- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- A marketingen segít spórolni az AI
- Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Rendszergazda topic
- Mobilinternet
- Mozilla Firefox
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kokokka
őstag
válasz kokokka #1907 üzenetére
Megpróbáltam a PP-t kihagyva, direkt kártyával kifizetni. Rányomok a Pay Now-ra, kicsit gondolkozik, majd közli velem, hogy : 1007 75 Please enter correct PIN code Nem is PIN kódot kér természetesen hanem a CVV számot, ezt pedig jól adom meg. Mégis elutasít újra ugyan erre a hibára...
-
senior tag
-
gzbotii
veterán
válasz kokokka #1987 üzenetére
"A nincs fedezet a pénztáros számára azt jelenti, hogy tovább akarsz nyújtózkodni a takaródnál."
És kit érdekel? Összemegy az e-pénisz, mert esetleg azt gondolják rólad, hogy nincs elég pénz a kártyádon? Ennyire látszatnak élni szerintem azért nem kéne.
Több haverom is van, aki havi 500.00+ nettót keres, több számlája van, azon, amit napi szinten használ, 50-100.000 tölt, amikor elfogy, még betol. Nála megesik, hogy kap ilyen üzit, ettől még nincs szegényszaga.
De miért is számít az, hogy az Aldiban a kasszás, vagy bárki, mit gondol, neked mennyi pénzed van, ezt nem igazán értem."Bár javíts ki, ha tévedek, a Curve-nek pont az lenne a lényege, hogy ne vigyél magaddal, csak egyet : a Curve-öt."
Nem.
Ökölszabály, mint minden fintech kártyánál, hogy nem szabad csak arra támaszkodni. Mindig legyen egy backup nálad.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Lex Icon
senior tag
válasz kokokka #1994 üzenetére
Tényleg szörnyű ez a Curve. Ingyen adják az alapszolgáltatást, sőt még ők adnak kezdőpénzt és van pofájuk nem 100,00%-os rendelkezésre állást és tökéletes szolgáltatást nyújtani. Hihetetlen mit meg nem enged magának egy ilyen frissen létrejött cég.
Menjetek inkább az otépébe meg a többi ker. bankba, ott nem lesz annyi bajotok jó kis költségek mellett. Ja, de.[ Szerkesztve ]
-
Clemi
veterán
válasz kokokka #1994 üzenetére
Az igazság az, hogy már én se használom a Curve kártyát, fizetésre legalábbis soha sehol, csupán arra tartom, hogy ha úgy adódna, akkor KP-t vegyek ki ATM-ből, mert ahol lehet ott az Apple Pay-t használom fizetésre. Eredetileg arra szántam, hogy csak ez az egy kártya a rövidgatyó zsebbe, vagy egy apró kis tárcába az igazolvány mellé és semmi brifkó, semmi telefon, csak minél lazábban mondjuk a vízpartra és az összes kártya biztonságban otthon. Sajnos szembesültem vele, hogy gyakorlatilag szinte minden nap jön az értesítő email, (feliratkoztam az értesítőre) hogy probléma van a szolgáltatás működéssel, vigyek magammal backup kártyát, majd egy óra múlva a következő, hogy a problémát kijavították, öröm és boldogság. Minden nap! Nem hébe-hóba, minden áldott nap van valami gond a rendszerükkel.
-
MittuDomain_
őstag
válasz kokokka #1907 üzenetére
Most kerestem rá, van-e a PH-n Curve fórum, ugyanezért.
Nekem péntek óta nem hajlandó működni a Curve PP alatt, azonos üzenettel:Azóta 6 olyan rendelésem volt, amit "kényszerből" kártyaadatokkal fizettem, hogy ne bukjak az árfolyamon. A legviccesebb, hogy látja a pp a kártyát, tudja, hogy ez az elsődleges, mégsem tudok vele fizetni.
Az Alipay megy továbbra is.Írt már bármelyikőtök az angoloknak, mi a péló van?
Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
gzbotii
veterán
válasz kokokka #2037 üzenetére
"Csak sokan lehet, hogy le sem merik írni ide, mert egyből nekiestek a "panaszkodóknak" (akik nem is azok, csak elmondják a negatív történéseket is), és nem csak Te."
Olvasd el a topicban született 2000 hszt, ha gondolod.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Lex Icon
senior tag
válasz kokokka #2037 üzenetére
Nem akartam volna tovább ragozni, de nem bírsz leszállni a témáról.
Leírom (bár gzbotli is leírta már), mi a különbség a rinyálás és a normális problémaleírás között, hátha előrébb jutunk. A problémaleírás az, ha a problémáról beszélsz pl.: nem működik, letiltott, elutasított, ezt írta ki, levonta, de hiba történt,... Remélem érthető ennyiből.
A rinyálás, mikor nem a problémáról beszélsz pl.: ez xar nem működik, milyen szolgáltatás ez már, mit képzel a Curve,... azaz amikor a xart dobáljátok.
Bele se gondoltok, a Curve-nél is emberek dolgoznak és feltörekvő fintech cégként valószínűleg nem állami hivatal mentalitással dolgoznak, mert hajtják őket a tulajdonosok és a befektetők. Újként egy ilyen bonyolultságú rendszert nagyon nehéz összerakni és üzemeltetni úgy, hogy rengeteg más cégtől és terméktől függenek (többi bank, kártyaszolgáltatók, internet, nemzetközi és helyi jogszabályok, ...)
Tehát valószínűleg nem a ti szívatásotok a céljuk, hanem egy minél jobban működő szolgáltatást összehozni, ami nem viszi, hanem hozza a pénzt. Ehhez elégedett felhasználók kellenek. Ezt nem nehéz belátni.
Mivel SW fejlesztőként hasonló cipőben vagyok, így látom a másik oldalt és a tieteket is. És azt is tudom, hogy együttműködéssel, türelemmel, tárgyilagos hibaleírásokkal sokkal gyorsabban lehet megoldás találni és előrébb lépni mindkét oldalon. A hibát pedig hozzájuk (is) kellene továbbítani, mert azt olvassák és tudnak rá reagálni.
Ezért is akadok ki a "rinyáláson", ami egyik fél érdekeit se szolgálja, csak olyan kocsmaszinten lereagálja az illető a dolgot, bele se gondolva, hogy neki egyre lilább lesz a feje, a probléma meg nem oldódik meg.
Ha ennyiből se világos, miért akadunk ki, akkor írd le a kérdésed és megpróbálok válaszolni.[ Szerkesztve ]
-
Lex Icon
senior tag
válasz kokokka #2048 üzenetére
Röviden: A Curve (és a Revolut) kártya nem neked való, sajnos nem sikerült úgy megcsinálniuk, hogy a Te igényeidet kielégítse, ezért jobban jársz, ha mindkettőt eldobod/kiregelsz. Használd a hagyományos ker. bankok kártyáit, ha úgy gondolod, azzal kevesebb a hiba.
Mint korábban írtam, nem mindenki való béta-tesztelőnek, mert nem mindenki tudja elviselni a sorozatos hibákat.Ui.: az autós hasonlatod nagyon sántít, mivel tartalék autót nem tudok magammal vinni, míg egy + bankkártya sem nem nagy, sem nem nehéz ehhez.
[ Szerkesztve ]
-
Lex Icon
senior tag
válasz kokokka #2053 üzenetére
Nem eldöntöttem, ez a véleményem. És attól, hogy megint mimózaként hisztizel, még nem lesz más. Sőt. El kellene fogadni, hogy másnak más a véleménye, és ahogy neked van, nekem is lehet, ami esetleg neked nem tetszik. Tehát továbbra is az a véleményem, hogy nem neked való a Curve. A Revolut se, mivel pont abban a topikban leírtak alapján reagáltál korábban itt úgy, ahogy, hiába írsz most mást.
-
Lex Icon
senior tag
válasz kokokka #2055 üzenetére
Nem érted. Ne a véleményem fogadd el, hanem azt, hogy nekem is van. Te írsz valamit én is írok. Ez így működik. Egyébként ha ennyire gond, akkor vegyél prémium előfizetést, tiltsd le a hozzászólásaim és nem kell többet olvasd a hozzászólásaim.
Ha lehet ezt a fölösleges beszélgetést meg fejezzük be!
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Netfone
- Politika
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- EAFC 24
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Építő/felújító topik
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs