- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kék halál (BSOD)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Jelszókezelők
- Netflix
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
a) Az utóbbi néhány ezer évben azon munkálkodtunk, hogy kitoljuk az emberi életkor határát, kényelmet, egészséget és bőséget teremtsünk. Ez sikerült is (mármint a bolygó egy kisebb részén...) Csakhogy eközben kissé lelaktuk a bolygót. De még mindig nem vagyunk elégedettek, hiszen lehetne tisztább a városi levegő, és még kényelmesebb a közlekedés. És már ki is találtuk hogyan: erre jó az elektromos autózás (akkumulátorral). Persze, hogy ezt megvalósítsuk, lehet, hogy még jobban le kell lakni a bolygót, de hát valamit valamiért.
b) Én nagyon erősen tartok attól, hogy a mai gyerekeknek ötven év múlva nem az lesz a problémájuk, hogy gyermekkorukban túl sok volt a szmog, hanem hogy megint elviszi-e a ciroktermést az aszály, hogy egy év alatt megint 30%-ot drágult a víz, hogy még csak május van és már több napja van 40 fok felett a hőmérséklet, és hogy az északi államokban bevezették, hogy figyelmeztetés nélkül lőnek a határsértőkre, és vajon átjutott-e a gyerek. És lehet, hogy a fiatalok is ettől tartanak? És mostanában sokat agyalok azon, hogy az elektromos autózás terjesztése segít-e elkerülni ezt a jövőt, vagy inkább közelebb hozza...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
D55
aktív tag
De, ha az a cél, hogy belülről, méghozzá a fogaskerekek szintjéről szétveressék az EU-t és hasonló államközi szövetségeket, akkor ez a kommunistákat megszégyenítő habzószájú szakmaiatlan tiltogatás pontosan az egyik legjobb megoldás. Nem csak az autóipar terén alkalmazzák amúgy, lásd lebomló alapanyagok => lassan semmit nem kaphatsz a pénzedért, ami már út közben hazafelé ne bomlana le félig.
-
D55
aktív tag
válasz Tikakukac #17 üzenetére
Azért az érdekes, hogy a 22 éves Hondám CO2 kibocsájtása a nagyobbik választható motorral (1.6) kb. az utolsó nem hybrid, 3 generációval / ~20 évvel későbbi legkisebb (1.0 turbo) motorral szerelt modellel mozog egy szinten, egyebek tekintetében pedig egy hajszálon múlik, hogy az EURO6 értékeket is tudja, pedig EURO3 idején tervezték. Cserébe viszont a dieselekéhez hasonló rákkeltő PM (korom) kibocsájtása nincs, mert még hagyományos, meghibásodásra gyakorlatilag alkalmatlan befecskendezőrendszert használ, nem pedig magasnyomásút amit az új benzinesekre is ráerőszakoltak a végére a CO2 ürügyén. És hogy mi a titka ezen kívül? Az, hogy autó formája van, tehát széles, lapos és hosszú, ezért 1100kg alatt megállhatott a saját tömege úgy, hogy mégis (utas/sofőrbiztonsági szempontból) 5 csillagos töréstesztet tud a megfelelő kinyúlásoknak által lehetővé tett gyűrődési zónák által, óriási az utastér és a csomagtér, plusz ugye mind a kedvező alakja, mind az alacsony tömege eleve kedvez az összes menetdinamikai jellemzőnek. És akkor meg kell nézni ezután milyen böszme tohonya ocsmányságokat árultak itt, aztán persze hogy kapkodunk a fejünkhöz, hogy úristen milyen kibocsájtásuk van a belsőégésű járműveknek... Ja és ugye ahogy mondtam, nem elég, hogy a rákkeltő és mint később kiderült csalódieseleket nem tiltották be (itt megint főként a CR / Di befecskendezőrendszerekkel ellátottakra gondolok), a végén még a kifinomult benzineseket is megnyomorították az átgondolatlan szabályozások által ezzel az emberi egészségre káros és egyébként műszakilag is jellemzően kismillió pénztemető gyerekbetegséget hordozó technológiával.
-
D55
aktív tag
válasz Tikakukac #157 üzenetére
Ha a WLTP-re gondolsz, akkor jelzem, hogy átlagosan dinamikus vezetési stílussal saját magam számára is meglepő mód a gyártó által még a régi szabványok (NEDC vagy akármi amit akkor a japánok figyelembe vettek) szerint megadott fogyasztási értékekkel járok 1-2 tized literes szórással.
Max akkor megyek fölé, ha valamiért álló helyben járatnom kell a motort hosszabb ideig vagy ha nagyon sietősre veszem (gyorshajtani ugye tilos, tehát a kigyorsításokra és a kanyarcsúcsponti sebességek megtartására kell gyúrni) és biztonsági okokból figyelmeztető hangjelzéseket is használok a közlekedés többi résztvevője felé (motorénekeltetés váltókímélő fokozatokban és gumicsikorgatás)
Jó, amúgy ez az esetek 50%-ában csak 1 személlyel, plusz a sok város miatt kapott Iridium TT gyertyákat a motor, meg vattapuha Filtron légszűrőbetétet, illetve oktánszámnövelő adalékot is rendszeresen öntök neki amikor épp gyengébb minőségűnek érzem a benzint (ha tompábbnak érzem alacsony fordulaton a gázreakciót), meg egyszer már a komplett fojtószelepházat is lekaptam és fémtisztára pucoltam minden kis szegletét. És így azért lehet ez nem teljesen átlag állapot, mert szólta már meg nemrég egy 200-300 lovas V6-os csillagrombolókon szocializálódott munkatársam is, hogy rettegett vele elindulásnál amikor gázt kellett adnia és szerinte túl feszesre húztam a gázbowdent. Meg utána még le is "kis kétliteres"-ezte a motoromat, hogy ahhoz képest egész nyomatékos alul, mondom ez kész
Ja és sok irónia ebben nem akar lenni, eredetileg én csakis a jobb menetdinamikát céloztam minden kis ilyen finom aprósággal amit az autó kapott, mégis folyamatosan jött mellé az egyre jobb fogyasztás (ami pedig ugye alapvető törvényszerűségek szerint a károsanyagkibocsájtással egyenesen arányos).
[ Szerkesztve ]
-
-
8th
addikt
Nem kell foglalkozni pláne vitába szállni vele. A legtöbb elektromos autós hír/cikk alatt ezt a játékot játssza. Személyeskedik provokál majd ha valakit sikerül ezzel táncba vinnie akkor páros lábbal beleszáll az illetőbe és szándékosan vitát gerjeszt. Hogy ebben mit élvez azt nem tudom. Az állításait nem támasztja alá semmivel de ha nagy ritkán mégis akkor is szélsőséges példákkal jön pl. Norvégia esete az elektromos autókkal. Kb mint ha én Katart hoznám fel a belsőégésű motoros autók mellett mert ott csak 0.3 euró 1L benzin. Ignoráld. Ő ilyen.
mod: Parci tökéletesen megfogalmazta, borderline trollkodás amit művel.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Miféle bizonyítékra? Valaminek a hiányára nem kell bizonyítékot hozni, merthogy nincs. Ha szerinted mégis van, akkor hozzál te arra, hogy a teljes életciklusra vetített ökológiai lábnyom ki van számolva egy EV-re, és egy belsőégésűre. Nem fogsz ilyen tudományos cikket találni.
-
Gargouille
őstag
"Hat, azert az egyes pontodban nem hiszek. Laktam olyan varosban ahol szo szerint kaparta az ember torkat reggelente a levego. Na ilyen helyen garantalt a tudo es egyeb rak altal okozott betegsegek es halalozas. Meg lehet nezni a zsufolt kinai varosokat mint pelda."
Nem vitatkozom ezzel, csak árnyalnám a képet, hogy mondjuk egy akkumulátor gyár mellett lakni sem feltétlenül egészségesebb, ahol lehet, hogy nem a füsttől kapsz rákot, hanem a szennyezett talajvíztől. Épp most látható Debrecenben például, mennyire támogatja a lakosság. Ez az egész EV téma sem olyan fekete-fehér, még környezetvédelmi szempontból sem. Megold egy problémát és hoz helyette egy másikat.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
nagyúr
válasz Gargouille #169 üzenetére
Mondjuk azért az akugyár talajvízszennyezése inkább hanyagság és korrupció eredménye, mint technológiai szükségszerűség, meg lehet azt az akkugyártást úgy is csinálni, hogy ne kerüljön bele a talajvízbe semmi káros anyag...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Gargouille
őstag
A kérdés, hogy ezt valóban csinálják-e így bárhol? Mármint nem papíron, hanem ténylegesen? Kételkedem benne. Elvileg - gyakorlatilag. Nagy különbség. Akárcsak a belsőégésű motoroknál a károsanyag kibocsátás elméletben és gyakorlatban.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
nagyúr
válasz Gargouille #171 üzenetére
Persze, de amíg ez pusztán szándék és hatósági szigor kérdése, a belsőégésű akkor is szennyez, ha fejre állunk...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #173 üzenetére
Pont ez a kettő, amit nyomokban sem vélek felfedezni a való életben
Jó, ez mondjuk ilyen fórumos hőbörgésnek megteszi, tényleges valóságnak nem nagyon.
DRM is theft
-
Sanya
nagyúr
válasz Gargouille #173 üzenetére
Örülök, hogy van rálátásod pl a Debreceni szándékra és a hatósági szigort is ismered. Éljen!
Én debreceniként sem vagyok benne biztos, de ha te ennyire tudod, akkor jó! Honnan ez a tapasztalat? Mennyire lapos a föld Debrecenben? Hogyan szennyezi a talajvizet az akkugyár? A BMW-s akkugyár nem szennyezi, csak a CATL? Érdekes kérdések ezek. Akkugyár nélkül hogyan lesz zéró emissziós autózás?A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
dabadab
titán
Mennyire lapos a föld Debrecenben?
Alföld, szóval eléggé.
A BMW-s akkugyár nem szennyezi, csak a CATL?
Gondolom neked se újdonság, hogy a két gyár mérete között van némi különbség, ahogy egyébként a német és a kínai környezetvédelmi kultúra között is.
De tulajdonképpen mindegy is, hogy tudod-e, te nyilván önjelölt kormányszóvívőként bármire elő tudsz rántani magyarázatul valami égbekiáltó hülyeséget.DRM is theft
-
senior tag
"Hogyan szennyezi a talajvizet az akkugyár?"
Sehogy, hiszen nem szabadulnak meg illegálisan semmilyen vegyi anyagtól, és nem tárolják őket hanyagul, hogy belemossa a talajba az esővíz. És persze balesetek is elképzelhetetlenek. (És ez nem sci-fi: ott vannak az atomerőművek: ha ott meg tudták oldani, hogy soha ne kerüljön sugárzó anyag a környezetbe, akkor egy vegyi üzemben sem megoldhatatlan...) Amúgy igazán mérgező anyag csak az NMP, és abból is legfeljebb néhány százezer tonnára lesz szükség évente. (Persze a többi összetevő sem rózsavíz, de nem végül is nem palackozzák...)"Akkugyár nélkül hogyan lesz zéró emissziós autózás?"
Sehogy. Persze valójában akku gyárral sem, mert jelenleg sem bányászat, sem az ipar, sem az energiatermelés nem zéró emissziós, azaz mind az elektromos autók mind pedig a bele való akkumulátor legyártása jelentős üvegházhatású gáz kibocsátással jár, és az elektromos áram előállításnak is van emissziója (beleértve a nap-, szél, és atomenergiát is.)Amúgy Mo, és különösen Debrecen ideális helyszín akkumulátor gyár építésére, hiszen bőven van víz (csak 40 km a Tisza, amiben még a tavalyi szárazság alatt is csordogált fél méternyi víz), és elektromos áram (az országnak eddig is csak 40%-ot kellett importálnia, pár százalékkal több igazán nem számít). Ja, és közel van a munkaerő is (Ukrajna, Kína). És a magyarok szeretik az akkumulátor gyárakat (aki nem hiszi, kérdezze meg bármelyik gödit.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Sanya
nagyúr
Látom figyelsz, és elolvastad a közelező fizetett propagandát az LMP-től.
A CATL 100GWh-s akkugyárat épít, a BMW 20-at.
A BMW emellett 150.000 kocsit akar itt gyártatni, melyek mindegyikéhez 3 köbméter víz kell.
Persze a BMW gyár be fog tartani minden szabályt, sőt többet is, így nem kell ellenőrizni, az LMP egy szóval sem említette a BMW gyárat egyik hisztériájában sem, de vajon miért? Mi garantálja, hogy a BMW nem fogja szennyezni a vizünket? Mert a német gyárak szentek, sosem csalnak semmivel, még ilyen csalószoftvereket sem építenek a kocsijaikba, hogy nyugodtan szennyezhessék a levegőt, miközben ellenőrzéskor meg visszafogják magukat.Én, ha igazán zöld politikus lennék, mindkét gyár ellen tiltakoznék, nem csak a kínai ellen. De ilyen az, akiket külföldről pénzelnek, irányítottan tudnak gyűlölni, uszítani. Ennél már csak annak rosszabb, aki ennek ingyen felül és gondolkodás nélkül folytatja .
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
dabadab
titán
Tök vicces, ahogy te gyanúsítasz másokat azzal, hogy felmondják a propagandát (ráadásul LMP-st, LOL ) aztán ezt azzal próbálod cáfolni, hogy megerősíted az állításaimat. Duplalol
Jó, esetleg elmondhatnád, hogy te debreceni vagy (debreceni orvos!), így jobban tudsz mindent
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Gargouille
őstag
Nem szándékoztam hőbörögni, de tényleg azt látom, hogy sem valódi szándék nincs meg a cégekben és a hatóság részéről is leginkább félrenézés tapasztalható. Tényleg csak példaként gondoljunk mondjuk a dízelbotrányra vagy a gödi Samsung gyárral szembeni "hatósági szigorra".
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #186 üzenetére
Tényleg csak példaként gondoljunk mondjuk a dízelbotrányra
Igen, gondoljunk a dízelbotrányra:
1. Eleve volt egy előírás, aminek a betartását elvárták és ellenőrizték is.
2. Amikor kiderült, hogy a WV csalt, abból hatalmas botrány lett, dollármilliárdos büntetésekkel meg páran börtönbe mentek.Ha szerinted ilyen az, amikor "nyomokban sincs meg" az akarat, akkor érdekelne, hogy milyen az, amikor tényleg megvan
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Silεncε
őstag
Nem olvastam a kommenteket, gondolom repubok...
-
Gargouille
őstag
Nyilván mindenki a maga narratívájának megfelelően nézi, ahogy te is.
Én pont másképp látom ezt. A szándék - tehát a környezetvédelmi előírások betartása - a WV-ben nem volt meg. Még külön fejlesztettek is annak érdekében, hogy becsapják a hatóságokat. Erre nyugodtan mondhatjuk szerintem, hogy nyomokban sem volt meg a szándékuk a környezetvédelemre.
A másik oldala pedig a hatóságok. Akik ha valóban szándékukban állt volna, akkor sokkal szigorúbban ellenőrizhettek volna és számtalan módon megvizsgálhatták volna, hogy ténylegesen megfelelnek-e a valós kibocsátások az előírtaknak, már sokkal régebben kibukott volna az egész. (Megkockáztatom, hogy pontosan tisztában voltak már vele korábban is.) De a hatóságoknak nem volt érdekük elgáncsolni a gazdagon jövedelmező autóipart, hiszen a politikai és a nemzetgazdasági érdekek mást diktáltak. Ahogy írod is, akkor lett bármilyen érdemi intézkedés és következmény, amikor már botrány lett belőle és már nem lehetett eltussolni. Ez számomra szintén azt mutatja, hogy még a szándék is hiányzott.
De elfogadom, hogy te másképp ítéled meg ezt az egészet, csak nem értek egyet veled.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Tikakukac
titán
Tedd hozzá, hogy ez nem onnan indult ki, ahol egy Mozaik szintű sztori átlagos munkanap és mai napig!!!! csak KP fizetés van.
Ez a sztori ha itthon kellett volna megrobbantani 3 nap alatt tisztára van mosva vagy kap egy 20 éves nyomozást.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
btprg
senior tag
válasz Gargouille #190 üzenetére
Szerintem a VW esete nem annyira jó példa. (És kérlek ne írjátok le többször hogy WV, mert nagyon bántja a szememet ) Egy értelmetlen szabályt próbáltak kijátszani, amit csak a politikai kamuzöld hisztéria generált, és egyébként meg semmi jelentősége. Ez nem ugyanaz a kategória, mint amikor a patakba öntik a vegyszereket, meg nem érdekli őket ha szivárog valami veszélyesanyag-tározó. Ilyen dollármilliárdos, világra szóló botrány is nagy részben azért lett, mert a konkurenciának elemi érdeke volt, hogy a lehető legjobban megfingassa őket, nem azért, mert ennek bármi értelme volt.
A komolyabb esetekben azért nem szoktak annyira ignoránsak lenni a hatóságok.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Gargouille
őstag
"Ez nem ugyanaz a kategória, mint amikor a patakba öntik a vegyszereket, meg nem érdekli őket ha szivárog valami veszélyesanyag-tározó...
...A komolyabb esetekben azért nem szoktak annyira ignoránsak lenni a hatóságok."Szerintem pedig de. (Az ignoráns amúgy elég találó kifejezés!) De akár a vörösiszap katasztrófát is ide lehetne hozni, ahol szintén megkérdőjelezhető, hogy mennyire vették komolyan a hatóságok a dolgukat a katasztrófa bekövetkezte előtt.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Sanya
nagyúr
Ez mellébeszélés.
A vállalati kultúráról beszéltél, majd mással ha kiderül, hogy a német cégek is csalnak, akkor takarózol azzal, hogy kiderülhetett.
Legalább kicsit légy konzekvens.
Ha én félek az akkugyártól, akkor félek a némettől és a kínaitól is egyaránt. Semmi, de semmi nem garantálja, hogy egyik jobb lesz, mint a másik, maximum más az esélye. Gondolod a német pusztán jófejségből hozza ide a gyárát?A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
"Más balesetekről is beszélnek a helyiek, halálosról is."
A szomszéd Jóska meg azt beszéli, hogy fiatal korában vitte volna a nagy-Fradi, de hát az a fránya térdsérülés A TEVÁ-ban 10 éve majdnem meghaltak 3-an, mert bementek védőruha nélkül a tiszta nitrogénnel töltött tartályba és megfúltak (sikeres volt az újraélesztése, nem haltak meg). Zárjuk be azt is? Pedigez tényleg igaz volt. Ja, ha mossák a TEVA (gyógyszergyár) fermentáló tornyait, az nagyon büdös.
Az akkugyár környezetszennyező. A kínai is és a német is. A szlovák is.
De ha nem tiltják be az elektromos kocsikat, akkor büdös is lesz mindegyik.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Tikakukac
titán
maximum más az esélye
Há' amúgy ja. Ha azt látom, hogy kínai testvéreim nagyjából úgy sz@rnak bele mindenbe és mindenkibe ahogyan azt oktatni kéne, a német meg ha felsőbbrendűnek is érzi magát ha kiteszi a lábát a lakásból, de azért hoz egy minimál szintet, akkor fogalmam sincs miért kéne ezeket 1 lapon kezelni. De tényleg. Ilyen alapon az evolúció sem indult volna meg, mert hát dínó-dínó, ugyanaz.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Gargouille #169 üzenetére
A híres gödi talajszennyezés annyira rákkeltő, hogy a balfi ásványvízben magasabb értékben találod meg a szennyeződést mint az ottani talajvízben. És ezt nem a gyár írta hanem azok akik elkezdték a vizsgálódást miután megjöttek a mérési eredmények.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen