- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Premiere topik
- Windows Insider Program
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- C# programozás
- Proxmox VE
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- A Temu büntetésétől rettegnek az eladók
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bjasq99
kezdő
Az hogy a dual isue simd vel az rdna 3 -ban ez jelentősen megemelkedett:
Navi 33: 4096/13.3 = 308 alu/Mrd
Navi 31 ahogy írtad
Csak azért hoztam a régebbi példákat hogy lásd a nagyobb chipeknek jobba az alu/tranya arányuk azonos generációban, de meg is érteneném ha itt lenne egy picike eltérés de ez hatalmas. -
fLeSs
nagyúr
OK, de ezek Q3-as adatok és lassan itt a Q4-es beszámoló.
Most akkor mi a baj? Miért nem rendelnek a kereskedők?
1. az NV túl drágán adja az Ampere BOM-okat az AIB-oknak?
2. az AIB-ok túl drágán akarják továbbadni a kész kártyákat?Ha a Q4-esből kiderül, hogy az a raktárkészlet nem csökkent szignifikánsan, akkor itt a válasz arra, hogy miért nem következett be az Ethereum pos-ra átállása után a nagy VGA-özön és miért vannak az Ampere kártyák még mindig MSRP fölött.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Busterftw
veterán
"A piaci részesedést nem az 5 nm fogja változtatni, mert azok a teljes piac 1%-át sem teszik ki."
En nem igy latom a szamok alapjan.
Q3-ban a desktop GPU-k a 3 szegmensben 6.16 milliot tettek ki (notebook nelkul).
Ebbol high-end 2.42 millio, ami 39%.Ha Q4-ben hasonlo lesz a volumen ahol a high-endet mar a 4000 szeria es Radeon 7000 szeria teszi ki (ertsd, Q4-ben csak high-end van piacon) akkor nagyon is szamit a piaci reszesedesben.
Ha tegyuk fel maradnak a szamok es azt mondod tobb 5nm GPU kapacitast kotottek le mint az Nvidia, akkor az AMD kb 2.5+ millio high-end eladott kartyaval szamolt Q4-ben?
Kicsit optimista, hogy generaciok ota 10-20% kozott mozgott a market share, high end-ben pedig ennel is kevesebb. (Q3-ban 17x-es a kulonbseg)[ Szerkesztve ]
-
bjasq99
kezdő
Ok de itt olyan hatalmas a különbség, mindenki, döntse el, hogy az eddigi adatok alapján elhiszi, hogy most ez így jól van.
Reméljük az idő során majd kiderül pár részlet ami részben magyarázatot szolgál.
Megjegyezném, hogy az Ada -nak is nagyon rossz az eddigiekhez képest a mutatójuk, szerintem itt a buszokon kívül a méretes tensor egységek és az Ofa az ami felelős ebben.
Mindenki gondolkodjon el hogy ha az Ampere mutatójával lehetne gyártani az Ada -t akkor menyivel kisebb lenne a Gpu ugyanahhoz a számítási teljesítményhez (mivel csökkenne a méret így a busz komplexitás is csökkenhetne ami szintén tovább csökkentené a méretet) mínuszban pedig el kellene viselni a dlss 3 hiányát -
Busterftw
veterán
Akko ne szedjuk ki a notebook-ot, azzal egyutt 12.08 milliot kapunk.
A high-end ebbol 6.87 millio dvga, a piac 56%-a.A piackutatast megcsinaltak, linkeltem szegmensre bontva fentebb JPR-tol.
Ez az osszes Q3 mennyiseg vs 1 webshop adatai.Mivel Q4-ben nem volt mas high-end, mint 5nm ezert ezek a szamok reprezentativak.
Visszaterve, ha feltetelezzuk az Nvidia ugyanannyit ad el es tobb GPU 5nm kapacitast kotott le mint az Nvidia, akkor az AMD legalabb 2,5+millio 7900XT es 7900XTX kartyaval szamolt.
Ami valljuk be eleg bator. -
bjasq99
kezdő
Csak egy vicces megjegyzés, hogy mennyire félvállal vetted ezt a választ:
Az intel is tud olyan hardvert tervezni ami optimálisan kezeli a regiszter nyomást, ezt te is megírtad amikor a polaris bevezette az előbetöltést, említetted, hogy az Intel megoldása pedig a végtelen sok vektorregiszterrel való kitömés, ami pazarló. Nem azt mondom, hogy nem fontos a regiszter nyomásra optimalizálni, csak nincs olyan, hogy külön a legfontosabb lenne mert az összes fontos tényezőt együtt kell vizsgálni és így meghatározni a szélső értékét a teljesítménynek. -
Yutani
nagyúr
Erősorrend TPU tesztek alapján 1080p-n:
6600 XT = 95%
6650 XT = 100%
6700 XT = 113%
6750 XT = 122%A legutolsó pletyka szerint ez lesz:
N33 < RX 6750 XT
N33 >≈ RX 6650 XTNem hiszem el, hogy a Navi33 nem tudja hozni a Nav23 teljesítményét, ennyire nem b@57hatta el az AMD.
#tarcsad
-
félisten
Október végi adat. Az Inventory az utóbbi 5 évben nem volt 0.5 közelében sem, csak mondom neked, első kép... 2018 óta 2 milliárd alatt nem volt... honnan veszed ezeket?
És ebben minden benne van , nem csak az új most gyártott és előző genes geforce grafikus kártyák,hanem a professzionális is , az OEM kiszolgálás, a gyártáshoz szükséges komponensek, minden 2023 as árakon....
Ma már nem 800 dollár egy csúcs GPU mint 2016 ban hanem 1500-2500 és 6000 az ahhoz szükséges komponensekkel és mindennel , nem tudom mire lenne elég egy ekkora cégnél a mai árakon 0.5 milliárdos inventory..... ezért is csalóka az hogy pénzről beszélünk 2023 ban ...
tehát magasabb az átlagnál, de fogy, és 2 milliárd alá nem fog már menni nekik . Nem áll a raktárkészlet ahogy írod, és március végére beállnak a normális szintre..
Itt ki tudod számolni : [link]
139 napra elég az október 31 ben leírt a készletük ezzel a forgási sebességgel.Ez mellé:
"NVIDIA Corp's lowest inventory turnover during that period was 3.25"
10 év....[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Te $5000-t mondtál egy N6 waferre. Az szerintem már elég tisztességes csökkenés ahhoz képest, hogy 1-2 éve még $10000-ról volt szó.
Egyébként nyilván most is érvényes az, hogy az, hogy negyedévre előre érzékeli a sajtó, hogy milyen vagy milyen lesz a gyártókapacitás kihasználtsága, de azt bizonyára legalább 1-2 évre előre kellett tervezni.
Biztos lehet lastminute felajánlni, vagy lecsapni gyártókapacitásra, de arra valaki valószínűleg csak akkor csapna le, ha egyébként ponthogy kevesebbet tudott lekötni, mint tervezte.Tehát nem feltétlenül gondolnám, hogy ha 2023Q1-ben a N6 gyártókapacitás kihasználtsága 80%-os a TSMC-nél, akkor hanyatthomlok rohanna az AMD-hez 50%-os kedvezményekkel. De az a kérdés azért elhangozhat, hogy nem kell-e ebből vagy abból X%-kal több úgy, hogy az egész megrendelés waferárára Y százalék kedvezményt adunk akkor.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
Igen ezt írom hogy október végi és 2 milliárd alá nem fog lemenni,a 0,5 lehetetlen szám már ilyen hatalmas cégnél, amit írtál mert annyi nekik már a normal inventory. és ez mindent tartalmaz, az előre legyártott az Ada készleteket is, októberről beszélünk.
"Total Inventories includes the raw materials, work-in-process goods and completely finished goods of a company. It is a portion of a company's current assets.2
Fentebb betettem hogy hetente több ezer előző genes Ampere kártyát adnak el a boltok, tehát kapják a kártyákat. Mindenhol kapható Ampere csak 3070 Ti fölötti nincs már sehol, de több fogy mint RDNA 2.
Ott a forgási mutató 139 napra elég neki ez a készlet ami október végétől nézi és nullára kiárulva írja ezt ami nem fog megtörténni, hisz nem fognak lemenni 2 mrd alá már szerintem.
Tehát most jósolhatok január végére 3, 4 mrd lesz a készletük+- 0,2 , miben már benne lesz az előre gyártott 4070 készletei is, március végére 3 mrd alatt lesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Nincs rendben mert nagy a készlet,ahogy írod és ez tény. De szerintem az nem úgy van ,hogy a boltok nem rendelik és árulják az eladási adatok alapján , mint a fenti példa mutatja.
Még azzal a a meglévő 4 SKU val is a harmadát teszi ki a VGA forgalmának az Ampere annak a boltnak. Meglátjuk január végén mekkora lesz az NV Inventory.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
Egyébként ha a WattMan értelmesebb módon biztosítana lehetőséget a tuningra/UV-ra, akkor ezzel is kevesebb baj lenne....
Jelenleg mit tud? Tudom limitálni a feszt, amit ő valójában úgy "értelmez", hogy az egész tartományon leveszi valahány %-al. Ebből kis terhelésen fagyás az eredmény. Vagy, tudom úgy is, hogy kívülről, pl. MPT-vel korlátozom a maximumot, és teszek rá mondjuk +8-10% órajelet (mert egyébként a kisebb feszhez nagy okosan az órajelet is ejti ), így is kis terhelésen fog először összeesni, de mérsékelt órajelemeléssel még stabil marad (így használom jelenleg a 6800XT-m).
Persze, MPT-vel ha lenne időm beleásni magam tudnék új AVFS görbét is paraméterezni (ez lenne igényes megoldásnak elfogadható), de azért ez nem valami felhasználóbarát semmilyen józan szempontból sem.Az Nv megoldása (bár nem tökéletes az sem!) mérföldekkel használhatóbb, amikor szépen kézzel lehet finomhangolni valós időben a V/F görbe pontjait, amiből a GPU kiválasztja a kedvére való pontot, ezzel stabil, és jól működő alulfeszelést létrehozva. [link]
Persze, az is megoldás lehetne, ha nem adna magának a GPU gyárilag 1.15V-ot 2400Mhz-hez, amikor a tesztjeim alapján betonstabil 1.05V-al is... Persze, nincsenek illúzióim, de legalább adnának lehetőséget utólag a usernek beállítani, finomhangolni, amit gyárilag kevéssé sikerült csak.
#59928 Abu85 : "ha valaki nagyon elborult, akkor előkaphatja a telefonját, és menet közben állíthatja az órajeleket a játékban a Linkkel"
Minek ezt így elbonyolítani? Ugyanezt meg lehet csinálni, játék közben, ALT+R, bejön OSD-n a Radeon Software, és lehet is vele szórakozni. Kár, hogy rendkívül kevés, amit tud finomhangolni a legfontosabb területen (V/F). Illetve nagy kár azért is, hogy az új verziókban összevonták a WattMan-t a CPU tuningjával, és pl. nem tudok már csak kellemesen reset-et nyomni, mert egyből elkezd fenyegetni, hogy a CPU-t is nullázni fogja, amit viszont nem szeretnék. Újabb öngól, hogy tőlük vettem a CPU-t is, és erre ezzel is szivatni kezd a VGA-szoftver... Nem is értem, hogy ez hogy nem tűnt fel senkinek a QA-n.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"a te méréseid szerint betonstabil, vagy tényleg az?"
Őszintén szólva, totálisan hidegen hagy. Nekem az a lényeg, hogy amit éppen játszom, amilyen beállításokon, az fagyástól és képhibáktól mentesen működjön, amíg játszom vele, és közben lehetőleg maradjon halk és hűvös a kártya. Ennyi. Jelenleg BFV-t és Witcher 3 "next gen" megy max grafikán, RT-vel, ezek üveghangra terhelik a VGA-t, és eddig a legkisebb gond nélkül ketyegtek 1.05V-on, 2400Mhz GPU órajelen. Magától ekkora feszen pl. a Witcher-ben ~2230Mhz-en járna, ehhez képest a ~2380 Mhz a +108% beállításban érezhető előrelépés, 220W GPU fogyasztás mellett és teljesen rendben működik. Míg ha hasonló órajelet a gyári feszen szeretnék elérni, annak jól hallható eredménye van (jól beindul a három légkavaró), és a fogyasztási limitet is fel kell tuningolni a gyári 255W limitről, mert bizony nem lesz elég neki, a 300-at fogja karistolni...Egyébként mivel a Witcher motorja bugos, és csak fixált órajel limittel folyamatos RT-vel, és a 6800XT-t megeszi reggelire az RT, így leginkább 30FPS lockkal játszom, így a BF-el ellentétben, ahol folyamatos 2.4Ghz az órajel, itt van dögivel ugrándozás, ugyanis 1.8Ghz-től 2.4Ghz-ig van minden össze-vissza közben. Nekem ez elég jó teszt, bírja. Böngészős videókra nincs szükségem játék közben, nem vagyok stream sniper csaló...
A szoftveres mérés sem izgat különösebben, látom a konnektoros fogyasztásmérőn, hogy jelentősen kevesebb így a fogyasztás, látom az FPS-ekben, hogy gyorsult, hallom, hogy szépen csendben van így, és szintén látom, tapasztalom, hogy jól fut a játék.Egyedül az rondít bele a képbe, hogy miért nem lehet ezt kultúráltan beállítani driverből, vagy egy megfelelő gyári segédprogival?
-
PuMbA
titán
Értem, de akkor is érthetetlen, hogy AMD szponzorált játék, a saját AMD-s hardverükön (PS5) és az egyik legrosszabbul kinéző cím PS5 konzolra Mikor lesz képes az AMD nagy horderejű, pozitív marketingre.
A legjobb orvos se viszi sokra, ha nem tudják, hogy ő milyen jó szakember. Az okosság önmagában semmire sem elég, arról tudniuk kell az embereknek pozitív példákon keresztül.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Akkor viszont a kérdésem továbbra is: Miért ilyen prev-prev-gen a megvilágítás? Világít minden fal, mint a karácsonyfa, pedig sötétebbnek kellene lennie ott, ahova kevés fény jutna. Ez borzalmasan néz ki 2023-ban. Évekkel ezelőtt jobb Ambient Occlusiont láthattunk már játékokban. Én fogom a fejem szégyenemben, hogy az AMD hogy adhatja ehhez a nevét.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Így már minden érthető Az a baj, hogy az inkonzisztens grafika még egy játéknál se vált be és egyből kiszúrja az ember szemét, hogy a játék sok helyen 10 évvel ezelőttinek néz ki. A részecske effekt meg annyira durva egyes esetekben, hogy majdnem felezi az fps-t harc közben. Ezért fut bűn rosszul konzolon és PC-n is. Az AMD nagyon rosszul választott, mert ha ez alapján kell megítélnünk, akkor ez egy gyászos produkció.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Viszont manapság erre is képesek a hardverek, tehát ez egy előrelépés is a maga területén."
Csak egy high-end PC képes, de konzol vagy konzol szintű PC nem. 60 fps-es módban szépen 45fps-re dippel a PS5. 30fps módban is lemegy 21fps-re. Kevés fps-sel bármire képes bármilyen hardver, ez nem nagy felfedezés a fejlesztők részéről Majd 1-2 év múlva valószínűleg használhatóra tudják reszelni, de mostani formában ez csak arra jó, hogy csúcshardvert adjanak el.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Mennyi lehet:
- a Clientben az asztali és a notebook?
- gamingben a gpu részesedés a konzolhoz képest?Itt gyorsan hozzá is teszem, hogy a napokban volt pár cikk arról, hogy a PS5 elérhetősége mostanában normalizálódott. De ez azt jelenti, hogy csak az utolsó negyedévben megtolták a PS5 SoC gyártást, hogy kompenzálják a kieső GPU keresletet?
Viszont ha ez így van és most már marad a polcon PS5, akkor ez a (kozmetikai) eszköz ki fog fulladni 2023Q1-ben - főleg ha Q1-ben amúgy is a leggyengébb a kereslet a konzolok iránt.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
A példa kedvéért: a Q4-es ünnepi szezonban értékesített PS5-höz Q2/Q3-ban kell legyártani a chipet. Ez világos.
De az AMD mikor fizet a Q2/Q3-ban legyárott chipért a TSMC-nek (mikor jelenik meg operating expense-ként)
És a Sony mikor fizet a Q2/Q3-ban legyártott chipért az AMD-nek (mikor jelenik meg revenue-ként)?De igazából ha úgyse tudjuk az arányokat, akkor mindegy.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yany
addikt
Nekem ez azért hangzik mellédumának, mert a korábban linkelt videóban is tisztán látszik, hogy az FPS értékek negyede(!) eltűnik csak attól, hogy megmozdítod az egeret/controllert. Ez minden, csak nem részecske-kérdés. Jó eséllyel tele van ilyen buggal/hanyagsággal az egész engine, mert indokolatlan az egészet övező éretlenség-érzés. Nincs az a játék, amiben bármilyen pfx megmagyarázná, hogy miért lassú ÉS csúnya is egyúttal a teljes gém. Ez nonszensz, még technológiát kergető szemmel is, nemhogy játékosként.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
PuMbA
titán
Éértem Mindenesetre a lényeg, hogy a memória alrendszer nem változik az előző generációhoz képest, tehát ne várjunk akkora előrelépést. AMD-nél csontra ugyanaz marad a Navi 33-nál, mint ami a 6600-nál volt, NVIDIA-nál a 4060 meg megkapja az RTX3050-ét nagyobb L2-vel.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"És beszéljük ki, hogy mi mire jó?"
Az ESRAM és az L2 működése amúgy nálam megvolt (de szuper, hogy így egy posztban ott van az is ), az IC egy érdekesebb darab. Köszönöm a részletes leírást, így már van egy elképzelésem, miért más/hatékonyabb az IC, mint a megnövelt L2.
Azt amúgy hozzáfűzném, hogy egyszerű esetben az L2 növelése elég hasonló, mintha van mögötte egy victim cache, hiszen igazából nagyjából mindegy, hogy a nagyobb L2-ben van meg a cache-sor, vagy a kis L2-ből időközben átcsorgott a nagy victim L3-ba. A leírásod szerint a "secret sauce", hogy ez nem egy egyszerű victim cache jellegű L3, hanem csak az L2 túlcsordulások egy specifikus részét kapja el, így lényegesen hatékonyabb működést érve el. Ügyes. Ez részben magyarázhatja azt is, miért olyan gyorsak raszter grafikával a Radeonok.
[ Szerkesztve ]
-
-
Alogonomus
őstag
Arról esetleg van valami hozzávetőleges információd, hogy például a JPR a gyártók hány százalékának a dinamikus raktárkészletére lát rá? Biztosan nem mindre, de mondjuk 33 és 80% között inkább melyik a reálisabb érték? Csak mert látszólag tényleg nagyon nincs összhangban a JPR grafikonja és egy random bolt eladási arányai.
-
PuMbA
titán
Jó dolgok, de sajnos ezek egyikétől se lesz szebb a grafika Az RTX ezt az összes fícsört legyűrte egymaga, annyival nagyobb név lett a híroldalakon már a marketingje miatt is.
Szerk: Jaja, az NVIDIA a szabvány köré is milyen marketingnevet épített föl. Ez az érdekes, mert biztosan húztak ezzel plusz vásárlókat az AMD-től.
[ Szerkesztve ]
-
bjasq99
kezdő
Először is Abu add el ezeket a feature -ket olyanoknak akik Om gépeket vásárolnak, de egyáltalán nem Nv volumenű fejlesztések.
Míg a kisebb terhelés driver oldaláról nem releváns. Aki 4090 -t vesz az nem fog 1080p ben játszani míg aki 1080p ben játszik az nemfog olyan kártyát venni akinek ne Gpu limitje lenne a fő gond.
Ez az előző driveres érvem csak józan észből szólt, de igazából nagyon nem számít, csak az hogy nem eladható az Amd újításai. -
Yany
addikt
Ezzel a hsz-szel igazából most azt mutatod, hogy nem érted a különbséget, hogy mit jelent az RTX, vagy a DLSS a hétköznapi embernek az AMD alternatíváival szemben. Amiket írtál, amúgy persze árnyalják a képet, de érdemes belegondolni, hogy vajon mekkora súllyal bírnak (akár mind együtt) egyetlen RTX vagy DLSS fogalomhoz képest. (itt nem vélt vagy valós értékbeli különbségekről beszélek, hanem a közösségben lecsapódott nyomról, aminek csak egy része fogható marketingre).
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
bjasq99
kezdő
Nem is ez volt a téma tárgya hogy Amd nél nincs RayTracing, csak ebben az Nv volt a mindent vivő első,
aki az alkalmat megragadva megkovácsolta az Rtx hívó-szavát.
Egy Brand mind felett
Rtx az egyetlenElpusztítani is valószínűleg olyan nehéz, mint a végzet-hegyébe egy Gyűrűt dobni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Ezért pofázom egy ideje, hogy ezt a gondot programozhatóság nélkül nem oldjuk meg, mert minden generációban új hardvert kell venni az új kerülőkhöz, amivel az API-t "gyógyítjuk". "
És mindez ugye azért, mert így több minden lehet fixfunkciós, és ezáltal gyorsabb lesz a rendszer. Az emberek ezért megveszik, örülnek, a következő generációban pedig el van nekik adva a sebtapasz drámai innovációnak és szaladnak is az újért. Közben pedig: profit $$$... -
Yany
addikt
Az RTX csak egy marketingnév. Ez szabvány funkció, mert a DXR maga szabvány, tehát ugyanúgy futtatja az AMD is, ahogy az Intel is.
A közösségben lecsapódott nyom 100%-ban marketing.Ehh, Abu, én őszintén tisztelem a belerakott energiáidat (ezt már többször is jeleztem), de az ilyen felfogás iszonyat szemellenzős és nem engedi, hogy te magad is távolabbi nézőpontból értékeld, hogy mi a gáz (mármint az AMD oldalán). Nem, az RTX mellé bejön az alábbi néhány tény, aminek nyilván van marketingereje, de az, hogy az RTX pozitívabb értékelése az AMD eredményeivel szembeállítva 100% marketing-tevékenység, az iszonyat zsákutca. Itt valamit elhiszel az AMD-nek, vagy nem tudom, honnan jön ez a megállapítás, na de a tények:
- Az NVIDIA előbb implementálta a vásárlóközösség számára a ray trace-t.
- Az NVIDIA folyamatosan gyorsabb azonos árszegmensekben is, de abszolút értékben lemossa az AMD-t. (nem teoretikus vagy réteg-megoldásokban, hanem ahol számít, a gyakorlatban)
- Az NVIDIA a DLSS-t tökéletesen időzítve az RTX támogatására dobta be, iszonyat profin kivitelezték az egész körül a hype fokozását.Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
bjasq99
kezdő
Szerintem meg az a legnagyobb vicc a felskálázás terén (bármelyikről legyen szó), hogy az egész olyan információkat számol amelyek ott lehetnének, de az egész rendszer egy félszemű óriás.
Magyarán a felskálázó eljárások, csak néhány információt lát a frame elkészültéből (a pixel színét, motion vektort stb), de ezek elenyészők.
Gondoljuk el, hogy mire lehetnének képesek a felskálázó algoritmusok ha a game engine fejlesztők saját maguk implementálnák le, és kihasználnák szofverük minden apró részletét.
Szerintem ez lenne az igazi, és a Microsoft, Nv, Amd, Intel nem skálázó eljárásokat adnának ki, hanem keretrendszereket, amelyekkel könnyebb lenne az engine gyártóknak felskálázási szoftvereket készíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASRock RX 6900 XT 16GB GDDR6 Phantom Gaming OC Eladó! 175.000.-
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
- Intel Arc580 Asrock Challenger
- NVIDIA 30xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen