-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csatahajós
senior tag
válasz Oliverda #4119 üzenetére
Nézd ez a 300/375W egy elméleti érték, a kártya csak nagyon ritkán/soha nem eszik ennyit normális használat közben, ez inkább abból a szempontból gáz/kérdőjeles, hogy mekkora táp kell alá a biztonságos működéshez.
Volt 5970-em, baromi ritkán tekert mindkét GPU 100%-on huzamosabb ideig, nagyjából kb. furmark alatt.
Annyiból meg tudom "bocsátani" ezt a lépést most az AMD/Nv-nek, hogy a 40nm miatt bele voltak kényszerítve ebbe, ha tudnak csíkszélességet csökkenteni szerintem nem lépik át a 300W-os küszöböt, dehát valamit valamiért.
-
DemonDani
addikt
válasz Oliverda #4205 üzenetére
persze nem csak egyféle képen lehet használni a DX11-et ez köztudott hogyha nem arra hajtanak hogy szebb legyen, hanem arra hogy gyorsabb, és ennek érdekében a grafika nem javul akkor ugyan azt gyorsabban tudja előállítani. Ez már a DX10nél is így lett volna, a 10.1nél pedig méginkább, csak senki nem így használta... persze 1-2 akadna ahol gyorsult, nem megváltó a wow...
amúgy meg nézd már meg hogy mennyi FPS-t produkál... szánalmasan ronda
az nv minden felbontás alatt jobban gyorsult az is érdekesNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Med1on
tag
válasz Oliverda #4205 üzenetére
Az mondjuk már régebben kiderült, hogy nem az ördögtől való a DirectX 11. Itt speciel elég jól alkalmazták, de biztos, hogy sokan akik nem a Frapsot nézegetik csak azt látják, hogy "nem lett szebb a kép" pedig ők az interneten látták, hogy mennyivel szebb a DX11 (esetenként még a szomszédtól is ezt hallották).
A semmi az a valami, ami azáltal van, hogy nincs.
-
DemonDani
addikt
válasz Oliverda #4215 üzenetére
neked kéne fejelgetni
Ott van a "Benchmark per Mausklick auswhalen" felirat alatti kockák helyén a különböző beállításoknak kéne kiírva lenni-e és azokra kell kattintgati
Használj olyan böngészőt amit tudsz is használni... Feltételezem valamilyen blockkoló eltüntette (adblock, noads, ucss... ne adj isten hülye hozzá a böngésző, bármi) és nem jöttél rá hogy valami hiányzik[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
KillerKollar
őstag
válasz Oliverda #4628 üzenetére
Hát apámnak informatikai cége van és nála(is) dolgozok úgyhogy az én otthoni gépem a munkagépem is és céges tulajdon,így legálisan rendelhetek ÁFA nélkül,de eddig csak egyszer tettem meg,Interstore-ról,de valószínüleg nem utoljára Úgyhogy akinek saját/családi cége van és a gépe is a cég tulajdona az rendelhet
-
MPowerPH
félisten
válasz Oliverda #5859 üzenetére
Plusz egy újabb pont a PH mellett. Mert ki az az ökör, aki ezekkel a kártyákkal nem maximális beállításokkal tolja?! Persze értem a célját a dolognak, de összességében az a mérvadó, hogy mit tud a VGA maximális grafikán.
radi: Az első 12.2 -es driver... És úgy látom gyorsban sikerült összeszedni az összes NV-s játékot. Pl. Metro -val mi a helyzet? Nem véletlenül maradt ki...
A második tesztben pedig azt látom, hogy ugyan ott helyezkedik el a két kártya. Az egyik itt, a mások ott gyorsabb.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
smkb
őstag
válasz Oliverda #5880 üzenetére
http://www.anandtech.com/show/6025/radeon-hd-7970-ghz-edition-review-catching-up-to-gtx-680/16
Nem csúcs a lényeg, hanem hogy játékok alatt hogy fogyaszt. Itt azért elég masszív a 67w plusz a GTX680-hoz képest, vagy a 38w plusz a HD7970-hez képest, miközben kb 5-8% plusz fpst bír magából kipumpálni a ref HD7970-hez képest.
Pont annyival teljesít jobban, mint egy húzott gyári ref kártya, miközben viszont többet eszik a húzott refnél a boost clockhoz tartozó fesz miatt, mivel a refek simán base feszen elmennek ugyanazen az órajelen mint a GE.
Az égvilágon semmi kunszt nincs ebben a kártyába, sőt.... Egyszerűen meghúzták túlfesszel a ref kártyát, olyan gpukat válogatva, amik tuti bírják. Ennyi a nagy csoda, egy gyári OC kártya. Ezt bármely home user otthon összehozza kb. bármely HD7970-en, kisebb fogyasztással.
[ Szerkesztve ]
-
Löncsi
őstag
-
KillerKollar
őstag
válasz Oliverda #5882 üzenetére
A magas fogyasztás csak azért lehet gond mert a 7990 így biztos nem fog beleférni 300 Wattba ha meg akarja verni teljesítményben a 690-est.Másrészről pedig kiadtak egy kártyát ami hangosabb,többet fogyaszt és mégcsak nem is egyértelműen gyorsabb mint a GTX 680,plusz NV oldalán még ottvan a Physx is.Ja és ráadásul ezis 500 dolcsi mint az szóval a csökkentett árú 7970-esnél még fel lehetett hozni hogy olcsóbb de itt...
-
KillerKollar
őstag
válasz Oliverda #5922 üzenetére
Igen ezt a tesztet sokan linkelték 1920x1200-ban csak 2% és az összesítettben is,ahol minden felbontás benne van.Szerintem az 1920x1080 illetve az 1920x1200 a legnépszerűbb felbontások.Érdekességként megjegyeztném hogy a GTX 590 minden felbontásban gyorsabb volt itt az összesítésben mint a HD 6990 pedig abban az esetben is állítottátok hogy a Radeon a gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5924 üzenetére
A driver annyira nem lényeg. A TPU hagyományosan úgy paraméterezi a játékok beállításait, hogy kíméljék a VRAM-ot amennyire csak lehet. Mi ezt sosem tettük meg, mert a VRAM is a VGA része. Ezért az eltérés.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
őstag
válasz Oliverda #5924 üzenetére
Sok.Szóval jelenleg a driverek miatt erősebb a Geforce oké.A másik amit sokan hoznak föl hogy régi driverrel tesztelik a 7970-eket pl...nos nem néztem meg minden tesztben de ha annál elavult drivert használnak akkor szerintem Nvidiás driverből sem a legújabbat és mindenki mondja hogy majd új driverekkel elmegy a 7970 a 680 mellett de kérdezem én az Nvidia addig nem csinál semmit?Ők is kitudnak adni olyan csodadrivert amivel elhúznak a Ghz edition mellett pl.Amúgy 1600P-ben is gyorsabb a 680 mint a 7970 azalapján a táblázat alapján és ahogy megyünk lejjebb a felbontásban úgy nő a különbség a 680 javára,igazából főleg azzal vitatkoztam hogy sokan többször is mondták hogy a sima 7970 ugyan olyan gyors mint a 680 vagy még gyorsabb is.Akinek több monitoros rendszere van az általában SLI/CF rendszer alá nem adja/de a Quad-SLI,Quad-Crossfire sem kizárt.Én 1920x1200-as felbontásban játszok GTX 690-el például.Efölötti felbontáson még a 680/7970-es kártyával rendelkező embereknek is a töredéke játszik csak azaz a legtöbbek számára az a jobb ami 1920x1200-ban jobb,ott pedig 2% különbség van csak a GHz edition és a 680 között a sima 7970-et pedig veri a 680-as.
Abu:
[link]
Akkor itt egy másik teszt,összeszámoltam játékonként a 680 9 a 7970 Ghz edition 7 játékban lett gyorsabb és számottevő különbség egyedül a Dirt Showdown-ban van a Radeon javára.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5986 üzenetére
A Cape Verde át lesz nevezve, de a mobil piacon. Az asztali VGA-k új lapkákat kapnak, amik jobban illeszkednek majd a HSA-hoz. Vannak olyan HSAIL utasítások, amik nem felelnek meg egy GCN utasításnak. A GCN2 ezen dolgozik, hogy megfeleljen, így gyorsabb lesz a HSAIL kód. A funkcionalitás persze nem változik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5990 üzenetére
A HSA kész. Júniusban mutatták be. Ma is lehet a draft specifikációkra fejleszteni. Mivel az AMD mondta, hogy már a draftot úgy alakították ki, hogy a belépő cégeknek jó legyen, így a végső specifikáció csak tesztelés kérdése. A cégek el fogják fogadni. Amire várunk azok a gyártóspecifikus dolgok, vagyis a finalizerek. Valszeg még idén megoldja mindenki a Windows 8-ra. A programozóknak viszont erre nem kell várni. Elkezdhetik a munkát. Mire eljutnak a tesztelésig lesz finalizer. A kevésbé kalandor programozók persze megvárhatják a Code XL-t (vagy kérjenek bétát, ami augusztusban lesz). A HSA nagyon közel van ahhoz, hogy minden terméket erre építsenek. Már ma erre építették a Trinity-t és a mostani GCN-es Radeonokat. A következő körben még jobban építenek majd erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5992 üzenetére
Bármilyen OpenCL program, ami már megjelent képes előnyt kovácsolni a HSA-ból. Akár automatikusan, akár kis módosítások mellett (a hatékonyság növelése céljából). A HSA nem akarja kiváltani az OpenCL-t és a C++ AMP-t. Egyszerűen az a célja, hogy olyan egyszerű legyen GPU-ra írni programot, mintha egy szálra programoznál. Az OpenCL-C/C++ és a C++ AMP nehéz, mert sokat kell pöcsölni. Ezért készülnek rá lassan a programok. A HSA a pöcsölést üti ki a képletből, így a mainstram programozók számára is vállalható alternatívák lesznek a fenti felületek.
Természetesen, ha a sebességet nézzük, akkor az OpenCL-C a legjobb megoldás, mert biztos, hogy ezen lehet a leggyorsabb a kód. A befektetett munka viszont 10x több lehet, mint serial kódnál, vagyis sokan bele sem vágnak. A HSA BOLT mellett a kód valamivel biztos lassabb lesz, de a befektetett munka felér azzal, amit a serial kód megírásába fektetsz. Ez önmagában azt jelenti, hogy a fejlesztők munkája töredékére esik, vagyis nagyon kellenek a hardverek, mert a fejlesztői érdeklődés nagy lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz Oliverda #10220 üzenetére
Igazából mindkettőből ki lehet hozni a piaci előnyt. Már most is sok 980-ast és 970-est adnak el, dacára a pletykáknak, ugyanis kevesen figyelik ezt konkrétan. Akik figyelik, azokban pedig a várakozási idő és a kétely dönthet.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
válasz Oliverda #10553 üzenetére
Igen,csakhogy mint tudjuk a VRAM ürítés nem ingyen van a DX11ben...
(#10555) -Solt-
Igen és?
(#10556) Oliverda
Mégpedig?A teljesítmény rovására megy igen...nem én találtam ki, a DX12 egyik újítása lesz,ha lesz...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Ren Hoek
veterán
válasz Oliverda #14286 üzenetére
Mondjuk 290X teljesítményt meg nem fog senki venni 550 dollárért HBM ide vagy oda.
~190K-ért már többet kell adni jóval mint a 980.... de az a mini borda és egy propeller szerintem nem tud rendesen lehűteni 150-180 Wattnál többet, és azt is azért melegecsként/hangosabban. Giga 970 ITX-hez viszonyítok.
Szóval itt lehet még csavar ezzel a Nano-val. Vagy drágán kapunk egy 980-at, ~150 wattért, vagy passz..
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Oliverda #14298 üzenetére
Ja tényleg, benéztem. "Kis Fury"-ra azt hittem az lesz a Nano
Szerintem akkor a Nano-t a 980 ellen küldik majd Q3-ban. Megfelelő áron, kicsit fölé lőve a 390X-nek, mert akkor meg nem tudják eladni azt.
Letisztázva
650 dollár (Dühös víz)
550 dollár (Dühös levegő)Fury Nano meg ezek alatt 980/390X felett valahol árban-teljesítményben 2x p/w-vel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
válasz Oliverda #17683 üzenetére
Annak semmi, az csak egy mérőszám a gyártástechnológiával kapcsolatban.
50-70%-kal nagyobb hatékonyság, amit el lehet használni nagyobb frekire, sűrűségre vagy kisebb fogyasztásra. Nem?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Oliverda #17685 üzenetére
De a "65%-kal nagyobb lesz a tempó kétszeres sűrűség mellett" magában foglalja azt is, hogy azonos fogyasztás mellett, nem? Máskülönben nincs értelme ilyen adatot megadni. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #18969 üzenetére
Hmm egy magyar összefoglaló arról ami itt is összegyült már több részletben. Nem is tudtam, hogy lapcsaládot valtottál, vagy két helyen is cikkezel?
Régen nem kedveltétek ha konkurenciaát linkeltünk Egész szépen összeszedted egyébként.
R7 470-nel a mobil középkategóriát is szépen zsebre lehetne vágni ami nem kis szelet.[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz Oliverda #18969 üzenetére
Köszi!
Engem már csak az érdekelne,mikor jön a 480X ami a 390X leváltója lehet,ha hinni lehet a cikknek.Csak nem a GDDR5X miatt várnak vele?
De azért ha tényleg hozza a 480(256 biten) amit a 390(512biten) akkor megemelem a kalapom.Főleg hogy ilyen fogyasztás mellett.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#45185024
törölt tag
válasz Oliverda #18973 üzenetére
Kedves Asztalos Oliverda mi mindig örülünk a magyar nyelvű cikkeknek
"A Polaris helyett már Vega gyűjtőnév alá sorakozó Greenland (Vega 10) kódnevű GPU az előzetes hírek szerint 4096 végrehajtóegységet tartalmaz majd, ami pontosan egyezne a Fury kártyák Fiji központi egységének értékével"
Ez számomra teljesen meghökkentő, nem csak hogy kicsit emelkedik de hogy a csúcs kártya Shaderszáma marad ugyanannyi ... WHAT ? mindenesetre nagyon érdekes.
Ha valaki írna erről cikket ha lesz konkrét infó hogy konkrétan mit is jelent ez hogy a futószallagok minőségével kezdtek valamit az nagyon izgalmas lenne és egy külön cikket is megérne szerintem.
Az sejthető volt hogy a ROP-okbl eredő direct x 11 es csorbán akarnak javítani de azért nehéz ezt értelmezni mert Direxc X 12 re pont a sok shaderes utat választotta az AMD.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz Oliverda #18978 üzenetére
Ez teljesen igaz de nem is értem ezt sem miért van így
Valószínű a GCN architektúra mélyebb ismerete lenne erre gyógyír.
Én csak azt mondom egy kívülállónak nehéz megérteni hogy a Vega miért fog ütni.
A csíkszélesség csökkenés csak fogyasztást magyarázza meg számosítva,
a HBM2 garantálja hogy nem lesz memóriaáthelyezéssel gond , de egy drasztikus sebességnövekedésnek semmi jele.
Még ha javítanak is azon a textúra tömörítésen az sem indokol nagy növekedést. Ráadásul ahogy hírlik bizonyos szempontból még karcsúsítanak is a z ÚJ GCN -en.
A boltban az eladó is nehezen fogja számokkal megindokolni azt egy vevőnek.
Nem emlékszem olyanra hogy csak attól hogy Új GCN lett javult volna 40% ot egy kártya.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #18990 üzenetére
Igen ahogy Kaveri Carrizo közötti eltérés.
Csak gondolom mivel Polaris már szintén (ahogy intel 22 nm-től) FinFET mindkettővel variálnak.Szerintem értelmezzük úgy hogy más a tranzisztorok helyigénye attól függően, hogy mire optimalizálnak igy maga a tranzisztor keret más adott lapkaméreten, nagy sűrűségre vagy nagy teljesítményre optimalizálva.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Oliverda #18992 üzenetére
Az általad idézett mondatnak van egy olyan értelmezése is, hogy az alant kifejtett módon nagyobb helyet foglaló tranzisztorok az említett extra tranzisztoroktól veszik el a helyet, így a nagyobb órajelért extra tranzisztorokkal kell megfizetni, amik nem kerülhetnek be, ha a kihozatal és az ár miatt tartani akarod magad az adott területhez.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #18988 üzenetére
Speed bumpokba. Ilyeneket használt az NV a G80-GT200-as időszakban, hogy a shader órajel magas legyen. Viszont ezt azért tették meg, mert eleve kevés szállal dolgozó alapot terveztek a G80-hoz. A Ferminél új memóriamodellt terveztek, így ott már eldobták a magas órajelet. Most a Pascal esetében ez azért térhet vissza, mert a memóriamodell a végét járja, így akkor sem tudnak felfűzni 6 GPC-nél többet a belső buszra, ha nagyon akarják. Ergo be kell tervezni a magasabb órajelet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #18996 üzenetére
Azok régik, de a problémák mindig ugyanazok egy GPU tervezésénél. Van egy alapvető memóriamodell, aminek van egy skálázhatósági limitje. Ha azt eléred, akkor nem tudod tovább tervezni az architektúrát. Ezért nincs a Fermi óta olyan GPU-ja az NV-nek, amelyben 6-nál több GPC van. Ennyit bír a belső busz és a felépített memóriamodell. Na most ez nyilván nem sok így 2016-ban, vagyis vissza kell hozni a G80-GT200-as tervezési filozófiát, amikor a hardvert magas órajelre tervezték. Ez is extra tranzisztorokkal jár az ALU-kba épített speed bumpok miatt, de legalább valamennyire túllépsz a skálázódási limiten. Ezek olyan dolgok, mint a processzoroknál az órajelre való gyúrás. Ott is lehetséges magas órajelű dizájnt tervezni, csak extra tranzisztorral jár.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Oliverda #19046 üzenetére
Végén a nagy rugalmas programozhatóságban ugyis eljutunk majd oda, hogy elkezd számítani az IPC is GPU oldalon is... CPU oldalon már tudjuk mennyit számíthat néha.
Nyilván jóval kisebb mértékben, de szerintem egyre fontosabb lesz ez is... nem csak az hogy párhuzamosan mennyi munkára fogható egység van.
Főleg ha elkezd szépen bonyolódni a compute kódok hada, meg az általános számítások is.
A végén az ideális konvergencia úgyis affelé mutat, hogy egy lapkán belül kell majd megoldani mindkét esetre a megoldást "házon belül". Aztán lesz valami CPU-GPU összvér közös memóriával belőle. De ennél nehezebb szülést még ritkán láttam... lassan egy évtizede, de fél minimum ebbe az irányba mutat minden, de csak nem akar megszületni.
Jó az APU-k már nagyon közel vannak, elismerem.Mondjuk ha az intel bekajálná az NVlinket és jönne valami olyan alaplap amire valami foglalatba vagy GP100 szerű bővítőmudullal rá lehetne tenni egy erős GPU-t is, az már lenne valami.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
-
Petykemano
veterán
válasz Oliverda #19091 üzenetére
Abu azt mondta, ha jól emlékszem, erre direkt rákérdeztem, hogy akkor bonyolultabb a gddr5x, ha ki akarod használni a magasabb sávszélességet biztosító képességeit. Be lehet kötni sima gddr5-ként is, de akkor csak az alacsonyabb fogyasztást nyered, magasabb sávszélességet nem.
De persze lehet, hogy téved.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Formula-1
- Motoros topic
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Returnal (PS5)
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- nVidia GIGABYTE GeForce RTX 3080 OC 10GB VISION videókártya
- AMD RX 6700 XT 12GB GDDR6 Reference Eladó! 92.000.-
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- Geforce GT 520 1GB Videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen