-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #60916 üzenetére
Kereskedésben biztosan nem lesz.
-
cOxeR
Ármester
Ez most szaladt szembe velem, és a múltkor pont erről volt itt szó.
E92 M3 -
cOxeR
Ármester
válasz Tamas1982.1 #61007 üzenetére
B58B30 mindenképpen, okkal van a G29-ben is, meg a suprában. Illetve X5-ben is.
-
cOxeR
Ármester
Milyen jó a téma.
Igen van benne drága alkatrész, de nem jellemző a kipurcanás, 7-8 éves, 3-400 ezer km-t futott példányok vannak, a gyári értékhez mérten, 90+%feletti akku kapacitással, mennyi szerviz ez egy turbós benzin/diesel esetén, olajcserével, általános kopó dolgokkal motor/vezerles/generátor/önindító/kipufogó/katalizátor...javítás, cserével? Az üzemanyagról nem is beszéltünk, nekem 10 ezer km alatt csak itt maradt közel 300 ezer a zsebembe, 100k km esetén több milliós tétel, abból megvan az akkucsere is.
Fékeket jócskán 100 ezer km után szoktak cserélni… de van tőlem pár utcára akinek 170 ezer van benne gyári fékekkel. - és nem papírlapra kopott
Valaki normálisan vezeti, alig használja a féket… én konkrétan azért szoktam néha megtaposni, hogy ne legyen korrodált a felülete. Amúgy ez a bicikli fék meg nem is egy vagyon.
Igen futómű ugyanúgy használódik, meg a gumi is… de milyen autón nem?
Kis akkut kell sűrűbben venni abból a gyári az drága, mert ha az megáll az szívás, 2 évente “kidobod” és ennyi, nincs meglepetés. Bár Z4-et új akkuval vettem, és azóta cseréltem is… ez se megy már 6-8 évet mint régen.
Ma pl egy összesen közel 300km-es köröm van - mindjárt indulok, de nincs töltőn a kocsi jelenleg pedig a garázsba áll, kedden töltöttem utoljára mert csak itt jártam vele boltba, és nem feszülök a hatótávon, mert megszoktam a rutint… napközben kell töltenem útközben, na bumm, egyszerűen átállnak a használati szokások ennek megfelelően.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #61108 üzenetére
Ugyanaz mint a tankolás, csak ha valaki egy füst alatt akar többet menni, akkor többet kell tölteni.
Lenyomtam ma már 150 km-t, mivel reggeli tömegbe kellett mennem, ez elvett egész konkrétan, 2,5 órát, most feldobtam ingyen 50kw-os töltőre, és addig beülök kávézni - hiszen bőven itt az ideje, majd lenyomom a maradék 150-et, aztán beállok a garázsba felteszem tölteni, reggelre tele. Ez aztán a komfort hiánya az életnek egy elektromossal.
Ez a napi kör, kb 600 Ft üzemanyagba lesz.
Pont egy “iker” mellé álltam.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61111 üzenetére
Sajnos nincs, de az ilyen nyikhaj srácokat én se értem.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61118 üzenetére
15 perc alatt, 11,5kw körül tudsz betárazni, ha mondjuk Ix3-ad van és a töltő is jó, akkor 32kw-ot is akár.
Első esetben I3 tekintetében az ~75km, IX3 esetén ~150 km, valós fogyasztás alapokkal számolva, nem marketinggel. -
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #61125 üzenetére
Az a baj, hogy itt mindenki ha beül, akkor legalabbb 4-500km-t megy alatta nem, sőt pisilni kávézni se áll meg senki. Az otthon töltésre meg a válasz, hogy a panelba nem tudja tölteni se kiépíteni, pedig városba való.
Szóval ha majd tud 600km-t, amit 5 perc alatt lehet feltölteni, és olcsóbb is lesz mint egy robbanó motoros, na majd akkor lesz jó, addig nem.
Míg ez megvalósul, én megyek 2 évet az I3-al, az üzemanyag nyereségen meg veszek egy újabb nagyobb akkus verziót.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #61132 üzenetére
Én is mentem egy nap alatt 1000+-km-t, de nem ez a normális… 2x éves jogsi óta kettő alkalom volt ilyen, erre nem alkalmas.
Megjegyezve ilyen távolra olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb bármi. (vonat, repülő…)[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #61143 üzenetére
Badarság ez is… 5M alatt kapásból van hahun 10db I3.
Múltkor egy fősulis csaj pl egy c-zero-t töltött mellettem, tökéletesen elég neki a városban, csak ingyenes töltőn tölti a lakhelye körül. Az egészen pontosan 2-3M között mocorog... De van ebben az ársávban leaf, I-Miev, Ion, smart, 500-as, vagy a fluence ze, 4-6 éves autók.
Sokat nem kell várni tőlük, de beülsz mész… és ha annyi eszed van mint egy fosulisnak akkor ingyen is tudod tölteni. Persze ő is ráér semmi dolga…
Töltő meg van, nem minden kis faluban, de ha akarsz találsz töltőt. Ettől mindenki fosik, de ennyire nem kell.
Szegeden is van - csak hogy nézzünk egy vidéki példát úgy is arról volt szó, hogy ott nincsenek gyorstöltők, de vannak sőt ingyenesek is.
40kw felettiek
Ingyenesek -
cOxeR
Ármester
válasz Chris0321 #61172 üzenetére
Egy új fapad focus 6-7M, na ne kezdjünk el azon háborogni, hogy azt írom, 2-3M egy elektromos pár éves kocsi, hogy az micsoda burzsoá. Ne menjünk már abba az irányba, hogy 300 ezerért makulátlan autót akarunk, alacsony fenntartással. Piszok mód drága minden új autó, nem csak az elektromos.
Nem mindig az olcsóbb autó a jobb választás.400kg pár órája… igen másra is használják az emberek, nézd csak én is. Mosógépet is vittem, sőt bútorokat is.
Nem áll meg az élet mert elektromos autód van. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61176 üzenetére
Szóval egy 15+ éves autót egy 6 éves helyett. Almát a körtével ez is. A 15 éves autóra biztos nem kell költeni csak beletankolod azt a 1,5-et.
Szerintem meg nem mindegy napi 10km-re, felesleges egy 1-1,5M-val dragabb elektromos, csak hogy többet tudjon… kisebb értékű auto kevesebbet veszít az értékéből a következő 2-5 évben.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61346 üzenetére
Viheted normális helyre… de attól még ott is foghatsz ki szar gumist…
-
cOxeR
Ármester
En sem tankolnék egy 30 vagy 35D-be mezeit, csak prémiumot. Benzinesbe is csak 100-as, egy 30,40i esetén.
Z4-be is csak az OMV 100 megy, pont emelés előtt szerdán durrantottam tele, holnap meg is járatom.Ma túllendültem az 50 ezren - így már 12 ezer van benne mióta nálam van a vas. Szekszárdon viszont van ingyenes 50kw-os töltő, így mai munka üzemanyag díja is elenyésző lett.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #61464 üzenetére
Focus 1.4 benzin is kényes volt, egy ideig Shell ment bele de szar volt a kút, majd MOL 95-el már nem volt bajom.
Próbáltam Auchant is, de kb kettőször többet se. (pedig elvileg az se rossz) -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61474 üzenetére
Z3M, na annak se esik már az ára sehova se.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61543 üzenetére
Ha nem kerülne 450-be a sperr nála, már nekem is lenne, de okkal felkapott.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61613 üzenetére
Igaz I3 más, de én ezért nem akartam rex-et, nem kell a nyűg ami a benzinessel van, az elektromos mellé.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61699 üzenetére
Most épp 80 Ft-os akciós ár van perc alapon, de nem szeretem, mert inkább 40-41kw jön csak belőle… MOL eseten ez inkább 45 körül néz ki, és az kw alapú is ráadásul. Ergo egy 60/70% töltés esetén pénzben is más meg időben is. Meg ugye a kutakon többnyire nincs gond a töltőkkel. Mvm meg tudjuk milyen…
Jövőre talán lesz saját tárolós hibrid inverteres napelem rendszerem, az áramszünet se fog annyira érdekelni. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61702 üzenetére
Amennyiben otthon töltöd, az esetek 80-90%-ában - mint a legtöbben, akkor 20kw/100km is csak 760 Ft ergo 1,5 liter benzin.
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #61714 üzenetére
Az üzleti és politikai csatározás kikényszeríti így is úgy is egy szintig, de szerintem a mi életünkbe nem fog átfordulni többségbe az alternatív hajtás, pláne mivel ez az egész zöldülés sosem lesz fontosabb mint az üzlet meg a hatalmi játszma.
Kamelot, ez meg egy butaság, üzleti picsogás, ugyanúgy gyártás/termelés/fejlesztés/javítás/tuning van max picit mást csinál az a 30 ezer ember, nem azt amit eddig. Nem megszűnik az autógyártás, csak változik, eddig is ugyanezt tette.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #61754 üzenetére
Pont olyan szélsőség, mint 150km-enként tölteni 10-20 percet, hátralevő hatótáv miatt, mindezt kettoszor egy honapban.
Mellesleg én nem rühellek annál semmit se jobban mikor a 6 literes stiftbe lpg-t tákolnak, aztán füstöl mint a rosseb, rosszabb mint egy szénné húzott diesel. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #61767 üzenetére
Ne feledd, továbbra se akarja mindenki 11-22kw-al tölteni otthon az autót... nekem is sima hálózatos adapterem van, és rohadtul elvagyok. Ehhez még csak 2-3x16A-is elegendő... nem kell derék vastagságú kábel. Fokozatosan meg majd kialakul és meglesz a lehetőség a gyorsabb töltésre, nagyobb áramfelvételre.
-
cOxeR
Ármester
Szép ez. Kár, hogy ez a FL verzió, bő 1M-óval drágább, mint ami nekem van és igazából pár extra esetén tud többet, de se hatótáv, se semmi másban nem ad többletet, persze ha 94-es nem 120-as, viszont cserébe sokkal szebb, sebaj, 1-2 év múlva váltok arra.
Minél többet mész vele annál jobban meg lehet kedvelni. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61780 üzenetére
“Elektromotor hajt hátul”, nagy nyomaték azonnal, azért az elég jó tud lenni.
-
cOxeR
Ármester
válasz hellomi #61794 üzenetére
Azt kell megérteni és elfogadni, hogy nem olyan számok vannak mint egy benzinesnél. Pl Z4 esetén 8-14 között mozog a fogyasztás, egy I3 eseten ez az intervallum, 11-30kw, azaz sokkal nagyobb jelentősége van, hogy hogyan közlekedsz. Sokkal többet számít, a cipelt súly, kinti hőmérséklet, no meg az elektromos fogyasztók, hűtés/fűtés
Lefingott leaf sokkal hamarabb lemerül azonos környezetben, azonos használat mellett. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #61800 üzenetére
Mindenre is elég (bár itt csak az autó amivel el lehet menni egy tankkal 600+-t, de az éves valós futásról állandóan hallgatnak, nekem 7 hó alatti 14 ezer km-el is megfelel az autó hatótava, az átlag magyar autós éves futásának közel kétszerese ez), de amúgy a 94-est szabad csak venni, mert nem annyival drágább, mint amennyivel többet tudsz menni, 60-asat én se javasolnám, ár érték arányban.
-
cOxeR
Ármester
válasz Puma K #61809 üzenetére
Nálunk, mire kiérek a főútra (1,2km), van kb 12-13 jobbkezes utca, ha nem akarnak naponta összetörni, vagy azért mert fékezek és elsőbbséget adok, vagy azért mert mikor elsőbbségem van megyek... akkor egyszer se. Megoldás, minden kereszteződésbe minden irányba benézek... sajnos ilyen világot élünk, rohannak az emberek és erősebb kutya ba... akarom mondani ugat.
-
cOxeR
Ármester
Nekem nyár elején egy görkoris, sávval szemben korizo vén majom könyökölte le a tükrömet egy dupla eltolt jobbkezes útszakaszon (ahol rendszeresen lendületből fordulnak be az út közepére kis ivből), ami amúgy is keskeny, és járda egyik ház előtt van másik ház előtt nincs. Persze neki állt feljebb, egészen odáig mikor elkezdtem hívni a rendőrséget, hogy akkor beszéljük meg mi a fenét keresett ott és vegyük fel az adatait, ha baja van az elektromos/indexes/fényre sötétedő tükörnek, akkor legyen ki fizessen. Nem kell mondanom, hogy egy tükör ami tolatáskor billen, kanyarodáskor meg fordul nem kettő forint. Persze ekkor hirtelen elkorozott.
Szerencsére feleségem ült a kocsiba, máskülönben tuti berántom az árokba, hogy ne iszkolhasson el. -
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61847 üzenetére
Én vennék 1-est egy 20i-t. Vagy ha nem BMW és kicsi kell nekem az 500-as bejön, de az megint csajos. Vagy veszel egy Z3-at, ha nem kell racionális, 2-2,3 körül, ami tartani is fogja az árát.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61854 üzenetére
Attól függ milyet veszel, át kell nézni, de minden használt autóra kell költeni, mese nincs.
Van alkatrész, nem gond, van bontott is, illetve csak pár olyan része van ami nagyon specifikus és drága, vagy nehezen beszerezhető. -
cOxeR
Ármester
Legyen negatívum is, nagyon drága a gumi az I3-ra, ráadásul nagyon szar most a készlet... úgyhogy életem első használt gumija kerül fel télre, mert nem bírtam megemészteni azt a 200 feletti árat, amiben kerül egy új téli szett, főleg nem úgy, hogy addig megyek meg lehet és amint lehet én már nyárin gurulok, szólva átlagba 2 max 3 hónapot van fent téli.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Háztartási gépek
- Külpolitika
- Milyen videókártyát?
- Építő/felújító topik
- The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen