-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
Hello.
Elég fapad az autó és 4 hengeres így valószínűleg nem kapkodnak/fognak kapkodni érte. Igaz kevés a km, de mivel szép állapotú és csak 2019-ben hozták be az országba lehet tekerve is. A 4 hengeres motor elég megosztó, van aki állítja ő csak a kopó alkatrészeket cseréli évek óta, nincs ezeknek a motoroknak semmi baja és van aki pár hónapon belül 2 motort cserélt a sajátjában és megint rossz de ezt inkább már felújítja hátha így tartósabb lesz. Én kicsivel több mint 2 éve vagyok fenn BMW-s Facebook csoportokban, ott elég keresettek a 4 hengeres motorok cserére és sokszor felteszik a kérdést, hogy mennyibe kerülne átalakítani 6 hengerre. Sok függ attól, hogy az előző tulaj mennyire tartotta karban, ez pedig elsőre nem szokott kiderülni csak mikor már használod az autót.
Más márkákkal nem vagyok tisztában, nekem ez a 2002-es 320i Touring a harmadik autóm (2019 márciusban vettem) előtte 2 Ladám volt.
Az én példám:
Mikor megvettem a kocsit tudtam, hogy vannak hibái (kis rozsda, nyárigumi szett cserés, szilentek, fék lassan cserés) és a vétel után ezekre ráment kb. 400.000 ft.
Tavaly szintén ráköltöttem kb. 400.000-et. Behullámosodott az első féktárcsa és a hátsóval együtt az is cserélve lett, a kétszéles nyári gumi (17"-os conti) 150.000 ft, levélrács 2x.000, szélvédőnél gumitömítés kb. 8.000, kétszer cseréltem fagyállót a motorban mert a kiegyenlítő tartály megadta magát amiből utángyártottat vettem kupakkal +20.000 ft. Ha egy éven belül tönkremegy kap gyárit +30.000 ft. Plusz még apróságok.
Idén műszaki, előtte egy kellemes hátsó felfüggesztés felújjítás és ha már arra járnak lecserélik a kicsit rozsdás fém fékcsövet 130-150.000 ft. Plusz ugyan ennyit félretettem a műszakira is, szokásos olaj és szűrőcserék, gyertyacsere, ki kell cserélni egy olajvezetéket mert olajos és van valami izé amit kb. 60.000 km-enként cserélnek, hogy ne egye az olajat a motor, mindig elfelejtem a nevét. Plusz még ami előjön. Némi csinosítás is szükséges, új szőnyegszett 15-20.000 ft, új motorháztető embléma, új sebváltógomb és újra kellene bőröztetni a kormányt de nem vészes (házaspár volt az előző tulaj és gyűrűben vezettek ) szeretnék bele Dension bluetooth rendszert, 40.000 ft.
Én úgy számoltam, hogy 2-300.000-et rá kell költeni évente abba még benne vagyok, jelenleg kicsit többet kér de ami cserélve lett azzal eddig nem igen volt gond.
Nem full extrás autót vettem, bár gyári M pack, digitklíma, multikormány, ülésfűtés, elektromos ülés, tolatóradar, isofix hátul, riasztó, lehet kihagytam valamit. Így volt teljes egy hétig a piacon mikor megvettem és csak azért ilyen sokáig mert csak vasárnap tudtunk értemenni. Délutánra egyébként ment volna más de lemaradt az autóról. -
Chris0321
addikt
Egyrészt sokan nem tesznek bele utólag extrát mert nekik jó úgy is. Másrészt van aki gyári autót keres mert esetleg az utólagos extra kökányul lett betéve és/vagy nem is működik. Pl. a digit klímához eléggé meg kell bontani az autót és ezt nem mindenki teszi meg. Inkább kinyit minden terelőlemezt majd beteszi a digit klímát amit így nem lehet vezérelni hova fújja a levegőt.
-
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #58525 üzenetére
Az M-es motorkódú még nem olyan rossz, az N-es viszont a nem ajánlott kategória. Bő 2 éve vagyok tag facebook csoportokban, állandóan keresnek 4 hengeres motort mert cserélniük kell és rengetegszer kérdeznek rá, hogy mi a 6 hengeres motorra cserélésük menete. Volt olyan aki kétszer motort cserélt rövid időn belül majd már inkább felújította hátha úgy tovább bírja. Igen, van olyan is aki csak a kötelezőket cseréli és évek óta használja de sokan megjárják a 4 hengeres motorral és ezért nem ajánlom senkinek. A fogyasztása nem biztos, hogy kevesebb mint egy 6 hengeresnek, plusz az sem elhanyagolható szempont, hogy ha jobban le van terhelve (több személy, csomagok, utánfutó) jobban észre lehet venni rajta mint egy nagyobb blokkon amiben több a tartalék. És akkor még nem említettem meg a 6 hengeres motor hangját és mivel hosszabb időre tervez az autóval ki tudja vehet-e majd később ilyet.
Gézengúz: A 6 hengeres motornak ez az egy problémája van tudtommal, az esetleges magas olajfogyasztás amit lehet orvosolni, pl. hf felújítással és utána nem lesz vele gond. Plusz nem is biztos, hogy ez a drágább hiba áll fenn, mert van valami amit x olajcserekor cserélni kellene de vagy nem tudnak róla, vagy nem cserélik és ez is okozhat olajfogyasztást. Az én autómban az előző tulaj felújította a hf-et, nincs is olyajfogyasztási problémám.
Plusz ugye ott van az is amit te írtál, hogy nem vigyáznak rá. Ez a motor érzékeny az olajra és arrra, hogy hidegen kíméljék de mivel megy így nem biztos, hogy meg tudják állni vagy egyáltalán foglalkoznak vele.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz whitezo88 #58532 üzenetére
Az biztos, hogy nem ezek a legjobb motorjaik de szerencsére van más választás is.
Gézengúz: Lehet kevesebbet fogyasztani a 4 hengeressel, ha nyugis tempóban nem nagyon megterhelve használják. Ha megpakolják + több személy akkor már egyáltalán nem biztos, hogy kevesebbet fog fogyasztani mint egy ugyanilyen terhelésű 6 hengeres mivel jobban megérzi a plusz tömeget.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz q13579 #58630 üzenetére
Hello.
Saját tapasztalat alapján elég lehet a 3-as széria is 1-2 gyerek esetében (sok függ a nőtöl aki tele akarja pakolni) de én a Touring-ot ajánlanám ilyen esetben. Az én e46 Touring-om előző tulajdonosa egy fiatal házaspár volt, 2 gyerekkel. Ők egy eGolf-ra váltottak, ami azért jóval kisebb. Húgoméknak egy fiatalabb 3-as Touring-juk volt 2 kisgyerek mellé, ők is elfértek. El kell menni, ki kell próbálni párat. Én a km megkötéssel nem fogalalkoznék mert ahogy mondani szokták nem km alapján kell autót venni hanem állapot. Sok városi használat mellett nem igazán lesz meg a 8 literes fogyasztás szerintem, inkább 10 vagy több. -
Chris0321
addikt
válasz Anaren91 #58643 üzenetére
Ha benn van a gyerekülés és általában a gyerekesek azzal mennek mindenhova akkor hiába lehet lehajtani az ülést mert nem tudja. Ezért javasoltam inkább a 3-as touring-ot mert így el tudnak menni családdal bevásárolni is akár 2 gyerekkel is. Mivel egy óvodás korú gyereknek nem kell sem fej sem lábtér így ha születik mellé még egy gyerkőc is elférnek. Akár 2 felnőtt is elfér hátul.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Geriszon1992 #58679 üzenetére
Hello.
Nem ártana megadni, hogy milyen autóról van szó. -
Chris0321
addikt
válasz Geriszon1992 #58682 üzenetére
-
Chris0321
addikt
válasz ittakary #58734 üzenetére
Hello.
Ez inkább tapasztalat mint divat, a 4 hengeres motorokkal több szokott a probléma lenni. Persze ki lehet fogni jó állapotút de könnyebben meg is szívhatja az ember. Facen sokan keresnek 4 hengeres motort mert cserés lett, vagy kérdezgetik, hogy mi a menete a hengeresre cserélésének. -
Chris0321
addikt
válasz Gézengúz #58741 üzenetére
Reggel néztem a szüf-ön de azt pont nem, hogy ott is 318-is szerepel-e. Ha nincs papírozva a blokk csere abból viszont lehet gond az eredetvizsgán.
Puma K: Ezeknél a motoroknál könnyen előfordulhat, hogy egyszerűen csak tönkrement és cserélték.
98bja: Én 2019-ben vettem e46-ot, előtte komolyan utána olvasgattam a dolgoknak és én is inkább 6 hengerest vettem. Főleg az N-es motor nagyon nem ajánlott, facen is sokkal van probléma. Ha ilyet akarsz éntőlem vedd meg nyugodtan, engem nem fog zavarni mert te pénzed.
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
A 4 hengeres e46 nem azért rossz autó mert nem 6 henger hanem a motor konstrukciója miatt. Ezerszer ki lett már tárgyalva, nemrég is egy kompót miatt. Emlékezetem szerint Ezredes sem épp dícsérte, nyugodtan keress vissza. Az, hogy van akinek szerencséje van vele és gondos előző gazdája volt a 4 hengeres autójának és nincs vele problémája attól még ez a motor nem számít jónak. Nem poénból keresnek állandóan csereblokkot vagy érdeklődnek a 6 hengeressé alakításáról. Kisregényt lehetne erről írni de már nem egyszer ki lett ez az egész tárgyalva de állandóan jön valaki aki szerint csak lenézik a 4 hengert és jó az. Nincs mindig kedve az embernek hosszú választ adni.
-
Chris0321
addikt
válasz ittakary #58762 üzenetére
Már bocs de egy e46-osról kérdeztek minket, hogy mi a véleményünk. Mégis miért kellett volna kihangsúlyozni, hogy csak erről van szó nem másikról? Mert egyesek azonnal ugranak ha nem megfelelően írnak a 4 hengeres motorokról a nélkül, hogy megnéznék melyikről van szó? Ez legyen az ő problémájuk.
-
Chris0321
addikt
válasz Rendo84 #58804 üzenetére
Hello.
Ha jól működik a hűtőrendszer minden eleme nem kellene gondot okozzon egy modern autónak a hideg idő. Amit írtak ebben a hírdetésben szerintem megkérdőjelezhető mivel a legjobb a motornak ha rövid ideig járatják hidegen alapjáraton (kb. 1-2 perc) és utána menet közben melegítik fel óvatos vezetéssel üzemmelegre mivel így sokkal hamarabb eléri az üzemi hőfokot és kevésbé szennyezi a környezetet. -
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
válasz Bengio #58930 üzenetére
Hello.
10w60 felesleges abba a motorba, nekem M54B22-es motorba is 5w40 van és nincs vele semmi gond. Plusz télen a 10w rosszabb is mint az 5w én nem engedném beletölteni.cOxeR
Lényegtelen, hogy mennyi km van a motorba attól nem kell bele más olaj. Ha 30-40 éves lesz az autó nem fogsz bele 70w90-et önteni. Legalábbis remélem.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
válasz Gézengúz #58985 üzenetére
Ez az előrejelzés inkább csak tipp mint tény. Plusz amilyen hullámzó mostanában is az időjárás még jöhet rossz idő. Plusz egy hónapot állni fog a kocsi mert a sógorom felújítja hátsó felfüggesztést (munka mellett szabadidejében csinálja) plusz átnézi műszaki előtt (május végén jár le) így lehet majd csak akkor viszem el a nyári szettet felrakni.
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #59010 üzenetére
Hello.
Be van állítva, hogy ne vigyen fizetős útra? Mert akkor elvileg el kellene, hogy kerülje azt a részt de lehet az nem fizetős mert elkerülő. -
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #59051 üzenetére
A régit ami papír, vagy az újat ami kényelmetlen és nem is biztos, hogy olcsó a fenntartása?
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #59308 üzenetére
Aki a váltás miatt nem tud a vezetésre összpontosítani jobb ha visszaadja a jogosítványát.
-
Chris0321
addikt
válasz FIREBLADE78 #59362 üzenetére
Pedig nem ártana nekik.
-
Chris0321
addikt
Hello.
Május végén lejár a műszakim és azt szeretném megtudni, hogy helyes-e az az infó, hogy a vészhelyzet miatt nem gond ha nem hosszabbítatom meg mert a vészhelyzet lejárta után még 60 napig van időm megcsináltatni.
Sajnos sógorom aki szerelné az autót tegnap eltörte a bokáját, ezért érdekelne a dolog. -
Chris0321
addikt
válasz Anaren91 #59645 üzenetére
Hát persze. ;-) Vezettem már automata BMW-t és nem éreztem utána, hogy felesleges kinlódás a váltás. Az automata gyorsaságával sem vagy semmivel előrébb a valóságban mivel ott nem számít. Van aki ezt szereti, van aki azt. Nem kellene erőltetni az automatát mert szerintetek csak azt érdemes használni.
-
Chris0321
addikt
válasz Tsebacsi #59726 üzenetére
A defektjavítónál neked kell tudnod mennyire vagy peches a defektekkel. Nekem az e46-ban csak egy pumpa és egy nyomásmérő van és a gyári emelő ami nem igazán jó. 2001 óta van autóm, eddig 2 db defektem volt összesen és egyszer megsérült a szelep és ezért eresztett. Az első defekt tömlős gumival volt, az azonnal leeresztett és cserélni kellett, a másik az nem sokkal az e46 megvétele után jött össze tavaly előtt, találtam egy szeget. Lassú defekt volt, lábon mentem el a gumishoz aki javította a gumit.
-
Chris0321
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- NASCAR
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Formula-1
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ukrajnai háború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs