- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Játékfejlesztés
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Vírusirtó topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Diablo 3 topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
killerjohn
addikt
válasz defede #71867 üzenetére
ejnye Te
A válasz nem, mert hónapokkal ezelőtt kiszedte Blizz a kliensből a többi játékos DPS-ét tartalmazó mezőt. Sőt, igazából az aktuális játékosét is kivette, de azt még mindig meg tudjuk közelítően határozni a "lebegő számokból"
Sárpac: 88GB tömörített adatom van (volt, tegnapelőtt töröltem) arról, hogy teljesen jól működik a D3 random generátora. Bízva bízzál!
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz Sárpac #71888 üzenetére
úristen
Ugye tudod hogy anno per-account és per-hero szórásvizsgálatot csináltam? Amit állítasz, az teljesen nonszensz. Mivel csak a nyers adatokat dobtam ki (az eredménytáblákat nem), itt van előttem: 12920 olyan hero van az adatbázisban aminél több mint 500 óra játékidőt mért a HUD, és összesen 742-nél volt >0 '10%'-os item ami NEM ESETT.
értsd: legfeljebb 500 óra alatt a játékosok ~94%-ának MINDEN olyan tárgyból esett legalább 1db, ami 'ritka' (furnace, smk, stb 10% eséllyel esnek a többi legendaryhoz képest). 6% van aki ezekből legalább egy félét nem talált még, de ne felejtsük el hogy nem mindenki HUDdal megy level 1 kari létrehozás óta...
Szóval neharizz, de amit mondasz, az még mindig olcsó conteo...
-
killerjohn
addikt
válasz mikromanus #72218 üzenetére
"The earliest the Season will end is February 3, 2015." [link]
Azaz legkorábban február 3-án jön a Season 2.
After weighing both options carefully, we have decided to launch patch 2.1.2 three weeks prior to the Season rollover. [link]
Azaz legkorábban január 13-án jön a patch.
Ha Season 2 tolódik, akkor a patch is követi. Azaz fix 3 hétig már az új patch lesz életben a season 1 végéig. Ami totál tönkrevágja az eddigi rangsort (aki megtalálja az ancient furnace-t, az win...), de ez engem teljesen hidegen hagy, mivel kb a kétmilliomodik vagyok
És igen, lesz egy rövid szünet a season 1 vége és a season 2 eleje között:
"There will be a short period of time between when a Season ends and the next begins."[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz Sárpac #72267 üzenetére
A pseudorandom számba senki sem nyúl bele, hanem különböző környezeti paraméterek alapján generálják.
Azért hívják pszeudonak, mert gép állítja elő, és ha ugyanazzal a seed-el kezded a sort, akkor mindig ugyanazokat a számokat kapod - éppen ezért egy számítógépben maximum 4.2 milliárd ilyen (végtelen) számsor van ha pszeudorandom generátort használsz.
A másik, ami miatt teljesen érvénytelen bármi is, amit a drop machinálásával kapcsolatban mondasz. Leírom, hogyan működik az item generator D3-ban (csak hogy végre lezárjam a fejedben a kérdéstnah, úgyse segít rajtad):
- Van egy szám amit úgy hívnak hogy seed. Ez az a pont ahol a random generator tartott amikor a tárgy elkészült. Ezt egyszer inicializálják egy nagyon-"pszeudorandom" (ezt én találtam ki) számmal, ami viszont a rendszerórából következik, mivel egy GUID-ból származtatott byte[] hash-ét használják hozzá (a GUID egy random számsor, ami mindig random, minden gépen az egész bolygón).
- Ez a seed minden egyes random generálásnál "továbblép", de még mindig nem jelent semmit sem. Egy nagyonrandom valami, ami kizárólag akkor reprodukálható ha fogsz egy új random generátort, az eredeti GUID-ddal inicializálod, és meghívod a léptetést (új random szám generálás) pontosan annyiszor, ahányszor a másikat. Sok sikert.
- Namármost amikor egy tárgy esik (neked, nekem, bárkinek), akkor ez a seed elmentődik a tárgyhoz. Ez az ő "magja". (nem a reklám helye, de fogod a TurboHUD-ot, csinálsz a Ctrl+Alt+D-vel egy dumpot a tárgyaidról, megnézed a létrehozott txt fájl, és látni fogod, hogy minden tárgyadnak vagy egy seed attributuma).
- Ebből a seedből úgy lesz tárgy, hogy van egy item generator, ami megkapja paraméterül a seed-et, és azzal inicializál egy új random generator példányt (valahogy így)
- Mivel a pszeudorandom generatort azért (is) hívják így, mert ugyanazzal a seed-el ugyanazt a sorozatot reprodukálja, ezért a tárgy ÖSSZES paramétere, típusa, minősége (white,magic,rare), és a rollok rajta, értsd MINDEN tulajdonsága bármikor kiszámítható a SEED alapján, és ugyanazt fogod kapni. Természetesen mindaddig amíg nem változik meg az item generáló algoritmus, vagy a gamebalance tábla (mi milyen gyakran esik).
- Még az AH idejében volt egy elképzelés (bizonyos körökben), hogy a Blizzard nem is tárolja a tárgyak rolljait, csak a SEED-et, és amikor szükség van rá, akkor újragenerálja (nagyon logikus, nagyon szép, kicsit számításigényes, de végletekig tárhely-takarékos megoldás, csak nem sikerült rá bizonyítékot szereznünk). Ehhez persze az kell, hogy idősorosan meg legyen nekik hogy a tárgy generálásának időpontjában milyen verziójú volt az item generator. De ez nem a jelen témához tartozik, csak érdekesség.
- Szóval, van a nagyon-nagyon-nagyon random szám, ami összevissza változik, és amikor esik valakinek egy tárgy, akkor azt fejhasználva képzik a tárgyat.Ez így működik a kliensben (csak ugyebár nincs singleplayer, ezért nem aktív az item generator) - köszönjük az always-online játékot, Blizzard!
És ennek mi az következménye? Az hogy még ha akarnak se nagyon tudnak Sárpac-ellenes módon belenyúlni az item generálásba, csak akkor ha kizárólag neked inkább más seed-eket akarnak adni. Teszem azt legenerálnak 1000000000 seed-et, azokból a tárgyakat, aztán kiválogatják - mert ugye neked nem lehet Furnace csak XZY szabály szerint, meg ha észak fel fordulva imádkoztál karaktertörlés után - elteszik az adatbázisba a hozzád rendelt szar SEED-eket, és te csak abból kaphatsz. Teljesen logikus, ugye?
Még annyit hozzátennék, hogy a fenti módszer módfelett logikus, átlátható, könnyen implementálható, fejlesztéstechnikailag elegáns, nagyon egyszerű, BIZTOSAN random (nagyon-random), és mivel egy seed generátoron alapul, ezért globálisan (értsd: régión belül) 100% hogy minden szórást tartani tudnak. Minimális tárhelyet és számítási kapacitást igényel, illetve ha jön az r=1 user panaszkodni, hogy neki szarokat dob az RNG, akkor még a Support se olvassal el a levelet, hanem törlik azonnal, merthogy amit mond az hülyeség.
Ezzel szemben a te módszeredhez kellene nekik egy csomó tárhely az adatbázisban, egész komoly számítási teljesítmény, karbantartandó kód (ha valamit elcsesznek akkor mindenkinek Shako esik mindenhonnan...), komplex szabályrendszer, és átláthatatlan item generálás, fenntarthatatlan globális szórás a tárgyakra nézve.
Én nem is tudom, melyiket implementálnám, ha olyan nagy ember lennék, mint a Blizzard fejlesztői
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz killerjohn #72269 üzenetére
bocs, a GUID nem "mindig random" hanem "mindig egyedi" (és nem mellesleg random is)
-
killerjohn
addikt
válasz Sárpac #72271 üzenetére
Olvasd el mégegyszer. a seed egy random, 32 bites szám, amiből csak akkor tud hogy mi lesz, ha legenerálod a tárgyat belőle. Kb így:
Item GenerateItem()
{
int SEED = BigFuckingGlobalSeedGenerator.Next();
var Item = GameBalanceItemGenerator.NewItem(SEED);
return Item;
}static Item NewItem(int SEED)
{
Random RNG = new Random(SEED);
int Quality = 0; (white)
int QualityRND = RNG.NextDouble(0, 1);
if (QualityRND < GameBalance.WeightWhite(...........)) Quality = 0;
if (QualityRND < GameBalance.WeightMagic(...........)) Quality = 1;
if (QualityRND < GameBalance.WeightRare(...........)) Quality = 2;
...
és mindezt eljátszák a NewItem-ben minden paraméterre.
}mivel a NewItem-en belül az RNG ugyarra a SEED-re mindig ugyanazt a számsort generálja, ezért ugyanabból a SEED-ből mindig ugyanazt a tárgyat kapod.
A SEED befolyásolásával nem mész semmire, mert megjósolhatatlan, hogy milyen tárgy lesz belőle, anélkül hogy megnéznéd hogy a NewItem mit csinál belőle. Ha viszont megnéznék, és "nemtetszik" alapon eldobnák (mert Sárpacnak karakter törlés nélkül nem jár Furnace!), akkor megszűnne az egész rendszer random lenni, és olyan szórási anomáliák mutatkoznának, amit a valós droprate nem mutat. Gyakorlatilag egy ilyen belenyúlás eredménye az lenne, hogy nincsen óránként 12 db legendary dropom (+-5% APM-emtől függően), hanem egyik órában lenne 4 a másikban pedig 20. Ordítana a rendszerről, hogy a kapott tárgyak listája a szabadkőművesek által szűrve van.Amiről te beszélsz, az a "pech". Személyes tapasztalatod, véleményed. Az RNG csodája. Nekem speciel 2.0 után a világon semmi sem esett, több száz óra játék után meg elkezdte: egymás után Furnace, SMK, ésatöbbi (kellett a kutyának SMK...) A dán haverom - ő fejti vissza a Diablo exe-t C forráskódra - heti kb 5 órát játszik, és ünnepekkor 2 email jött tőle - 2 frissen talált furnace-ről. Hát hogy rohadjon meg az ilyen
-
killerjohn
addikt
válasz killerjohn #72279 üzenetére
-
killerjohn
addikt
válasz khirill #72389 üzenetére
köszi skacok! szóval marad a jól bevált firebird set és mechanika
ma egész nap keywardenezünk haverokkal, csak tudnám hogy minek? Most már biztos hogy áttérek S2-től a seasonal életmódra, mert a nonseason-ben a világon semmi értelmes nincs már. S2-ben meg legalább pár hétig izgalmas lesz minden legendary dropszerk: csak azt sajnálom, hogy még p800 előtt beuntam a játékot, így már az tuti hogy nem lesz meg
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz mikromanus #72414 üzenetére
Eddig volt ~1,78% esélyed furnace-re, mostantól lesz 4,34%
Ha minden igaz, akkor az ancient attribute 10% eséllyel kerül a legendaryra, ergó 0,43% esélyed lesz az Ancient Furnace-re, ami egy kicsit kevesebb mint a negyede az eddigi Furnace drop esélynek.
Math:
eddigi legendary 2h mace súlyok: 100,100,100,50,0,100,100,0,10 = 560
új súlyok: 100,100,100,50,0,100,100,0,25 = 57510/560 = 1,785714
25/575 = 4,347826működése: ha már eldőlt, hogy legendary 2h mace esik, akkor a rendszer összeadja a súlyokat (ez mostantól 575), és generál egy véletlen számot 1 és 575 között (valójában 0 és 1 között, de így egyszerűbb leírni). Ha a kapott szám 551 és 575 között van, akkor az egy Furnace lesz.
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz mikromanus #72421 üzenetére
0 = nem esik (disabled, vagy craft. jelen esetben craft)
Ember, nem olvasod el amit írtam?mi a 0,1% ?
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz mikromanus #72425 üzenetére
lefelejtettem a végéről a százalék jelet, de korrigálom mester!
10/560 = 0,01785714
25/575 = 0,04347826vagy
10/560 = 1,785714%
25/575 = 4,347826%elnézést!
Amit linkeltél, azok a 2.1.0 súlyai!Eddig 17,85% esélye volt egy "sima 100-as" 2h mace-nek, és 1,78% esélye a Furnace-nek
Mostantól 17,39% esélye van egy "sima 100-as" 2h mace-nek és 4,34% esélye a Furnace-nek.A Furnace eddig "tizedakkora" eséllyel esett a többihez képest,
mostantól "negyedakkora" eséllyel esik a többihez képest.Abszolútértékében mostantól 2,43x több Furnace fog esni.
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
válasz mikromanus #72428 üzenetére
b*zdmeg mikro a crusadert, fél órája itt matekozok neked. vagy agyad, számold ki eggyel kevesebb 100-as súllyal...
szerk: most kicsit el, kijött US-en a patch, és meg kell igazítanom a HUD-ot, különben elér a nép haragja...
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
na, csak lejárt a ban amit valamelyik itteni jótétlélek hozott nekem össze. köszönöm! mindenesetre részemrő pá, éljen a híres magyar mentaliás, segítsen nektek az akinek... hagyjuk is...
-
killerjohn
addikt
csak nem esik ancient furnace, pedig azért 15 óra alatt illett volna
-
killerjohn
addikt
Ezt megtennéd, hogy részletezed egy kicsit?
Haverokkal épp azon vagyunk hogy 3:00 alá szorítsuk a T6 rifteket. Ennek érdekében egyik most wizard helyett DH-val jön, én meg lehet hogy crusaderezni leszek kénytelen (állítólag van valami speed buff support crusader build). Viszont ez a hydra dolog érdekelne -
killerjohn
addikt
válasz khirill #72680 üzenetére
ha >=2 blizzard ér egy mobot, akkor is csak 1 sebzését kapja meg
Multiple casts in the same area from the same caster do not stack.
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
ki az a "warrych"? ismeritek?
Edge: nem tudom, de engem kicsit olyan pre 1.4-re emlékeztet, tudod még az inferno nerf előtti kite-era én nem játszom gr-ben, de nem úgy van hogy emberek már ilyen rank 40-50-eket tolnak soloban?
[ Szerkesztve ]
-
killerjohn
addikt
p786 (nonseason)... a végén még összejön a p800 mire indul season 2
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen