Új hozzászólás Aktív témák
-
#90933760
törölt tag
Valaki nyomatja közületek a VW DSG félautomatájával? Valami ellenvetésetek? És pd tdi ellenvetés? Én megörültem neki hogy végre nem a szemét közös nyomócsöves, egyből beleszerettem.
-
#90933760
törölt tag
válasz insight #3393 üzenetére
Nekem nincsenek jó tapasztalataim a közös nyomócsővel, meg én amúgy is mindig hagyományos adagoló párti voltam, meg mindenben a hagyományosabb régi megoldások a favoritok, de azért nem járhat az ember mindenhova MTZvel meg Rábával.
PD-t még sose láttam, de mivel ez sokkal jobban hajlik a hagyományosabb megoldás felé és jókat is írtak róla így megtetszett nagyon.
A 4motion is izgatott addig amíg meg nem láttam mennyivel többe kerül meg mennyire kevés van használtan, úgyhogy az sajnos lemarad. Idegenkedtem a haldextől is de azért működik az. Először azt hittem ebbe is a Golf féle viszkós cucc van, de szerencsére nem, bár mindegy mert tényleg nagyon nehéz beszerezni.
Ez ilyen megszokás, az ember 99%ban összhajtással jár a nagygépeken és rászokik, 4x4 alatt nincs élet. Amúgy családi autó lesz úgyhogy nem én döntöttem VW mellett, nekem biztos nem kéne német autó mert japó párti vagyok. De ez a VW tényleg nem rossz ilyen felhozatallal tetszik. Egyedül a négykereket sajnálom.Igen, 1.9-es lenne ez is. Mert írták hogy az megölhetetlen a 2.0-hoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
A DSG mitől szarna be előbb mint egy kézi váltó? Tekintve hogy majdnem ez is az. Engem inkább a kuplung része zavar, ott van nagyobb módosítás.
Amúgy ezek hogyan indulnak el egy rohadt meredek emelkedőn, csúsztatja a vezérlés egy kis ideig? Mert az automata oké ott az olaj enged, de a DSGbe sima kuplungok vannak ha minden igaz, régebben szerelték mással de ezekbe elvileg már csak sima van.CR előnye mi? Jobban vezérelhető a gázolaj mennyiség meg a nyomás fordulattól függően, meg a turbóhoz képest is, kevesebbet fogyaszt valamivel, kevesebb káros anyag.
Alapjárati nyomaték melyikbe több?[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
Frankó. Kíváncsi leszek rá majd.
Maradi vagyok, nálam az automata az az igazi olajban rohadó lamellás rettenet, minden más csak utána jön és nekem az csak fél. Még ha nem is az.Annyi köze azért van hozzá, hogy közelebb áll a kézihez mint az olajos automatákhoz. Amúgy ez lesz az első, eddig csak kipróbálási szinten mentem hagyományos automatával meg egyszer CVT-vel. Na az megint egy külön világ.
-
#90933760
törölt tag
A BLS motor amúgy micsoda, azok gyárilag tuningolt VW motorok vagy valami külön utólag feltuningolt csoda? Mert látom az 1.9-es pd tdi-ből van ilyen bls verzió de az dupla teljesítmény.
És az S lenne a Sport a váltónál? Olyankor vagizhatunk vele a bolt előtt Marika néninek?
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz !Overdose! #3406 üzenetére
Ah, akkor az csak egy egyedileg tuningolt motor volt, elég furán fogalmazta meg. Azt hittem valami gyári tuning rettenet mint a TSi is.
És ez a menetstabilizátor ez pontosan mennyi fjúcsört takar? Mert nem írnak túl sok infót róla, az abs oké azon sokat nem kell magyarázni.
A kipörgésgátló csak gázt vesz vissza vagy ez már lefékezi a forgó kereket is? Én gondolom igen, mert anélkül szinte semmit se érne.
És a menetstab az csak annyi hogy kanyarban csúszásnál lefékezi a külső íven a kereket? Vagy tud még valami többet is? És amúgy ezt honnan tudja, van valami gravitációs szenzor vagy miből tudja hogy keresztbe megy a jóember? Kerék fordulatból esetleg, de ha csúszik a kerék akkor nem tudom abból hogyan számolna pontos értékeket...
Na hát ezek a bitmajmolások eddig elég messze voltak tőlem nekem ez mind új most. -
#90933760
törölt tag
válasz !Overdose! #3410 üzenetére
Kocsikba nem vagyok olyan izéhozé, nekem ez a TSi meg a Fordnak az a kis valamije az amit ismerek nagyjából.
-
#90933760
törölt tag
Tudtok valami netes kalkulátort amivel gumiméret meg súly alapján tudni lehet az ajánlott guminyomást? Csak úgy érdekességként, hogy mennyit téved a papírhoz képest.
-
#90933760
törölt tag
válasz VegyesTamás #3421 üzenetére
Kétüteműként lenne király. De nem forgattyúsházba szívással, mert úgy fos hanem roots. Nem kéne olaj a benzinbe, nem lenne annyira bonyolult a kipufogó illesztés, nem kell rezonátor, kevesebb fogyasztás, nagyobb erő. Ha már úgy is a hengerbe nyomja a benzint simán megoldható. Akkor füttyögés, kerregés, visítás is van.
Ez is aranyos. [link]
Csak hogy ne a klasszikus Wartyogót linkeljem hanem valami ismeretlenebbet.Én mondjuk már várom a 20-as feletti kompresszióval a benzineseket, nem kéne gyertya se szinte mert öngyulladással menne. Kíváncsi lennék rá mire képes a benzin ilyen körülményeknél.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz VegyesTamás #3423 üzenetére
Unatkoznak. Amúgy én se erőltetném ha látom úgy se megy fel márpedig itt nem fog, én inkább sárba dolgoztatom a gépet.
540 köbcenti amúgy, 33 lóerő volt majd lett 26 a környezettudatosság miatt fojtották gondolom itt már 52 Nm-t tudott csak, eredetileg se lehetett sokkal több. Súlyát nem találom, de gyanítom 6-700 kiló lehetett. De ilyen motornál szinte biztos hogy volt felező is és az egyes is jó rövidre van hagyva hogy ne legyen probléma.
-
#90933760
törölt tag
válasz VegyesTamás #3432 üzenetére
Ha kitekeri teljesen a kormányt és lassan elindulva lassan kattog folyamatosan akkor valószínű. Milyen jó nektek autósoknak, hogy jelzi mikor kezd megpusztulni. Nálam ha kezd fáradni szó nélkül reccs minden előjel nélkül a szántóföld közepén mindentől ezer kilométerre aztán szophatom vele, főleg ha beékelődik. Szerencsére eddig még mindig sikerült kiszedni és hazajutottam hátsó hajtással.
-
#90933760
törölt tag
válasz VegyesTamás #3434 üzenetére
-
#90933760
törölt tag
-
#90933760
törölt tag
A kék VTEC-es Hondás sajnálom, a többi szarhatár.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz DeFranco #3493 üzenetére
Fingom sincs, én max 30-al tudok menni és két tolórudas dobfékem van.
Én kocsiba ülök azok mindig túl erősen fognak utána, szóval gondolom ha szar akkor érezni eléggé. De ezek szerint nem. Én megérzem még azt is ha a hajnali harmat rárakódik a dobra. Azt hittem kocsinál is kiérezni ennyire a hibákat.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3532 üzenetére
Mikor beindítod hidegen a motort. Az olaj sűrű, el se jutott még mindenhova. Ha turbós akkor még oda se, az pláne háklis rá. Az alkatrészek, dugók, csapágyak, csapszegek még nincsenek felmelegedve, máshogy illeszkednek. Olyankor padlózni meg erőltetni a motort az hosszútávon beüt. Ezért is mennek hidegen óvatosan, aztán ahogy melegszik lehet egyre jobban. Benzinesnél pláne, mikor megy a szívató a dugó meg nincs még kitágulva teljesen, ha ráerőltet az ember lefolyik mindig egy kis benzin az olajba amit tönkretesz ezzel, meg persze lemossa az olajat a hengerfalról is. Persze nem egy alkalom után.
Ugye a régi dízelesek könnyebben kiérzik a hideg motort, meg hogy mikor jó mert olyankor menni nem akar meg ezer jellel közli veled.
Benzinest azért is lehet nyugodtan pörgetni -ha már meleg-, mert a kisebb kompresszió miatt, eleve könnyebbek a dugók is, a hajtókarok, sokkal kiegyensúlyozottabb mint egy dízel, nincsenek olyan szélsőséges erőhatások. Meg nincs se adagoló, se nagynyomású szivattyú amit nyír a pörgetés.
Nekünk még azt tanították ökölszabályba, hogy a maximális fordulat 60-70%-áig ki lehet hajtani nyugodtan probléma nélkül hosszabb távon is, bár ez dízelre vonatkozik, mi benzinesekre lényegében rá se néztünk. Benzinnél szerintem ez kicsit magasabb is lehet.[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3534 üzenetére
Meg mikor jössz haza is, minden hidegindítás amikor hideg a motor. Kihűl az kb 2-3 óra alatt. Persze attól is függ hol áll meg milyen évszakban.
De ilyeneken nem kell aggódni, normálisan kell vele menni amíg felmelegszik és nincs probléma, ez bele van kalkulálva az élettartamba.
A középen lévő mutató az jó, az pedig azért nem változik mert a termosztát szabályozza mennyi víz menjen keresztül a hűtőn, így éri el hogy nagyjából állandó legyen a hőmérséklet ami pont jó.
Kolléga úgy értette a hideg kopást, hogy a hidegindításnál van egy természetes 0.0000000000001% kopás, míg egy padlózásnál egy normálisan karbantartott meleg motornál van 0.00000000000000000000000000000000000000000000001% kopás. Nagyjából. A meleg motor lényegében nem kopik. Az élettartama alatt a teljes kopás jó 80-90%-át azzal szerzi mikor be van indítva hidegen. -
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3540 üzenetére
Ahol tartósan hideg van ott igen vannak legtöbb helyen konnektorok. Illetve jobb autókba van kazán is, az üzemanyagot égeti és felmelegíti vele a vizet. Tudtommal a konnektorosak is. Hát azért üzemmeleg nem lesz tőle a motor, de nem -30 fokosan indítod szerencsétlent. Ja meg kb el tudod indítani, kezdjük azzal. Egy régebbi dízelt indítgass -30 fokba. Ez nekünk állandó társunk. [link] Ez meg reggel ha a garázsba is problémák vannak már. [link]
De én úgy tudom északon elterjedtek a két akkus kocsik, feleannyi terhelést kap így akkunként, meg eleve mikor szarrá van fagyva jobban hajt. Bár aztán nem tudom, csak ott sok fotón láttam két akkuval autót.
Ez itt szintén nem probléma. [link]Amúgy itthon a buszokba, teherautókba, kamionokba szinte mind van kazán. A nagy dízelmotorok rohadt nehezen melegszenek fel még az itthoni enyhe teleken is, muszáj rásegíteni. Meg ha nem termel elég hőt hogy kifűtse az utasteret akkor rá kell segíteni. Buszoknál télen a motor teljes hűtését szinte a belsőfűtés adja, le is van takarva kintről a radi legtöbbször, csak egy kis nyílást hagynak neki.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz tomiii. #3572 üzenetére
Dízelnél sokszor ki van a dugó teteje mélyítve az örvénylést segítendő, benzinesnél is láttam ott nem mélyítve van hanem zsebelve. Elvileg a szelepnek nem kéne beleérnie a dugóba miatta, bár aztán lehet csak annyi szerepe van hogy a totálkár helyett szelepcsere lesz csak a károd. Azt nem tudom.
-
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3579 üzenetére
Hát ahhoz be kéne másznod a motortérbe de akkor se biztos hogy meglátod, attól függ milyen a felépítése. Samaránál pl műanyag burkolat van a szíj körül, azt ujjaddal simán megfeszíted és belátsz alá hogy ott van. Láncosak meg olajkenésesek szóval elzárva van. De a Ford ekobúsztja is szíjas mégis olajban fürdik a szíj....
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz Dany007 #3605 üzenetére
5 év az kb reális átlag használattal úgy tapasztaltam. A 8 év is még használható Suzukin, Ladán, de ott kezdenek el igazán öregedni már a gumik, látni a pókhálós mintát a gumi oldalán is..... De már 5 év után is elkezdik. Ladára meg Suzuikra okés, de aki nem a boltba meg a hegyre jár csak annak 5 évnél ne legyen öregebb, a tied is ezt igazolja mert pont addigra kopna jelzőig le mire 5 éves lenne.
+1, én is láttam olyat ami 3 évesen volt olyan mint egy 8 éves. Oldalfala mint egy öregasszony olyan ráncos, repedezett.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
Feljárok a garázs elé isminél na mondom egyúttal a kipörgésgátlót kipróbáljuk, pont adott volt a vizes fű azon a kis részen megmutatom neki mit tud a csoda nyálas elektronika ő úgyse nyomja neki soha, elsőre túl kevés gázt adtam meg hideg is volt még akkor indítottam és majdnem le is fullasztotta akkor még ment a kipörgésgátló mert be is villant a műszerfalon meg ott volt a nyoma mindkét oldalon, kuplung na mondom most odapörkölök neki két csíkba végig mákdarálózom a füvet neki. Ahha, ráengedem azt baszott működni csak rúgott egy kerék én meg égtem egy helyben a kocsival vártam az ihletre hogy mégis mikor akar majd működni ez a csoda, de meguntam. Úgyhogy visszagurultam aztán felmentem lendülettel azon a két méteres szakaszon. Nem is erőltettem harmadik próbát vele, nekem ennyi elég is volt ezeknek a működésével kapcsolatban. Nem lett kikapcsolva, műszerfalon semmi hibajelzés... Mindegy nem az én kocsim csak tök cinkes, maradok a traktornál abba van diffizár ami ér is valamit, nem hülye firmwarekre vagyok rábízva... Újabb VW volt amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
#90933760
törölt tag
válasz tomcsi23 #3618 üzenetére
De pont ez az hogy be volt kapcsolva, fel akartam darálni vele a füvet két csíkban. De nem kapcsolt be, nem fékezett bele az a szar. Így csak egy kerék tépte a füvet de az meg csak egy helyben mert nem tudott elindulni a kocsi. Na majd a Steyr-rel adtam volna annak a placcnak, tengelyig belesüllyed a 10 tonna.
-
#90933760
törölt tag
válasz tomcsi23 #3621 üzenetére
Ennyit biztos hogy nem szabadna neki. Szerintem előtte mikor majdnem lefulladt meghülyült. Le kellett volna állítani meg újra elindítani, vagy esetleg ki meg bekapcsolni a gombbal is. Mintha olvastam is volna ezt a motorleállítóst valahol hogy utána megy megint ha megkergül....
Inkább szerelnék sperrel.
-
#90933760
törölt tag
Ikerkerekes kocsinál mind a 4 guminak egyformának kell lennie vagy lehet a külső pár és a belső pár különböző?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs