Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atok666

    őstag

    válasz popey37 #3548 üzenetére

    10milioba nem kerul egy spot es igen, kb annyi vitarat adnak el naponta. De ha csak veszitenenek rajta, akkor nem valoszinu, h barki is reklamozna. Szerintem.

    De ez nagyon off, bocsi. Vissza a csillagaszathoz :)

    Atok

  • Cray Tyler

    Topikgazda

    válasz popey37 #3548 üzenetére

    De jó is lenne, ha egy 15 seces TV spotért 10 millát kérhetnénk :D Annyi pénzem lenne már hogy aranytalicskán vinnék az szolgák a f*szomat külön hugyozni :D
    Az ország legnagyobb médiaügynökségének dolgozom, a hazai reklámpiac 20%-a a miénk. Minden ötödik reklám amit látsz (legyen az offline vagy online) azt mi toljuk. És nem, nem 10 milla egy TV spot. Maga a TVs reklámok árazása sem egyszerű (érdeklődőknek: elsőként a GRP fogalmával érdemes tisztában lenni), nem is vállalkoznék rá, hogy itt kifejtsem.
    Magyarország tévénéző ország, ez régiós betegség, a világ egyéb tájain az online reklám már 2x annyit költ mint a TV. Egyedül itt a balkán szélén van még mindig 50-50 arányban a TV és az online reklámköltés.
    Én az online reklámban vagyok expert, és igen: minden előadáson és konferencián elmondom, hogy a túlpörgetett reklámok miatt raknak fel az emberek adblockert. És igazuk van. Mert a jó reklám releváns és nem zavaró, csak jelzi, hogy lenne ott egy ajánlat ha érdekel. Negatív példának nézd meg a PC-Guru site-ot: tetszőleges cikket ha megnyitsz, 5 mondatos tartalom mellé bődületes mennyiségű reklám. Ez így kérem szar. Mondom ezt úgy, hogy egyébként évekig voltam cikkíró a Guruban. A PH!-t adblockolni viszont bunkóság, itt nincs sok reklám, de van nagyon sok jó tartalom, amiért megéri támogatni őket azzal, hogy hagyod megjelenni a reklámokat.
    Suzuki Vitara és a reklámok megtérülése: az van, hogy ha te meglátsz egy Vitarát a tévében, és autós (suzukis) célcsoport vagy, és autó vásárlása környékén tartasz, akkor a tévé reklám hatására fogsz rákeresni Google-ben a Vitarára. De ez működik porszívóval és aranyérkenőccsel is, meg kb bármivel. Ezt mi egy attribúciós modellezés nevű módszerrel elemezzük: ki volt aki a tévé vagy a plakát hatására keresést indított, vagy bement a boltba, vagy lájkolt facebookon. Így a komplett marketing mixben látjuk, hogy mennyit hozott a tévé, mennyit a facebook satöbbi (meg hogyan hatnak egymásra, de ez már tényleg mélyvíz).
    Ja, ha már facebook: 300 like után többet tud rólad, mint a saját anyád. Ez le volt kutatva elég nagy mintán, és nem is friss a kutatás, hanem valami 2015-ös (tessék, megkerestem nektek). Azóta még durvább a machine learning (nyugodtan engedd el a fantáziád). Én mindenkinek azt tanácsolom, hogy takarodjon el facebookról (Instáról is!), vagy csak ésszel lájkoljon és ne szívvel. Nagyon gyorsan épít köréd az FB olyan comfort bubble-t, amiből nagyon nehéz kimászni. És ha csak neked tetsző tartalmat látsz, akkor ugye nem kell magyaráznom, mennyire befolyásolható leszel.

Új hozzászólás Aktív témák