- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12075 üzenetére
Ez az 523i M52-es blokk, az ezt követő 25i M54 -es. Amit Te mondasz 25i, az még M50-es. Kicsit más, van ott pár módosítás. Pl. sima Vanos, és sokkal magasabb fordulat kell a max. nyomaték leadáshoz.
És ez már a jobb 23i, az M52TUB25, csakúgy mint nálam.
Ezek a módosítások:
"While retaining most of the internal dimensions and components of the earlier M52, the M52TU (Technical Upgrade) featured an aluminum alloy block in all markets including North America. More importantly, it featured a revised head design with Double-VANOS (variable intake AND exhaust cam timing) for additional improvements in torque delivery, economy and emissions. It also featured a variable intake manifold and an upgraded Siemens engine control system."Szóval ha 23i, akkor ez erősen ajánlott. De egy 30i vagy 28i jobban fogyasztana. Lóerő itt nagy elírás.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Cxgrav
senior tag
válasz dragonfx #12085 üzenetére
Neeem, nem jön elő Vagyis eddig nem jött, de nagyot néznék ha egy kanyarban befogna a kormány én meg beleszállnék 1 zsíros villanyoszlopba . Ha leállítom a kocsit, majd újra berakom a kulcsot, akkor hisztizik, hogy forgassam el a kormányt, mert bezárt a kormányzár + a menüben is le kell "oké"-znom, hogy tudomásul vettem a hibát és csak utána enged indítani. PDC kapcsán voltam szerelőnél, aztán rátettük gépre és a szerelő is furcsállotta hogy kormányzár hiszti van. De majd most már megsürgetem az arcot, hogy meg kell csinálni minél előbb
[ Szerkesztve ]
Picture me Rollin' by 2pac
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12152 üzenetére
Szplöttyy, dragonfx : köszönöm az infót, akkor valszeg a kardán keresztek lesznek, vagy azokból vmelyik, esetleg a difi, vagy annak a felfüggesztése, bár ha a keresztek lennének, annak jobban örülnék...
Lehet nézek egy bontott e36 318 tds difit, hogy ha véletlen vmikor bedöglik, akkor legyen tartalékban egy. Régebbről emléxem, igaz más autóból, hogy szokták ezeknek a fogaskerekeit vhogy hézagolni, lehet ott van vmi probléma, vagy nem ttudom. vmelyik a kettő közül lesz, vagy a difi, vagy a kardán, csak nehéz lesz megtalálni sztem.
Holnap felhívom a szerelő havert, lehet megnézzük mi csinál ilyet. A hary amúgy ezek szerint kilőve, az nem lehet, mert menet közben tök csendes, semmi dübörgés, csak ez a sebességbe rakásnál lévő bakkanás, ami picit zavaró. Jó lenne megtalálni a hiba okát. -
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12168 üzenetére
Nem, nekem 318 tds -em van sedan verzióban.
Képek lesznek hamarosan. Korábban már linkeltem be, de azok még csak a vásárlási képek. Jelenleg már túl van az autó mindenféle javításon, amit egy használt autó vásárlásánál meg kell tenni. Összesen vadi új gumikkal, meg minden alkatrésszel, munkadíjjal 330 ezer Ft-ot költöttem rá. Hátra van még a két hátsó ív javítása, meg az azt követő alvázvédelem. Ezek kb 50-80 ezer Ft körül lesznek még. Meg még pár apróság, pl új belső szőnyegek, meg pár kis műanyag patent, aztán nem lesz mit javítani rajta. Max ez a kis bakkaás zavar elinduláskor, de lehet veszek hozzá egy másik difit, meg kardánt tartalékba, és nem fogok vele foglalkozni, míg nagyon nem lesz zavaró. Ha meg lesz rá idő, meg lesz keresve, mi okozza.Ja, időközben megvolt az első lerobbanás is vele. Valami idióta szerelő az AC pumpához menú vezetéket kicserélte egy vékony gagyira. Na annak a borítása megadta magát, letestelt, és leállt az autó. Előtte is akadozott már, de nem is gondoltam erre. Most már tökéletes, semmi akadozás, a motor hangja is hinátlan, nem füstöl, nem csörög, keveset eszik, kb 5-5,5 liter közt jövök ki vele, pedig nyomom neki. Igaz mindig shellnél tankolok. Ott még a kiszolgálás is egységesen normális minden kútjuknál, nem úgy, mint egyes más kutaknál...
Mielőtt kijött volna ez az AC pumpa vezeték dolog, volt egy kis szelepcsörgése alapjáraton, és arra gondoltam, hogy szar a hengerfej, de mióta meglett javítva ez, azóta az is teljesen elmúlt. Gondolom nem kapott elég naftát, és csörgött, vagy nem tom. Mindenesetre most tök olyan a motor járása, hangja, mint a netes youtube videókon is hallható eredeti 318 tds motor hang. Igaz nem egy bika erős ez a motor, de az alacsony fogyasztás és biztosítás, fenntartás, meg a kényelem mind kárpótolnak ezért, és nekem ezek voltak a lényeges szempontok a vásárlásnál.
Képek akkor hamarosan. -
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12197 üzenetére
Száguldozni tényleg nem kifizetődő már..
Igaz én is kipróbáltam, milyen az új AC pumpa vezeték, nekem 140-ig elég szépen gyorsult, onnan picit lassabban már.
Benzinesben a 8 iter nem rossz, bárén épp emiatt döntöttem a dieseles mellett. Elég sokat utazom, és az 5-5,5 liter kifizetődőbb gázolajból. Skan mondják, hogy a dieseles mennyivel érzékenyebb, meg nem indul, meg ilyesmik.. Nos nekem eddig az a tapasztalat, hogy szüleim pár éves benzines toledójához képest ez pöccre indul, utazni benne nem olyan fapados érzés, meg amit már megfigyeltem, hogy bárhol megyek vele, mindenhol felfigyelnek egy BMW-re. Ez néha jó érzés azért, de néha kellemetlen is tud lenni ...
Gondolkodtam még az E46 -oson is, de az egyik amiért nem az lett, mivel annak a hátulja vhogy sokkal összekerekítetebb, nem olyan szögletes, mint az E36-osaké, és a lekerekítés végett vhogy nekem a 46-osak kisebb kocsinak tűnnek. (Nem tudom amúgy, hogy ténylegesen beltér/csomagtér, melyik a nagyobb) A másik ok meg az volt, hogy így van egy fullra átvizsgált, mindenhol gyári alkatrészekkel kijavított autóm, míg a 4-osból tuti vmi olcsót kellett volna választanom, aminek tuti valami komolyabb gyíkja lett volna már. Akár törött, akár széthajtott, vagy bármi más. Jelen pillanatban meg 1,2-1,4 közt lesz a kocsi vége, és így meg minden lényeges dolog ki lett cserélve újra.Amúgy a benzinesed tuti jól mehet, főleg már csak a 6 henger miatt is szép hangja lehet. Ha megy 140-160-at, akkor fölösleges sztem a tuning, mert a magyar utakon amúgy sem lehet most sem, de a jövőben sem normálisan menni. Szerintem az útépítés leragadt vhol a szekerek korszakában, és még mindig azt hiszik, hogy az emberek azzal járnak. Csak ne kellene a benzinben/gázolajban útdíjat is megfizetni, amit ugyanúgy az autópályákba nyomnak, a kisebb főutak meg le vannak... Egy kút ilyen jellegű éves bevételéből fel lehet fullra újítani két település közt az utat...
Az M3-ak meg nagyon szépek, főleg a sárga.
Neked eddig milyen gondok voltak? Mire érdemes még figyelni, esetleg tartalék alkatrészt beszerezni?
Egy turbó kb hány km-t bír ki átlagban? Néztem, hogy elég húzós azoknak a javítása. Pedig csak két venti, középen egy csapágy, meg egy kis szelep, és ennyi a működése, és 60-140k-ig írják a felújítását.[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12199 üzenetére
Nekem most 7.8l/100 -on áll, de ebben van Budapest, sok szerpentin Pécs felé, BMW találkozó( ), és autópálya, 130-150, egyszer Szekszárdról éjszaka hazafelé volt az, hogy ami a csövön kifér, akkor 240+. Szóval én sem panaszkodok, bár nem ez sem 5.5l.
Don't Tread On Me
-
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12203 üzenetére
Hát, a motornak nincs baja, az kimegy a világból. De úgy néz ki a szervo teljesen behal, szépen lassan. Eddig 1500-as fordulat fölött 100%-os volt, alatta volt csak gázos. Most már így se nagyon akar működni, és sajnos nem a pumpa nyikorog. Bár még mindig reménykedek, hogy csak a pumpa tengelye szorul, akkor van itthon egy teljesen jó darab, vagy ezt még meg lehet perselyezni, az is segíthet. Ha nem, akkor ez megint 150k-s szerviz lesz. Igaz, mást nem is nagyon költöttem rá az évben, sőt, semmit se. Csak az olaj ára, és a szűrők. Ezt meg mindent itthon cseréltük ki, tehát no munkaköltség. (ejjj, de jól jön, hogy a sógorjelöltem autószerelő )
Persze, meg fogom csináltatni, még ha lassan 11 éves is. Van itt egy gyönyörű E34 530i V8, most vette a srác. Ő is ráköltött 500k-t, de mintha új lenne. Nem szólom le a régebbi autókat, főleg hogy még mindig nagyon tetszenek. És az E34 ültetve, M Packal is gyönyörű. De már tényleg nem marad sokáig, most az Orosz bankok is fogják a pénzt, addig a cég is megvan lőve.
A 163 lovas 320D elmegy 4,6l -el is, közúton, és autópálya 110 -ig. 5,6 -os átlag simán hozható.
Szerintem csináltasd meg szépen kívülről, esetleg másik motor bele? Vagy az túl bonyolult?Ha nem lesz jó addigra a szervo, tuti nem megyek Zamárdiba. Mikor lesz?
Én néztem, az enyém 240 fölött, végig padlón 23 litert kér.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12207 üzenetére
Persze, azért a nagy moci padlógázra rendesen horpasztja a tankot. Gondolj bele egy 850CSi V12 mit művel 300 körül.
A szervo E39 betegség sajnos, lesz pénzem/időm rá, megnézetem rendesen, megcsináltatom.
Jah, pont ez az. Lehet venni már egész jó E36-okat, bár bonyolult. Ami jól néz ki, az 1 milla körül van. Jó kérdés ez, Te tudhatod csak, mire akarsz ráhajtani. Bár Neked Coupe való, arra kellene ráhajtanod.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12214 üzenetére
Ezt meg kellene venned.
Ez is szép, de biztos rommá lett hajtva és driftelve. Nézd csak meg a cserelistát. Az első fehér hatványokkal többet ér. Ha költesz arra fehérre, simán meg lehet csinálni. 1 millából kijön a sötétítés, fekete felni, lámpacsere, oldalsó tükrök cseréje, és a hátsó sárvédő. Ritka az első tulajdonosos E36, és ez nem gyorsulásokra volt használva, ahogy nézem. Szerintem nagyon meggyőző. És a fehér-feket párosítás is nagyot üt ám.
És a 28-as motorral az életben nem lesz bajod, 9l -el az is elmegy lazán. Megy is mint a vaddisznó, és már az adója se magas, a hangja meg gyönyörű.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12221 üzenetére
Figy Dragon. Nem autózol sokat. A 20i se eszik sokkal kevesebbet városban, mint a 28i, hidd el nekem. A fehéret azért mutattam, mert az tuti vétel, gondolj bele. 96 óta első tulajdonos?! Ritka az ilyen, és látszik is, hogy nem versenyautónak volt használva.
Ezek coupe -k, Teee. Nem azt mondtad, hogy nem kell coupe?Egyébként auto váltót megértem, az tényleg negatív dolog. De azt leszámítva akkor is brutális darab.
Ha iS, akkor inkább ez.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12221 üzenetére
Ezek a coupék nem tudom, de elég macerásak. Nekem az ilyen autókról mindig a lada samara jut eszembe, ahol be kell mászni a hátsó ülésre. Nem a legjobb, és én sem szivesen ülök bele ilyen bemászós kocsiba. Egy sedan viszont tök frankó, és bár saját vélemény, de jobban is néz ki.
Az enyém pl ez : [link]A coupékat viszont az előbbiek miatt alapból nem néztem vásárláskor.
A kötelező biztosításhoz meg érdemes úgy megkötni, hogy vidéki kisvárosba átjelentkezel. Nekem 40k-val kevesebb így évente a díj, igaz A0-ban ...Itt van pár jó sedan :
[ Szerkesztve ]
-
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12235 üzenetére
Szűrőcserék már mind megvoltak. Tudod, rátoltam eddig 300k fölött.
Szerintem AC lesz a ludas, az akarja már beadni az unalmast. Lehet nem tett neki jót az összeérő vezetékek...
Még majd keresgetek, hogy van-e vmi más akadályozó tényező, ami miatt nem kaphatna elég naftát, de sztem ott lesz a probléma. Ha az adagoló lenne szar, akkor mindig gyatrán menne, és nem lennének olyan pillanatok, mikor nagyon megy, és hosszabb gyorsítás után nem kezdene el akadozgatni, hanem már az elejétől akadozna.Az szerintetek normális, hogy egy 318 tds-nek klímával ebbe na melegben 140 km/h a vége ? Igaz nem húzattam ki rendesen minden fokozatban, de a vége ennyi volt egy elég hosszú egyenesben padlógázzal, klímával. Klíma nélkül megy többet is, de úgy még nem próbáltam mi a vége.. Majd nemsokára megnézem azt is, csak próbaképp.
[ Szerkesztve ]
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12248 üzenetére
Egyetértek abban, hogy kell egy jó alap, lehet az leharcolt is, de az a lényeg, hogy tudd, felmérni, kb mennyit kell rá költeni, lehetőleg motorikusan a fődarabok hibátlanok legyenek (dugó, hengerfej, főtengely, váltó, difi, elektronika), és akkor a többi sallang, meg a karosszéria is cserélhető, javítható. Én is így választottam kocsit, és apránként már kezd összeállni hibátlanra. Igaz az eleje nagy szívás, meg sok hibakijön, de ha jól és jó alkatrészekből javítod, akkor tuti lesz az eredmény. Nemmondom, hogy ez így olcsóbb, mint megvenni egy drágább kevesebb hibával rendelkező autót, de én nem vagyok az az összerakom a péntzt, aztán majd 50 évesen veszek egy új autót, na meg így ebben a verzióban tudom, hogy tényleg eredeti alkatrézek vannak benne, és jól össze van rakva.
Ezért egyetértek abban, hogy ha másik jó alapot tudsz venni, akár leharcoltat is, azt is nagyon tutira meg lehet csinálni. -
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12294 üzenetére
"de ez nem feltétlenül baj. a vanosos motor rézékenyebb hamarabb tönkremegy.és javítása huzos.
na meg az m50 vasblokkos az m52 vanos meg alu.ez mindent elmond.
fogyiba meg max 1 liter inkább 0.5."A Vanos -os motor nem érzékenyebb, és nem megy hamarabb tönkre. Ha a Vanos elszáll, akkor annak a javítása tényleg húzós. De én és a szerelőm se találkozott még olyannal, előbb szétrohad az autó.
M50 régi vasblokk, M52 alu, ez pozitívum ám?!
Fogyiban bőven van 1 liter, 96 -os 28i -k 10 körül esznek átlagban. Az hozzám képest 2l is megvan.(ez ugye Vanos, és Dual Vanos) Ráadásul a Vanos -os motorok alacsonyabb fordulatról sokkal jobban húznak, a nyomatékgörbéjük 2k rpm körül már a csúcsközelben van.
Nagyon ritka a Vanos betegség, csak felelőtlen használat mellett jelentkezik. Mindennapos használat alatt örök. Hangját szokni kell, az a tipikus Vanos hang kicsit belerondít a sor 6 szépségébe.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz dragonfx #12305 üzenetére
Dragon bácsi, az összes mostani modern blokk alu. És ha a V10 -es M5 -ben is lazán kibírja a blokk, akkor miről beszélünk. Vanossal tényleg nem sok probléma lehet, nem nagy hibaforrás, nem félni kell tőle, hanem keresni.
M50 még a régebbi nehezebb blokk, kicsit lustább, és többet eszik. E36 -ba is raktak tán M52 -est, azt kell keresni.Gebriel: Mivel diesel, ezért a szervizkönyv elengedhetetlen lenne. Mivel az nincs, semmilyen formában nem ajánlom. Főleg, hogy ez még a gyengébb, megbízhatatlanabb 30D, gyakori a turbo és porlasztó betegség. Ilyet csak szervizkönyvvel vegyél. Szerintem 745i -et nézegess.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mh197
senior tag
válasz dragonfx #12322 üzenetére
Semmi nem jön, dobhatod ki a blokkot..
Mondjuk a régebbi perselyes megoldás azért vasrtag réteggel rendelkezett/rendelkezik, max akkor van gáz vele, ha generálnál elszúrják a fúrést, és félremegy, vagy annyiira kimaródik egy helyen pl egyik gyűrű miatt, vagy más miatt.A vanos motor miért jó / miért rosszabb??
Jóvő hét kedden már megy szervízbe a verda, alig várom már, hogy kész legyen, és rendesen üzemeljen.
[ Szerkesztve ]
-
Gebriel
veterán
válasz dragonfx #12334 üzenetére
Ma voltam egyet megnézni. Előttem foglalózták le.
Pedig hónapok óta fent volt az a hirdetés.Néztem pár E60-s is, hihetetlen. 3-ból 3-nak, az ablakkezelő műanyag lapja kopva volt.
Utoljára a WV Passátoknál láttam ilyet. Típus hibáként A volt főnöknőmnek 60e km volt benne, zsírként vette szalonba.
Most akkor a ~170e km nem voltak valósak benne vagy ez itt is típus hiba.
De akkor az, hogy egy 4 millás BMW-ben is ilyenek vannak azért az már vicc.[ Szerkesztve ]
-
Atos23
senior tag
válasz dragonfx #12337 üzenetére
Mi az a 100-120? K? Nem hiszem hogy az árra értetted. Még nem néztem meg személyesen, de ha nincs rajta rozsda, van a gumin profil, működik a klíma, és megy az ABS, akkor megér ez biza 600-at.
Egyedül az a fakormány veszi el a kedvem. Aki az E36, vagy akár egy W124 gyönyörű kormányát lecseréli erre a szar fakarikára, annak a kezét kéne eltörni.
Én valami berögződés miatt meg sem nézem hahu-n a 800K alatti E36-ot. Ezt is véletlenül láttam meg. Nyílván van 800 alatt is jó pár darab, de Én nem hülyegyerek autót szeretnék, hanem az E36 szép formájával suhanni közúton 80-90-el, kirándulni járni, s nem zörgést és csattogást hallgatni.
Azért kell a garázs, mert sok gino van a környéken, és nem jó egy bármilyen (akár szakadt-nem tudják megkülönböztetni) "BMW felírattal rendelkező" autót kitenni az ablak elé, mert az hívogató, hogy kinek érdemes bemenni a házába szétnézni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Projektor topic
- Milyen széket vegyek?
- SUSE Linux
- Asztrofotózás
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!