Új hozzászólás Aktív témák

  • cappa72

    nagyúr

    Garanciális ügyintézés információ.

    Azért gondoltam ide írni, hogy a keresővel lehessen garanciális kérdésekre rákeresni, hiszen sokszor van olyan kérdés, hogy "no de a garancia... na az hogyan megy?", "vissza kell küldeni Kínába?", "Jajj, jajj, hát most mi lesz, akkor nincs is garancia, ugye?"
    Tehát egy Magyarországon, fórumtársunktól vásároltan egy Lenovo A820-at.
    És hát úgy adódott, hogy gariztatni kellett.
    A telefon a Minideal-től származott eredetileg.
    Ezért megnéztem, hogy hova kell majd küldeni.
    Először e-mail-ben jeleztem a boltnak, hogy ez és ez a megrendelés-számú telefonnal ilyen és ilyen gondom van, garanciális ügyintézést kérek rá.
    Megegyeztem velük, hogy akkor miket küldjek vissza. Csak a telefont és az akkumulátort kellett.
    A továbbiakban írtam és kinyomtattam egy levelet is, hogy ki a címzett, ki a feladó, mi a megrendelési szám, mi a hiba (leírás), és akkor kérném a garanciális javítást.
    Fogtam, összecsomagoltam egészen biztonságosan. Abban a dobozban küldtem vissza, amiben a Minideal küldte, így megspóroltam a vámáru-nyilatkozat kitöltését. (Az eredeti címzést természetesen letakartam.)
    Ajánlott elsőbbségi levélként adtam fel. 2750Ft-ba került.
    Aztán jött a várakozás időszaka, amikor a nyomkövető oldalakat néztem heti kétszer.
    Amikor már Kínában volt, és a státusza "Sikertelen kézbesítési kísérlet", akkor kerestem meg őket e-mail-ben,amire nem válaszoltak.
    Ekkor Skype-on cseteltem velük, megnyugtattak, hogy tudnak róla, majd átveszik, mert heti kétszer mennek postára.
    Csak nem változott a státusz, ezért jövő héten ismét rákérdeztem. Akkor azt mondták, hogy már átvették, bár a tracking azt mondta, hogy a státusz változatlan. Azt is mondták, hogy a javítás 5-10 nap, keressem őket később.
    Meg is tettem, egy hét múlva újra rákérdeztem, ráadásul úgy, hogy a nyomkövetés még mindig "Sikertelen kézbesítési kísérlet"-et mutatott. Biztosított arról, hogy javítás alatt van.
    Egy nappal később a csomag státusza "Kézbesítve".
    Az átfutási idő 35 nap volt.
    Egy hét múlva ismét megkérdeztem, hogy mi a telefon javítási státusza (ez keddi nap volt). Azonosították ismét a rendelési szám alapján, és a javítás állapota az volt, hogy kapok egy új készüléket, illetve azt a kiegészítőt, amit elküldtem hozzá. Elkérték a nevet, címet, e-mail címet, stb...
    Szombaton feladták.
    Ma pedig átvettem.
    Tehát lehet, hogy hosszadalmas, de igenis létezik garanciális ügyintézés ezekre a kínai telefonokra.
    Amit személy szerint mindig kerültem: alpári felelősségrevonós hang használata. Mindvégig kulturált, udvarias hangnemben társalogtam (még akkor is, amikor sejthető volt, hogy a csomagomat még nem vették át, ők pedig azt állították, hogy de igen).

    B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF

Új hozzászólás Aktív témák