Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz hackeeeee #128634 üzenetére

    Van ilyen. De tudni kell, hogy a Linx nem éppen hétköznapi felhasználás, nagyon durván optimalizált kódról van szó, mégpedig egy szál/mag tetszik neki. Nyugodtan kipróbálhatod, ha csak annyi szálat indítasz, amennyi magod van, kb. semmivel nem lesz lassabb HT-val. Itt az a mesterséges helyzet áll elő, hogy te kézzel több szálat kényszerítesz rá, mint amennyi ideális lenne neki. Ideális esetben egy játéknál ugyanúgy optimalizálják, melyik folyamt melyikkel legyen egy magon, hány magos prociknál hogy legyen a kiosztás, hogy legyen HT-val, anélkül....

    Az órajel viszont egyáltalán nem számít. Ami kis órajelen gyorsabb egyikkel másikkal, annak más órajelen is ugyanúgy kell viselkednie. Legfeljebb azt tudod így elérni, hogy torzuljon a mérés, ugyanis ha kellően magas órajelre húzod az i5-öt, és átmész VGA-limitbe, akkor ismét mesterségesen elolvasztottad a HT előnyét, cserébe maradt a hátránya, hogy érzékenyebb a háttérfolyamatokra pl.

    Azon végképp nincs mit csodálkozni, hogy a hatmagos i5 elpüföli a négymagos i7-eket. A HT ideális esetben durván +30%-ot gyorsít, +2 mag pedig kapásból +50%-ot, ráadásul 6 szálnál a skálázódás is kicsivel kedvezőbb, mint 8 szálnál.

    Abban amúgy egyetértünk, hogy a legjobb venni egy nagyon sokmagos monolitikus procit, és kikapcsolni benne ezeket a megosztott okosságokat. Csak az drága. Ezért is vetette be az Intel, mert lapkaterületben (=költség) a HT +10%-al hoz +30% sebességet, míg a +2 mag az +50% területtel hoz +50% sebességet. Ez azért nagyon nem mindegy.

Új hozzászólás Aktív témák