-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Szerintem ez kormányfüggő. Mármint vezettem olyan autót aminél kifejezetten ajánlott hogy vegyél fel a kormányhoz kesztyűt, de nyilván az autóknak a nagyon kis része ilyen. Ugyebár általában a sportkocsikhoz ajánlott. Illetve mikor gokartozunk akkor szoktam, csak ugye azok nem 4-5-600LE-s gépek.
iPhone 13 Pro Max
-
BigBlackDog
veterán
Volvónál én valami hasonlót használok, egyéb esetben pedig egyszerű, gyógyszertárban is kapható cérnakesztyűt (hidegben igen hasznos még ez is).
-
newmoonlight
senior tag
Nem ajánlanám a térkövet. Nem ilyesmire találták ki. Mondjuk, a só miatti felmaródásra nem érzékeny annyira, mint a sima beton, tehát amiatt nem nagyon kellene cserélgetni. Nem pormentes, nem sík, porózus, macerás tisztítani, ha kiömlik rá valami (pl. olaj), befolyik a hézagokba, ki nem szeded belőle. Ha nem szakszerűen van lerakva, billeg, süllyed, hullámos, fogas.
Éppenséggel a csere sem olyan, hogy gondolunk egyet szombat reggel és vacsorára meg is vagyunk vele. Elég macerás. (Meg nem is ingyen adják.) Ha kőzúzalékba van rakva (amiből könnyen felszedhető), akkor baromi nagy a rétegvastagság (épületen belül nem nagyon szokott lenni ennyi hely az aljzatban), ha meg betonba, akkor azt vésni kell.
A műgyanta tartós megoldás, de elég "ipari" a felület (bár ízlések és pofonok...). Nekem csúszásmentes keramitlapom van, de a metlachi vagy a gres-lap sem izgatja magát a sótól. (Utóbbi a legesztétikusabb.)
Ha meg nem fontos az esztétikum, a sima (friss) betonburkolatot is lehet impregnálni sok mindennel, ami ellenállóvá teszi a sóval (olajjal) szemben. De a kezeletlen (jó minőségű, erős, jól tömörített, cementszórással simított) betonburkolat sem pár év alatt kezd el mállani a kasztnin hazahordott sótól. A kerekek (főleg a hátsó) környékén, a doblemezek alatt kezd majd el kagylósodni (onnan olvad ki a legtöbb hó), 5-15 év alatt.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
newmoonlight
senior tag
Tippek? Hát... először is el kellene dönteni, hogy kell-e egyáltalán. Nekem a Passat (B6) 13 évet állt az udvaron, most az A6-os (kerámia-bevonattal) csinálja ugyanazt. Mondjuk, mindkettőben van állófűtés, anélkül én sem vállalnám be. (Viszont egy utólagos állófűtés kijön egy garázs árának a 10-15%-ból és nem dermedt olajú, kellemesen meleg autóba ülsz be. Garázsban -ha fűtetlen- jéghideg lesz minden porcikája az autónak. Állófűtést sem tudsz kapcsolni, mert zárt térben nem lehet.) (Egyébként az autó sem szereti, ha a sós kasztnival dunsztolódik éjszakánként.)
Ha meg garázs, akkor túrd fel a netet, ötletek, tervek, pro és kontra. Igen, az ajtó felé lejtsen, (belülről nézve) ne legyen küszöb és az ajtó alja ne legyen érzékeny a kifelé csordogáló sós latyakra. (Pl. Hörmann-ajtó, az alján hézagtömítő gumival.)
Ha akkora garázst építesz, hogy abban nagynyomásúval is tudj bűvészkedni, akkor kb. ajtómagasságig pl. csempével kellene leburkolnod az oldalfalakat. Nem csak a víz miatt, hanem a rácsapódó kosz miatt is. Viszont úgyis fog jutni belőle a burkolat fölé. Azt a részt meg valami lemosható festéssel kellene levédeni. (Lehetőleg nem is fehérrel, hanem pl. világos szürkére tört színnel.) (Előtte glettelni, hogy ne egy rücskös felületről kelljen majd valami nyeles Vileda mosóval lehúznod a pettyeket.)
Csak hát az alapkérdés szerintem inkább az, hogy egy 2-4 milliós garázs árából vehetsz egy állófűtést, csináltatsz egy kerámia-bevonatot, veszel egy 2e Ft-os utastér-árnyékolót (hogy ne süsse a nap a műszerfalat és az üléseket.), meg ha nagyon akarod (meg félsz a jégveréstől), egy autótakarót, vagy azt a (félgömb alakú) harmonika-ponyvagarázst, ha huzamosabb ideig állsz az autóval, meg marad egy "kis" pénzed.
Ja és a garázsépítés sem úgy néz ki mostanában, hogy holnap leakasztok a szögről egy (normális) vállalkozót, aztán határidőre, kiváló minőségben, semmi előre nem tervezett problémával, nulla pluszköltséggel, semmi idegeskedéssel, szépen elkészül minden.
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
KisBundi
őstag
Ez vegyszer álló is? A canyon az és nekem fontos volna, hogy pl alkoholtól vagy savas-lúgos dolgoktól ne menjen szét.
A Meguiars sajnos 2x annyiba kerül mint a BSD és a Bouncer's Done & Dusted sem olcsóbb. A másik kérdés, hogy ezek mennyire tartósak? Az eszméletlen csillogás talán nem annyira fontos, mert nem garázsban áll a gép, így garantáltan kevés ideig tiszta csak.
-
veterán
+1 én is ezt használom és szerintem a legjobb amit idáig próbáltam. Pedig kipróbáltam jó pár nagy márkát, de most ez viszi a prímet nálam. PERL-nél egy hangyapöcsnyivel mattabb felületet ad vissza, illatra viszont valamilyen vanília banán keveréke lehet ami nagyon jó úgy gondolom.
(#38021) premierpark
Chemical Guys Fabric Clean nagyon jól bevált nálam.
iPhone 13 Pro Max
-
RP1980
tag
Ajánlani nem tudok, mert csak a K2-t ismerem, de azzal kapcsolatban szívesen megosztom a véleményem:
Nekem a teljesítménye megfelelt, rendeltem hozzá ebayes habosítót, azzal is jól műxik. Egy nyarat már végig mostam vele (kb 2 hetente volt automosás + egyéb házkörüli használat)
A negatívumok, hogy a tömlő a gép és a lándzsa között autómosáshoz túl rövid. Ide legalább kell a 10m. Ezt is rendeltem ebayről,de mire ideért már bejöttek a fagyok, így ez csak tavasszal lesz letesztelve. A gép nagyon könnyű és ha megfeszül picit is a tömlő, már borul is. -
RP1980
tag
Két kategoriában tudnék ajánlani, ezeket teszteltem:
Felni: Shiny Garage Monster Wheel Cleaner! Ennél jobb felnitisztítót még nem láttam, ez egy álom.
Reprozsda: Szintén Shiny Garage D-Tox.
Ha spórolni akarsz használhatod a D-Toxot is felnitisztítóként vagy fordítva, a Monstert reprozsdára. Utóbbi esetben felhigítod a Monstert 1:1 be és azzal fújod be a kasztnit.
Gyurmára is lenne ajánlásom (bilt hamber, ráadásul ahhoz csak víz kell sikosítani), de azt írtad az angol rendelés nem játszik. Polirtechen árulnak több félét, ha rájuk csörögsz szerintem segíteni fognak. Sikosítót ne vegyél, mert arra jó a samponos víz is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Megmondom őszintén elég sokat nézelődtem hogy mire váltsak, de az ami nem nyírja ki teljesen a waxot 1 alkalom alatt, viszont mint előmosó tényleg nagyon jó, ez az egy jöhetett csak számításba. A termékek nagyon nagy része inkább a waxot óvja, minthogy a retket hozza le, ergo max arra jó hogy fellazítsa a koszt a kocsiról. De a példámból látszik hogy ez nem elég ahhoz hogy a kocsi karcmentes maradjon, vagy legalább kevés karc keletkezzen a mosáskor.
Igazából tök mindegy melyiket veszed, ami wax barát az nem hatékony, mint ahogy a pH semleges sem. Arra tényleg hibátlanok hogy a koszt fellazítsák, illetve egy kis részét eltávolítsak, de se több se kevesebb. VP Citrusba csalódtam már most, meglátjuk Avalanche milyen lesz.(#38179) RP1980
Igen akkor is volt Fusso rajta. A kocsit újonnan vettem 2017 novemberében, majd köv év tavasszal került rá Fusso, és utána volt rajta folyamatosan. Egy idő múlva mikor kezdett megkopni akkor megcsináltam újra, és váltottam is pH semleges (GYEON Bathe) samponra, ez segít sokat a waxon hogy a felületen maradjon.
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
-
veterán
Gondolom olvastad a hátulját a flakonnak, 1-2inch-et kell a habosítós flakonba engedni, ami elvileg 120-240ml. Na most az 1:4 olyan 200ml, szóval amolyan arany középútnak gondolom. Várom én is hogy megjöjjön aztán le tudjam tesztelni szintén MJJC-vel.
Spritz egy baromi jó szer, azt használom én is tavaly óta. Egyáltalán nem csillog és ragad. PERL-nél picivel mattabb hatást ad vissza.iPhone 13 Pro Max
-
sutszi
veterán
Bocs, ha hülyeséget kérdezek, te ez tisztító vagy ápoló? Hogyan érdemes ezt csinálni, először letisztítom a felületet valami APC-vel, aztán meg rámegyek ilyen ápolóval vagy elég ez?
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
A D-Tox amúgy ugyanúgy alkalmas a felnire is mint a mellette levő.
Kicsit az autós dolgokat szortíroztam, és van egy megkezdett Valet Pro Citrus Pre Wash ami 1L-es, de még legalább 6-700ml környéke van benne, szóval pár kocsi előmosására bőven jó. Akinek kell az írjon rám és ingyen odaadom. Nem fogom már úgy sem elhasználni, kidobni természetesen nem akarom, így odaadom valakinek. Csak a Postát kell állnod és kész (900-1100ft csomag automatába, illetve postapontra). Írjon privit akit érdekel.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Kakaduku
senior tag
Ez így több mint szuper, de azért ennyire én nem vagyok elvetemült. Ahova tavaly vittem, vegyszerrel befújták az alját majd, jó 20 percig mosták, pedig az autó akkor volt 1 éves, szóval nem sok kosz lehetett rajta. Nekem az a fontos, hogy a téli só eltűnjön róla és ne rohadjon szét idő előtt.
-
Kakaduku
senior tag
Nem szedték le és nem is sikálták. Igazából felemelik a kocsit és lándzsás mosóval jó alaposan "leöblítik".
Viszont kimossák mögötte is, meg mindenhol, ahol hozzá férnek bontás nélkül.
Amit te írtál az lenne az igazi, viszont jelen körülmények között nem tudok többet tenni a kocsi alvázáért.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ha alvásmosásról lenne szó, én úgy csinálnám hogy Koch GS-el 1:5 arányba behabosítanám az alvázat, majd 5 perc után lecsapatnám. Itt lejönne a dzsuva nagyon nagy része, majd megcsinálnám újra hogy a maradék kosz is jöjjön le. Vannak amúgy durvább motortisztító szerek is amik mindenféle olajmaradványt is le tudnak szedni. De úgy gondolom hogy a rárakodott esetleges só meg bármi mást a GS is lehozza, főleg 1:5-be.
(#38274) KisBundi
Gondolom azért érdemes betárolni azért nagyobb mennyiséget, hogy ne kelljen arra várnod mire annyit megtisztít ami elég a kocsi rendes öblítéséhez. A wax miatt én több értelmét látnám egy ilyen szerkezetnek. Metro Vac Master Blaster Dryer with 30ft Hose
Ha esetleg valaki nyerne a lottón, egy ilyet szívesen elfogadnék. A 9m-es tömlő nagyon jó dolog hogy kényelmesen le tudd szárazolni a kocsit.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
-
blizzrd
aktív tag
Ugy latszik ezek szerint tenyleg muanyag fuggo lehet. En adok neki a belterre egy eselyt. Kulso muanyagon nekem nagyon tetszett a hatas,nem fakult vissza, gyonyoru szint adott, csak hat a tartossag. Ezzel meg lehet egyutt tudok elni. Motorterbe meg nem probaltam. Ha elfogy majd probalok mast
-
FeRRaR1
őstag
Megvan az oka. Nézd meg az ülés törölgetős képet, látszik hogy 3 szekciós kendővel csinálja, ami nekem is van.
Majd görgess lejjebb a specification képnél látszik hogy valójában nem a fentit, ha nem egy jóval kisebb 2 szekciósat küldenek. Ezért olcsóbb, mert legalább 33%-al kisebb is.
Kedvencem, mikor becsomagolják a sz@rt és tejszínhabot nyomnak a tetejére, tisztára mint a politikusok: "2018 New Arrival New Design!" értsd ugyan az mind eddig csak jóval kisebben.
Nem fojtogatlak, csak új alapokra helyezem a szervezeted oxigén ellátását.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen