Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz mdk01 #29657 üzenetére

    A 300-as keréknagysághoz szólnék hozzá.

    A régi, hagyományos lapokra igaz az, hogy a kerék legyen minimum hatszázas, különben szaggatni fogja a gép a szalagokat. Kicsit asztalos bevésődés is lett ebből. Mert igaz volt. Akkor, amikor hazánkban nem is lehetett egyéb szalagot beszerezni, amikor az asztalos még vett hajtogató gépet/szerkezetet, forrasztó célszerszámot a szalagfűrészéhez, és tekercsben/méterben vásárolta a szalagot. Amíg nem kopnak ki a kínálatból ezek a vasüzletekben is beszerezhető szalagok, addig nem mondható, hogy urban legend ez a fenti "legyen minimum hatszázas" dolog.

    De a tehén odébb állt. Ma már nagyon jó minőségű lapokat lehet beszerezni, és szinte tetszőleges vastagságút. (Fogosztásban, élkiképzésben azonban sajnos még mindig nincs kielégítő választék.)
    Magabiztosan állítom, hogy a Boronkay műhelyében vásárolt edzett élcsúcsú szénacél szalagok remekül muzsikálnak 300-as kerekeken. Sőt, nekem a 200-ason is. Nem kevés fűrészelés után merem ezt mondani.
    Sőt! Megragozom mindezt azzal is, hogy én soha nem lazítom a szalagot éjszakára, de még akkor sem, ha tudom, hogy hónapokig nem fogom használni - noha a Makitán (amin kábé 300-as kerék van), csupán egy karlendítés a szalagot oldani, és állítgatás nélkül ismét spanolni. Ezt a szolgáltatást kizárólag lapcserekor használom. Persze, fontos hozzá, hogy milliméterre egyezzen meg a cserélendő szalag mérete minden dimenzióban azzal, aminek a helyére tesszük. Akkor működik prímán, hogy ténylegesen a perc töredéke egy szalagcsere. És mert rendre ugyanolyan szalagot cserélek ugyanolyanra, nem is emlékszem rá, hogy utoljára mikor babráltam a szalagfeszesség állító csavarját.

    Amikor beszámolt bim, hogy miként haladt a háromkerekűje rendbetételével sorra, érdeklődéssel olvastam minden sorát. És most is érdekel a gép viselkedése, további sorsa. Valamiért vonzalmat érzek egy ilyen háromkerekeshez Tapasztalatom nincs vele, de azt sejtem, hogy ha egy ilyen gép jó, akkor az biztos kurv@jó.

    Kíváncsi vagyok tehát, hogy ha egyszer sikerül időt és türelmet kerítened a tied rendberakására, akkor mire jutsz, és miken által.

    A szalaghát támasztóról is néhány szót:
    Nekem van mindkét rendszerű. És mindkettőt úgy állítottam be, hogy üresjáratban is forogjon. Nem reped, nem törik a szalagom így sem. Ennek az a magyarázata, hogy nincs szerintem a föld hátán sehol olyan szalag, amiben ne lenne nyolcas, legalább kicsike. Ha mondjuk a szalag egy teljes körbefordulása során a szalaghossz 10%-a hozzáér a görgőhöz, az már forgásban tarja azt.
    Amikor egy szalag messze van üresjáratban a szalagtámasztótól, akkor borítékolható, hogy sűrűn be fog repedezni a szalag munka közben. Hiszen folyamatosan "hajtogatva" van élére. És ezen hajtogatás mértéke a két kerék távolságától függ. Minél közelebb vannak egymáshoz, annál erősebben behajlik a szalag. Kevés olyan acél van, amit ez ne fárasztana ki.

    [ Szerkesztve ]

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák