Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #6076 üzenetére

    Azok jó poénok. :) Az Xbitlabs is csak ~26%-kal hozta ki átlag gyorsabbnak, de a konklúzió az lett, hogy nem mondható, hogy igazán erősebbnek a GTX 680-nál.
    Igazából a fő problémát az okozza, hogy a tesztelők többet tudnak arról, hogy mi megy a háttérben, és nem tetszik nekik az AMD új vezetőségének az iránya. Elvették a gyártóktól és a marketingtől a pénzt csak azért, hogy belefordítsák a Gaming Evolved és a Fusion Fund partnerprogramokba. Ezeknek olyan eredménye lesz, mint a WinZip 16.5, vagy a VLC vagyis bizonyos programfunkciók csak AMD hardverrel mennek. Ezt azonban hangsúlyozza az AMD, hogy félreértik. Nem azért nem mennek a funkciók NVIDIA és Intel termékeken, mert az AMD fizetett, hogy ne menjen, hanem azért, mert az AMD két évvel a többiek előtt jár az OpenCL eszközök fejlesztésében. Nyilván az Intel zárkózik fel, de sok idő kell még nekik, míg az NVIDIA számára az OpenCL nem fókusz. Na most ezt nem hiszik el sem az AMD-nek, sem pedig a fejlesztőknek. A Corel is mondta, hogy a WinZip 17-ben lesz OpenCL támogatás az Intel és az NV hardverekre is, de ott vannak a kétségek. Pedig a Corel által felvázolt indok elég egyszerű. Az AMD OpenCL támogatására tudják rámondani, hogy működik, és mivel a fájltömörítés egy kényes folyamat, értsd nem árt ha az adatok tömörítve is épek maradnak, így nyilván egy cég nem vállalja fel annak a lehetőségét, hogy CRC erroros lesz az állomány. Szerintem ez tök érthető. Hiába a sebesség, ha rossz lesz a tömörített adat. Ha nem tudják garantálni a hibátlan működést Intel és NV hardvereken, akkor inkább ne legyen gyorsítás.
    Szóval most az AMD az új sátán a média szemében, mert az új vezetőség a szoftverfejlesztésekbe öli a pénzt, ami szegmentálhatja a PC-t.
    Egyébként ez a stratégia tényleg érdekes. Gondolom Rory rájött, hogy évek óta próbálják verni az Intelt a kereskedelmi láncokban, de soha semmit nem nyertek vele. Egyszerűen az Intelt előnyben részesítik a partnerek, még ha az AMD sok kedvezményt és támogatást is ad nekik. Az új stratégia tehát az anyagiak átszervezése. Elvonni a marketing- és partnerpénzeket, és belerakni a szoftverfejlesztésekbe. A Gaming Evolveden ez nagyon látszik. Nyilván ez egy kiépített partnerprogram, tehát már ott van a fejlesztőknél. Az egyetlen amit módosítani kell, hogy agresszívabbá kell válni az effektek beépítésénél. Amíg Richard Huddy vezette, addig az volt a szempont, hogy a piac érdekeit nézzék, és jól optimalizált játékok jöjjenek. Ez látható is volt. A DiRT 3, a Deus Ex: Human Revolution, a Civilization V, és az Aliens vs. Predator mind baromira jól optimalizált program, ami általában alap, de fontosabb, hogy semmilyen olyan effekt nem volt bennük, amit az NV-t negatívan érintette. Amióta elment Richard Huddy az Intelhez, megváltozott a szellemisége is az egésznek. Rory kiadta a parancsot, hogy nem a piac érdeke az elsődleges, hanem az ügyfeleké (vásárlók) és az AMD-é. Ezzel a szemlélettel született a Sniper Elite V2, a Nexuiz, a DiRT Showdown és a Sleeping Dogs. Mindegyiken látszik a változás. Erős compute shader használat, és komoly anyagi büdzsé rengeteg kulcs megvásárlására, így a nagyobb webáruházak ingyen adhatnak a Radeonokhoz játékokat. Egyes termékekhez akár hármat. Persze nyilván az AMD nem tudta előre, hogy a Kepler ilyen gyík lesz compute-ban, de ha már így alakult, akkor Rory szerint jöjjön a vérszem is ki kell használni. Emellett igen erős váltásokon ment át a R&D részleg. Mivel a DX11.1 még nincs itt, így a compute shader használatot korlátozza a mostani DX SDK-ban található fejlesztőeszközök gyengesége. Egy fejlesztőcégnek nincs ideje és erőforrása komoly compute shader effekteket csinálni, mert a debug és profilozó eszközöket egyszerű shaderekre szabták. A bonyolult effekteket nehéz optimalizálni, így rengeteg hand tune-ra van szükség. Az AMD-nek erre ideje és pénze is van, és a kész eljárásokat odaadják a fejlesztőknek. Nyilván a DX11.1 sokat segít az új tracer API-val, de amíg az nincs itt, addig a fejlesztők többsége nem tud bonyolult shader kódot írni. Nem azért, mert hülyék, hanem túl sok lenne a beleölt pénz és idő, és ott van az a tényező, hogy ha nem sikerül jól a kód, akkor az egész kidobott pénz. Nyilván ezzel az AMD is találkozik, csak, ha az effekt mondjuk nem gyors, akkor idő mint a tenger kutatni kell tovább, vagy elmenni más irányba. Nekik nem lebeg a fejük felett egy játék kiadási dátuma. Ezt ugyan el lehet tolni, de egy grafikai effektért ritkán hoznak ilyen áldozatot.
    Ugyanez a helyzet a Fusion Fundnál. Ez csak az anyagi támogatásról szólt régebben, de Rory érkezése óta egy Gaming Evolvedhez hasonló infrastruktúra kiépítése zajlik. "OpenCL-t akarsz a programba, de túl nehéz? Semmi gond. Az AMD programozói angyalszárnyon érkeznek és megcsinálják helyetted." Nagyjából ez a fejlesztőknek az üzenet. Ez a része persze bonyolultabb, mint a játék, mert itt azért általános programokról van szó, ahol jóval specifikusabbak az igények, de nyilván a multimédiás programok esetében lehet találni közös pontokat, szóval ez a rész egyszerűen fejleszthető általánosan. Sok videós program van például, de egyik sem transzkódolja a videókat annyira eltérően. És hasonló példákat lehet felhozni a felskálázásnál, a képmanipulációknál vagy képszerkesztésnél, illetve a mondjuk az arcfelismerésnél. A fejlesztőeszközök is egész érdekes irányba fejlődnek. Amíg az Intel az OpenCL toolt teszi nagyjából használhatóvá, addig az AMD a CodeXL-t befejezésén dolgozik, mely az első olyan fejlesztőkörnyezet, ami kifejezetten a heterogén érához készült. Azt ugye az AFDS-en kihangsúlyozta az AMD, hogy az általuk kínált fejlesztőkörnyezetek nem tartalmaznak kizárást a gyártókra, vagyis működnek Intel termékeken is, ellentétben az Intel OpenCL tooljaival, de azt nyilván senki sem gondolja, hogy az AMD nem a saját termékeihez fejleszti őket. Persze még így is gyorsabb kódot csinálsz Intelre az AMD SDK-ival, de ez betudható annak, hogy az AMD az OpenCL projektet három évvel az Intel előtt kezdte meg.
    Ezek miatt az AMD most az iparág új sátánja, mert Rory más stratégiát dolgozott ki, mint a korábbi vezérek, és az AMD jelenleg a saját igényeire formálja a szoftverfejlesztéseket. Itt tehát két álláspont ütközik. Az egyik az, hogy a szoftverfejlesztés a független fejlesztők dolga, és egy hardvereket kínáló cégnek ebbe nem szabad beleszólni, mert az semmi jóhoz nem vezet. A fejlesztőeszközöket fel kell kínálni, és a fejlesztők majd megoldják. Alapvetően ez az Intel álláspontja is. Az NVIDIA álláspontját korábbról ismerjük. Ők támogatják a fejlesztéseket, az eszközökön kívül is, mindenféle más erőforrással (legyen az anyagi, humán, meg még mit tudom én mi). Az AMD új vezetősége is ebbe az irányba fordult. Erős fejlesztői támogatás és pénzelés a Gaming Evolveden keresztül, illetve GE-szerű partnerprogram kreálása az általános szoftverek fejlesztőinek. Ez sok médiának nem tetszik.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák