- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Banggood
- Mikrotik routerek
- DIGI kábel TV
- Programozás topic
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Elektronet Zrt. (internet, kábelTV, telefon)
- eBay
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8179 üzenetére
Minek válaszolnék a kérdésedre? Már abban is csúsztatsz.
Megnéztem a BMW koncepciót, tegnap, élőben.
"Az nem változás, hogy a gombokat máshová pakolom, meg hogy nyilván nincs már kazettás rádió vagy analóg műszerek."
Te tényleg azt képzeled hogy ennyi változott 30 év alatt? Tényleg halvány fogalmad sincs az autókról? Nade akkor minek vitatkozol ekkorra lendülettel?
Egyél hozzá kenyeret!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8181 üzenetére
Abban mi az innovatív, hogy van a nagy üres semmi előtted, meg egy monitor középen? Legalább lenne benne egy új fejlesztésű kiterjesztett HUD vagy valami...Mondjuk 1994-ben már volt HUD-os Pontiac-om, úgyhogy innovációnak azt sem tartom.
Megjegyzem, úgy tűnik nem csak engem zavar az, hogy nincs a vezető előtt semmi. Léteznek third party megoldások, amivel a megszokott helyre lehet mókolni display-t. Ezek szerint van rá igény, ha külön terméket fabrikáltak erre a hiányosságra. Habár, elég béna az egész. Itt még többfajta megoldást is bemutatnak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8475 üzenetére
Személyes nagyon rossz tapasztalat. Amit ráadásul sehogy se kezeltek, sőt, még direkt paraszt is volt az "ügyintéző". Soha többet nem megyek oda szevizbe, és ebből kifolyólag, ha netán új autót akarnék venni, már amiatt sem. Nálam tiltólistán vannak.
Van arról infó, hogy a BYD kínán kívül hogy szerepel? Norvégoknál a Tesla vezeti az eladásokat. Ár/érték arány egy dolog, de itt nem azonos minőségű termékekről beszélünk, ezért nem teljesen összehasonlítható szerintem. Egészen más minőségbiztosítási rendszerek, más hozzáállás (egy kínai gyárban kb. a "jóvanazúgy" szint megy mai napig). Minimum várnék 10 évet, hogy a bizalmat kiérdemeljék. Az, hogy van egy viselhető autó desgn, még kevés. Látni kéne, hogyan esnek, vagy nem esnek szét pár éven belül. A többi gyártóról már van némi képünk erről, egy BYD-nél semmi.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Füleske #8477 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy kínát ugyan meghódították a BYD modellek, de ahhoz, hogy itthon is sikeresek legyenek, nagyon nyomott ár kell, ami szinte kizárt.
Jelenlegi árak és értékesítés Kínában:
típus RMB eFt eladott ('23 jan-aug)
Atto3 134 000 7 810 92e
Dolphin 111 000 6 469 102e
Model Y RWD 299 000 17 246 278eAhhoz hogy az ár-érték arány a kínaival azonos legyen, és legyen értelme megvenni a BYD autókat itthon is, az alábbi bruttó árakra lenne szükség:
eFt
Atto3 10 350
Dolphin 8 573
Model Y RWD 23 094Lássuk ezeket a magyar BYD árakat
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8507 üzenetére
Én megindokoltam már. Fentebb is, korábban is. Mit nem értesz azon, hogy amikor vállalhatatlan minőségű kínai termékszemét önti el a bolygót, akkor minimum bizalmatlan vagyok egy újabb kínai csodával szemben? Amikor a kínai elektromos bringa pár hónap alatt attól szétesik, hogy mész vele az aszfalton, a nyugatival meg lejöhetsz a sziklás hegyen és gond nélkül bírja?
Írtam korábban: Majd ha lesz 10 éve üzemelő BYD, ami nem hullott atomjaira, akkor talán elkezdhetünk azon filozofálni, hogy valódi alternatívája lehet-e egy nyugati gyártónak. Addig viszont részemről ennek nincs értelme.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Füleske #8504 üzenetére
Az id.3 sem volt nálam hosszabb ideig, miért baj az, hogy mégis azt választanám a csumpi Dolphin helyett? Szerintem nem kell azon semmit indokolni, ha valaki pl utálja a Tesla csupasz minimalizmusát, a VW idétlen tapis kezelését, a Zoe nyafogós elektronikáját vagy éppen azt az összevissza borzalom dizájnelvet, amit az adott ember számára a Dolphin jelent.
Azt végképp nem értem, miért kell minden egyes szubjektív véleményt támadásnak venni, "merthátnemispróbáltad". Nem, nem is akarom. A Dacia Springet sem akarom kipróbálni, a Dolphin esetében is megengedem magamnak azt a szemellenzős luxust, hogy ne is érdekeljen annyira, hogy 30 percet rászánjak az életemből.
És igen, a supporttól tartanék a legjobban egy ilyen termék esetében. Majd ha kiderül, hogy Józsi szomszéd BYD-je mondjuk 7 év múlva is rendesen karbantartható, javítható, van hozzámég akkor is gyári támogatás az utolsó csavarig, akkor el tudom engedni az echte kínai gyártók felé kialakult bizalmatlanságomat. Addig meg legyen bétateszter a Józsi, meg aki szeretné. -
Vesa
veterán
válasz Füleske #8509 üzenetére
"Általánosítasz, összemosol, tapasztalat nélkül."
Még szerencse, hogy miközben másoktól elvárod a "részletes érvelést", Te még annyit sem érvelsz.
Hogyan tapasztalsz ki egy gyártót, ami alig pár éve gyárt EV-t és hazánkban még csak most kezdik el forgalmazni? Mire mész azzal, ha beleülsz a szalonban és tetszik? Mitől lesz ez releváns "tapasztalat" a műszaki minőségre nézve és mitől leszel nyugodtabb azzal kapcsolatban, hogy meddig bírja, vagy mennyire lesz megbízható?
Bringáknál pedig van tapasztalatom, jelenleg is napi szinten bingázok egy elektromos MTB-vel. Az összes kínai vacak e-bike elvérzik a teszteken. Mitől kéne azt gondolnom, hogy majd az EV fronton többet tudnak?
Nekem az jön le, hogy Te valamiért ezt akarsz venni és keresed a döntésed mellé a megerősítést. Nem fogjuk megerősíteni, mert kínai termékek nem a minőségükről híresek, kár lenne ezt tagadni mert kb. tény. Aki akar, vegyen BYD-et, de ez egy érzelmi döntés lesz, nem értelmi.
madgie
Hát igen, csak át kell fáradni a klíma topikba ami tele van azzal, hogy a 3 éves kínai klímához már nem lehet kapni vezérlőt. Mert a kínaiak kb. lesz*rják az egészet, legyártanak egy szériát aztán jöhet a közvetkező, csak pörögjön a gépsor. A "kínai support" pedig önmagában kb. értelmezhetetlen fogalom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8589 üzenetére
Jaja, a felsorolt három márkából legalább kettő nem kínai. De amúgy jó példa volt. (Nem).
"Kína nagyobbat tud visszaütni."
Aham, szóval akkor mindenki pucsítson be? Sose értettem ezt a logikát. Amúgy meg Kína legalább annyira függ a nyugattól, mint a nyugat Kínától, szóval elsőre nehéz megmondani ki járna szarabbul.
"kínai autópiac elvesztése végzetes lenne az EU gyártóknak."
Ez sem igaz általánosan nézve. A németeken kívül más EUs gyártónak (ami kvázi a Stellantist jelenti manapság) gyakorlatilag nulla a piaci jelenléte Kínában, a németek meg jellemzően Kínában gyártanak a kínai piacra.
A Stellantisnak a kínai autógyártás komoly kihívás, persze hogy megmozgatnak minden követ hogy legalább fair módon menjen a verseny.
A németek meg nyilván engedékenyebbek, egy BMW vagy Merci európai pozícióit semmilyen módon nem fenyegetik a kínaiak, viszont óriási pénzeket hoznak ki Kínából, nekik pont a kéménykedés rossz. A VW meg valahol a két tűz között van.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8589 üzenetére
MIért nem írod egyenesen azt, hogy engedjük át Európát egy kínai gyarmatnak? Vagy engedjük át az oroszoknak, mert nagyot tud ütni az atooom! Nekem európai polgárként eszemben sincs a kommuinista kínát támogatni vagy arra áhítozni, hogy majd bedarálják a piacainkat. kína kb. sehova nem tud ütni semmit, jobban függ a nyugati piactól, mint bárki más. Így is vergődnek az ingatlan lufi miatt, a demográfiai krízisnek pedig még csak az elején járnak, össze fog dőlne az egész a francba. Főleg, ha a nyugati tőke kivonul onnan, és áttelepül mondjuk Indiába vagy akár vissza nyugatra.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8597 üzenetére
"Mert már átengedtük"
Dehogy engedtük.
"Az akkugyártás nagy része kínai"
Épp most tolják tele Magyarországot akkugyárakkal...
"Autót már tudnak gyártani"
Valamilyet biztos.
"az EU gyártók meg jelenleg kb. 85% - ban belső égésűt adnak el."
Ami megint nem jelent semmit. Jelenleg ilyen a piac, erre van kereslet. Ráadásul úgy hogy az EV vásárlás mindenhol kőkeményen támogatva van...
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8599 üzenetére
"Attól az még kínai marad..."
Viszont itt lesz Európában. A kínai akkugyár pont ugyanolyan beszállító lesz, mint az olasz vízpumpagyár meg az amerikai kábelgyár.
"Ennyi kell a kvótához"
Ez a kvóta duma már két-három éve is gáz volt SZVSZ. A gyártók már tavaly is jócskán alatta voltak a CO2 targetnek Európában.
Egyél hozzá kenyeret!
-
almafa42
aktív tag
válasz Füleske #8599 üzenetére
A legkevésbé sem szeretném Shadowbull-t védeni. De ha a Kínában gyártott BMW kínai autónak számít azért, mert Kínában gyártják, és ezzel egyidőben a Magyarországon gyártott akku pedig ugyancsak kínainak számít, mert kínai cég gyártja Magyarországon, akkor itt valami érvelési hibát vélek felfedezni
Egy biztos, az EV teljesen felforgatta az eddig kényelmes pozícióját a nagymúltú autógyártóknak. Remélem, hogy én mint fogyasztó ennek az újonnan kialakult versenynek a nyertese leszek (olcsóbb, jobb termékek). Az itthoni állami pénzen felhizlalt cégeknek sem ártana egy kis verseny, de ez már off.
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8609 üzenetére
"óriási haszon lesz a gyártáson."
Annyira azért nem. Akkugyár témában azért elég nagy a verseny. Kínai cég sem egy van, és vannak dél-koreai sőt európai cégek is.
"ha nem féltené a hibrid eladásait?"
Nem a hibrid eladásait félti, hanem a profitját. A Tesla-féle "csökkentsük az árakat, hogy növekedjünk" stratégiát az autóipar már néhány évtizede kipróbálta, már akkor sem jött be. A Teslának sem jön be (mekkora meglepetés).
Úgyhogy marad a próbálkozás a profitabilitás megőrzésére.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8785 üzenetére
A maradékban hozza a Tesla az iparági átlagot. A német nagyautók maximális akkuméretétől már enyhén le van maradva (bár nem tudjuk mekkora akku lesz a Szájberizében). Maximális töltési sebességben dettó. (Porsche/Audi 800V-os J1 platformja, PPE pedig hamarosan)
A hajtáslánc hatékonyságban egy szinten vannak, talán a Tesla hajszállal jobb, de nem biztos. A gyakorlati hatótávok szintén kábé egy szinten vannak.A Tesla gyakorlatilag a TMY bemutatása óta, kábé 4 éve technológiailag egy helyben toporog, eltekintve az LFPs típusok elterjesztésétől, de az is van pár kábé 3 éve ha nem tévedek.
A 4680-as projektjük sem jutott túl még a kisszériás gyártásból, és még ha néhány évig tökölnek vele, akkor véglegesen lemaradnak.Egyél hozzá kenyeret!
-
Balázzs
senior tag
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8790 üzenetére
"De azért majd véglegesen le fog maradni, mert csak..."
Ha nem tudja a 4680-at gatyába rázni akkor bizony, le fog maradni.
"boldog-boldogtalan le akarja másolni a gigaprés gyártást..."
Lemásolni? Nincs azon mit lemásolni, a nyomásos öntés száz éve létező technológia, minden autógyár használja már nagyon régen.
"Mindkét gyártónak sokat kell még fejlődni, hogy a németek közelébe érjen"
Így van. Gyártási minőségben, kínálatban, megbízhatóságban, szolgáltatásokban, lehet sorolni. Az autógyártás ugyanis nem kizárólag, sőt leginkább nem a hajtásláncról szól, az egy kis része az egésznek.
"Azóta a BMW nem "technológiailag egy helyben toporog", hanem visszafejlődött.
A BMW az elmúlt években hány EVt mutatott be és dobott piacra? Számold csak össze nyugodtan.
"A Teslát meg még szerintem Te is belátod, hogy nem az első Model S színvonalán tart."
Természetesen nem, de nem is azt mondtam hogy 2012 óta nem fejlődött semmit. A TMY volt az utolsó nagy dobásuk.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8794 üzenetére
"Érdekes lenne"
Ez megint ténykérdés. Guglizd meg a "nyomásos öntés" kifejezést.
"mostanában rendelgetik meg az első gigaprés gépeket"
Nincs olyan hogy gigaprésgép. Ezek nyomásos öntőgépek, a Gigapress az pont olyan fantázianév mint a Gigafactory.
Maga az Idra meg már vagy 70 éve gyárt nyomásos öntőgépet, még ha ekkorákat nem is csinált korábban.Amúgy ez valóban egy érdekes műszaki kérdés (na nem úgy ahogy a laikusok beszélnek róla) de vásárlói szemmel nézve ez gyakorlatilag tökmindegy. (Most a potenciális minőségi problémáktól meg a javíthatóságtól tekintsünk el).
"Zipse szerint nem fogják átvenni, mert tudnak hatékonyabbat"
Nem emlékszem hogy Zipse ilyet mondott volna, de amúgy a BMW (ahogy sok más autógyártó is) már nagyon régen használ nyomásos öntéssel készült alumínium öntvényeket karosszéria csomóponti elemként. Ha már BEV, akkor ott van példának az iX, elöl két meglehetősen méretes öntvény adja a rugótornyok geometriáját.
"Lényegtelen a darabszám, technológiáról volt szó."
Igen, abban sincs a BMW sem lemaradva. Sem akkutechnológiában (ami ráadásul saját fejlesztés) sem elektromotorokban (szintén saját fejlesztés) sem hatékonyságban. Ahogy a Merci és a VW csoport sem. (Az Opelt szíves engedelmeddel nem sorolom a német gyártók közé).
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8796 üzenetére
Nohát, akkor Zipse megerősítette azt amit én is mondok
"Nem mutattak semmi újdonságot"
Hát persze hogy nem.
- i4
- iX3
- iX
- i7
- iX1
- iX2
- i5
- i3 (csak Kínában)Ez konkrétan 8 teljesen új elektromos típus, 3 év alatt. (Nyilván a fejlesztés hamarabb kezdődött.)
És ugye teljes gőzzel készül az NCAR platform, Neue Klasse néven is emlegetik, jövőre előszéria Debrecenben, 25-től szériagyártás. Nyilván az sem csak egy típus lesz.Ehhez képest értelmezd azt amit írtam az újdonságok bemutatásával kapcsolatban.
BTW nem aludt a VW sem, 2015ben kezdték fejleszteni az MEB platformot, 19ben jött az első típus, az ID.3, azóta legalább tíz típust mutattak be, és kezdtek árulni. Náluk még jön emellett a PPE platform is, első autók hamarosan az utcán, és készül az SSP is (meg csinálnak mellette egy MEB+-t meg egy MEB Entry-t).
Mercit fel sem sorolom.Egyél hozzá kenyeret!
-
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #9041 üzenetére
jah, csak kéne ilyen átváltó a wltp-hez az átlagusernek
téli autópálya hatótáv = WLTP/2
nyári autópálya hatótáv = WLTP/1,5
20 fokban tojáshéjjal országút = WLTPstb
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Füleske #9039 üzenetére
Nekem nem gond,ha töltök közben 15 percet. Úgyis kell wcre menni általában. Új kisvolvo jó lehet. Kibővített hátsó kerekes változat. 64 kw akksi. 20-at eszik max. Vagy marad a nagyobb akksis cooper vagy most találtam egy " olcsó" i4-et.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Kroni1
veterán
válasz Füleske #9253 üzenetére
Köszi! Ez így már akkor értelmes döntés.. Oké, az első gen béka leaf valóban több mint 10 éves, de úgy tudom h az új gen az csak valahogy 2018-19 óta van, már ott is megléphették volna talán. Ezeket a pár éves Leaf-eket látom 7-8-9M ft-ért hirdetni, amit nem tartok túl reálisnak a fentiek fényében.
-
-
syl5
őstag
válasz Füleske #9769 üzenetére
És milyen sebességgel lehet autópályán kihozni belőlük egy ilyen 400 km-es hatótávot? 350-400 km-hez már hozzá vagyok szokva, igaz nagy tempóval.
Meg úgy összességében mi a véleményetek erről a támogatásról most?
Ugye Model Y árat csökkentett a Tesla, jár rá kedvezmény is, úgyhogy ilyen 13M HUF-ból kb már elérhető, nyilván ha azt a 4M HUF támogatást behúzza valaki.. Számoljunk kis extrákkal még, legyen 15M HUF.Mit gondoltok milyen hatásai lesznek a használt piacra? Néztem most 15-18-akért adják a 2 éves Y-okat, igazából senki nem fogja megvenni, ez a támogatás nyomnia kellene lefele a használt árakat.
[ Szerkesztve ]
Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti vita és megbeszélés
- Warhammer 40k: Space Marine 2 (PC, PS, XO)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Eredeti játékok OFF topik
- Amazon Kindle
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- További aktív témák...
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen