- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Habugi #40246 üzenetére
A probléma a Pascal esetében a hardverben keletkezik. Rakhatsz akármennyi időt az optimalizálásba, ha maga a motor úgy van megírva, hogy erősen épít arra, hogy az egymástól megkülönböztetett erőforrás-kategóriákat egy halmazban kezeli. A Pascal erre nem képes, így külön halmazok kellenek neki minden csoportosított erőforrásra, és ezt ugyan lehetővé teszik az API-k, de sebességben hátrány. Esélytelen, hogy ezt a hátrányt bármilyen szoftveres optimalizálással visszahozd.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
mediumon viszont nem feltétlenül kell egy ~50ezer forintos 570 az fhd@30fpshez.
más a téma viszont, ha 4k-ban akar játszani. az xone x natív 4k-ban rendereli a játékot, így ugyanannyi az fps fhd-n és 4-kn játszva. a ps4 pro trükközik, 4k megjelenítés esetén a saját, checkerboard rendelését használja 4k-n, de fhd megjelenítés esetén a render is fhd, kikapcsolt supersamplinggel.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
keIdor
titán
válasz Habugi #40246 üzenetére
Nem lassítják szerintem (se). Egyszerűen 3 és fél éves architektúra (2016. május, GTX-1080) és már nem DX11-es játékok ezek, ott ment nagyon a Pascal.
Még így is jól tartja azért magát, a magam részéről várom az Ampere-t, mert nálam már csereérett.[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Habugi
addikt
& keldorpapa88:
A post és annak mondandója lényegében a 1080Ti, 390X-hez mérteni mindenkori teljesítményére vonatkozott, külön kiemelve h API függetlenül.
Plusz némi nyilvánvaló üzleti megközelítés.
Ily módon egyikőtök mondandója sem kapcsolódik semmilyen szinten ahhoz amit írtam, nem válaszok. Önálló gondolatként értem mindkettőt, csak nem kapcsolódnak.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
nagyúr
válasz Locutus #40256 üzenetére
At the top of the stack sits Xbox One X, rendering natively on ultra HD displays and looking magnificent. Taking the runner-up position here is PlayStation 4 Pro, which uses a reconstruction technique - likely checkerboarding - to take a native 1920x2160 framebuffer up to 4K.
via digitalfoundry
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Locutus
veterán
válasz velizare #40259 üzenetére
Kizártnak tartom, hogy az xbox one x 2070 szintű teljesítményre legyen képes, ami PC-n a minimum a 4k/30fps-hez még kissé visszavett beállításokkal is (nem ultrán).
Ha 4k/30-at esetleg ki is tolja natívan az xbox one x, akkor a grafikai minőség beállításoknál valami még sokkal jobban vissza van véve, vagy mással trükköznek hasonlóan a ps4 próhoz.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz Locutus #40260 üzenetére
nem, a felbontás natív. taa-t használnak, és ennyi. rohadt jó ez a játék az xone x-en. nem mindegyik ilyen, de ez nagyon jól sikerült. bár a sima xone-on is ilyen hatékony lenne, de sajnos nem az.
PuMbA linkjén találsz egy félórás elemzést, nézd meg.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz keIdor #40261 üzenetére
Nem csak annak a kérdése. A trükk alapvetően a wave programozás. A mai PC-s játékok többsége még mindig az elavult shader programozást követi, nagyrészt a legacy kódok miatt, amit nyilván elfogadnak az API-k, de a mai hardverekre ezek nem optimálisak. Viszont ha mondjuk két explicit API-t célzol, akkor azt nyilván egy shader nyelvből akarod megtenni, jelen esetben a HLSL-ből, és ott például olyan kód kell, amit a SPIR-V-re elég jól le tud fordítani a Glslang. Ez nagyjából a shader modell 5.x-et foglalja magába. Ennél jobb shader modellre a Spiregg kellene, ami ugyan létezik, de még messze nem olyan jó, mint a Glslang, tehát egy nagyobb projektnél meggondolandó, hogy a wave programozást, mint lehetőséget választod, vagy azt, hogy legyen egy stabil rendszer a HLSL kódok D3BC-re és SPIR-V-re fordítására. Utóbbi kifizetődőbb, mert kevesebb lesz vele a szopás. Viszont a shader modell 5.x nem definiálja a wave-level operációkat, vagyis effektíve csak egy szálra levetített feldolgozási modellt kínál, amit ugyan megesznek a mai GPU-k, de explicit erőforrás-korlátozások kellenek ahhoz, hogy a feldolgozás párhuzamosítása garantálható legyen. Emiatt jött be a shader modell 6, aminél már erre nincs szükség, pusztán a wave terminológia garantálja, hogy a lane-ek egymás mellett futhatnak, és ehhez semmilyen direkt beavatkozás nem szükséges. Na most konzolon ez egyszerű, már a kezdeti évek óta így lehet ezeket a gépeket programozni. PC-n is lehetséges, de legalább HLSL shader nyelv 2016-os specifikációja kell, ami nem lenne nagy gond, ha a program csak DirectX 12-t támogatna, ugyanis csak annyi változna, hogy a bájtkód nem D3BC-ben, hanem DXIL-ben lenne szállítva. Viszont azzal, hogy a Vulkan is támogatott, már át kellene konvertálni a wave terminológiát is az újabb SPIR-V-re. Maga az API támogatja ezt, a subgroup utasítások néven fut a funkció, és a World War Z már használja is: [link]. Csak ehhez ők elég sok shadert direkten módosítottak, és valószínűleg az RDR2 annyira nagy projekt, hogy ez önmagában nem éri meg. De abszolút nem a konzol fixfunkciós hardvere dönt jelenleg, hanem az, hogy a Rockstar nem akar a Spireggre menni, így a PC-re szállított shaderek jóval lassabbak, mint a konzolon futók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
válasz Locutus #40260 üzenetére
Xbox One-on (és így One S-en) 864p, PlayStation 4-en tudja hozni az 1080p-t, a PlayStation 4 Pro az 1920x2160-at skálázza fel 4K-ra, One X-en pedig natív 4K (3840x2160).
A framerate a One X esetében majdnem mindig stabilan 30 fps, viszont PlayStation 4 Prón az átvezetőknél és a városokban jobban ingadozik.
Valójában ilyen One X-en (Digital Foundry részletes tavalyi elemzése): [link]
A nemrég megjelent fake jutubés Onex vs. PC összehasonlító videóknak nem érdemes bedőlni, teljes kamuarc a gyerek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Locutus
veterán
A legtöbb nagyobb youtubeos teszter most azt találgatja, hogy az nvidia és az amd jön e ki új, jobb driverekkel, illetve jön e még valami patch rdr2-höz ami javít ezen.
Érdekes módon pl a vulkan api alatt jobb teljesítményt értek el GN-ék, mint a fentebb linkelt Guru3D-s DX12 teszt, de a nagy kép attól még ugyanaz, vagyis minden eddigi játékhoz képest röhejesen alacsony a teljesítmény, főleg nvidia kártyákon.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Locutus
veterán
válasz velizare #40265 üzenetére
Ezért írtam én is, hogy teljes mértékben logikátlan feltételezés, hogy az xbox one x natív 4K-t renderelne. Ez maximum úgy lenne elképzelhető, ha más téren viszont visszább vesz, pl látótávolság, meg ilyenek. 100%, hogy ott is van valami trükközés, max a microsoft nem köti az orrára a népnek.
[ Szerkesztve ]
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
-
Wesder
félisten
Biztos rossz érzés hogy egy 120k-s konzol natív 4K@30-ban viszi míg az ő hiperszuper minimum 300k-s PC-je meg nem. Dehàt ilyen az élet. A DF méréseit lehet tagadni, csak felesleges.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Raymond
félisten
válasz Locutus #40270 üzenetére
Termeszetesen, ugyanugy ahogy eddig mindig. Lejebb van sok effekt veve es ott csikarjak ki azt a par FPS-t ami kell. Amit sokan nem vesznek figyelembe az az arany. Azon izgulnak fel hogy "Nincs 2080Ti-vel 60FPS 4K-ban Ultra-n kozben meg az X-en megy siman 4K-ban!!!!111!11...". Ja, csak arrol feledkeznek meg hogy az a 4K nem 60 hanem csak 30FPS es a reszletesseg nem Utra hanem ugy vannka az egyes opciok beallitva hogy meglegyen a 30FPS egy bizonyos minosegi szinten. Az X-ben egy kb. RX580-nak megfelelo GPU van. Az eddigi tesztekbol latni hogy a kartya olyan 23-25FPS kozott hoz 4K-ban azokkal a High/Ultra beallitasokkal amiket az oldalak/csatornak hasznaltak. A X-en a texturak maradnak magas felontasuak mert az nincs kihatassal a teljesitmenyre, de egy csomo masik beallitas megy szepen le Medium vagy akar Low-ra. A draw distance, LOD, object detail, volumetrikus effektek stb. Ahogy az eddig is volt a tobbi jateknal. Megnezheted a regebbi ilyen temaju DF videokat ha erdekel hogy egy-egy jateknal milyen PC beallitasoknak megfeleloket hasznalak a konzolokon.
Szoval ha a konzol beallitasokat hasznalod PC-n akkor PC-n is el fog menni a konzolos 4K@30FPS sebessegel egy RX580 kartyaval peldaul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
PuMbA
titán
válasz Raymond #40272 üzenetére
" de egy csomo masik beallitas megy szepen le Medium vagy akar Low-ra. A draw distance, LOD, object detail, volumetrikus effektek stb. "
A kérdés sosem a beállítások, hanem hogy ezek mekkora képminőségbeli különbséget okoznak Ha minimálisat, akkor tök mindegy, hogy valami Low-on vagy High-on van.
[ Szerkesztve ]
-
Locutus
veterán
válasz Wesder #40275 üzenetére
Mármint téged frusztrál?
Vagy miféle "ugyanazon" teljesítmény megy 2-3x áron? Max a felbontás lehet ugyanaz, 2-3x áron, a minőség, és a teljesítmény biztosan nem.
Vezesd már kérlek, vagy adj nekem is abból amit szívtál.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
addikt
válasz Locutus #40277 üzenetére
Igazándiból a guru3d tesztje szerint, egy ilyen alap (i9 9900K, 32 GB DDR4 3200 MHz, NVMe M.2. SSD) és a tesztelt kártyákhoz képest, pl. az ultra és a high UHD eredményeket figyelembe véve, nem feltétlenül arányos egy ~150 ezres konzolhoz ugyebár.
PC graphics performance benchmark review - Graphics card performance 1440p & 2160p
A már linkelt DF videót érdemes 4K felbontásban szemügyre venni (ha már így készült), és ez alapján eldönteni, hogy mennyire hiányoznak az élvezhetőséghez a további apró részletek.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Termeszetesen, de itt is van balansz. Az hogy pl. AC Odyssey-ben leveszed a Volumetric Clouds-ot Medium-ra annak nem lesz latvanybeli hatasa de a teljesitmeny jelentosen megno, viszont ahhoz hogy meglegyen a 4K a kozolokon mar joval tobbet kell levenni ami meg is latszik.
Csakhogy ez is valojaban mindegy, mert a konzolt nem 30cm-rol bamulod mint a PC-t/lapost a masik dolog meg az hogy a konzolon jatszoknak szinte kizarolag csak az a verzio van meg, tehat nem fogjak bujni a TV/monitor-t hogy mik a difik hanem csak jatszanak
Errol (most is es szinte) kizarolag azert megy a diskura mert latszolag egy nem elhanyagolhato meretu felhasznalo bazis nem birja megerteni hgoy az amit a konzolon lat es az amire pruszkolnek hogy nem megy 2080Ti-vel se az nem ugyanaz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
Locutus
veterán
válasz Wesder #40280 üzenetére
" A részletek most mindegy"
A tipikus konzolos kifogás Dehát jólvan, értem én. Csak akkor ne állíts olyanokat, hogy ugyanazt a teljesítményt kapnád ettől, mint a 300k-s PC-től, mert az messze nem igaz.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Wesder
félisten
válasz Locutus #40281 üzenetére
Egy 300k-s PC kb medium 4K@30 szintet hozhat. Nos ez megvan X-en is. Elengedtem a PC-t több mint egy éve. Jàtszani akarok, nem a pénzt beletalicskàzni, hogy valami jòl fusson.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Habugi
addikt
Még nincs egy napja a PC-s RDR 2 releasenek és egyelőre ő az első (ez jó aránynak számít) konzolos, kényszeres önigazolást kereső aki Gizikét próbálja ütköztetni a gőzekével, hagyjátok már békén, sztem eresszétek el a témát.
Egyébként is.., QHD TV-n a minden Is szép!
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #40266 üzenetére
Természetes, hogy a Vulkan API alatt megy valamivel jobban. Ahogy írtam az erre vonatkozó hírben is, a fejlesztést a Stadián végezték, ami a Vulkan API-t támogatja. Ez a Google számára egy teszt volt, hogy egy ekkora projekt PC-re portolásához alkalmas-e a Stadia. Emiatt elsődleges API a Vulkan, de van támogatás a DirectX 12-re is, mert alapvetően a két API nagyon hasonló, tehát nem jelent komoly munkát egyszerre támogatni őket, főleg olyan költségvetésnél, amivel a Rockstar dolgozik. Viszont maga az RDR2 a memóriamenedzsmentre nagyon egyszerű megoldást használ. Egyszerűen az AMD memory allocation library komponenseire építenek, viszont ez sokkal régebb óta van Vulkan API-n, és sokkal többet tud, mint a D3D12-es verziója, tehát valamivel gyorsabb. Nem mellesleg van már Stadia optimalizált verziója is. Sokkal egyszerűbb ezeket a headereket csak bedobni a projektbe, aztán működik out-of-box, mint írni egy sajátot, de az egyszerű copy-paste módszerrel sajnos másolod a D3D12-es verzió gyengeségeit is. Végeredményben amúgy mindegy, a Vulkan API-t kell használni, ez is a default.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
Ezzel azt akarod sugallni, hogyha az nvidia rágyúr a vulkan apira, akkor driver frissítésben ők is tudnának hozni a kártyáik teljesítményén, rdr2 alatt?
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #40289 üzenetére
Tudják hozni a teljesítményt most is. A Pascallal van gond, de ott eleve arról van szó, hogy a hardver nagyon limitált, mivel képtelen egy halmazba helyezni a különböző erőforrás-kategóriákat. Ez az RDR2-nél fontos, és nyilván ezen hardveres módisítás nélkül nem fognak felülkerekedni. De láthatod, hogy a Turing már tudja ezt a képességet, és annak az architektúrának a teljesítménye a megfelelő szinten van. +/- 3-4%, de ezek származhatnak szoftver oldali tényezőkből. A Pascalnak a problémáján egyszerűen szoftveresen nem tudnak felülkerekedni, ahhoz nagyon mélyen át kellene dolgozni a motornak a működését, de ha ezt megcsinálják, akkor az meg negatívan érintené a Turing/GCN/RDNA teljesítményét, amelyek kifejezetten kedvelik azokat a szituációkat, amiket a Pascal tulajdonképpen utál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze tudja. Az RTX-es dolgok csak extra részegységek bizonyos extrákhoz, de az architektúra alapvető működése mindegyik Turing GPU-ban egyforma. Ez látszik a tesztekben a 16-os sorozat teljesítményén is. Ha megnézitek igazából csak a Pascal szenved, a többi hardver nagyjából a helyén van. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet ezen még javítani, mert valószínűleg lehet még találni "up to" 3-4%-nyi szunnyadó tempót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Piszmaty76
aktív tag
Visszakeresgéltem az első hozzászólásáig a konzolok típusainak képességeivel kapcsolatos társalgáshoz és arra jutottam, hogy csak egy unatkozó troll. Beböfögött egy rosszindulatú, az akkori társalgáshoz nem kifejezetten kapcsolódó semmit és a topicot már át is változtatta pc vs. konzol hadszíntérré. Ügyes.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
_drk
őstag
válasz Piszmaty76 #40293 üzenetére
Kedves kollégától idézve kicsit fentebb még:
"Rdr2 konzolos szinthez elég egy 570es"
Én itt röhögtem fel és direkt nem kezdtem el trollkodni.
A baj nem a konzol huszárkodással van, hanem a csalódott pc-ssel mint én hogy az 570el tudom jól hogy sehol nem vagyok...
Amikor a konzolt vettem 80ba került azaz Amd, A gtx 1060 tavaly nyáron 90k volt és szóba is jött most hogy mar elég gyenge, leáldozott a Pascalnak.
A ps-en meg hasít mert működik az átverés és az a lényeg!
Nem a beállítás nagysága hogy high vagy medium, hanem ahogy kinéz.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Piszmaty76 #40293 üzenetére
Link
Az utolsó mondat indította el a lavinát, tekintve, hogy nem igaz.
Szó sincsitt trollkodásról, vagy kényszeres önigazolásról, csak ne írjunk sületlenségeket tájékozódás nélkül.Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Locutus
veterán
válasz tailor74 #40295 üzenetére
Nyugodtan megcáfolhatod, hogy nincs úgy. Hajrá.
Tedd be a tesztet, ahol azonos grafikai színvonalon, azonos renderelési felbontás mellett az 570 nem körözi le bármelyik konzolt rdr2-ben.
(hozzáteszem annál a hozzászólásnál még 1080p30-ról volt szó, nem arról, hogy az xbox one s 4k esetén is bele tud szagolni alulról a 30 fps-be, megfelelően butított grafikai beállításokkal, de nyilván ez sem segít azon, hogy összemosd a szezont a fazonnal)Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Shing
őstag
válasz Wesder #40271 üzenetére
Először várjuk meg, hogy milyen grafikai beállításokkal fut XO-n és valójában milyen felbontáson. Majd úgyis jönnek elemzések. Ez egy veszteségmentes kép a konzol változatról (GK-n találtam).
Megeszem a kalapom ha ez natív 4k, grafikai opciókról nem is beszélve. Azért egy ilyen szinthez, 30FPS-el tényleg nem kell egy atom PC. Persze olcsó, de tök felesleges 2 teljesen más platformot fillérre kiszámolni. -
addikt
Nem érdemes tovább csavargatni a versus témát, PC-n nyilvánvalóan szebbnek és részletesebbnek kell(ene) lennie, de a jelenlegi verzió egyelőre eléggé sántikál és nemcsak a futtatási problémák miatt.
One X-re 1 éve jelent meg, itt van DF análizálás, friss PC-s guru3d teszt konfiggal és kártyákkal. Hogy mi szükséges a 4K (ultra vagy high melletti) 30-60 fps-hez #40278
Ha ez össze van vetve az X árával, akkor jogosan lehet reklamálni a rockstar-nál, mert elég savanyú a helyzet, messze nem hozza azt a többletet, amire számítani általában több program esetében is...főleg úgy, hogy 1 év eltelt a konzolos kiadás óta.Plusz egy mai anyag: Red Dead Redemption 2 4K Comparison - PC / PS4 Pro / Xbox One X.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 1200W Corsair HX1200/ platinum/ garancia/ ingyen Foxpost
- Beszámítás! ASRock H310CM i5 8500T 8GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage Shiva 400W
- Beszámítás! ASRock AB350 R5 2600 16GB DDR4 256GB SSD GTX 1060 6GB Rampage Shiva ZALMAN 500W
- Beszámítás! MSI B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Super 6GB Rampage Shiva Cooler Master 600W
- Beszámítás! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD RX 580 8GB Rampage Shiva BE QUIET! 550W