Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz kavalkád #44866 üzenetére

    Mindez igaz a régi öntvény monstrumokra. És valóban, régen az asztalos térdig állt a forgácsban, miközben szívta a port, ahogyan kell. Azokra ha teszel is forgácselszívást, jószerivel csak szenteltvíz, nem elszívás.

    A mai gyalugépek másak nagyon. Balesetbiztosabbak, szebb a gyalulási képük, kényelmesebb a használatuk, és az egyik legfontosabb ismérv, hogy megoldott a korrekt forgácselszívás. Ez terelőkkel van megoldva. Nos, elszívás híján ezek a terelők két szál deszka gyalulása után eldugulnak.
    Jómagam pl rengeteg alkatrészemet kényszerülök tizedpontosan gyalulni. Ha nem lenne elszívás, olyan vastagon állna a vastagoló asztalon a forgács, hogy lőttek is a tizedpontos méretnek menten - hacsak nem minden szál deszka után takarításba nem fognék.
    Amikor egyengetsz, forgácsterelés/elszívás nélkül a forgács a vastagoló asztalon köt ki. Három szál deszka áttolása után már felül a deszkádat egyengetnéd, alul pedig a kővé keményedett forgácsodat vastagolnád. Hordva fel közben az egyengetőasztalra még azt a forgácsot is, ami az előző deszkád gyalulásakor keletkezett. A régi gépek úgy vannak kialakítva, hogy egyengetéskor a gép mögé fújja ki a forgácsot a késhenger. (A szomszédom alaposan meg is gyalulta a csülkét, mert nem állította le a gépet, hogy kitolja a forgácsot a kés alól. Két hónapig még a pálinkáspoharat sem tudta megfogni, utána meg kacska maradt a keze. Szóval nekem van külön véleményem azokról, akik esküsznek a régi egytonnás öntvénygépekre. Sok közülük cikloist gyalul egyébként. Elmaradott technika. Jó kocsi volt a Csepel CS 344 a maga idejében. De tapasztalatból tudom, hogy egy 40 tonnás kamiont könnyebb, jobb vezetni, mint egy CS 344-et.)

    [ Szerkesztve ]

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák