Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
nem tudom, mennyire vagy jó trigonometriából, nos, ha van egy fényforrásod a tompított fény mindenki által ismert vetítési képével, aminek a kiindulási felső magassága legyen 1méter, és 1°-os szögben tart a vízszintestől lefelé, akkor mekkora távolságon éri el előtted a talajt? nekem kb 57méterre jön ki a matek. a papírforma szerint "A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál több nem lehet", valamint "1 lux - teliholdas éjszakán mérhető megvilágítási érték". szóval 57 méternél távolabb 70%-nyi teliholdfényesség lehet. segíts nekem, kérlek, hol téved a fenti eszmefuttatásom?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
válasz worxland #203 üzenetére
Ott meg van több sáv... Amúgy ha 110-zel megy 130-as korlátban, attól még nem kell meghalni. Ha a belsőben teszi, akkor persze jár a f@szkorbács, takarodjon a külsőbe. De amúgy is takarodjon a külsőbe.
BTW én sima közútból indulok ki, nem megyek pályán.
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
2544AACD
csendes tag
Odáig sem tudunk eljutni, hogy legalább a kereszteződéseknél legyen normálisan felfestve minden útburkolati jel. A bokroktól nem látható táblákról, a kintfelejtett útépítési táblákról, a közvilágítással meg nem világított gyalogátkelő helyekről nem is beszélve. Ja persze, kellett a pénz kerékpársávra, amiben 3 bringás tolong óránként...
A +1 km/h-s bírságolás meg nevetséges, amíg jobbra kanyarodáskor bűntetlenül ledudál a mögöttem jövő, mikor átengedem a zebrán gyalogost.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
worxland
addikt
válasz philoxenia #211 üzenetére
[link]
kismillió autóra ott van a fékút is (nem féktáv!)''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #211 üzenetére
Ja, a fastestlap is jo, pl.. De autobild-ben is szoktak lenni meresek, vagy esetleg nezzel nyarigumi teszteket sportautokra. Ezen felul automata autoban, ha tudsz ket labbal pedalozni, akkor a 0.2 masodperces labathelyezesi idot is megsporolod a reakcioidobol. Autopalyan, ha nem valtogatsz, akkor meg szinten lehet bal labbal a feken is vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nyilván ez nem a te fékutad a kocsival. Valós mérésed így nincs.
Az en autom 200-rol megall 134 meteren.
Azaz az a típusú autó, amivel jársz, új állapotban a legjobb gumival, tesztpályán.
Kíváncsi lennék, egy átlagautós átlagautójával átlagúton mért eredményre. Pláne szituációban, forgalomban. -
ncc1701
veterán
válasz philoxenia #215 üzenetére
Átlag 18-20 éves kotvadék ne is akarjon 180-at menni.
-
btprg
senior tag
(és #188)
Próbáltam már LED fényszórós autót (kölcsönzött), de nem éreztem hogy annyira nagy különbség lenne. Mivel – mint említettem – a másikkal is teljesen jól látok, a jóhoz képest a kicsit esetleg még jobb nem annyira feltűnő.De pont arról beszélek (meg látom mások is említették), hogy van egy szabványos vetítési kép, és limitált a maximum fényerősség ami a szembejövőkre juthat. Tehát ha ezt teljesíti, akkor nem lehet különösebben jobb a tompított, legfeljebb a távolsági.
Ha a gyakorlatban mégis messzebbre világít a tompított, akkor vagy rosszul van beállítva (felhasználó felelőssége), vagy az autógyártók megbundázták a hatóságokat, hogy kapjon típusengedélyt a vakító szabálytalan fényszóró is. De ez nem egy normális dolog.
Az meg nem vall túl logikus gondolkodásra (meg erényes jellemre se), ha leszarod hogy elvakítasz másokat, csak te láss jól. Minél többen így állnak hozzá, annál inkább nem fogsz te se jól látni, mert téged is ugyanúgy elvakítanak egyre többen.
Én mondjuk simán felnyomom a refit ilyen vakítós szaroknak amik jönnek szembe, hadd élvezzék milyen az"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
ncc1701
veterán
-
Alusky
aktív tag
Továbbra is: az autó nem fogja a sebességet visszavenni biztonsági okokból, csak jelez különböző módszerekkel (csipogás, műszerfal, gázpedál rezgés, keményedés), ahogyan a vészfék sem működik padlógázon ezért tudsz belemenni a parkoló autóba ha rátaposol.
Legszigorúbb megvalósítás ami várható a közeljövőben az is legfeljebb normál haladás közbeni sebességkorlátozás, ez is ráhagyással, nagyobb gázpedál lenyomás vagy padlógázra kikapcsol, alapvető biztonságtechnikai elvárás amit még az EU sem kerül ki.Hogy ki mit tart gyorshajtásnak, meg ki mire ér rá vagy mit tekint pár percnek az meg rohadtul mindegy, nem te irányítod a másiknak az autóját, úgyis annyival fog menni amennyivel akar. Gyorshajtás pedig mindig is lesz, mert az élet az egyre nagyobb pörgést és haladást várja el, közben a lassabb járműveket mint a busz, teherautó, turista fasz, műkörmös picsa eltüntetni nem tudja az útról, tehát előzés lesz.
Az elektronika meg jó. Kösz, de én nem mondok le se az ABS-ről, se az ESP-ről, se az önzáró 4x4-ről, sem az automata váltóról, sem a turbóról. Rohadtul nem lenne gyomrom visszaülni a régi szívókba amit másodikban kellett üvegelni, hogy valamit haladjak is, vagy egy hirtelen fékezésnél a keresztbeállását korrigálni, mert a mechanikus fekerőelosztó olyan amilyen: szar.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm Prohardver Kft, hogy biztosítod a második Facebookot a világon.
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #215 üzenetére
Az, hogy a jarmuparkra nezve a van elteres parameterekben tokeletesen igazolja, hogy van amelyik autoval biztonsagosabban lehet gyorsan menni. Ezert is nem erdemes egy szamot odadobni, hogy ennyi meter a fektav, mert az kb. annyira igaz, mint hogy egy ember 80kg.
-
És a 18-20 éves gyári sportcucc? Ismerősnek megnéztem egy 20 éves Honda Civic Sport-ot, mint az új, és valószínű menni is tud...
" 50 leszek idén, nekem már jól jön a ledes fény többlet."
A szembejövők nem hiszem, hogy like-olják.
50-es vakegerek ne akarjanak közúton menni@Alusky : "vagy egy hirtelen fékezésnél a keresztbeállását korrigálni, mert a mechanikus fekerőelosztó olyan amilyen: szar."
Vagy karban kéne tartani, mert egy jó fékkel nem állsz keresztbe.Mutogatni való hater díszpinty
-
Medocsabi
addikt
Áh, akkor ezért vannak belebuzulva az emberek a 3 tonnás 400 LE-s EV SUV-okba,hogy fixen 50-nel menjenek. Akkor ahhoz is kellene valami automatika,hogy a 20+ milliós prémiumokkal ne a mozgássérült helyen pakoljanak Mennyivel egyszerűbb lenne betartani a szabályokat MAGUNKTÓL. A mentalitason kellene változtatni,hogy az öv becsatolása nem azért kell,hogy ne legyél megbünetve, ugyanez a telefon használatra is igaz. Csak ma a telekre kijőve asszem 8 olyan autóst láttam,akik új autóval mentek,de vajaskenyeresen telefonáltak,mert gondolom bluetooth-a kapcsolódni már atomfizika lenne😀
-
bambano
titán
az astrám 1.6 full fapad. fénykorában 200 fölött ment.
most 25 éves, de menne 160-at minimum, ha merném hajtani ha rendes fék van rajta, meg rendes gumi (és a műszaki vizsgáját sem a gólya hozta), akkor nem olyan nagy truváj megállni.a vectrám 21 éves, és könnyedén megy 200 fölött. oké, nem fullfapad... sportosabb fékje, rendesebb abs-e van, szerintem még most is megalázna egy rakás modern autót lassulásban.
a mostani 18-20 éves autók már nem az a szint, mint a cuccialista autók voltak anno.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
válasz Medocsabi #225 üzenetére
Kapaszkodj meg: az embereknek atomfizika a bluetooth kapcsolodas az autoban. Sokan meg azt se tudjak, hogy a muszercsoportnal levo kijelzon lehet lapozni a kulonbozo mert ertekeket es milyenek vannak egyaltalan, pedig annak meg menuje sincs.
#226 bambano: Es a rendes felfuggesztes sem art hozza
[ Szerkesztve ]
-
Ennyi.
Mondjuk az én X16SZR Astrám nem megy 200 fölé, 150 talán, de az már halálfélelem De általában 90 körül megy, közúton. (Pálya nem sok helyen van, ahova megyek, meg nem is fizetek még egyszer érte, ha már az adómból épült. Városon belül meg inkább bringa.)@Reggie0 : A nagy részének még több minden is az És ezekkel kéne olyan ipart csinálni, ami versenyképes
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Candy
tag
Csodálatosan hozza az átlagos fácse szintet ez a kommentfolyam, melyből azért meg lehet tudni, hogy az autósok jelentős része szerint továbbra sem társadalomban élünk és igazából csak ők léteznek, meg az autóik. A kresz egyébként is minekvan, egyéb közlekedők meg főleg nem léteznek és a városok lakói is csak azért vannak, hogy legyen kinek bömböltetni az emotional support vehicle-t.
Ugyanitt a jelenleg nullához konvergáló szabálykövetési hajlandóságre egyrészt jó lenne, ha nem feltétlen a vegsebességgel, ugyanakkor a lóerő/tömeg aránnyal játszanának és a gyorsulással, mondjuk ne lehessen közúti forgalomba engedni olyan autót, amely kevesebb, mint húsz másodperc alatt gyorsul százra és mondjuk maximum ötven lóerő lehet egy tonna alatt. Így feltehetően a delikvensek kicsit kevésbé szeretnének versenyezni, főleg, ha emellé még mondjuk a motor tuningjáért börtön is járna.
Egyébként jelenleg itthon a legnagyobb probléma a nulla szabálykövetési hajlandósággal van (lásd első bekezdés), mely elsődlegesen a rendőrség áldozatos munkájának hiányával, illetve a rossz jogszabályi környezettel magyarázható. Feltehetően, ha végre mindenre lenne objektív felelősség (tilosban parkolásra is), illetve meg lehetne oldani, hogy térfigyelő kamerák alapján, automatán menjen a büntetés (ennek kinyírását köszönjük Tarlósnak), akkor igen gyorsan elkezdene csökkenni a szabályszegők száma, illetve, ha Vér István már az első száz méteren összeszed fél milla büntetést, akkor feltehetően nem áll neki versenyezni, hogy esetleg megöljön egy teljesen ártatlan gyalogost, vagy kerékpárost.
Ezzel a kettővel ott a probléma, hogy általában az autókázók jelentős része nem szeret társadalomban létezni, viszont cserébe sokan is vannak, meg hangosan is nyígnak, úgyhogy a politikusok nem feltétlenül vágynak arra, hogy egy ilyen népséget magukra haragítsanak, még akkor sem, ha ezen emberek csak a társadalom kis szeletét teszik ki, szóval a szabályozás nem feltétlenül megy, még akkor sem, ha ebbe ártatlan emberek halnak meg, lásd balesetek, illetve lég -és zajszennyezés.
wunderbike.postr.hu
-
moleculez
veterán
Pontosan!
Annyit hozzátennék, hogy a mai autók sokkal biztonságosabbak mint 40-50 évvel ezelőtt kb akkoriban véglegesítették a mostani sebességhatárokat. Szóval simán újra kéne ezt gondolni, mert +10-20km/h max seb elférne sok helyen.
A másik meg hogy lakott területen nyugodtan valami diszkrét módon jelezzen, tartsa be a határt ahogy kell fentebb említettek pár módszert. Nekem pl tökéletes lenne ha egy kikapcsolható (mint pl a Start/Stop) funkció folyamatosan megtartja a határt de hirtelen gázadásra elengedi (előzés vagy bármi okból). Őszintén néha előfordul hogy elbambulok és 5-10km/h-val gyorsabban megyek mint kéne és már meg is van a baj.
(érdekesség én Angliában lakom egyszer gyorshajtás miatt vezetésbiztonsági tréningre küldtek. 20mp/h helyett 27-tel mentem. Egy érdekes adat ragadt meg, a fizika elég szemét dolog: 30mp/h-ról megállsz x méter alatt. Odaraksz egy kartonpapírt ahol megálltál. Megismétled ugyanezt 31mp/h-val. Ugyanott elkezdesz fékezni. A kartonpapírt 6 mp/h-val csapod el.
Az sok. Ezt utána kivetítettük nagyobb tételekre persze.)Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
-
Candy
tag
válasz moleculez #231 üzenetére
Az autósoknak biztonságosabbak, ugyanakkor arról nem nagyon láttam még tanulmányt, hogy az emberek belső szervei és kültakarójuk az elmúlt évtizedekben jelentős fejlődésen ment volna keresztül, hogy jobban tolerálják azt, ha elütik őket, így a sebességgel arányosan nő a mortalitási ráta.
wunderbike.postr.hu
-
moleculez
veterán
Azzal hogy az autók biztonságosabbak nem csak arra céloztam hogy az utas egy másik járművel vagy objektummal való ütközés esetén nagyobb eséllyel éli túl, hanem arra is hogy azért már eléggé elterjedtek a mindenféle néven futó vészfékezési megoldások, figyelmeztető rendszerek. A megállás is kevésbé esetleges mint 30-40 évvel ezelőtt, 30-40km/h-ról nullára fékezni más a mai elektronikával, futóművel, gumikkal (ez sem elhanyagolandó) mint egy Wartburggal, a gyalogosok élete is biztonságosabb.
A sofőröket viszont jobban kellene szűrni, egyszerűen olyan bamba figyelmetlen hanyag emberek ülnek a kormánynál hogy egy döglött hintalovat nem bíznék rájuk, nemhogy mások életét. Ezt onnan tudom hogy amikor rádudálok hogy a majdnem telibevertem oldalról mert bevág elém nulla reakció. Villogjon egyet (sorry) mutassa a középső ujját, de shemmi, azt se tudja RÁ dudáltam. Meg csak így lehet látni hogy bemegy egy kördorgalomba anélkül hogy szétnézne csak bele a vakvilágba🤷🏼♂️
Nyakonbasznám a takony menetet vág a nyakába.Az sem segít hogy az útburkolat sok helyen harmadik világ színvonalú, útfelfestés ha van akkor elhanyagolva és sorolhatnám az is maradt rajtunk a 70es évekből.
[ Szerkesztve ]
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
Candy
tag
válasz moleculez #236 üzenetére
Mondjuk a Wartburg 353 920 kiló volt, most azért egy bármilyen, hasonló kategóriás autó ennek a duplája, úgyhogy megnéznék azért valami tesztet, amin egy wartburg és egy középkategóriás mostani autó fékútját hasonlítják össze. Emellett meg gyalogosvédelem tekintetében megjelentek a négykerekű viagra suvok, illetve azokra hajazó egyéb csodák, amik a magas orrvonal okán szerencsére jóval alacsonyabb sebesség mellett is képesek gyalogost ölni.
A bambaságot és figyelmetlenséget én egyértelmű beleszarásnak és parasztságnak szoktam inkább érzékelni, ugyanitt egyébként nagyszerű lenne, ha párévente újra kéne vizsgázni kreszből és forgalomból.
A szar utak meg pont jók, legalább kevésbé száguldoznak és nem alszanak el a volánnál.
wunderbike.postr.hu
-
bambano
titán
az emberek kültakarója nem ment keresztül érdemi fejlődésen, viszont az autóké igen. a mai modern autók vigyáznak a gyalogosgázolás áldozataira, sokkal kisebbet ütnek, mint a régiek. tehát a sebességgel nem nő a halálozási ráta, viszont az idővel csökken.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
worxland
addikt
"Mondjuk a Wartburg 353 920 kiló volt, most azért egy bármilyen, hasonló kategóriás autó ennek a duplája" - Wartburg 353 hossza 4220 mm. Az én autóm 4600 mm és 1343 kg. Nem 1840. Erősebb fékek, ABS. Ha akarsz röhögni a Wartburgon, hajrá...
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
-
lenox
veterán
Ez nem tudom, hogy jott ide. En tokre tudom a fizikat, de azert koszi.
#242: Szerintem meg nem igy van, azert mert felgumizott versenypalyan 5 kor alatt elkopo gumival egy meresen tudott ilyet valamelyik peldany, attol a te autod hetkoznapra valo gumival, poros uton nem fogja ezt tudni.
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest