Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Látom sokan elolvadnak a Mantle hallatán. Ezzel én is így lennék, ha a közepesen távoli múlt nem azt bizonyítaná, hogy az ilyesmik bizonyos szempontból halva születnek. (Aki emlékszik, nemrég offoltam egy csomót a Creative féle EAX-ról és az OpenAL-től, amik nemrég haltak ki méltó utód nélkül.)

    Kétségesnek érzem, hogy ha az AMD-n kívül más nagy piaci szereplő készít hozzá drivert, akkor vajon használja-e majd bármely játékfejlesztő, aki épp nincs az AMD-vel közös marketing-hadműveletben. Márpedig akkor sokkal nagyobb a füstje, mint a lángja. Gyakorlatilag talán már a Frostbite-al bezáródik a kör, és az arra épülő játékokból sem lesz mindben elérhető. (Én pl. két Frostbite alapú játékot várok a BF4-en kívül, a Bioware-től, és részemről ennyi. Amíg utóbbi kettőről nem is tesznek említést a Mantle kapcsán, addig ez engem nem szögez le az AMD mellett.)

    Másik kérdőjel számomra, hogy miért hiszik, hogy az nVidia egyszerűen tudna saját Mantle drivert írni a kártyáihoz? Az AMD sokkal jobban ismeri a saját alkotását, mégsem készít drivert csak a GCN architechtúrás megoldásokhoz. Melyik hasonlít jobban az ~ Island AMD chipekhez: a Cypress vagy a Kepler? Melyik lenne egyszerűbb: az AMD-nek támogatni a Cypress-t, vagy az nV-nek a Kepler-t?
    Mondjuk mostanában kicsit le vagyok maradva, hogy melyik GPU hogy épül fel, azzal pedig még mindenki, hogy pontosan mit is tud/kér a Mantle (v1.0), de valahogy biztos vagyok benne, hogy hacsak nem kezdi el használni kazalnyi játék, akkor rá sem néz az nVidia.

    Nameg... Itt van ugye ezer éve az OpenGL. Ha nagyon akarta volna, akkor bármely komoly játékfejlesztő és/vagy GPU gyártó megpróbálhat beleszólni. Ha mindkét oldal akar valamit, akkor biztos megszülethetett volna egy olyan 5.0 kiadás, ami mindenkinek jó, tehát minden gyártónak és a programozóknak is. De nem így nézett ki a közelmúlt. Talán egyedül Carmack szórakozott vele, de már ő is használt DirectX-et is.

    És ha már Carmack, akkor ő szórakozott a CUDA-val is, mint potenciális játékmotor alap. Nyilván nem láttunk végül belőle semmi (talán egy másik csapat használta egyszer a CUDA-t élsimításra egy RTS-ben + talán pár techdemó hasonló apróságra).

    És ebben már nagyon nem vagyok biztos, de mint ha elvileg a CUDA-t is épp úgy támogathatná az AMD, mint ahogy az nVidia a Mantle-t. Mégsem tették, pedig a PhysX miatt érdekes lehetett volna, illetve mára már kiforrottnak mondható a CUDA. Perszer, hogy nem tették, de ugyan így nem akarja majd az nV sem az AMD cuccát, ha nincs rákényszerítve.

    Persze jön még az érv, hogy mindkét új konzol GCN-es GPU-kra épül, és hogy azokon is lesz Mantle. Igen, és ugyan úgy lesz saját konzolspecifikus low level API, mint eddig. A játékfejlesztők pedig mást sem mutattak az utóbbi években, mint hogy szándékosan gyenge hatékonysággal futó PC portokat akarnak kiadni. Ahelyett, hogy optimalizálnának, még az automata compiler optimalizációkat is direkt kikapcsolják, és eszükbe sincs a 4+ magos CPU-k idejében a minimálisan szükségestől több magot használni (hogy egy megjelenéskor aktuális erős CPU-n legyen minimum ~30fps, mind konzolon, még csak nem is 60, amennyinek illene).

    Miért szeretnének akkor most ezek a játékfejlesztők hirtelen egy turbó gombot nyomni a PC portok teljesítményén? Most se teszik meg, mert néha szó szerint ott van előttük a "turbo gomb", hogy kapcsoljuk be, vagyis inkább ne kapcsoljuk ki az automata compiler optimalizációkat, és esetleg próbáljuk már ott szétszedni több CPU szálra a dolgot, ahol akár már a compiler is automatikusan szétrántja nekünk, ha megkérjük mutasson rá és csak ellenőrizni kell, hogy menni fog-e.

    Szóval, mit hagyok ki a képből, amitől a Mantle az új hardware generáció aktív marketingidőszakán túl is sikeres lesz? Legalább annyi kéne, hogy higgyek benne, hogy az AMD legyen elszánt és mondja, hogy ha kell, akkor egyenesen erőltetni fogják, és nem állnak le ezzel 1-2 éven belül, leghamarabb a következő konzolgeneráció söpri el (ha lesz olyan, és főleg ha már tisztán szoftver rendererrel operál majd).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák