sokminden eszembe jutott, hagytam is ülepedni.
Viszont az pl érdekelne, hogy ha a jelenlegi rendszer alapja a rezsicsökkentés, és az pedig sávos, de éves, akkor, ha havi szaldóba lesz a nép / bruttóba (kis gondolati kitérő, a házam nem, de sok pénzt tennék rá, hogy mondjuk egy betáp zónaidős rhd miatt olyan szar lesz a szaldó végül, hogy jövőre ilyenkor egyetlen elszámolás lesz használatban, a bruttó) akkor vajon a szomszéd "Mari" néni is bukja az éves sávot, és megesik majd szegénnyel, hogy egyes hónapokban, amikor az 50 éves Lehel mélyláda csúcson megy, átugorja a rcsökkentős sávot és kap egy olyan számlát amitől kihullik a haja?
A rendelet amire most mindenki hivatkozik, hogy már év eleje óta ott volt benne a havi szaldó még mindig nem világos nekem. Ott elosztói okosmérős teljesítménydíjról beszél havonta. A villamos ágazatot felügyelő MEKH-nek január óta havonta elküldtem egy állásfoglaláskérést, hogy mondják már meg, miért beszél mindenki havi szaldó áram elszámolásról, és hogy ezt milyen szabályzó hol mondja ki és azt is, hogy a sávos zónaidőket az rhd-val mire-hogy kell érteni?
Nem jött válasz.Józan ésszel amúgy csúcsidőben magasabb áramárat de alacsony rhd-t völgyidőben pedig fordítva, alacsony áramárat vizionálnék magas rhd-val, de, most, hogy leírom lehet hülyeség.
Éjjel kevés napelem termel, így mégis ezzel lehetne mindenkit eltántorítani attól hogy a felhasználáson felül betoljon több száz kw-ot csak úgy, szerda délelőttönként, mert olyankor "senkinek se kell".Amire rá fogok szorítkozni az egy 3f töltő, hogy január 1 után ha süt a nap minél gyorsabban a fázis többlet áramfelvétele nélkül tudjon menni a kakaó a kocsiba. Az álmom egy 4 kw-alá letekerhető 3f töltő. Így ha max körül megy a napelem - osztott tájolásnál ez nálam 7,29-nél 5 kw, akkor mind bele tud menni az autóba és marad is még a háznak is - jellemzően ez délelőtt lesz amikor a feleségem van itthon.
Kit-hogy érint ez a változás E-AUTÓ szempontból, azok közül akiknek VAN NAPELEME?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Hát ezaz... Megy valami partrendezveny a Balatonon ahonnan tegnap este egy 1 perces videóban pólóban odaállt a youtube/titkokra az energia ügyi fő mágus és elmondta:
Nemsoká lesz ahol mégis lesz betáplalas az új szerződőknek.
24 január 1 tol jön az ujaknak a bruttó amit majd nemsoká elmondanak hogy mi is lesz.
Ja és aki régi szaldos az már úgyis jól járt és januártól havi lesz a szaldo.
Viszlát hol a sorom.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz bitpork #7858 üzenetére
Akinek a nevén van e autó kérheti.
Kicsit olcsóbb mint a sima áram ára.
De pénzbe kerül megcsinálni (külön óra stb)Ráadásul nem tudom megoldható e hogy a töltő nappal menni tudjon a napelemrol éjjel meg erről a külön cuccrol (meg lehet oldani de szabályos e?)
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nekem van kollégám akinek januárban lett kész a 11kw + infra átalakítás.
Szomszéd akinek 8 kw + hőszivattyú (neki 10 M volt az egész buli mert padló fűtést és kiépített és korábban már másra el lőtte az otthonteremtesit)
Egyiket sem tartom jó ötletnek de aki elhitte amit mondtak (10 évig marad az éves szaldo az nem hulye volt csak hülyének lett nézve) mi a minimumra mentünk, e autóval elment eddig 6.5-7/év és az osztott tájolas miatt 7.2 panel ment fel.
Úgy gondolom az év fő részében havi 2-400+ lesz, pár hónap nulla körül és december január február meg mint az eddigi 2/3-a lesz a számla.Hogy emiatt a 3 hónap miatt megéri e az a2 mizéria és egy rendes 3f fali töltő? Nem tudom.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Eljött az idő, hogy írjak megint egy fél oldalt arról hogy mivel nem húzzuk a másikat?
Hidegfront van, ha valakinek szar napja van ne buntessuk azzal hogy bele is nyomjuk az orrát.
Peace.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8056 üzenetére
Erre a megjegyzésre nem vezethetünk be egy havi kvótát? Szerintem aki 1x járt már itt, tudja, hogy így gondolod. Vagy tedd be az "aláírás" mezőbe. Nem kéne annyit fáradni, amikor leírod. Nekem meg szelektálni az egyébként amúgy érdekes mondandóid közül.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz almafa42 #8062 üzenetére
Én ezt hiányolom. Persze, lehet mondani, hogy görgessem át, de unom. A PH! egy jó oldal, jó fóruma van és pár jó topicja, nem tudom miért kell ezt szétcseszni.
"a Tesla az egy kommersz tucat autó, abból is a gyengébb minőségű, silábyabb, rettentő alacsony műszaki színvonalon"
Akkor mi a Dacia? Ahhoz kepest a Renault? Ahhoz képest a Toyota? Ahhoz képest a Tesla? Ahhoz képest az Audi? Ahhoz képest a Porsche? Ahhoz képest az Aston Martin? Ahhoz képest a Bentley? Hol van ebben a sorban a BMW? Árát nézve a helyén van? Ki tudja? Aki mondja, hogy tudja, jól tudja?
Ennek kb általános 8. osztályig van értelme.
Aki meg komolyan érdeklődik és kis-közepes sedan e autót akar, az azt is tudja, hogy mennyi pénze van rá. Ha van van 35 M ft akkor eldönti, hogy M3-at vesz és mellé még valamit 10-15 -ből vagy elissza elutazza elkrvázza, vagy I4-et. Amíg ezt eldönti tesztvezetésre megy, elmegy pár szalonba, keres ismerőst és fórumokat olvasgat. Ebben a formájában, ahogy itt megy, hetente többször, ez a fórum nem alkalmas semmire.
A bmw luxusabb a tesla meg e autóbb. Kinek mi a luxus, ez ergonomia, vagy a kütyük/ magasabb felszereltség? Aki nem elég nagyfiú, hogy eldöntse, mi alapján melyiket veszi, valószínűleg nincs is pénze rá.
Ha meg van Teslafan, miért kötelező mellette bmw fanként viselkedni? Mindig az az objektív tény, amit én mondok... persze. A saját szemszögemből maximum.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8079 üzenetére
Legyen mindenkinek, de ha mindig ugyanaz és szólnak sokan érte, akkor, lehetne belatobban is.
És a Tesla fanok se jobbak, félre ne értsd.
Azzal se jövök, hogy ez egy e autó topic és nem ártana ha lenne valamilyen, ahhoz, hogy, érdekes tapasztalatokat kaphassunk Tőled.Épp az előbb írtad:
Nyilván nem árt ha az ember tudja mitől beszél.Írj saját tapasztalaton alapuló Tesla élményeket.
Aki pedig saját tapasztalat nélkül osztja az észt BMW témában azt küldd el melegebb éghajlatra jogosan.
Emelkedj felül a Tesla fanokon, a Tesla fanok meg rajtad. Jobb hely lenne a
világa topic.Nem a vélemény a baj, de én nem mondok semmit a Tesla ügyben mert nem próbáltam sose, fene tudja milyen az id3 hoz képest. Csak unalmas mindig ugyanazt olvasni aztán tudni előre ki mit ír majd rá és megint elmegy 20 hsz a BMW a prémium a Tesla szar de a Tesla olcsóbb de az nem luxus de a BMW se csak jól meg van csinálva stb stb gondolat fraktalokra.
Engem ez a topic érdekel érdekel más e autó milyen milyen jön napelem hogy áll töltő hogy áll stb. A Tesla vs BMW nem érdekel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8124 üzenetére
Komoly a gond, ha igy látod, sajnos.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #8323 üzenetére
Nekünk ok az id3, igaz egy 2008-as aurist váltott amibe 180 körül volt a végén, amikor 21-be lecseréltük.
És valóban, az id3-al megesett az a csúfság, hogy a beltér "minőségét" át kellett tervezni a megjelenés előtt mert nem jött ki az ígért ár. Valóban, puritán, sőt a Kodiaq jobb minőségű nála (másik autónk, stlye mielőtt vettünk, néztem tiguant meg tarraco-t is, azok is fölötte vannak az id-nak)De nem is x5-höz, e-tron-hoz vagy teslához mérem, amúgy is ez a vw első olcsó népautójának volt ígérve 30 ezer euroért anno. Csak jött épp covid, meg háború és úgy járt ahogy.
Félre ne érts, egyáltalán nem akarlak meggyőzni arról, hogy tetszenie kéne a vw id-knak, csak ha valaki olvassa ne emiatt ne vegye, de ne is amiatt vegye amit írok, nézze meg és majd eldönti.
Amúgy az e-autós nap ma volt Algyőn? A fene, ki akartam menni, de azt hittem múlt héten volt és akkor nem értünk rá. Ma jó lett volna...
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Az az igazság hogy ez egy nagyon kettős megítélésu terület.
Nyilván jó, ha pluginek szaladgálnak értelmes hatotavval és a tulaj becs szó városban csak elektromosan megy
De épp a nagyobb BMW merci suv TC cikkekben volt anno levezetve hogy a vásárlók döntő többsége az életbe nem fogja feltölteni a 400 lóerős bazi suv-ot mert egyszerűen szarik rá kizárólag a parkolás meg a súly (teljesítmény) adó meg a többi huncutsag elkerülése érdekelte
De ha akar csak 1 olyan tulaj van köztük aki minden este tölt és óvatosan megy és nem kapcsol be sose a benzin/dízel akkor minek ki cseszni vele.
Ugyanúgy egy Rex i3 al is lehet idiótán menni és pofogni vele.
User függő arra meg nem lehet bevételt (adózás) tervezni.Így marad a fűnyíró elv.
Félreértés ne essék eszem ágában sincs védeni az elmúlt időszak jogalkotási gyakorlatát.
De ezt nem lehet megcsinálni úgy hogy aki városban megígéri hogy elektromosan megy annak nincs adó, akkor se ha ott a v8 turbo a kocsiban aki meg bevallja hogy a leaffel is kretén módon megy annak meg van.
A CCM korlát talán ésszerű lenne valóban.
De az adó neve teljesítmény adó és alapvetően az utak karbantartása lenne a célja.
Ehhez képest a száz éves 1.2 Fabia fizeti az 1000 le plaid meg nem.Ez is hülyeség.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8363 üzenetére
Az autó gyártók vissza éltek azzal hogy a kvotahoz kellő fogyasztási norma addig nézte amíg ment az első 60-80 km -en a delej.
Hülye volt a norma de hát nagy játékosok mindig tudnak hajlitani a szabályokon.A userek pedig - aki olyan - rájött hogy lehet venni kedvezményes biturbo v8 at úgy is ha az életbe nem fogja bedugni, használni az elektromos részét. Cserébe ahol volt ilyen parkolás se faraszt és telj. adó se.
Win -win megvan a kvóta és olcsóbb a 400 le kocsi.
Nem mondom hogy bárki hibás lenne csak annyit hogy a gyakorlat és az eredeti elképzelés nem találkozott és úgy tűnik ezt most hajlitani fogják.
bitpork: félre ne értsd, nem ellened van amit írtam.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8366 üzenetére
Nem mondtam egy szóval sem, hogy adócsalás lenne.
Egy olyan lehetőség ahol a gyártók szépen túl mentek a jogalkotó által korábban elképzelt kereteken.
Emiatt a jogalkotó utólag - mert megteheti - változtat a kereteken.
Nagyon fontos hogy az ad hoc össze vissza haveroknak kedvező ész nélkül rendeleti kormányzás nem szimpatikus nekem.
De egy-egy téma néha felmerül ami valid és most ezt is annak tartom. Nyilván a fene gondolta amikor ezeket a szabályokat hozták hogy lesznek ilyen behemot autók.
Amik amúgy nagyon jók mérnöki csoda mind és én is pl rohadtul sajnálom hogy az új Kodiaq 27 kwh e TSI plugin nem lesz csak 5 személyes.
Mert baromira élveznem vele hogy a napi 2*8 km mini ingázás menne vele elektromosan.
És egylaltan nem érdekelne hogy cserébe kell rá ilyen olyan adó. A mostani Kodiaqra is kell.
De az 1.5 TSI.De megértem amit bitpork mond. Megtehette hogy vesz egy nagyon drága különleges autót magánemberként.
Ehhez kapcsolódik pár előny. De mivel sok cég is ilyeneket vett és spórolt rajta a jogalkotó meggondolta magát.
Ezen pedig feltehetően ha el akarja adni bukni fog mert nem mindegy hogy telj adót kell vagy nem kell majd fizetni a leendő tulajnak. Meg a parkolás és egyéb előnyök vesznek és a kocsi így kevesebbet fog érni.
Érheto.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Hobby elektronika
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- DIGI műholdas TV
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs