Új hozzászólás Aktív témák

  • #10691584

    törölt tag

    válasz VGYke #33573 üzenetére

    Lehet tévedek, de mintha a Vulcan lenne az új nemhivatalos "OpenGL" (mármint az udtódjának szánt API)

    Mert ugyebár, az AMD kiadta BF4 idején a low level Mantle API-t, ami az XboxOne/PS4 low level API-jából sokat merített és/vagy hasonló dolgokat tudott. Részben erre volt válasz MS. oldaláról a régóta halogatott DX12. Ugyanakkor, az OpenGL sokkal nagyobb technikai lemaradásban volt már évek óta még a DX11-től is, állítólag eléggé bajos is újraírni (nem értek hozzá, csak hallottam) bár asszem az nV patchelgette jobbra-balra új fícsörökért, meg talájn a többi gyártó is. Végül a SteamOS és az OpenGL-re fejvesztő társulatokra való tekintettel AMD átadta az OpenGL gondozásáért felelős társaságnak a Mantle valamilyen variációját, plusz felajánlotta a segítségét, hogy hozzanak ki belőle valamit/használják (de immáron nem csak és kizárólag GCN radeonokra, hanem nV és Intel chipekhez is) Úgy tudom nemrég készült el az 1.0-ás verzsön, amivel már hivatalosan is dolgozhatnak a fejvesztők. De amúgy a rosseb se emlékszik már kb. Majd valamikor lesz belőle valami, ami az OpenGL-hez hasonló (nyílt szabvány) de ugyanakkor modern és hasonló elveken műxik, mint Apple-nél a MetAL, MS-nél a DX12, és a konzolok isten tudja milyen nevű low level API-jai. Így a steam most örül, hogy nem kellett kukáznia az OS-üket meg a konzolos terveiket, plusz a linux közösség is happy. Aztán a jóég a megmondhatója, hogy mikor lesz ebből játék, vagy 3D tervező program stb. Gondolom olyan gyors léptekkel, mint a DX12 esetében (néhány tesztprogram +1-2 fecske 1 év után)

Új hozzászólás Aktív témák