-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"- a 7900XT egy átnevezett 7800XT (á la 4080 12GB, ami szvsz még 4070Ti néven is átverés), az elődjéhez (6800XT) képest $250-al drágábban"
Egyébként szerintem annyiból jogos a 7900-as "átnevezés", hogy a 8-as kategória általában a 256 bites kártyákat jelentette AMD-nél. A 7900-asok határozottan feljebb léptek ebben a tekintetben pl. a 6800-asoktól, ami csak 256 bites volt. Persze, ott is kellett a 6900, mint elnevezés, ami eléggé kilógott. A korábbi nevezéktan alapján annak illett volna 6800 XTX-nek lenni.
A 4080 12GB vs. 16GB esetén nincs is miről beszélni, más GPU is lett volna a 12-es, ők is belátták, hogy ez így nem oké... -
Petykemano
veterán
Nem értem, mit nem értesz.
Azt Te is elismered, hogy az egy létező jelenség, hogy az egyik gyártó hardvere valamiben számottevően jobb, mint a másik. Ez régen például a tesszeláció volt, most például az RT.Azt gondolom ez alapján, Te is érted, hogy össze lehet hozni abból a feladattípusból annyi mennyiséget, ami az erősebb hardver és a gyengébb hardver számára is elfogadható időn belül (ami mivel párhuzamosságról beszélünk, akár lehet közel ugyanannyi is) elvégezhető. Ez persze azt jelenti, hogy az erősebb hardverelem ebben az esetben feleslegesen erősebb.
És össze lehet hozni annyi mennyiségű feladatot is, amelynek végrehajtása az erősebb hardverelem számára még éppen nem megterhelő, viszont a gyengébbik azzal már sokat szöszmötöl, és az összteljesítmény dadogni kezd.A kérdésem az, hogy ezt az eszközt lehet-e majd épp arra használni, hogy kimérjék, hogy mi az a feladatmennyiség, ami az erősebb hardver számára még elfogadható, a gyengébbik meg dadogni kezd tőle.
Mondok egy példát.
Pisti és Béla kiváló értelmi képességű gyerekek, de Béla évvesztes és egy fél fejjel magasabb és erősebb testalkatú az igazi nyominger szemüveges Pistikénél. Pisti és Béla apukái kompetitív alkatok és nagyon szeretnék, ha a saját gyerekük lenne az osztályelső. Mindketten jelentkeznek a szülői munkaközösségbe, hogy beleszólásuk legyen az osztály és az iskola életébe.
Az első szmk-s értekezleten felvetődik, hogy csináljanak-e egy szekrényt a gyerekeknek, ahová a tancuccaikat betehetik, vagy kelljen-e inkább minden könyvet és füzetet minden nap behordani. Béla apukája takarékosságra int és felhívja a figyelmet, mennyire fontos a megfelelő fizikai erőnlét. Pistike apukája hiába érvel gerincferdüléssel, sajnos a közösség Béla apjának érveit fogadja el. (Nem tudhatjuk hogy ebben szerepet játszott-e a pogácsás kosárka, amit az értekezletre hozott)Innentől kezdve minden gyerek cipeli a táskákat és míg Béla elbírja a 15kg-os táskát, Pistike meg igazi nyominger és nem, ezért hiába cipelik a szülei az iskoláig a táskát, a kaputól a teremig és bármilyen teremváltás esetén is a földön ráncigálva képes csak megoldani. Emiatt persze nincs ideje elfogyasztani a reggelit, néha el is késik az óráról, amit a tanítónéni nem mindig ír be, de ahát azért a magatartás jegye emiatt már csak négyes. Az éhségtől gyakran nem tud figyelni, az is előfordult már, hogy akkorát korgott a gyomra, hogy osztálytársai kinevették. A késések miatt rövidebb ideje marad a dolgozatra, ami meg is látszik a jegyein. Vagy akár az is előfordul, hogy azért kap egyest, mert az óra első 5 percében írt 3 kérdéses röpdolgozaton nem tudott részt venni. Pisti egyre távolabb és távolabb kerül az osztályelsőségtől.
Esetleg így érthető?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
T.Peter
őstag
Nekem leirhatnad, hogy merre nyitott, mert most igy hirtelen fogalmam sincs mire gondolsz. Az omniverse es a plugin-ek eddig is elerhetoek voltak, UE4-hez is, nem? Gyors kereses alapjan ugy tunik nekem. Szoval itt sem tudom mire gondolsz.
Amugy nincs itt semmi latnivalo, a hw ray tracing opcio ott van az engine-ben, azt bekapcsolva nanite fallback mesh-t fog hasznalni es ennyi. Mas kerdes, hogy az sw ray tracing van olyan allapotban hogy nem feltetlenul eri meg atkapcsolni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt az NV-nél sem csak a PC gaming a Gaming, mert ott van náluk a cloud elkönyvelve, másrészt az AMD-nél a konzol nem változó bevétel. Stabilan fix összegeket hoz össze ugyanabban a negyedévekben. Ennek az oka, hogy a Microsoft és a Sony rendelései nem nőnek. Sőt, inkább csökkenni szoktak, de ugye ezeket kompenzálja az AMD-nél a PC Gaming eladás.
Nem kell kukázni semmit, csak maga az Unreal Engine 5 nem tudja futtatni a DXR effekteket és a Nanite-ot együtt. Nem képes rá a motor, mert a két eljárás nem kompatibilis egymással. Egy fallback mód van beépítve erre, így ha a fejlesztő bekapcsolja a DXR-t, akkor a Nanite a fallback meshre kapcsol át.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezen a képen világosan látszik, hogy minek indult:
Na most végül nem ilyen lett. Az RTX IO a DirectStorage-et akarta optimálisabban megoldani, mert amúgy tényleg be lehet ám olvasni közvetlenül az NVMe meghajtóról az adatot, és akkor nem kell tenni kitérőt a rendszermemóriáig, de ahhoz, hogy ezt megtegyék a gyártók, szükségük van egy olyan CPU mikrokódra, ami támogatja azt, hogy a GPU a CPU mellett NVMe parancsokat hív meg. Erre kell egy szinkronizáció, mert szar dolog, ha a CPU és a GPU nem tud egymásról, miközben ugyanazt az adattárolót kezelik. Erre CPU mikrokódot az AMD és az Intel tud kiadni egy új BIOS formájában, de ezt nem tudta elérni az NV, mert nem érdeke egyik cégnek sem az, hogy az NV-nek az egyedi igényeivel foglalkozzon. Valószínűleg amúgy maguknak meg fogják csinálni, és ha az NV akar, akkor ahhoz a mikrokódhoz alkalmazkodhat, ahogy például a ReBAR implementációjuk is alkalmazkodik az AMD és az Intel mikrokódjához. Csak úgy nem is olyan hatékony, mint amilyen implementációval házon belül elő lehet állni.
Ha meg a GDelfate-re gondolsz, az csak egy formátum, amit a Microsoft alapértelmezetten beépített. De nem kötelező azt használni. Sőt, az első DirectStorage játék egyedi formátumot fog használni. A GDeflate-hez hozzá sem nyúl. Ez azért van, mert a Microsoft lehetővé tette azt is, hogy a fejlesztők egyéni formátumot is definiálhassanak. Nem egyet, hanem akármennyit.
Ez a DirectStorage formátumkezelése:
enum DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT {
DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_NONE = 0,
DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_GDEFLATE = 1,
DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 = 0x80
} ;Ebből a DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 teszi lehetővé egy egyedi formátum használatát. És ahány egyedi formátum van, annyiszor kell ezt definiálni, tehát így: DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 1, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 2, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
A kérdés az az, hogy hogy csinálják ezt meg a 7600XT 8GB VRAM-jával és a 128bites busszal? 8GB VRAM már most kezd kevés lenni a középkategóriában és az alsó kategóriához tartozik. RT-hez pedig egy 350GB/s körüli memóriasávszélesség a minimum, hogy normális sebességgel fusson a mai kártyákból kiindulva.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
igen, az gyanúsan alacsony volt. Ez se olyan hűdesok...
BTW: ha már az órajelnél tartunk. Olvastam olyan véleményt, hogy ez a respin történet kacsa, copium/hopium.
Viszont akkor hová lettek a 3+Ghz-ek?
Tipp:
Nem állítom persze, hogy igazam van, de remekül magyarázná, ha az AMD minden architektúrából kettőt készítene. Egyet high Density library-val, ami kisebb, olcsóbb, nem ér el olyan magas frekvenciát és egyet High Performance Library-vel, ami értelemszerűen nagyobb 25-30%-kal, ezért drágábbra jön ki, de mondjuk 25-30%-kal is magasabb lehet maximális frekvencia is, ami nagyjából megfelel egy szokásos tier különbségnek.
Nem csak azt magyarázná, miért tud abu merőben más Navi33 lapkaméretről, mint SkyJuice, de azt is, hogy hová tűntek a 3+Ghz-ek.Szerintem ravasz húzás lenne, de lehet, hogy tényleg csak az van, amit látunk.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
tusi_
addikt
Ezt nem tudom kovetni.
Ott az all, hogy a 7900xtx 60,7 %-al gyorsabb egy 3070 hez kepest.
Te azt irod, hogy az 3090Ti szint, vagy a leendo 4070TiAkkor ezek szerint a 3090TI 61%-al gyorsabb, mint a 3070, es kb - tobbe kevesbe - 30%al gyorsabb, mint a 69x0XT?
eat, sleep, play, replay
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV nagyobbal dolgozik, mert nem állnak annyi lábon, mint az AMD, így muszáj nagyobb marzzsal menniük a GPU-knál, amíg beindulnak a fontos, de ma még picike üzletágak. Az AMD-nek csak hasznos a nagy marzs, de nem kritikus, mert nekik ott az EPYC és a Xilinx.
Viszont a dolog annyiban nem számít, hogy ha árcsökkentés kell, akkor nyilván nem az AIB fog többet engedni, hanem a GPU beszállítója.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
2xar
tag
Már hogy kapnál több FPS-t a felbontás emelésétől? Legfeljebb nem csökken, ha CPU limitben vagy.
Az XT árazása teljesen értelmezhetetlen. Valahol 700 USD körül kéne legyen, figyelembe véve az inflációt is, a bányászláz hatásait stb. A 900 USD-s ár simán csak upselling, hogy mindenki XTX-et vegyen. Ahogy Nv-nél a 4080.
De szerintem nem marad egyik se sokáig így. Jól megfejik az early adopter-eket, rávezetve őket a 4090/XTX-re, majd 1-2 hónap és ejtik 2-300 USD-vel a 4080/XT árát. -
Sontir Fel
őstag
Koszi az infot, akkor el is tudom ezt engedni. Jozan esszel ugyis tudom, hogy teljesen felesleges lenne az upgrade
off: szeretem a piros termekeket, latni az alaplapomon... viszont 1.329 euros referencia 7900xtx vs 4080 1.350 euroert... haaattttt
BFBC2/Steam/BF2-3-4/Erszoft/BF42/: Mr.Norissz Origin: Mr_Norissz
-
GeryFlash
veterán
Szia b.! Örülsz hogy eloszolhatnak a kételyeid miszerint a 2 cég kartellezne és direkt egy teljesítményszintet beszélnének meg?
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A régebbi Radeonok a jobb DirectX 12-es driver miatt verik el benne a régebbi GeForce-okat. Abban a szituációban, amiben a CoD van, az számít, hogy mekkora a meghajtó többletterhelése, és a GeForce drivernek viszonylag sok, míg a Radeon drivernek viszonylag kevés. Az RDNA 3 ezen annyiban javít, hogy bizonyos parancsokra már nincs is a drivernek többletterhelése, tehát még többet tud ebből a koncepcióból kihozni. Ezért tud ennyire nagyon elhúzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MDIA hardverspecifikus, hiszen az az RDNA 2-ben nincs benne. Így az RDNA 2 nem tud ennek az előnyeiből hasznosítani semmit, csak abból, hogy az AMD DirectX 12-es driverének a többletterhelése alacsony. Az RDNA 3 mindkettő képességből hasznot tud húzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Review guide-ban. Ha publikussá teszik, akkor el lehet olvasni. Én nem tehetem azzá. Viszont valóban megvannak az eredmények, ha ugyanazokat a beállításokat futtatod, akkor ugyanazt kapod ugyanazon a konfigon.
Mivel ezek üzletileg is lényeges kijelentések, így nyilván megvan az alapja az egésznek, hiszen ha nem lenne, akkor az AMD-t beperelhetnék a részvényesek.
De egyébként ha egy programra vetíted le, akkor tudok olyan programot és beállítást, amiben kihozok neked 80%-os perf/watt javulást is. Elég kihasználni azt, hogy az RNDA 2-nek kétharmadnyi regiszterterülete van, és belefuttatni a dizájnt egy kihasználtságlimitbe, ami az RDNA 3-at a több regisztere miatt nem fogja érinteni. Nehogy azt hidd, hogy ez annyira nehéz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
Twitteren vannak olyan spekulaciok hogy egy adott teljesitmeny szintet neztek 100%-nak, tehat mondjuk a 6950XT-t overclockoltak addig amig megutotte az uj kartyak szintjet (esetleg azokat emg power limitiltek) es akkor kijon mestersegesen az 50%. Csak hogy a valosagban ezeket a kartyakat nem igy hasznaljak.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
#36531588
törölt tag
"nem a Dx12 implementáció az oka amit írt Abu, hanem a stabil működés."
Pont az MW2-vel példálózott, hogy az MDIA miatt van a remek teljesítmény, közben pedig csak egy bug. Gondolom addig tesztelték míg elkaptak egy jó "szériát" amikor éppen szárnyalt a gpu, és Abu egyből lecsapott rá.
-
S_x96x_S
őstag
> El kell engedni egyelőre ezeket a hype, kamu dolgokat
szerintem meg össze kell vetni a következő gen-es nVidia és Intel ARC - hájpokkal.
amúgy néha érdekes jóslatok is vannak, ha visszanézzük.
pl. hogy az RTX 4080 csak 2023-ra csúszik .. Ez se jött be ...> ráadásul féláron lesz ahhoz nézve amennyiért
> a zöldek tudják majd gyártani és így tovább..ez még bejöhet ..
habár az RDNA3-ban sokkal több memória van ..
amit azért nem adnak ingyen.Mottó: "A verseny jó!"
-
szmörlock007
aktív tag
Nvidia hype kell? Nesztek, adok én
Rumor: NVIDIA RTX 50 Series ‘Blackwell’ GPUs Will Bring Biggest Performance Leap In NVIDIA’s History
Viccet félretéve nyilván ahogy írtam ezek csak pletyik, hogy legyen min csámcsogni. Én Koduri miatt már amúgy is intelnek drukkolok gpu fronton
Épülget a csapat : https://www.tomshardware.com/news/vivian-lien-joins-intel-to-build-arc-discrete-graphics-business
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Diablo IV
- Cyberpunk 2077
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Ukrajnai háború
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mobilinternet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen