-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
Igen, a chipletes GPU-kra nagyon kíváncsi vagyok (mindkét gyártótól), de az 5 és 6 nm vegyes alkalmazás is érdekes. Mindkettő TSMC, de miért mixelik? Azt megértem, hogy ha mondjuk a 6nm az a jól ismert 7nm half node-ja és a Zen3+ CPU-t azon gyártják, mert hát a Zen3 7nm volt, de az RDNA3-ban miért keverik? Az egyik egység (ami a Zennél i/o die) 6nm lesz, a multiprocesszorok meg 5nm? Egy dolgot tudok elképzelni: költség optimalizálás.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HPC lapkák eddig is a TSMC-nél voltak. Itt a kérdés, hogy a gaming hova megy. A Samsung azért jött jól az NV-nek, mert olcsó a wafer, és ez fontos, amikor olyan extrém drága komponenseket használnak, mint a GDDR6X.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván olcsóbb egy olyan memória, amit egy szem memóriagyártó gyárt, és úgy árazza ahogy akarja, mert mindenképpen megveszi, aki GDDR6X-re szorul, mint egy olyan memória, amit három gyártó is gyárt, és aktív árverseny van, hogy ne a másik gyártóét vegyék meg. Nem kell mindent elhinni, aminek a Youtube a forrása, oda bárki tölthet fel videót.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem mindegy, hogy elhiszed-e, de a piacot a verseny hajtja. Ha te csinálsz valamit, ami kell valakinek, de eközben senki más nem árulja, akkor nyilván ezt kihasználód, mert az a valaki nem tudja mástól megvenni. Ellenben, ha olyan dolgot árulsz, amit melletted még legalább ketten, akkor ott bele kell menni egy árversenybe is, mert ha nem jó az árad, akkor az ügyfelek megveszik azt a másiktól. Ezen gondolkozz el, mielőtt elhiszel mindent, amit a YouTube-on látsz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Én is meglepődtem a tegnapi állításon, de aztán szerintem rájöttem a magyarázatra. Mivel az Nvidia csomagban árulja a GPU és memória lapkákat, így az Nvidia határozza meg az árakat. Ha olcsóbban adja a Microntól megvett GDDR6X lapkákat, az az Nvidia döntése. A konzolokat is önköltség alatt adják.
Ha GDDR6X kell a nagyobb kártyákra a versenyképes teljesítményhez, akkor azt kell biztosítania melléjük.
Ha az AIB-k sírása jogos, és túl magas a GDDR6X kártyák bekerülési költsége, arra is egy megoldás, hogy az Nvidia nyomott áron adja a lapkákat, hogy gyártsanak nagy kártyákat is az AIB-k, ne csak a sima GDDR6-os kis kártyákat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem igazán. A partnerek a GPU gyártójánál is rendelhetik a memóriát, mert az olcsóbb. Sőt, az AMD már konkrétan hitelesítő cég is. Tehát ők már úgy vásárolják a memóriát a Samsungtól, hogy azt nem hitelesíttetik előtte, mert vettek maguknak egy rakás ilyen berendezést. Néha vesznek bulk memóriát is, az úgy fog megjelenni a VGA-n, hogy AMD van írva a memóriára is, mert akkor nem csak a hitelesítést végzik, hanem a leválogatást is.
Az NV még nem vett ilyen gépeket, de idővel szerintem ők is fognak, mert sok pénzt lehet spórolni, ha nem a memóriagyártó hitelesíti.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maradjunk annyiban, hogy a Gigabyte nem nyilatkozik ilyen formában. Nekik van egy sajtójuk, ami hivatalos választ küld a kérdésekre, és ezt névvel teszik, amit elvárnak, hogy közöljenek is. Ha nem válaszolhatják meg, akkor azt írják, hogy ez a kérdés üzleti titkokra vonatkozik, így erre nem felelhetnek, de ezt is névvel teszik, és ezt a választ is névvel kell közölni. Így védekezik a Gigabyte az ellen, hogy őket általános forrásként idézze valaki. Ha úgy hivatkoznak rájuk, hogy a Gigabyte egyik alkalmazottjának a barátjának a régi szobatársa, akkor azok nem ők.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem hibáztatom az NV-t. Az AMD csak követi őket árazásban.
Egy csomó dolog szimpatikus lehet még a piacnak, de ha ráraknak 100 dolláros árcédulát, akkor sem annyiért fog menni a boltokban. Lásd a GeForce RTX 3060-at, amely papíron 329 dollár, aztán...
#56063 Petykemano : A gyártástechnológia költsége megdrágult, de nem annyira, hogy egy ilyen hardvert 379 dollárért kelljen adni. Még 259 dollárnál is bőven lenne rajta haszon. 199 dollár lehet az a határ, ahol már kicsi haszonnal menne el. Viszont hiába írják ezt rá, a kereskedők úgysem ennyiért adják majd. Még a 379 dollárt is sokan keresni fogják, inkább 400-500 dollár lesz ennek a piaci ára, viszont az AMD ennek egy jó részét elrakja zsebre. A GeForce RTX 3060 sem ment semmire azzal, hogy 329 a listaára, jóval drágábban vihető haza a kereskedőknél.
#56066 .Ishi. : Jelenleg az AMD és az NV is elad minden VGA-t. Készletet maximum úgy lehet felhalmozni, ha nem engeded ki a raktárból a termékeket, de miért tennél ilyet, amikor van egy rakás vevő? A raktáridő jelenleg kb. zéró, az MSRP-nél magasabb árakon is elvisznek minden VGA-t, kongnak a raktárak az ürességtől.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Biztos hogy gyorsabb lesz mint a 3060? (nem csak cserri picked jatekok alatt)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Alogonomus
őstag
Nvidia valójában ugyanúgy emelt árat, csak a PR anyagokba beírt egy olyan MSRP értéket, amit ő maga sem tekint valósnak. Belistázzák a kártyát a honlapjukon is a látszat kedvéért 329 dollárért, de folyamatosan out of stock minden kereskedőnél. MLiD helyesen mutatott rá, hogy az AMD egyszerűen csak nem játszotta el a Nvidia "fake MSRP" módszerét. Az AMD eleve a 3060 és 3060 Ti valós bolti árához lőtte be a 6600 XT MSRP árát. A 3060 a 12 GB miatt alapkiépítésben is stabilan egy $400+ kártya lesz, míg a 6600 XT a 8 GB miatt az alapkártyák esetén tud $380 kártya lenni.
-
Alogonomus
őstag
Felnőtt emberként szembe kell nézni a valótlan PR-állításokkal, de felnőtt emberként akkor a valós értékekkel is kell számolni.
Örülök, hogy te biztos vagy az állításodban, de a piaci helyzet nem téged igazol, hanem azokat, akik szerint az MSRP értékek kamuk, és a boltok polcain levő termékek árai a tényleges árak. 329 és 399 dollárért legfeljebb pár látványos PR-eladást bonyolítanak le, de a valós árak folyamatosan bőven a hivatalos MSRP fölött alakulnak még az olcsó árak miatt sokszor felhozott tajvani boltokban is, és mire onnan Európába/Amerikába jut a kártya, addigra újabb 10-20% rakódik az árra plusz a helyi ÁFA. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A D3D12 meghajtó alapvetően hozzájárul ahhoz a teljesítményhez, amit a Radeon RX 6600 XT elér, hiszen 1080p-ben még több játékban is érezhető a procilimit. Ez inkább 1440p-ben kezd megszűnni, de nem oda tervezték a 300-400 dollár közötti VGA-kat. Az NV-n majd a V-Cache tud segíteni az új Ryzenben, mert azzal 1080p-ben csökkenni fog a procilimitjük.
Hosszabb távon az NV-nek újra kell írnia a D3D12 meghajtóját, mert a erőforrások dinamikus bekötését az emulációs módszerrel nagyon nehéz hatékonyan implementálni a shader modell 6.6-hoz. Nincs is még ilyen meghajtójuk, holott az AMD és az Intel már kiadta a sajátját. Ez egy borzasztóan nehézen kezelhető helyzet. Bizonyos szempontból jobban járna az NV, ha a Turing alatt GPU-k támogatását kidobnák, mert a Maxwell és a Pascal fogja vissza őket. Amíg azokat támogatni kell, addig nem tudnak teljesen elszakadni a CPU-s emulációtól, így büntetik vele a Turingot és az Ampere-t is.
A Vulkanon látható, hogy a GeForce-ok jól működnek CPU-s emuláció nélkül, csak ugye a DirectX 12 bekötési modellje sokkal másabb, mint a Vulkáné. És ha a Khronos követni akarja a shader modell 6.6-ot, akkor hasonlót kell használniuk a jövőben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HardwareUnboxed két videóban is megmutatta. Többször volt már linkelve itt.
Az Assassin's Creed Valhallában még 1440p-ben is érződik a CPU-limit az erős GeForce-okon. Mi is látjuk, pedig Zen 3-at használunk.
A TPU méréséből szépen látszik: [link] - csak ők 4,8 GHz-re húzott a Ryzent használnak, viszont alapórajeles nyolcmagos Zen 3-mal még 4K-ban is vannak problémás CPU-limites helyzetek a GeForce-szal, de már nem annyira, mint 1440p-ben.
1080p-ben azt látjuk, hogy van egy áttörhetetlen fal, egymás mögött sorakoznak a gyorsabb GeForce-ok, egyszerűen nem tudnak a 6700 XT-nél jobban skálázódni. Hiába van a GeForce 3080 és 3090 között jelentős teljesítménykülönbség, a CPU-limit úgy megfogja őket, hogy az döbbenet. 4K-ban kezdenek élni, de láthatóan ott is kevés a CPU. Az Ubisoftos cimbinél már érdeklődtünk, aki szerint ezzel nem tudnak mit kezdeni, de írta, hogy majd a Zen 3-as 3D V-Cache sokat segít a GeForce-oknak, hogy 1440p-ben is jól skálázódjanak, és 4K-n nagyjából eltünteti majd a procilimitet. Viszont azt is írta, hogy az új motorban ez visszatér, ráadásul erősebben, mint valaha, mert az új konzolok miatt sokkal jobban terhelik a CPU-t, mint a Valhallában.
A gondot az okozza, hogy a GeForce driver a bekötésekhez erőteljesen a CPU-t használja, míg az AMD nagyrészt a CPU nélkül oldja meg ugyanezt a feladatot. Ezzel a motor szintjén nem tudnak mit kezdeni, mert nem ők kényszerítik arra a drivert, hogy a bekötéshez szükséges folyamatot nagyrészt a CPU-n futtassa. Ez az NVIDIA döntése.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - később leírtam részletesebben a helyzetet. Több tényező van, de a legnagyobb tényező úgy néz ki, hogy a CPU-s emuláció a bekötésnél. Ez kifejezetten érinti azokat a játékokat, amelyek nagy CPU-terheléssel dolgoznak.
Vulkan esetében azért nem létezhet ez a gond, mert ott ez az emulációs réteg hiányzik.
Ettől egyébként lehet, hogy ez a maximum, amit a GeForce-ok tudnak, de azért kételkedek. Sokkal inkább hiszek manapság abban, hogy nagyon drága lenne több teljesítményt kihozni a rendszerből, és ez anyagilag nem érné meg.
#56151 sakal83 : A GCN érában többször megtették. Az RDNA-kkal már nem igazán, az RDNA2-vel meg nem volt rá szükség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez baromság. Az asszinkron compute-nak ehhez biztosan semmi köze. Az egy gyorsítást lehetővé tevő eljárás, amit már a Turing elég jól kezelt, de még ha a GeForce-ok nem is fognak valamiért berakni aszinkronba két pipeline-t, akkor sem azt látnád, hogy 1080p-ből 4K-ba tartva javul a skálázódás, hanem pont fordítva, ugyanis az asszinkron compute hiánya pont GPU-limitet eredményez, és nem CPU-limitet.
Ez a gond egy bekötési és erőforrás-kezelési probléma. De semmiképpen sem ütemezési, utóbbival pont 4K-ban mérnél limites szitukat, nem pedig 1080p-ben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A TrendForce az év eleje óta jelzi előre a graphics DRAM áremelkedést, csak még mindig nem látni.
Felőlem hihetsz Igornak, csak hülyeséget beszél. Az asszinkron compute nem úgy működik, ahogy leírja. Ha annak hiány okozna limitet, akkor egyrészt GPU-limitet okozna nem pedig CPU-t (mert a CPU oldaláról a munkafolyamat ugyanaz asszinkron compute-tal és nélküli), másrészt 4K-ban okozna GPU-limitet, nem pedig 1080p-ben CPU-limitet. Pont az ellentétét látod a tesztekben, mint amit az Igor által leírtak alapján látnod kellene.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Olvasd azért végig a cikket, és megtalálod, hogy:
"A DirectX 12 esetében tehát klasszikus értelemben nem igazán lehet a meghajtó többletterheléséről beszélni. Ugyan létező jelenségről van szó, de egyáltalán nem olyan jelentős mértékű, mint például a DirectX 11-es API-nál, és pláne nem okozhat ilyen extrém különbségeket, amiket a fenti tesztben lehet látni."
Vagyis Abu szerint a teljes problémát bár nem lehet kizárólag a driver hibájára fogni, de az tény, hogy a probléma jelentkezik az Nvidia kártyákon.
Ráadásul felhívom a figyelmedet Abu az első cikket 2 héttel követő második cikkében szereplő megállapításra:
"Az egyik érdekes információ, hogy bár a DirectX 12 esetében nincs kernel meghajtó, tehát a driver nem futtat egyetlen kernel szerver szálat sem. Ezzel együtt a Microsoft az API implementációjánál elég nagy szabadságot ad a gyártóknak, vagyis amíg egy megfelelő meghajtó képes teljesíteni a hitelesítési tesztet, addig igazából a redmondi óriáscéget nem nagyon zavarja, ha bizonyos funkciókat egy DirectX 12 implementáció csak emulál."
Utánaérdeklődött a jelenségnek, és az új információk alapján egy második cikkben is foglalkozni akart az okok feltárásával. A végmegállapítás pedig a következő lett:
"Ezzel kapcsolatban megpróbáltunk informálódni a fejlesztőknél, és a válaszok alapján arra jutottunk, hogy egyik felvetett gondot sem lehet úgy kiemelni, hogy egyértelműen jelentős CPU-limitet okozna a GeForce-okon gyengébb teljesítményű processzorok mellett. Ellenben a különböző tényezők (Radeonokon való alkalmazásfejlesztés, bizonyos szintű emuláció alkalmazása a DirectX 12 bekötési modelljére, a DirectX 12 meghajtóimplementáció komplexitása, valamint ennek az optimalizálásába fektetett idő relatív módon értékelt rövidsége) hatása esetlegesen összeadódhat, és ezek már okozhatnak olyan limitációt, ami erősebben visszafoghatja a GeForce-ok tempóját bizonyos CPU-kon. Sőt, egyes gondok felerősíthetik egymást."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az asszinkron compute-nak nincs többletterhelése. A processzor oldalán az asszinkron compute ugyanannyi munka, mint ennek a hiánya. Az asszinkron compute csak azon változtat, hogy a GPU két futószalagot egymással párhuzamosan feldolgoz-e, vagy sem. De a processzor számár az lényegtelen, és semmit sem tud arról, hogy ez megtörténik-e a GPU-n belül vagy sem.
Ez a hardveres ütemezés is egy faszság. Egyrészt az NVIDIA régóta hardveres ütemezést alkalmaz. Ott van a multiprocesszorban az ütemező, ahogy a Gigathread Engine-ben is. Szoftverbe olyan részeit helyezik át az ütemezésnek, amelyek könnyen kezelhetők szoftverből. Ilyet nem csak az NV alkalmaz, hanem az AMD is, mert tökre hasztalan bizonyos függőségeket hardverből kezelni, amikor szoftverből képes vagy előre dekódolt, függőségmentes folyamatot biztosítani. A Fermi után az NV GPU-kból ezért került ki ez a hardverelem. A szoftver gyorsabban megoldja a problémát, de ettől még az ütemezés egy része maradt hardveres, az a része, amit szoftverből nehezebb kezelni. Olyan nagyon itt sem az AMD, sem pedig az NV architektúrája nem különbözik. Amely folyamatok gyorsabban szoftveresen, azokat úgy is csinálják. De ettől egyik dizájn sem lesz teljesen szoftveres ütemezésű, csak az NV és az AMD hülye lenne tranzisztort áldozni lassításért.
A trendforce egy piackutató cég, amely előrejelzéseket ad. Vagy bejön, vagy nem.
Linus és MLID YouTube-sztárok, akik szenzációból élnek.
A "Gigabyte alkalmazottjának a testvérének a régi szobatársától hallottam" pedig nem egyenlő a Gigabyte cég hivatalos közleményével.#56161 sakal83 : Nincs szükségük arra, hogy megbeszéljék az árakat. Az NV beáraz, az AMD meg hozzáigazítja a sajátját. Egy szót nem kell erről egyeztetni.
#56162 Cifu : Már kiderült, hogy nem mindegyik D3D12 játék érintet. Csak azok, amelyek minimum feature_level_12_0-t igényelnek. Ezekben viszont mindben érezhető a CPU-limit a GeForce-szal. Ha a feature_level_12_0 nem minimum követelmény, akkor a GeForce-ok limitje nem jön elő. Az NV peche az, hogy az új D3D12 játékok mindegyike feature_level_12_0 igényel minimum, ezért lett nagyon látható a jelenség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Ha az asszinkron compute feldolgozas problema akkor miert csak minimum feature_level_12_0-t esetben jon elo es pl Vulkannal nem?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
Jo hat Abu azt mondta, mindenesetre itt is DX12 mode-ban futott (=lehetett async compute) es a Vulkannal szinten van/lehet async compute, ott viszont nincs ilyen problema. Ergo ebbol szamorma az derul ki, hogy lehet nem ez a problema.
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
Terra szo egy r-rel, illetve szerinte majd a RX 6800-at valto RX 7800 majd 8GB VRAM-mal jon. Ez az a szomoru eset amikor a hulyeseg szorgalommal parosul. Es teljesen felkapta twitter (Videocardz like peldaul).
Mumee: [tessek]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Petykemano
veterán
"Ez hogy jött ki amúgy náluk? Ha MSRP+50% áron nézem a 3060 és a 3060 Ti is jobb FPS/ $"
Úgy emlékszem, hogy ebay (vagy valami más online retailer, de mindenképp valós) árakat néztek a korábban megjelent kártyákhoz és msrp+50%-ot becsültek a 6600XT-nek.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Raggie
őstag
Ez még a valós árak megjelenése előtt volt, és csak egy spekuláció.
Annyit mondtak, hogy elnézve a 3060/3060Ti már addigra "beállt" árait, ha MSRP+50% lesz az RX 6600 XT akkor még megéri majd. Ennyi, nem több.
Ez azóta pl USA-ban be is vált, ahol lehet még most is pár helyen 379 dodóért 6600XT-t venni boltban. (LINK)
Itthon pl Alzánál volt 167ezerért Sahhire Pulse modell, ami elég jó vétel volt bármelyik itthon elérhető 3060-nal vagy 3060Ti-vel szemben.
Többi bolt 230ezernél kezdődő árazása már nem annyira, de még az is olcsóbb, mint a legolcsóbb 3060 és közben java részében azért a 6600XT érezhetően gyorsabb annál.szerk.: aztán miután most kiderült , hogy bányagép a kicsike szerintem szépen fel lesz porszívózva minden és jön a hiány és a fejebb kúszó árak megint...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Televan74
nagyúr
-
Jacek
veterán
Vilag nagy reszen elerheto volt, de persze elviszi a banya.
En csak probalok ravilagitani hogy konnyu az AMD-t szidni de alapvetoen faszsag.
Ha valaki meg mindig fosik kulfodi rendelestol az EU-ban 2021-ben akkor go az iponba 80% felarert!
Sima amazon.de is lehetett cenni 160-170-ert.De mindegy szidjuk az amd tovabb. Hogy 1998-ban milyen arak voltak
-
Alogonomus
őstag
Az AMD a Navi 21 alatti kártyákat nyilván gyártásban fogja tartani, és valószínűleg nem is viszi át az új 6 nm-es gyártósorra, mert az a Zen4 és RDNA3 termékekhez kell majd. Egy kicsit optimalizált 7 nm-en készülő RDNA2 kártya még évekig elég lehet FHD és WQHD felbontáshoz, 4k 144Hz, vagy WQHD 240 Hz monitorok pedig még nem annyira elterjedtek. Ha a Zen3 helyett is RDNA2 készülhet majd, akkor lesz talán esély kiszolgálni a vásárlói igényeket.
A Navi 1x kártyákat is csak azért kaszálta el az AMD, mert ugyanaz a gyártósor kellett a jövedelmezőbb Navi 2x chipekhez (meg CPU, meg konzol APU). A Navi 3x bemutatkozása után is simán készülhetnek még 7 nm-en Navi 2x chipek. A tömegek valószínűleg egyébként sem az akárhány ezer dolláros MCD kártyákat fogják keresni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jó de hol? Én tudok neked mondani olyan körülményt, ahol a Radeon RX 6600 XT is 50%-kal gyorsabb a 3070-nél. Ezek így önmagában nem sokat jelentenek. Mert nagyon könnyen bele tudod futtatni a GeForce drivert egy procilimitbe. Aztán az csak egy mérés lesz a sok százból, amiből mondjuk 90-nél más az erősorrend.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
D013
aktív tag
Őszintén szurkolok az Arc-nak, remélem jól sül el, és végre 3 szereplős lesz a piac. Jelenleg 6700XT-m van, óriási szerencsével cseréltem minimál ráfizetéssel sima 5700-ról. Ezt a kártyát már úgy cserélném szívesen mindegy melyik színűre, hogy a zsebemben vagy 80-100k és kapok érte jobbat mondjuk 2 év múlva ilyenkor. Tudom, bilibe lóg a kezem, az árak lehet hogy sosem állnak vissza, de én azért reménykedem.
-
nagyúr
-
Petykemano
veterán
"Úgy érzem a piaci szereplők úgy gondolkodnak hogy a mennyiségi eladásokból szerzett haszon és a termékek/ áruk leértékelődése kevésbé kifizetődő a sokáig magas profittal árult ,évekig keresett termékkekkel szemben."
Sajnos én is pont így látom.
Nyilván kiszámolható, hogy milyen volumen mellett optimális a profit. Azért mondok, hogy optimális, mert a marzs is szempont.De igazából tényleg csak lelombozni akartam a lelkesedést 6nm refreshel kapcsolatban.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Eladó hibátlan EVGA FTW 3 ULTRA 3070TI
- nVidia GIGABYTE GeForce RTX 3080 OC 10GB VISION videókártya
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- AMD 6700Xt eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen