- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12335 üzenetére
Igen, de a nempárhuzamos falak csak megváltoztatják valamennyire az állóhullámok eloszlást, meg nem szüntetik azokat. A lényeg, hogy legyen a dobozban csillapítóanyag és a különböző dobozfalak méretei lehetőleg ne legyenek egyenlőek vagy egymás egész számú többszörösei. Persze lehet párhuzamtalanítani is, ha valakinek az tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12342 üzenetére
Van aki felnevetett, hogy "az igen".. Mindegyik kiakadt csendesen magában, végül mindtől elhoztam a terveket, volt akinél a hangszórók is ott voltak, hogy pontosan mérjen-süllyesszen peremet, stb, ne csak vak rajz mentén, szóval precíziós melót vártam volna el egy gyakorlott műhelyszakitól, de ők inkább konyhákat szerelnek, nincsenek a "pepecsre" beállva.
Én fogom totál s.k. megmunkálni-összerakni a ládákat, dobozokat. A minap kaptam nagyon hasznos tippeket rétegelt lemez hajlításra is, még a kis nüansznyi "figyelj oda arra, hogy"-ra is felhívták a figyelmem, nagyon hálás vagyok ezeknek a tanácsoknak. Felcsillant a szemem, hogy ja jó, ez menni fog, értem, tudom, szerszámom - immár - van hozzá, akkor csinálom én inkább. Sokan segítenek innen-onnan a netről + youtube, ezekből a teljes tudás mint a puzzle kis darabjai, épül össze lassan. Tapasztalat egy igazi asztaloshoz képest kevés, pár mdf lap összeragasztását nem nevezném annak, de azért lesznek a próbadarabok, meg a sok "hulló" ahogy mondani szokták hogy hibázhassak.
Próbálom még a nagy hőség előtt, így tavasszal abszolválni.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12342 üzenetére
Nem tűnnek problémásnak ezek az arányok:, 50Hz tresholddal 800Hz fölött van némi közelítés, azt meg simán megfogja a csillapítóanyag, valamelyest hátrány, hogy az elsőrendű váltás miatt 800Hz körül még vígan szólni fog a mélyhangszóró, aminek a dobozát nézzük: [link]
[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
válasz #03969024 #12351 üzenetére
Nem vesztem el, csak élvezem az ,,új" rendszerem hangját, közben olvasgatom a topik magasröptű technikai eszmecseréjét
Lesz itt nálam egy idei első meghallgatás a jövőhét végén, néhány kedves kollégával, sajnos már telt ház van, de később más kollégákat is várok, sajnos eléggé véges a létszám befogadó képességem hiába, kell egy külön hifi helyiség.
Most meg éppen Tigris elképesztő mennyiségű zenei anyagát szelektálom
Tudod, hogy diszkusznak kész lett az olcsósított Tauja? Most tesztelgeti, finomítja, menni kellene hozzá véleményezni.[ Szerkesztve ]
-
#07400704
törölt tag
válasz #03969024 #12359 üzenetére
Még nem voltunk, Attila cimborám feni rá a fogát nagyon, de egyenlőre még csak úgy lehet meghallgatni saját környezetben, ha diszkusz is ott van.
Nincs még teljesen kifinomítva a cucc, de finomítgatja, járatja, aztán lehet rendelni, én is elmegyek hozzá fülelni hamarosan. -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12289 üzenetére
"ugye azt mondtad, a hangszóró tengelyvonalában ne legyen merevítő!"
Hát lehetőleg ne. Inkább ott rúdtáncolj, mintsem a falközeli lyukasfalak helyett."Érted már, miért agyalok a rudakon? Ez már így is megszámlálhatatlan lécecske, a terelők még hol vannak?"
A sok szegőléc még mindig kisebb fáradtság, mint ívelt falakat vagy piramist... létrehozni, és nem is olyan sok. Minden csak nézőpont kérdése. Az oroszok sokkal többen vannak. Hát még a kínaiak.
Fel kell vagdosni majd párcentis darabokra a háromszögléceket, és utána már pikk-pakk futószalagszerűen lehet ragasztgatni a szegélyekbe, a félkörlécdarabkákat meg a falakra - ugyebár közöket hagyva köztük üregekként, hogy ne álljanak össze, mint két kicsi lego. Nem olyan nagy munka ez, nem is nagyobb, mintha a lyukasfalakat rudakkal akarnád helyettesíteni. Beletanulsz, aztán már csak dobálod őket a helyükre. Különben is, két vízszintes lyukacsosmerevítővel több van a szükségesnél, a kalitkák nem kell, hogy ilyenben folytatódjanak, nyugodtan végetérhetnek a saját faluknál, és ott is rúdtáncolhatsz kedvedre."No, kész képeskönyv lesz a topik!"
Mert már jobban beleszerettél ebbe a grafikázásba, mint a hangdobozkészítésbe. Szerintem már nem is akarsz egy hangdobozt se csinálni, csak rajzolgatni sokat. Ha jelentkezem a MOME-ra grafika szakra, majd kérek kölcsön néhányat ezekből. -
#07400704
törölt tag
válasz #03969024 #12364 üzenetére
Morzsákban emlegettem a fejlesztést végül egyik hozta a másikat, eszem ágában sem volt ennyi mindent cserélni, de végül az lett, hogy az eredetileg hangdoboz csere projekt bevonzotta a hálózati lejátszó cserét is, aztán meg a lejátszó tápolását is, kezdődött azzal, hogy a hangfal drótot kivéve ezüstre váltottam, aztán jött a Klipsch dobozok cseréje Audio Physic Classic 20-ra, de ahonnan a dobozokat vettem, ott éppen egy Lindemann Limetree Network volt a forrás, és hát baromira megtetszett a hangja, így aztán ment a Pio N-50AE is a háztól, és jött a Lindi, amihez egyenes út vezetett a lineáris táp, amit Tompi gyártott le, és bizony kb. 100 óra járódás után kegyetlenül megmutatta a létjogosultságát tápolás ügyben(mint ahogy ezt fapaci is írta a tesztjében), az egész hangkép olyan édes lett, folyékony, természetes, mintha a falakból áradna a zene, és tette mindezt úgy, hogy szinte egyik napról a másikra, mintha valaki benne lett volna a táp dobozban, és figyelte a bejáratós órát, és egyszer csak átkapcsolta, hogy most már még jobb zene üzemmódban hallgasd
Persze a táp is jófajta zsinórról kapja a delejt, szintén jófajta tápszűrőről.
Ami maradt, az a Restek, és az YBA CD pörgető, a hangfal kábel továbbra is egy csupasz réz drót, a közönséges fajtából, most éppen 1.5mm2-es.
A nyáron még kapni fog a rendszer egy külön tápösvényt közvetlen az óráról, biztosíték nélkül, csak a ház egyetlen fő kismegszakítója fogja védeni a rendszert, de nem is kell több, mivel a tápszűrő minden tekintetben levédi a készülékeket, beleértve a túlfeszt is, ráadásul 3 szorosan lekondizva, a tápösvény vezetékével vagyok még dilemmában, hogy milyen vezetéket használjak, mivel a dugaljak befogadó képessége korlátolt, a 4-es tömör réz már nyögve nyelősen megy bele egyik másik dugaljba.
Még régről van pár méter YSLCY 3x2.5-ös árnyékolt automatika vezérlő kábelem, de lehet vastagabb kellene.
A zenei hangkép a Pio N-50AE kontra Klipsch RP8000F-hez képest nyugodtan mondhatom, hogy sokkal szellősebb, szárnyalóbb lett, olyan közép tartománnyal, amit a Klipsch nem tudott megugrani, egyszerűen életre kelt a zene, lehet barangolni a zenészek közt, azt hittem, hogy a Physic majd mennyivel alul marad majd mélyekkel, de a francokat, nem alul maradt, hanem kifinomultabb lett, nem mászik az arcodba, hanem körülvesz, simán lemegy olyan mélyre mint a Klipsch, csak éppen nem szemtől pofába, hanem 360 fokban, nem búg még az én nem éppen ideális szoba akusztikámban sem, egyszóval sok volt ide a Klipsch mélye, és egyébként is, a Physic egészen máshogy oldotta meg a mélyek megmutatását.
A kis Lindemann meg olyat virít, ami után tényleg csak kullog az 50-es Pio, nyilván nem lehet kiragadni egyik vagy másik elemet, amiért jól szól, egymásra találtak a komponensek, végül is minden fő komponens német nálam, kivéve a CD lejátszót, ami legelsőbb szembe tűnt a Lindivel, hogy élénkebb, szárnyalóbb lett a zenei kép, a Pio olyan volt ehhez képest, mintha egy fátyol borult volna produkcióra, nem mondom, hogy nem jól szolt a Pio, de ez jobb, sokkal jobb, a zenei részletekről nem is beszélve, de ezen nem is kell csodálkozni, hiszen a Lindinél közel 400 ezret szántak kizárólag a hangra, míg a Pionál ugyanezért az összegért osztozni kellett a szolgáltatásban, a streameren, és a dac-on, úgyhogy már papír forma szerint is jobbnak kell lennie, mert amúgy a Lindi azon kívül, hogy tud streamelni egy beépített dual mono dac-al, a világon semmi mást nem tud. -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12367 üzenetére
"ha a Tanár Úr fogná a krétáját, s néha rajzolna a táblára."
Gyorsabb leírni vagy elmondani szövegben. Ék alakzat, vonaldíszes-fésűs kultúra..."nem tervezem a gérbevágást. Annak ugye az lenne a lényege, hogy növelje a ragasztási felületet."
Inkább az a fontos, hogy kompaktabbá teszi a szerkezetet.Gondolkodj a döntenivalókon (anyag...), hétvégén megbeszéljük a számszerű javaslatokat.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12377 üzenetére
A falakra jó a fenyő. Rudazatnak keményfa kell - vagy az MDF-ből lehet vágni ahhoz is.
Mivel a falak jól el lesznek látva egyébbel, nem fontos bitumenezni. Kence felemásabb ügy, mint a lap (ami szintén felemás), de lap nem férne hova a süketszobaelemek miatt, csak nagyon kis darabokban.
Szálas csillapítóanyagnak vatta, üveggyapot.
A váltónak már megtaláltad a helyét az alsó kalitkában. Ott jó helyen van. -
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #12377 üzenetére
Bitument kerülném, kencét is. Csillapításra gyapotot fix, hogy a közelébe sem engedném. Váltót kívülre. MDF jó rudazatnak is, fenyőt a sarokba nem tennék, csak MDF mehetne.
Azért hasáb mert az olyan (soul) az enyém meg nem hasáb. [link]
Alpha: Igen, ezekben még az van.
-
#10726912
törölt tag
válasz #03969024 #12380 üzenetére
Még annyit írnék, hogy láttam a hangváltóalkatrészeket. Nekem ugye volt Superior Zcap, aztán lett helyette Alumen. Az alumen annyira természetesen tolja bele a magassugárzót a hangképbe, hogy konkrétan nem tudom megkülömböztetni a középsugárzótól a tónusa miatt..a rézjantzenkondi " rezes" hangú volt (az Alumenhez képest). Amit írnak az Alumenről a honlapján, az igaz, nem csak marketing. Szóval az Alumen jó választás, kár hogy nem tudsz a magassugárzódhoz is azt tenni.
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12380 üzenetére
Gyapotot be lehet varrni vmi zsak felebe, textillel, az nem jo ? En kombinalnam a csillapito anyagokat is, az ossz mertekre ugyelve, nalam pl. sosem valt be a romma csillapitott doboz. De vannak kifejezetten akusztikai csillapito anyagok e celra, kerdes, megeri-e. A legtobb anyag 1 frekitartomanyban csillapit erdemben, ha kombinaljuk oket, talan jobb lehet az eredmeny, hmm ? Csak hangosan agyalok. Nalam a sokat szidott kupszivacs is bejott, sarga uveggyapottal.
Baratnom kis DIY hangszoroinal, amiket egyik exe csinalt 10+ eve, a reflex cso belso vegen muanyag halo jellegu van odaszabva. Nem szunyoghalo , annal sokkal finomabb, de tapintasra vmi muanyag. Hibatlan 10+ eve a megoldas, rovar, moly, egyeb, kizart. Mogotte latszik ha belevilagitok a feher vmi vatta szeru anyag, amivel kitomte anno. Ket kis monitor, portok atmeroje eleg nagy, nincs port zaj se, meg pici a melykozep (ketutas), keptelen annyit mozogni, hogy a halo bekavarjon. Mindjart csinalok 1-2 fotot. Jol szolnak amugy, alul elfogy nyilvan, de kifejezetten kellemes.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #12380 üzenetére
Bitumen és a kence, büdös, egy dobozban számomra kétes a haszna. Egy ilyen kalibernek a közelébe sem. Gyapot a drájver ellen még hagyján, de ellened a veled egy fedél alatt élőkkel? Fenyő a sarokban, próba, lehet ott jól jön a puhítás, nem tudom, de nem hinném, és mozgás szempontjából jóval problémásabb az mdf-nél. Én kihagynám a fenyőt, minek a probléma? Váltót csak kívülre, hiába a nagy bizalom, biztos, hogy lesz abba nyúkapiszka. Az esetleges aktívvá tételnél is fontos
-
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #12451 üzenetére
A Vandersteen-ek jók, mondják, van is egy topikban. Hozzászólni a cikk témájához nem tudok. Nem is értem miről beszélnek, nem is érdekel, összekellene hasonlítani egy olyan mai dobozzal amiben nem elsőrendű váltás van, aztán majd látnánk. Én még azt sem tudom, hogy ezek a szavak sokadrendű váltásnál egyáltalán megállják a helyüket manapság.
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12480 üzenetére
Jól értelmezed. Ugye a kísérletben arra próbáltak fényt deríteni, hogy van-e hallható (és ha van akkor milyen) hatása a lineáris fázisnak a nemlineárissal szemben többutas hangsugárzó alkalmazása esetén. Ebből a szempontból ez a legkorrektebb módszer, mivel a váltási görbék (és minden más) változatlan, kivéve a fázis linearitása vagy nemlinearitása.
Ha hagyományos passzív váltással akarták volna elvégezni a tesztet, akkor több dolog változott volna a két váltás között mint kizárólag a fázis, mivel egy lineáris fázishoz passzív váltás esetén elsőrendű akusztikus görbéket kell alkalmazni (míg a nemlináris fazismenethez ugye meredekebb görbék kellenek), tehát a hangszórók egyedi átvitelei (és ezáltal a saját nemlinearitásai, torzításai, off-axis, stb) is mások lettek volna, így nem kaptak volna pontos képet a lineáris vs nemlineáris fázismenet különbségéről. -
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12494 üzenetére
Bárhogyan csűrjük-csavarjuk, az elsőfokú váltásnak egyetlen előnye van, ez pedig a fázisválasz minimális elváltozása. Minden egyéb szempontból hátrányban van a magasabb rendű váltásokkal szemben.
Az eladásoknak általában kedvez a marketing, szóval a gyártó mindig azt próbalja kidomborítani amilye van, én például láttam már ahol marketingszövegben is feltüntették a negyedrendű váltást. Egyébként az első rendű váltásnak azért is lehet nagyobb marketingértéke, mert az ilyen hangsugárzók ritkák, mert nagyon spéci hangszórók kellenek hozzájuk.
De van olyan is, hogy a gyártó bekamuzza az elsőrendű váltást (pl Dynaudio Special 40), holott valószínűleg csak elektromosan elsőrendű a váltó, akisztikusan (ami számít a rendiség szempontjából) magasabb rendű. A Dyno S40 például akusztikusan negyedrendű, ez mérésekből egyből feltűnik avatott szemeknek.Szóval objektíven nézve valóban a legkevésbé a valódi, akusztikusan elsőrendű váltás forgatja a fázist a passzív megoldások között és ha a minimális fázistorzítás a fő szempont, akkor nincs más altarnatíva DSP nélkül.
A DSP valóban nem csodaszer önmagában, viszont olyan dolgokat lehet vele megvalósítani, amit jelenleg más módon egyáltalán nem vagy praktikusan nem lenne lehetséges.
Én úgy veszem észre, hogy azért a DSP fogalmát általánosan nézve eléggé homályosság fedi még felhasználói szempontból."Én szívesebben olvasnék olyan tesztet, amikor olyan dobozt hasonlítanak agyonDSPzetthez, ami eleve nagyon kis mértékben tol fázist."
Egy agyonDSP-zett hangsugárzót is be lehet úgy állítani, hogy egyáltalán ne toljon fázist, sőt még egy analóg elsőfokúnál is kevésbé toljon, sokkal kevesebb hibával, sokkal egyenletesebb átvitellel. Ezt nem a DSP fényezése miatt írom, hanem mert ez tény.
A Hypex FA plateampoknál jelenleg nincs IIR szűrési lehetőség, azaz úgy működik a váltás, mintha analóg lenne, viszont az időzítéseket lehet állítania, amit viszont analóg vagy passzív elektronikával elég körülményes lenne megoldani. Szóval ha lineáris fázisú váltást szeretnék, akkor nekem is elsőrendű akusztikus görbéket kell létrehoznom a DSP segítségével, amit egyébként pár perc alatt össze lehet dobni ha tudja az ember, hogy mit csinál. Aztán ha meg nem tetszik az eredmény, akkor visszatölthető a bevált recept és minden megy tovább. Vagy egy másik presetre beállítva gombnyomásra összevethető egy másik váltással, ha épp az kell.
Elnézést a wall of textért! -
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12580 üzenetére
Drukk, látnánk már valami fotót, akármit, a kupiról majd, ha megbontottad..
Ja, bepörgött, mentem is zenélni Meg vadászok közben 3 sztereó kis végfokocskát íbéjen
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12596 üzenetére
Hami nyami, na végre valami(cske) a dobozról.
Na szóval az már élből látszik, hogy ezek nem akusztikusan elsőrendű görbék, a középsugárzó fordított polaritása is erre utal, ugyanis a polaritásfordítás szükségessége az akusztikusan másodrendű (12dB/oktáv) Linkwitz-Riley görbék sajátja, ha ilyen lesz a valós sugárzó is, akkor ez egy jó hangú doboz lesz. De ez nem olyan (akusztikusan) elsőrendű, mint a Vandersteen dobozok, hanem csak elektromosan elsőrendű, de ezzel semmi gond az égegyadta világon nincsen!
Viszont ezen a szimuláción mind a mélynek mind a középnek pont 2kHz körül van egy huplija, ez nem túl szerencsés.
Azok az akusztikus görbék itt-ott vannak 12dB/oktáv fölött is, de ez nem gond.[ Szerkesztve ]
-
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #12592 üzenetére
Ó, ezek engem hót hidegen hagynak, szerintem a lelkünk, szívünk, fülünk, sokkal jobb minden grafikonnál. És ebben a vonatkozásban részemről itt hiba nincs. Csak nem szerettem volna, ha mindenki elmegy. Erre én lépek mert labradorom megőrült. Ugyanitt egy eladó labbancs , szép és nagyon életteli rövidesen másfél éves lesz, estére kikel magából
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12596 üzenetére
Köszi Mondanám, hogy 2.2k körül adj a mélynek egy notch filtert, közepet ne cseszikéljük szét, akkor lentebb jöhet a kumulált hupli, de minek.
Egyrészt szembehugyoznánk vele a minimalista váltódesign-t, másrészt #12599, végül szobában ez más lesz azért kicsit, annyi passzív elem meg nincs a bolygón.. De szûrô tervnek ez is egy út.
Azaz három.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12602 üzenetére
Czunu.
Egész nap húzza a lóbôrt, este meg aktivizálódik, le se lehet lôni. Nagynehezen ha lecsitul, jön az ágyba, dagaszt, recseg, összekuporodik Rajtad, és alhatunk. Aztán hajnalban indul az ária...
Múltkor este lefárasztottam egy madzaggal, pofozta-kergette irdatlan sokáig, ugrik rá, mint a lézerpöttyre. Na az hasznos cucc
De valamit érezhetnek mostanság, ha hiperaktívak, vagy mi nem fárasztjuk ôket le eléggé.Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12592 üzenetére
"Nekem fura az "in room" mérés, az átvitelt ezek szerint egy átlagos szobához szabták? Amit én a görbékből látok, hogy van egy süketszobában mérve nem túl parádés frekvenciaátvitelű doboz,"
Nem tudod süketszobában mérni a frekvenciaátvitelét, hiszen a padló a reflexrendszerének az egyik fala, tehát része a reflexrendszerének a padló. A reflex"csövet" ("folyosót") a doboz alja és a padló képezi. Tehát a padló "szerves része a hangdoboznak". Márpedig süketszobában a padló is arra való, hogy minél süketebb legyen, nem pedig arra, hogy reflektáljon. Ezért in room mérések a mérések.
Ugyebár ezen Zu-k reflexrendszere úgy hangolandó, hogy a doboz aljának és a padlónak a távolságát szabályozzuk. Lásd hárásó legutóbbi kalandját a vendégeivel Zu-hallgatás és hangolás terén. -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12596 üzenetére
"Ha van némi igazságtartalma a görbéknek, akkor látható, mire gondol denesdr. A hangszórók SPL-je miatt, bár a váltó elektromosan 6dB/oktáv, a valós meredekség néha alig 3dB, néha viszont 8-9 dB is..."
A hangszórók SPL-je miatt - valamint az impedanciamenetük miatt, illetve a fázismenetük miatt, illetve a légrugórendszer különféle menetei miatt... - a dobozt ideálisan halottnak vesszük az egyszerűség kedvéért, hehe.
Ezügyben kammerer - a végét most emeltem ki: "...azon okozat pedig, hogy a hangszóró nem kívánt sávszéleinek a szélén egyébként csökkenő hangnyomás a szűrési tartomány szélén(!) visszahat a szűréssel kialakított lejtő meredekségére ott, ahol már egyébként is "elegendő" mélységű völgyet ástunk a hangnyomásnak a szűrés révén, egyszerű spanyolviasz, nemhogy nem "akusztikus váltási cél", hanem "érdektelen" mellékhatás, egyszerű adottság, egyszerű tény - azért van idézőjelben a "közömbös" és az "érdektelen", mert hát persze örülünk, ha a nem kívánt és már "elegendően" kiszűrt sávszél legszélén még rá is játszik a szűrésre az adottság, hát az ugye bajnak nem baj.""Az is érdekes számomra, hogy tisztességes átvitelt csak akkor van, ha a közép polaritását megfordítom."
Ezt ugye megbeszéltük, hogy ez a fázisfordítás nem módszer a modellezett váltási fokok esetében.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz #03969024 #12677 üzenetére
Nem vagyok nyelvtannáci de erre próbáltam utalni én is a következő hsz-emben, de megtetted helyettem.
És akkor jöhetne Dénes, hogy a pőre hangszóró eső görbéje is akusztikai változás, úgyhogy ezzel most nem leszünk bentebb, hiszen nem az ? Dehogynem. Akusztikailag változik. Hátakkormeg.
Számomra a váltás VÁLTOZTATÁS. A végeredmény ugyanaz: változik. Csak nem mindegy, hogy úgymond "magától" (bár én teszem bele a dobozba ) avagy az én (elektromos) behatásomra. És akkor ez megint támadható vagy védhető Dénes részéről, hogy de ha a dobozt én alakítom olyanra, hogy .... akkor ÉN VÁLTOZTATOM a .... ..... ....
Soha nem lesz ennek vége, gyerekek.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12685 üzenetére
Hogyne kényszerítette volna semmi, a saját elméje kényszerítette vagy az asszony.
Viccet félretéve, nyilván nem fognak szarul szólni azok a dobozok amikben 6dB/oktávos hangnyomásgörbével váltódnak a hangszórók és a világ legjobb építői/tervezői készítik. Ilyen feladatra a legjobb, speciálisan ilyen célra fejlesztett hangszórók a legalkamasabbak, ahogy Vandersteen is mondja az interjúban.
Azért kihívnék egy Vandersteen vagy Thiel dobozt egy egészéjszakás házibuli-hangerő versenyre (nyilván nem erre tervezték őket, bár ki tudja). -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12747 üzenetére
Na most nincs időm összefoglalni a nagyközönség számára mindazt, amit a doboz anyagáról, alakjáról, belső kiképzéséről beszéltünk, úgyhogy most csak a legalapvetőbb adatokat írom le a méretezéshez.
Szóval, ahogy beszéltük a lyukacsosfalak elhagyhatóságához szükséges háromszögléces megoldást én keresztben javaslom, a négysoros ékszerű "piramodonokkal", alul, felül kb. 2-2 piramidon, hátul kb. 3-4, ahogy kijön. A falakra ragasztandó félkörlécek mintázatához továbbra is fontosnak tartom, ahogy én mondtam, cikcakkok létrehoznak romboid "kazettákat", köztük fésűfogak.
Ebben minden benne van, ami ilyen félkörlécekből kihozható. Ha kétféle keresztmetszet, akkor inkább a romboidok legyenek a kisebb átmérőjűek.
Szálas csillapítóanyag a falaknál és a hangszóróknál, utóbbinál úgy, hogy résesen a membrán könnyű lélegzése végett. Elszántság esetén a falakra is mehet bitumenes vagy hasonló csillapítás, a kínálat fényében a legkisebb rosszat kiválasztva.
Merevítések lehetnek kereklécek is, de ha vastag-erős félkörléc is adódik, az se baj, a sík lapjuk a falak felé fordítva. De lehetnek a dobozanyag MDF-ből.
A kalitkákra vonatkozólag tartsd meg, hogy alul-hátul legyen a keresztváltó kalitkája, amelynek a hangszóróaljzat panel az ajtaja, ami inkább fém legyen, mint műanyag.
Az alak ugyebár adott, az előlap mindkét oldalon kb. 1cm-el legyen szélesebb, mint amennyire belül a mélysugárzó miatt szükséges, a letöréseket megbeszéltük. A magassága 100-110 körül ahogy szeretnéd, és akkor a mélysége függ az űrtartalomtól.
Talapzatot is ideje konkretizálni, egyszerű lenne a dobozanyagból kiképezni, dupla vastagságban, kb.10cm túlnyúlásokkal, a feltüskézését nyilván perselyezve M-es menetű állíthatóakkal lenne legésszerűbb, inkább M8-as, mint 6-os. De fémkeret is alkalmazható, én azonban inkább a dobozonyagbóli kiképzés híve vagyok.Gérelés-csapolás ügyeket ahogy érzed, én továbbra is az oldalak gérelésével csinálnám, de nem kardinális kérdés, csinálhatod úgy, ahogy tervezted.
Én továbbra is a 70-es (68-as) átmérőjű reflexcsövet használnám, nem véletlenül használja azt szinte mindenki ennyi mélysugárzáshoz, hogy a modellező szoftver ijeszteget téged a túlzott sebességgel, az ugye a modellező szoftverek szokásos gonoszsága. Tehát elég a 68-as cső, abból ugyebár a 220-as hosszúval tudsz a legkönnyebben dolgozni, akkor nem kell nagyon nagy doboz. De persze úgyis a 100-as átmérőjűvel akarsz majd kezdeni a biztonság kedvéért (ami kicsit lustítani fogja a reflexrendszert, de nem tragikus), az pedig ugyebár 197-es - tehát 200-as hossz tud lenni. Ugyebár mindkét esetben eleve exponenciális reflexcsőről van szó. Nem árt, ha a belül is tölcséres típust választjuk belőle, de beszerezhetőségi gondok esetén megfelel a csak kívül tölcséres Jantzen is.
Arról volt szó, hogy a mélysugárzó aktuális verziójának már nem 21, hanem 25Hz az Fs-e, ennek alapján én továbbra is azt javaslom, hogy a rezonanciafrekvenciára hangoljunk, ez sok előnnyel jár, ahogy azt megbeszéltük. Te ugye inkább feljebb hangolnád, hogy a 40-100Hz közötti sávban kicsit érzékenyebb legyen, de a te 35Hz-es kiinduló ajánlatodhoz képest megalkudtunk abban, hogy 30Hz fölé nem engedném. Megintcsak annak alapján, hogy ne ijedezz attól, amit a modellező szoftver butáskodik - főleg, mivel a váltási adatok is kissé másképp lesznek, mint ahogy jellemzően modellezgetted, és egyébként is, a szoftver még megfelelő paraméterezés esetén is ugyebár túl buta ahhoz, hogy mindent figyelembe vegyen.
A 100x197-es reflexcsőre 25Hz-es hangolás esetén nettó 139l térfogat adódik, 30Hz esetén 96l - nyilván utóbbi mellett fogunk kikötni.
A 68x220-as reflexcsőnél 25Hz-re nettó 65l optimális, 30Hz-hez 45l.
Én ugye a 68-as 25Hz-et választanám, az egy kényelmes méretű doboz is lenne, te a 100-as 35Hz-et, úgyhogy engedek a 100-as 30Hz-ig, de netovább!
Tehát 100x197mm, 30Hz, nettó 96l az alku. És mint mondtam, a dobozűrtartalom szempontjából a szálas csillapítóanyag is térfogatfoglaló, tehát azt is rászámolni kell a nettóra. A hanghullámra való virtuális hatása más ügy, máshova számít - és oda is elsősorban zárt doboz esetén. -
bta1
őstag
válasz #03969024 #12869 üzenetére
Ezzel majd szépen el lehet játszani... ± néhány Hz is drasztikus eltérést tud csinálni, a port jósági tényezőjéről nem is beszélve. A túl alacsonyra hangolt reflexport miatt keletkező mélyfrekis beszakadás a futási időt is tönkrevágja, és szerintem elsősorban emiatt halljuk rossznak...
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12869 üzenetére
A legjobb impulzusválaszt a legtöbb esetben az adja, ha a driver Fs-ére (vagy közelébe) hangoljuk a csövet, az hogy 40-100Hz között kicsit visszábbesik-e a hangnyomás az erősen függ a szobától és a dobozok elhelyezésétől. Olyan mély frekvencián már nem igazán lehet különválasztani a szobát meg a doboz hangját. Lehet, hogy a tervezett elhelyezési és hallgatási pozícióban pont jól jönne egy kicsit visszafogottabb középbasszus a sugárzótól, persze az is lehet, hogy nem. Ezt mérés nélkül nehéz megmondani előre. DSP nélkül meg amúgy is jóval nehezebb feladat jól belőni a mélyet a szobához.
Persze, tudom, hogy most sincs igazam, just my 2 cent. -
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12888 üzenetére
Én se neked írom, mert sokszor megbeszéltük, hanem "mindenkinek".
"hiszen elég egy dobozhoz beállítani a mennyiségeket"
.,.
Beállították már nagyon sok dobozhoz, már minden ki van kísérletezve és mindennek az ellenkezője is. A burkolót teljesen pontosan meg lehet mondani, és azt is, hogy az hogyan szól - tapasztalat megvan, nem kell már neked megszerezni, de nem is tudod ilymódon. Mondogattam, hogy egyedül az interferencia-cikkcakkok próba-szerencséje miatt lehet értelme a próbálgatásnak, de azt meg nem tudod másfajta alkatrészekkel kipróbaszerencsézni, csak a véglegesekkel."Talán nem véletlen, hogy a gyártó is magasabb hangolást ajánl. Nekik ugye sokkal jobb reklám lenne, ha azt írhatnák, miszerint íme egy 8,5"-os hangszóró, s megfelelő porthangolással az F-3 (mondjuk) 15 Hz."
Filozófiai kérdés, hogy ki mit akar elérni, és módszerkérdés, hogy hogyan. Önmagában nem számít sehova, hogy a gyár önmagában ajánl valamit, mert az csak egy eset a sok lehetséges szándék közül. Nem véletlenül szoktak megadni a gyártók több ilyen ajánlást is, és az azokkal együttmozgó paramétereket. Az Accuton se azt ajánlja, hogy 37Hz-re hangold a hangszórót, hanem megadja, hogy akkor mi van. A felhasználó pedig tudja magának, hogy ő mit akar létrehozni.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz #03969024 #12898 üzenetére
Az adott hangszóróhoz 100 Wattnál is felesleges a 100-as reflexcső, tehát mint beszéltem, nem kell aggódnod amiatt, hogy a modellező szoftver fénysebességet is megszégyenítő sebességet ír a benne haladó levegőre.
Ne agyaljál könnyen cserélhető reflexcsövön, mert a reflexcső bele van dugva a neki megfelelő lyukba és ennyike. Ha később mégis nagyobb átmérőjű csövet akar az ember, akkor tágítani kell a lyukat. Akkor. Kisebbet meg ugye bizonyosan nem akar az ember, tehát nyugodtan kifúrható a 68-asnak megfelelő lyuk. -
bta1
őstag
válasz #03969024 #12898 üzenetére
Bedobnék egy ritkán átgondolt szempontot, amely végülis a légmozgás sebességéből következik: a nagyobb keresztmetszetű reflexnyílás akusztikai illesztése nyilvánvalóan kevésbé tér el a mély(közép) hangszóróétől. Itt van pl. ez a mindössze 88dB/W/m érzékenységű Linn doboz, a meglepően nagy átmérőjű csővel ekvivalens réselt portjával:
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sorozatok
- Anime filmek és sorozatok
- Projektor topic
- 3D nyomtatás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest