Új hozzászólás Aktív témák

  • vasi89

    addikt

    válasz bancsi87 #75450 üzenetére

    A high level inputba kell bekötni a hangszórókról a jelet szóval igen rá lehet kötni.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz bancsi87 #75450 üzenetére

    Szia!

    A kinézett mélynyomón van magasjelű bemenet, a hátsó hangszórók helyére vagy azok vezetékét megtoldva lehet a high level in-be kötni.

  • bancsi87

    tag

    Köszönöm szépen mindkettőtöknek :R

    Abszolút laikusként még olyat szeretnék kérdezni, hogy hangminőségben úgy hallottam, hogy a high level input jóval gyengébb eredménnyel működik (sistereg, zajos lehet), mint az RCA-s megoldás. Megéri esetleg egy jelátalakítót bekötni? Sajnos arról sem hallottam eddig jókat. Fejegység-cserét javasoltak a hozzáértőbb ismerősök, de meglepően jól szól a gyári rendszer, ezért még azt nem tartom indokoltnak cserélni. Csak egy kis basszust szeretnék mellé. 80%-ban Eurodance, 20%-ban rock szól az autóban, a zenék pedig Apple Music-ról egy évek óta bevált FM transzmitteren keresztül jutnak el a fejegységbe. Egyáltalán nem vagyok audiofil :)

  • Lusu

    aktív tag

    válasz bancsi87 #75453 üzenetére

    Ebben az esetben nincs igazán értelme a jelátalakítónak, mert van a mélynyomóban beépítve. A külön átalakító lehet jobb/minőségibb ami drágább is, de egy ilyen rendszernél nemigen fog hallható eredményt hozni.

  • Tiger.

    nagyúr

    Sziasztok, jelenleg egy jbl gt5 1204br van szerintetek ez jobb lenne Hertz Ebx300r

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • Dr_Senkihazi

    aktív tag

    Üdv.
    20 éves octavia kombimba szeretnék az elsö ajtókban lévö gyárik helyett valamit,ami picit jobb,165mm méretben,egy Pioneer DMH-A240BT a fej ami az autóban van.

    -Hertz UNO K165
    -Mac Audio Power Star 2.16

    ezt a kettöt néztem.melyik lenne jobb választás,esetleg valami ajánlat ilyesmi árkategóriában?
    köszönöm.

    ...i need a [̲̅$̲̅(̲̅1)̲̅$̲̅] ____http://steamcommunity.com/id/drsenkihazi...WoT/Uplay:Dr_Senkihazi origin:x_Dr_Senkihazi_x https://www.twitch.tv/dr_senkihazi

  • DaFok

    csendes tag

    Sziasztok,

    Budapesten tud valaki szakit, aki foglalkozik erősítő bevizsgálással/szereléssel? :R

  • shteer

    titán

    válasz DaFok #75457 üzenetére

    Budapesten tudjuk vagy budapesti legyen? ;]

    Gombi

    [ Szerkesztve ]

    ..szerintem jónak tűnik

  • niof

    addikt

    Sziasztok!

    Szeretném lecserélni az autóban a gyári fejegységet, egy mechanika nélküli, USB-t, esetleg memóriakártyát (microSD) fogadó darabra. Nem kell semmi csicsa (bluetooth, wifi, kihangosító stb...), nem kell, hogy a telót "kezelje", nem akarom rákötni. Régebben (2000 körül...) építettünk pár autót, szóval nem vagyok hozzá tök hülye, csak a kérdésekre adott válaszok után beírom, hogy mik az én igényeim.

    • Milyen autóba szeretnél építkezni? Fiat Punto 1.3 multijet (188), csak az első, gyári szettet és a fejegységet akarom kiutálni a gépből.
    • Milyen zenét hallgatsz? Főleg klasszikus Progressive House, Techno, némi Deep House és kisebb arányban egyéb elektronikus zenei stílusok. Néha esetleg ilyen slágeres bizbasz zenék, de nem jellemző, inkább a fent felsoroltak.
    • Milyen rendszert hallottál eddig, ami tetszett (karakterben)? Egyszer volt szerencsém anno a Rockford Fosgate egy igen jól sikerült ládájához, az tetszett, de nem akarok mélyládát, sem extra erősítőt. De a viccet félretéve, jó lenne, ha azért hallani lehetne a mélyeket is, viszont a túltolt magasakat rühellem. Inkább legyen kevesebb magas, majd emelek picit, ha kell, mintsem hogy eleve visítson. Szóval kiegyenlített, vagy enyhe mélytöbblet.
    • Mennyit szánsz a dologra? 100k környékén szeretném megúszni. Ebbe beleértve a fejegységet, és az első szettet.

    Na és akkor most jön a lényeg.
    1. Nem pendriveot akarok rádugni, hanem egy USB átalakítós SSD-t, 250, de lehet, hogy 500GB-os modellt. Szóval ez alap igény lenne, hogy ezt kezelje le. A zenéimet eléggé jól rendszerezetten tartom, akár 5-8 mappa mélységig (stílus, előadó, album, stb...), ezt is kezelje le, mert ha frissítem a zenei repertoárt, jó lenne, ha nem kéne a kocsihoz egy tök külön struktúrát kitalálni, hogy megtaláljam, mi hol van. Ha ezt USB-s modellek nem támogatják, akkor olyan fejegység érdekelne, ami fogad 200-250GB-os microSD kártyát, és ezt tudja. Formátumra sok mp3, de van bőven flac és wav is. DSD nem érdekel.
    2. Nem tudom, hogy manapság mi a helyzet végfokok terén, de régen elég elterjedt "trend" volt a gyártók közt, hogy kb. 8-10 féle végfokot használtak szinte az összes fejegységben. Tudom, mert nagyon sokat javítottam is anno, de ez már régen volt. Valami olyan végfokkal szerelt modell érdekelne, ami a rápingált 20-30W-ot tudja is. Van ilyen?
    3. Nem kell egérmozi, elég, ha ID3 tag-et olvas, és kiírja az éppen hallgatott zene címét, előadóját.
    4. Az első szett. Alapvetően erre szánnám a nagyobb összeget. Az szinte biztos, hogy a gyári rács kuka, és az is, hogy valami kiemelő keret kelleni fog, ha normálisabb hangszórót akarok beleszerelni. De azért félve megkérdem, van e olyan normális első szett, ami laposabb kivitelű, és esetleg nem kell alá kiemelés? Amúgy a visszapillantóhoz épített magasat kikötném, valami koaxiális megoldás érdekelne (csak minél egyszerűbben). De ha van értelmes alternatíva, ami a gyári helyére passzol (magas), csupa fül vagyok.
    Lehetőleg valami nagyobb érzékenységű, könnyen hajtható modell érdekelne, kiegyenlítettebb, vagy esetleg kicsit testesebb hangú. Nem célom megsüketülni, a forgalmat és az autót is hallani akarom, de ha olyan a szitu, és kicsit feljebb akarom tekerni, azért bírnia kell! Szóval terhelhetőség is legyen azért! Mindenképp gumi peremes megoldás érdekel, a habszivacsos felejtős, azt meg sem fontolom.
    Rezgéscsillapítás és ilyen marhaságok nem érdekelnek, nem versenyre viszem, melóba járós autó, semmi több, csak a jelenlegi színvonalat szeretném megemelni.

    Előre is köszi a válaszokat!

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • V8engines

    tag

    válasz niof #75461 üzenetére

    "Rezgéscsillapítás és ilyen marhaságok nem érdekelnek, nem versenyre viszem,..."

    Ez tetszett. Végigolvastam a mondókát, de igazából ez fogott meg.
    Pont így vagyok ezzel, még a mondat vége is stimmel. :P Persze nem mondom hogy nem lehet jó egy rendesen szigetelt bódé, de semmi kedvem, meg energiám se bíbelődni még ezzel is. Kasznis vagyok, tudom milyen mikor nem lehet hozzáférni dolgokhoz.

    Ja bocs, nagyon elkanyarodtam. Nem én leszek a megmondó a témakörödre. Se nem vagyok benne a világban igazán, meg amit építettem, még a 90-es évek végéig, kétezres elejéig is visszanyúlik. Legfrissebb egy 2 din fej 2017-ből.

  • niof

    addikt

    válasz V8engines #75462 üzenetére

    Tudom miről beszélsz. Egy haverom kocsiját anno kb. egy hétig Dynamat-oztuk. Melós kocsiba nem kell ilyen.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Dr_Senkihazi

    aktív tag

    válasz Dr_Senkihazi #75456 üzenetére

    nincs senki,akinek egyikkel,vagy mindkettövel lenne tapasztalata? :Y :)

    ...i need a [̲̅$̲̅(̲̅1)̲̅$̲̅] ____http://steamcommunity.com/id/drsenkihazi...WoT/Uplay:Dr_Senkihazi origin:x_Dr_Senkihazi_x https://www.twitch.tv/dr_senkihazi

  • Boyrob

    csendes tag

    válasz Dr_Senkihazi #75464 üzenetére

    Mac Audio Power Star 2.16 viszonylag kulturált hangzású az árkategóriájához képest. [link]
    Hertz UNO K165-val nincs tapasztalatom így összehasonlítást nem tudok mondani.
    Ha érdekel nekem van egy alig használt szettem 15e-ért.

    [ Szerkesztve ]

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75461 üzenetére

    Nem semmi...beleöltél 20 percet a kérdésbe.
    Tudtommal ekkora kártyát nem fog kezelni semmi sem..még a csúcsfejek sem.
    Mosfetesek mindegyike 19-22wrms-t tud./JVC, Kenwood, Pioneer, Alpine/
    De mindenképp DSP fejet kell választani, a beállítások miatt.
    A magasat fentebb (tükörháromszög) vagy picit magasabbra kell rakni, koax nem jó (ront).
    A terhelhetőséggel, csökken az érzékenység ami fejegység mellett azt jelenti halkabb lesz.

    A kedvencem, nem versenyre lesz..innen szoktam tudni, neki a legjobb kell mert semmi se lesz elég jó ;-)

    ui.ha tudnád, hogy egy jó leszigetelt ajtó mennyit tesz hozzá pont ott ahol amúgy is gyenge egy 16-os szett.

    csak a mélynyomó

  • niof

    addikt

    válasz PítdB #75466 üzenetére

    Mint írtam is, olyan 2000 környékén építettünk pár autóhifit, az egyiknek az egész belsejét kipakoltuk (karosszériás volt a tulaj, a haverom). 2 opció volt anno, vagy Dynamat, vagy volt az a világoskék trutymó, amit úgy kellett felfújni a felületre, de ennek a nevére már nem emlékszem. Az előbbit választottuk. Rohadt sokat dolgoztunk rajta, mert még bennünk volt a fiatalos lendület, hogy milyen f@sza lesz. Azt a sz.pást nem kívánom senkinek. Szóval még egyszer, melóba járós autó. Nincs rá igény.

    Nem kell DSP. Tök felesleges, nem fogok időzítéseket állogatni, nem releváns. Eleve induljunk ki abból, hogy az autóban való zenehallgatásnak nem a minőség az elsődleges szempontja, hanem hogy azért élvezhető legyen. Lehet vele villogni, hangosan bömböltetni, versenyekre járni, ami sokkal inkább az esztétikáról, vagy a hangnyomásról szól. Mivel egy relatíve drága autós rendszert egy közepes otthoni szett is fél kézzel a seggébe nyom. Szóval maradjunk a realitás talaján, az autóhifi nem erre van kitalálva (hangzás), ez csak egy sokak által hamisan dédelgetett cél, valós mögöttes tartalom nélkül. És mielőtt az jönne, hogy biztos eddig csak szart hallottam, nem. Hallottam egy ezüstérmes Honda Civic-et szintén 2000 környékén, az akkori 500k-1M-s kategóriában. Nem volt rossz, de mint írtam, egy közepes szobai rendszer simán lenyomta bármikor. Na de mindegy.

    Azt rohadt szomorúan hallom, hogy nem kezelnek ekkora tárhelyet 2022-ben. Ez valami vicc? Megragadtak a gyártók a 2010-es években, vagy mi van? Ok, akkor mekkorát kezelnek max? És melyik gyártónál érdemes megnézni? Mert ha ezen múlik, akkor veszek két akkora pendrive-ot, amivel elboldogulnak. Mondjuk a felsorolásból (meg a netes keresgélésből) azt látom, hogy a gyártók kb. ugyanazok, akik akkortájt voltak a placcon...

    Valamint arra sem kaptam választ, hogy a mappamélységgel mi a helyzet.

    A hangszórónál ismét csak oda érünk vissza, hogy nem érdekel, ha ront (valamennyit) a hangzáson a koax. A gyári papírmembrános, habszivacs szélű szutyadéknál valószínűleg a legolcsóbb Somogyi Audiós is szebben szólna, de annál azért jobbat szeretnék valamivel. A Fiat gyári magasa meg egy kalap sz@rnál is kevesebbet ér, annál csak jobb lehet. Amúgy is, olyan sűrű műanyag rács van előtte, nem is nagyon érdemes oda bármit is próbálni tenni, mert csak visszafogja. Fúrni-faragni nincs tervben, és nem is lesz. Biztos akad egy jó 2 utas koax, ami megfelelő. Külső hangváltót sem akarok, megteszi a soros kondi, ami a magasak elé szokott kötve lenni.

    Ezek fényében továbbra is várom a javaslatokat.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz niof #75467 üzenetére

    Na jó, úgy tűnik, hogy a hangszóró megvan. Mindent tud abból, amit fentebb felvázoltam. Holnap délelőtt kiszedem a gyárit, megmérem a mágnes átmérőt, meg a beépítési mélységet, és ha méretben passzol, akkor ez lesz.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Ear001

    addikt

    válasz niof #75467 üzenetére

    "Eleve induljunk ki abból, hogy az autóban való zenehallgatásnak nem a minőség az elsődleges szempontja, hanem hogy azért élvezhető legyen. Lehet vele villogni, hangosan bömböltetni, versenyekre járni, ami sokkal inkább az esztétikáról, vagy a hangnyomásról szól. Mivel egy relatíve drága autós rendszert egy közepes otthoni szett is fél kézzel a seggébe nyom."

    Ez így ahogy van, hülyeség.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75468 üzenetére

    Ahhoz, hogy azt tudja és nem csak papíron, amit szeretnél, elvárásai is vannak a hangszórónak. Kezdve a tisztességes masszív beépítéssel, ami nem fogja felzabálni a beletolt teljesítményt, hanem tényleg hanggá alakítja. Folytatva, hogy kell egy eszköz ami tisztes energiát pumpál bele és az impedancia csúcs környékén is képes megadni amit a focal (de kb. bármi más OEM) kér. Nem, ez az eszköz nem egy fejegység lesz, a gyári hangszórók nem véletlenül érzékenyek és kis teljesítményűek.
    Bár őszintén szólva nem szeretném, hogy azt tudja amit a papírja szerint. Ugyanis van egy hatalmas kiemelése 2,5-8kHz között, ha valami hát ez a tartomány visít és fáraszt.

    Én a helyedben egy normális fejegység vásárlása után megállnék, vagy legalább meghallgatnám mit hoz ki a gyári hangszórókból, ha már melós autó és nincs igény másra.

    Az SQ-t fikázva pedig nincs igazad, a mai komoly rendszerek egy dologban maradnak el a szobaitól, ez pedig a színpad távolsága, minden másban felveszik vele a versenyt.

  • kovbandi82

    őstag

    LOGOUT blog (1)

    Sziasztok. Adott egy BMW E39 toring. Az ajtóban és hátul a hangszórók kicserélve Audio System illetve Phoenix Gold szettetekre, ezeket egy Sony XN-N1004 hajt, illetve van egy Hertz mélyláda, amit egy Sony XM-N502 hajt. Tisztában vagyok vele, alap konfig, de nekem megfelel. A csomagtartóban van az akku, 35-ös kábel megy a 2 erősítőig, onnan tápelosztóval van elvezetve a fesztó 20-as kábelekkel. Nem "gagyi" kábelszettes tyúkbelek, rendes hifi rézkábelt rendeltem. Most kellett új akkut vennem, a régi megdöglött. A kérdésem az lenne, hogy érdemes lenne-e egy kondit berakni, hogy kíméljem az akkut, vagy felejtsem el, felesleges?
    A másik, hogy az erősítők teste ugyanoda van kötve (ugyanúgy 20-20-as kábel, testelosztóba kötve, onnan 35-ös kábel megy a testpontra) mint az akkumulátor. Viszont az akku gyári testkábele vékonyabb, mint a 2 erősítőé. Olvastam, hogy ez nem éppen jó, az akku testkábelének vastagabbnak kell lennie, mint az erősítőké, de azt nem tudom, hogy ebben az esetben is így van-e, ha egy pontra van testelve az akku és az erősítők is....

  • niof

    addikt

    válasz Lusu #75470 üzenetére

    Hát, a gyári hangszóró a tipikus elhalálozási fázisába lépett, azaz, nagyjából 1/3-ad részén már lerepedt az elöregedett habszivacs perem. Szóval az már semmit nem fog mutatni. Csak a befoglaló méreteit. Nem véletlenül jutottam odáig, hogy költök rá, és cserélni akarom.
    Nekem tetszik ez a Focal, nem igazán látok benne problémát, hogy ha befér a gyári helyre, akkor miért ne tudnám beépíteni? Meg tudok húzni szerintem 4 csavart, szerintem még lemezanyáim is vannak itthon hozzá. Ha kell, kiemelő gyűrűt is gyártok hozzá, ez nem lehet ügy. Eredetileg egy Pioneer-t néztem, de a Pio-król nincsenek meggyőző emlékeim, olyan középszar volt mindig is, v.sz.. A Focal érzékenyebb, a 70 W meg bőven sok is. A kiemelés meg lábtérben kb. pont nem számít, mert az irányszög inkább 45 fok (feletti) a tengelyirányhoz képest (ahogy azt amúgy mérik), mint 30, ami az adatlapon szerepel szaggatott vonallal, így még vágni is fog.

    Inkább a fejegységekre kérnék tippeket a továbbiakban, ha lehet. Ott elég tanácstalan vagyok, hogy milyet kéne venni... Valami Sony esetleg? Régen jók voltak az Alpine-ok, Kenwood-ok, a Sony kicsit később jött be, mint ahogy én foglalkoztam a témával, meg még volt pár Nakamichi, de az teljesen OP lenne nekem. JVC, Pio ilyen mehh nekem kicsit...

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • PítdB

    kezdő

    válasz niof #75467 üzenetére

    Javíthatatlan vagy sztem...mindent tudsz, minek kérdezel?
    Nem azért mert én válaszoltam, bárki ezt kapta volna.

    A DSP nem azért kell, csak mert (mint írtam is) beállítások miatt, hanem ahogy egy 1,0 fostalicskába se raknak bőrkárpitos full extrás belsőt...na pont úgy a sima alap rádióba sem ugyanaz a végfok. (árban kicsi a különbség relatíve) hangzásban pedig sok!

    A lelkes sq-s rajongók messze jobb rendszereket építenek mint vázoltad a szobai összehasonlítással.

    A nagy tárhelyhez mint ismeretes számítógépet szoktak kötni..miért gondolod a sima rádiók már átugrották ezt a lépcsőt? Aki ilyenbe gondolkodik épít magának rendszert, külső meghajtóval. 64 Gb feletti kártyáknál jelentkeznek a gondok, el kell fogadni.

    Ha a lábtérbe (térd alatt) van a magas jelentős része elvész a zenei résznek..ezzel lehet vitatkozni, de nem érdemes. Még a közép alsó részére is kihatással van, ahonnan a legtöbb
    zenei információ jön. Fizikailag eltakarod.

    Amit gondoltál, vettél Focalt... mélyben és minden, ami nem zenei tartalom (mint, ének, hangszer) meglátod gyenge lesz..

    Ui. Tedd meg hogy nem válaszolsz..köszi ; -)

    csak a mélynyomó

  • niof

    addikt

    válasz PítdB #75473 üzenetére

    Megszólíttattam, így nem hagyom szó nélkül, bocs.

    Azt el tudom fogadni, hogy a DSP-vel rendelkező fejegységek jobbak lehetnek, ennek majd utána nézek. Régebben nem volt elterjedt, csak külön eszközként, és általában idő és fáziskorrekciókra használták a színpad beállításaihoz. Azt el tudom képzelni, hogy az elmúlt 20-22 évben ez "beleköltözött" a komolyabb fejegységekbe, és olcsóbbá is vált ez által (végül is, egyes telefonokban is van már, ha jól tudom...) . Dedikált DSP-t anno 6 nullás rendszerekben lehetett látni, csak mondom...

    A hangminőség dologba szerintem felesleges belemenni, egyszerűen más véleményen vagyunk az autóban való zenehallgatás céljáról. Általában zenét háttérnek, relaxációs céllal, vagy a zene szeretetéből hallgat az ember. Autóban ebből maximum az első lehet maradéktalan indok, hiszen közlekedés közben, ha nem a környezetedre figyelsz, valami elvonja a figyelmedet, az elég nagy problémákat okozhat. Álló helyzetben meg, főleg, ha a lakásban/házban ott a szobai rendszer, akkor miért a kocsiban hallgatná az ember a szeretett zenéit, az eleve súlyos kihívásokkal küzdő akusztikai tér miatt? Volt anno egy tök jó cikksorozat valamelyik autó-hifi magazinban, hogy milyen szinten kell a fizikát megerőszakolni ahhoz, hogy a mély hangok pl. érvényesülni tudjanak a járművek belsejében, ha csak eleve a lesugárzott hullámhosszból indulunk ki. Mert a hanghullámok ugyebár úgy tudnak érvényesülni a térben a leghatékonyabban, ha az adott térbe "beférnek". 30Hz hullámhossza 11,4m, aminek a negyedhulláma is 2,85m. Szóval meglehetősen kevés olyan jármű van, amiben optimális a hangsugárzók működése. Ezért szükségesek a mély hangok megfelelő megszólaltatásához speciális eszközök (erősítők, processzorok, különböző típusú ládák stb...).
    A zene szeretete egy elfogadható érv, hogy miért szeretne valaki jó rendszert a kocsiba, de ott alapvetően nem közelíti meg azt a pszichés állapotot a zenehallgatás, amit egy szobai, vagy fejhallgatós rendszernél játszi könnyedséggel el lehet érni. Autóban ez nehéz, drága és értelmetlen, a fentiek miatt. De persze ez az én nézőpontom, mindenki arra költi a pénzét, amire szeretné.

    Azért csak-csak sikerül válaszokat is adnod a kérdéseimre. Szóval 64GB? Ok. Egy van is, max. veszek még egyet, azon szűkösen, de talán elférek. De ha nem, van még pár 32-es is.

    A Focal meg azért tetszett meg, mert 1-2 autóban hallottam Focal-t, valamint szobai rendszerben is egyet, mindegyik "rendben volt" (mi az hogy! ;) ), szerintem ezzel sem lesz gond. Amúgy még nem rendeltem meg, mert meg akartam mérni a gyári hangszórót. Hála az égnek 53-54mm annak a beépítési mélysége, a Focal-é meg 48, és úgy tűnik, hogy az ablakemelő mechanikának sem lesz útban a mágnes sem.

    Szóval, most elmélyedek a mechanika nélküli fejegységek világában egy picit. Ha találok jelöltet, azért benézek véleményekért, hátha további építő jellegű belemagyarázásokba is belefutok itt... ;]

    [ Szerkesztve ]

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Tiger.

    nagyúr

    Sziasztok. Van valakinek valami tippje, hogy mitől lehet az, hogy pl tegnap a test kábelt meg kelett erősíteni, tökéletlen szólt minden, reggel elindulok vele (másnap) és érezhetően gyengébb a mély, ezt már egy ideje csinálja, de azért többnyire vissza jött út közben a mély, most tervezem az rca kábelt is kicserelni, mert az nagyon gyenge, kB olyan van rajta, mint anno a deckeket kötöttük össze az erősítővel lehet, hogy vahol toldva is van.

    [ Szerkesztve ]

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • V8engines

    tag

    Há', ezt én nem értem és sosem értettem, tán nem is fogom.
    Miért nem lehet elfogadni ha valaki "hülye"? Ez itt erős idézőjel volt. Ha nincs igény rá, nincs igény rá. Pénz sem annyira másodlagos, de ha az sincs (meg ráérő idő sem), pláne tárgytalan egy agyon szigetelt jármű. Meg hogy nem kell a kalaptartóba hangszóró. Aki akarta, megértette. Ha meg kell hogy ott is kopácsoljon, miért ne. Miért nem lehet lapozni? Milyen jó hogy sokan sok félék vagyunk.
    Vannak akik kábszerre, piára költenek, vagy lehetne sorolni, ha más a hifi-hez agyonszigetelést is rak, miért ne.

    Már rég olvastunk itt ilyesmiről, azt hittem el is lett felejtve, már-már örültem. :F

    [ Szerkesztve ]

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75472 üzenetére

    A beépítés alatt nem egyre gondolunk :) Becsavarozni a legtöbb ember tud, egy hangszórót úgy beépíteni, hogy meg tudja mutatni mire képes már egészen más tészta. De ezt már sokszor hangoztattad, hogy nincs igényed háttér-zenénél(zörgésnél) többre.
    Jól mondod az irányszög miatt még kevés is lesz a magas, nem akartam belemenni, bonyolítani a dolgot, de nem lett volna hiábavaló ;)
    Fejegység tekintetében pedig a nevesebb márkákat nézve kb. majdnem mindegy. Néhány watt különbséggel ugyan azt a teljesítményt tudják, a lényegi szolgáltatások ugyanazok a többi meg egyéni preferencia kérdése...

    Kicsit reagálva a következő HSZ-odra is:

    Ha valaki DSP-zni akar akkor a fejegységben lévők mára felejtősek, kb. semmit se tudnak egy dedikált vagy erősítőbe építetthez képest. Jól paraméterezhető crossover, EQ ma már alap elvárás, ez alá nem szabad adni egyéb esetben gyorsan keserűvé válik a falat. Ma már nincs szükség 6 nullára, 150-ért már van Steg, Audio System, erősítőbe épített esetén pl. az Axton-t simán ajánlanám egy alap rendszerhez. 6 csatorna D osztályos végfok korrekt DSP-vel ami BT-n is fogad (AptX) 100-ért. Ez a mai világban már nem egy egetverő összeg és ha van aki be is tudja hangolni már egy gyári hangrendszert is igencsak feljavít.
    És mi van azokkal akik egyszerűen nem élvezhetik otthon a zenét? Panelszomszédok, gyerekek, házisárkány. Vagy csak sokat autózik, mondjuk 1 óra melóba 1 vissza? És mi van ha álló helyzetben (is) hallgatja? Miért kéne elvenni a kedvüket azzal, hogy autóba nem lehet? Csak mert ez egész egyszerűen nem igaz.
    Hallottál már autót true IB mélysugárzó kialakítással? Persze áldozatot kér az autótól de egy 18"-os hangszóróval a 15Hz hangokat simán odateszi neked, követve a Harman házgörbét.
    Pszichésen hova kell jobb egy sötét esti óránál, akár a kocsifelhajtón, parkolóban, egy erdei úton állva? A zene minősége ott van, az autó ülése mint egy kényelmes fotel.
    Drága? Igen az, ha minőséget akarsz. Ugyanúgy ahogy egy szobai rendszer, sőt egy füles DAC páros is bőven ugorja a fél millát, ami már esetleg képes kicsit túl lépni azon, hogy a fejedbe zsúfol mindent.
    Végül az autó egy valóban mostoha körülmény a zenének, ezért nélkülözhetetlen egy DSP, hogy a lehető legjobban ráncba szedjük a hangot. Ugyanakkor egy szoba is lehet nagyon szar. Kollégámnak 3 millió van az otthoni cuccában. Lemérve a rendszert hallgatási pozícióból csak értetlenül vakartam a fejem, volt ahol 15db+ volt a hangban... aztán meg volt csodálkozás amikor beült az autómba...

    Szóval, szerintem nem kell elvenni a kedvét annak, aki szeretne belefogni. Legfeljebb felhívni a figyelmét, hogy drága hobbi, nagy a lejtő és nehéz hozzáértőt találni.

    Ja és még a focal dologra reagálva, hallottad szólni más autójába... ugyanazt biztosan nem kapod, feltételezem nem ugyanaz az autó, de a beépítés, meghajtás már 100% hogy nem ugyanaz. A környezeti változók miatt kb. olyan, mint a szobai focal-t hasonlítgatni az autóshoz...

  • Lusu

    aktív tag

    válasz Tiger. #75475 üzenetére

    A mély gondodat megoldotta a testkábel erősítés? (mondjuk ez alatt mit is értesz? :)) Mert ha nem, bizony egy szar RCA is tud olyat, hogy hidegen nincs megfelelő kontakt de megmelegedve behízik a helyére a probléma és rendbe jön.

  • Tiger.

    nagyúr

    válasz Lusu #75478 üzenetére

    A test épp hogy fogta abból is kB a fele, most pl mikor indultam haza 40 percen keresztül jó volt, mindegy, rendeltem egy ilyet, remélem jó lesz. [link]

    [ Szerkesztve ]

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • niof

    addikt

    válasz Lusu #75477 üzenetére

    Na végre! Kezdettől fogva ilyen válaszra vártam. Végre el lett fogadva, hogy nekem a szükséges minimum elég, és nem kívánok többet, közben pedig nem lettem erősen idézőjelezve lehülyézve.

    Értettem én kezdettől fogva, hogy mit értetek beépítés alatt, de nekem a gyári szettel sem volt különösebb problémám, mivel nem kell nagy hangerő, kicsi az esély, hogy szétrázatom a kasznit, de mivel elhaláloztak az első hangszórók, és közben úgy alakult, hogy többet is autózok, nem csak rádiót szeretnék alap hangerőn hallgatni, hanem a gyűjteményemet is magammal akarom vinni. Gyárilag a CD-s fejegység van a Punto-ban, de az meg olyan érzékeny, hogy egy döccenő után alig talál magára, és ez így szar. Néztem beépítőkeretet, 2000Ft, vicc kategória, tehát ott eldőlt, hogy a fejes is megy. Amúgy egy Pioneer és egy Sony közt fogok dönteni. Egyelőre még vacilálok. De a Pio-nál jobban tetszik a pontmátrix kijelző, olvashatóbb.

    Idő közben ránéztem ezekre a DSP-kre is, és ahogy írod, ezek szerint ma is úgy van mint régebben, igazából most is dedikált eszköz kell, csak manapság nem kerül annyiba. Akkor mégis az van, hogy jól emlékeztem, jól gondoltam. ;)

    Még ha úgy is tűnt, nem akarok én lebeszélni senkit, csak ez egy hosszú és rögös út, tele buktatókkal és csapdákkal, és még mellé jó drága játék is. Haverom, akit említettem, anno jól menő karosszériás volt, nem számított (nagyon) a pénz, ha jól emlékszem, olyan 6-700k körül állt meg a költség a végén (99-ben), ami akkor más összeg volt, mint most. Aztán pár év használat után eladta a kocsit, meg a hifit is, a következő autójába már csak a fejegység és a gyári hsz-k lettek cserélve, és azzal is "elvolt". Ha anno építettem volna magamnak, én is minden filléremet beletoltam volna, de ma már nem. Én inkább az itthoni rendszerre gyúrtam mindig is. Felépítettem egy jól átgondolt, több egységből (lejátszók, erősítő, DAC, stb.) álló rendszert, egy darabig használtam, majd szépen eladtam szinte mindent, ahogy modernizálódott a környezetem, és változtak az igényeim. Ma már csak egy HTPC-m van egy külső DAC-al, egy NAS, erősítő és hangfalak +egy SUB. Meg van egy külön fejhallgatós rendszerem is. Egyszer összeadtam, hogy mennyibe fájt, hát, tudnék venni belőle egy nagyobb, új családi egyterűt... :U
    Amúgy most megnéztem mi ez a true IB, jól gondolom, hogy a SUB egyik oldala a külvilág felé néz? (végtelen doboz :Y) Házban láttam ilyet (képen, cikkekben, stb., élőben sajnos nem), de autóban ez azért meredek. Miket kell kibírnia szerencsétlennek! :D Én amúgy a TL-t preferáltam, pont a hullámhossz probléma miatt, csak ugyebár annak kellett a legtöbb hely, viszont az adta talán a leg kiegyensúlyozottabb eredményt a reflex mellett. (A BP-t sosem szerettem, a zárt meg szépen szólt, de annyira nem ment mélyre, viszont a legkisebb hasznos helyet vette el.)
    Szóval még egyszer, nem állt szándékomban senkit lebeszélni, amiket írtam, a saját nézőpontom a témához.

    És még egy szó a Focal-ról. Persze, hogy tisztában vagyok azzal, hogy nem fogom ugyanazt kapni, ez nem is kérdés. Csak úgy en bloc jók velük a tapasztalataim, az a két szett, amit hallottam, mindegyik, egy környékbeli autóhifi építő cég egyik demó autójában volt, illetve egy ő általuk épített kocsiban.

    [ Szerkesztve ]

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • niof

    addikt

    válasz niof #75480 üzenetére

    Na jó, most nézem, hogy a Sony is pontmátrixos. Valami olyan szar képet találtam elsőre róla, hogy úgy látszott, csak ilyen szegmens kijelzője van... Így viszont nehezebb lesz választani :U

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • PítdB

    kezdő

    válasz V8engines #75476 üzenetére

    Teljesen pontosan nem tudom mire gondolsz..hiszen idézet nélkül írtad.
    Mindenesetre a magam részéről úgy vagyok vele, hogy akár kérdezek akár írok..azért teszem hogy segítsek (ha kérdezek, megpróbálom értelmezni, aki válaszolt miért írta azt amit).
    Én tisztelem mások "pénzét" mivel tapasztalatom az, hogy akik erre költeni autóhifi (legtöbben) a kétkezi nehezen megkeresett, félretett összegből teszik meg. Így fontosnak tartom hogy ne fölösleges pénzkidobás legyen belőle.
    De mindenki azt csinál amit akar.. ;-)

    csak a mélynyomó

  • bl555

    csendes tag

    Sziasztok!

    Lecserélném a gyári hangszórószettet egy 2016-os kia ceedben, mert a mélynyomó a monoblockkal már bekerült, de a gyári fejegységgel hajtott gyári hangszórók dinamikája illetve hangereje így nem passzol. Fejegység maradna a gyári. Kinéztem 2 erősítőt, Pioneer GM-A6704-t és Sony XM-N1004-t. Ezek kb. ugyanolyan paraméterekkel rendelkeznek, mégis a pio árban a duplája a sonynak. Ennyivel minőségibb cucc lenne?

    Ami a szettet illeti, először az Audio System MX 165 EVO 2 -ön akadt meg a szemem, árban elfogadható, terhelhetősége ok, passzol, bár elég kiábrándító, hogy a gyártó eltitkolja az érzékenységet, ami kb. a legfontosabb adat lenne. Tényleg feltúrtam a googlét és nem találtam sehol.
    A másik kinézett már drágább, de eddig még elmennék, a Gladen Audio ALPHA 165 , de szintén nincs érzékenység adat. Van egy olyan sejtésem, hogy a 3ohm-osaknak alapvetően szarabb az érzékenysége, ezért titkolja a gyártó.
    Hertz szettekben találnék jó paraméterekkel rendelkezőt, de kerülöm a márkát rossz tapasztalatok miatt.
    Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.

  • troll81

    addikt

    válasz bl555 #75483 üzenetére

    Schalldruck 2 V, 1 m in dB88 Audio System M 165 Evo2 ehhez találtam gondolom nagy eltérést nemtapasztalunk majd .
    erősítőből inkább használt jobb minőséget néznék. :R

  • Tiger.

    nagyúr

    Van itt valakinek akinek golf 4 van?

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz niof #75480 üzenetére

    Egy jó rendszert egyszer kell megvenni, beépíteni és behangolni. Feltéve, hogy tudja az ember mit csinál! Tudja mik a lehetőségei: mi a büdzsé, mi az elvárás, mi a referencia? Utána tudni kell milyen elhelyezést vehet igénybe az autóban, ehhez milyen paraméterekkel rendelkező hangszórót kell választani, azt hogyan kell megfelelően beépíteni. Majd jöhet az erősítés, kábelezés, a DSP ugye elkerülhetetlen. Integrálás gyári rendszerhez vagy OEM forrásokhoz. Előkészületek, tervezés után megvalósítani a tisztes beépítést és végül az egyik legfontosabb, behangolni a rendszert, hogy az a legtöbbet mutassa magából.

    Az egyik legnagyobb probléma, hogy magyarországon van 3-4 ilyen ember aki ezt meg tudja A-Z-ig csinálni? Aki magának meg tudja csinálni de másnak nem vállalna, még 6-10? Talán? Úgyhogy, még ha lenne is olyan aki nem rest rászánni 500-at vagy 1,5 millát de nem a megfelelő embert találja még, tényleg úgy fogja érezni, hogy lehúzták.
    Konkrétan fentebb említett kollégám az autójába is szeretett volna valami jobbat a gyárinál, meg nem nevezett, egyébként nevesnek mondható hi-fi-s beépítette neki a rendszert, majd útnak eresztette, hogy ő be nem állítja, de játszon csak vele ő magának. Mi van?!!! Ezzel az erővel a polcra is rakhatta volna amit megvett, mert a lényege az aktív DSP-s rendszer beépítésének kimaradt. 0 tudással, eszközök nélkül, fülre beállítani nem lehet!

    Szóval van hova fejlődni a kultúrának és az elvárásoknak.

    Nem olyan brutál az az IB autóba, mert teljesítmény nincs mögötte. Nagy membránfelület, 1x, 2x, 15" vagy 18" nyomók 400-800w-al untig kiszolgálhatók. A lényege, hogy érzékeny, pincemélyre megy, és a megfelelő hangszóróval roppant pontos. Persze 2x18" már simán tudja a hairtrick-et :) Ja és helyet nem nagyon igényel, de ha láttál beépítést akkor érted miért. Nekem most készül ugyanígy IB mintára a kick is, vállalhatatlan az ajtó az én autómban.

    Amúgy nekem is focal-om van jelenleg kick-en előtte is volt egy entry level szettem tőlük, megbízható jól működő cuccok. És a legfontosabb, sok sikert a beépítéshez és kellemes időtöltést a hallgatásához :)

  • niof

    addikt

    válasz Lusu #75486 üzenetére

    Köszi-köszi, rajta leszek!
    Azért az durva, hogy így megszivatták a kollégát. A leírtak alapján mi több energiát tettünk anno bele, mint a profi? Pedig aztán tökre nem voltunk azok. De élvezhető lett a végeredmény.
    Az én autómban nincs szükség ilyen varázslatokra, viszont egy ilyet szívesen megfülelnék! Már csak az élmény miatt is.

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • bokarcsi71

    aktív tag

    válasz Lusu #75486 üzenetére

    Szia! Tudsz olyan beszerelőt aki műszerrel be tudja állítani a lehető legjobban a rendszert?

  • V8engines

    tag

    válasz PítdB #75482 üzenetére

    Ááá, semmi vitát nem akartam szítani, távol áll tőlem. Csak ahogy írtam, sűrű volt azt olvasgatni hogy szigetelés nélkül nincs autó hifi és a többi.

    Tök általánosan írtam, általánosítgatás nélkül (azt nem szeretem). :N

    Kinek hogy. Kinek a pap vagy a papné. Vagy ízlések és ficamok, szoktam mondani. :)
    Nem tértem ki rá, de jó volt olvasni és egyetértek Lusuval, hogy nem mindenki otthona adott a "megfelelő" zenehallgatáshoz. Nem egyedül lakom.
    Nálam is megállt a dolog egy JVC házimozinál. Mindig az autót fejlesztettem (mert nyaraláskor, utazáskor jól jön). Na de itt ahogy írtam korábban, számomra kielégítő szintig. A lejtő alja még nagyon messze van. :K
    Persze sokan ezt a szintet se tartják normálisnak egy ll-es Golf-ban.

    [ Szerkesztve ]

  • Lusu

    aktív tag

    válasz bl555 #75483 üzenetére

    Szia!

    A Gladen Alpha-t épp az érzékenysége miatt javasolják fejről hajtható szettként, a 3 ohmossága pedig csak segít ebben. Könnyebben hajtható mint egy 4 ohm szett de mégsem 2 ohm, hogy hazavágja a fej végfokát.

  • Tiger.

    nagyúr

    Így tényleg jól be lehet állítani az erősítőt? [link]

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • Lusu

    aktív tag

    válasz Tiger. #75479 üzenetére

    Az éppen fogta dolog tud ilyet okozni mint amit leírtál. A gladen eco mindenképp jobb a nagyon olcsó darabokból összetoldott kábelnél :)

  • Tiger.

    nagyúr

    válasz Lusu #75493 üzenetére

    Könnyű ki cserélni az rca kábelt? Nagyabbol tudom mi kell leszedni, de úgy akarom, hogy a jelenlegi rca ra rá kötöm az újat és athuzom, remélem nem akad bele semmibe.

    Intel I7 4790 3.6gh/Geforce Rtx 2060S /Alienware 2014/Asus Rog Strix g531gu/Creative SB ZxR /16gb ddr3/ Htc One/Iphone 13 Pro Max/ Creative Gigaworks S750 7.1/ Z5500/ Apple Iphone 5S.

  • troll81

    addikt

    válasz Tiger. #75494 üzenetére

    Elég nagy bátorság.szerintem inkább bonts mint huzzad.az nem a legjobb ha sérül :R

  • niof

    addikt

    Na, eszembe jutott 2 fontos kérdés.
    1. A fenti fejegységek támogatják e a gapless playback-et? Mivel szinte kizárólag mixalbumokat hallgatok, ez fontos lenne. Ha nem, javaslatot kérek olyanra, ami támogatja, és utána nézek.
    2. Igazából az első ponthoz tartozó dolog, hogy megjegyzi e a lejátszó, hogy hol tartott. Bár gondolom, ha ezt CD-nél tudták anno, akkor a mechanika nélküliek csak tudják! De azért inkább rákérdek...

    Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.

  • Gordiann

    őstag

    Sziasztok!

    • Milyen autóba szeretnél építkezni ? - 2012 Ford Mondeo
    • Milyen zenét hallgatsz ? - Mindenféle, de fontos hogy a közép és magas tartomány oké legyen, túlzott mély egyáltalán nem elvárás.
    • Milyen rendszert hallottál eddig, ami tetszett (karakterben)? - nincs
    • Mennyit szánsz a dologra? 100-150 ezer

    Tönkrement a gyári Sony fej és elkezdtem nézegetni ezeket a kínai androidos fejegységeket.
    Van ezekkel tapasztalat, mennyire használhatóak? Android auto és Apple Carplay tetszene, ha megoldható lenne.
    Reális az elképzelés? Vagy nem érdemes szenvedni ezekkel a rendszerekkel?

    Köszönöm!

  • DreadZozzy

    csendes tag

    SEGAsztok, Elektor Kalandorok!

    Első autóm (VW Golf 6) gyári hangrendszerén szeretnék javítani.
    A komponens, amivel kezdeni szeretném, a fejegység.

    Jelenleg egy AUX vonalbemenetbe dugott USB-s Bluetooth vevővel létesítem az összeköttetést a telefonom és a gyári RCD310 rádió között. Ez jelenleg nem csak észrevehetően nem jó minőség, köszönhetően az SBC protokollnak, de még kényelmetlen is, mivel nem tudom a lejátszást vezérelni a kormány gombjaival.

    Ezért szeretnék váltani egy olyan fejegységre, ami:
    0. Érintőkijelzős
    1. RCA-n tud fogadni utólagos tolatókamera képét.
    2. képes értelmezni a multikormány utasításait
    3. maga kezeli a Bluetooth kapcsolatot
    4. BT kapcsolaton képes az AAC kodek használatára

    Android Auto/Apple Carplay, Screen Mirroring, és beépített navigáció érdektelenek számomra.

    Zenémiet Spotify-ról szoktam hallgatni, nem csak autóban, így nem a high-end felé mozdulnék el, sőt, lehet a fejegység cseréje után meg is állok az egész történettel.

    Műfajokat tekintve rossz alany vagyok, mert nagyon eklektikus és ellentmondásos az ízlésem. Spotin ha randomra állítom a "Liked Songs" listát, egymás után szól a Folkrestra, az Infant Annihilator, Phil Collins, deadmau5, és Angerfist.
    Sz'al, ja. Minden.

    A büdzsémet szeretném maximum 140ezer HUF-nál zárni.

    Van néhány típus, amit kinéztem eddig magamnak:
    - Kenwood DMX5020BTS
    - JVC KW-M560BT
    - Pioneer: még várok a gyártó válaszára, hogy mely érintőkijelzős modelljeik tudják a BT AAC-t, a manualjaik erről nem szólnak

    Ti mit tudnátok ajánlani?
    :R

  • PítdB

    kezdő

    válasz DreadZozzy #75499 üzenetére

    Ha 140 alatt akarsz maradni..akkor ez lesz a legjobb. Kenwood [link]
    Hja és addig vedd amíg van..
    A pio ami jó lehetne neked..már 149900ft

    csak a mélynyomó

Új hozzászólás Aktív témák