- ASUS routerek
- Hálózatokról alaposan
- Adobe Lightroom topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
"Darabszámra nyilván nem a felső kategória vezeti a listákat, de egy eladott 2080 Ti-n nem is annyi haszon van csak, mint egy 1650-en. Persze jóval kevesebb megy el, egyrészt nem osztogatják ingyen"
https://www.youtube.com/watch?v=P3gqwkjDDa8
https://www.youtube.com/watch?v=5rwYjRzLHHI
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
nagyúr
Az NV aktuális problémája pont az, hogy nem tudják eladni.
Erre írtam, hogy ha az RDNA-nak a képességeit kihasználják, akkor mindennek baja lesz, ami nem RDNA. Még a Turingnak is.
Én pedig azt, hogy az AMD érdeke akkor az, hogy minél hamarabb minél nagyobb legyen az RDNA kártyák jelenléte a felhasználóknál. Ami nehéz lesz úgy, hogy van belőle az RX 5700 és az RX 5700XT.
Persze, tudjuk, hogy ez pénz kérdés leginkább, de attól még nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, hogy ha a kisebb cég egy olyan technikai megoldás mellett teszi le a voksát, aminek kihasználtsága az adott körülmények között leginkább attól függ, hogy az nVidia mikor lép ugyanerre az útra....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Jack@l
veterán
"Az AMD-t nem érdekli a 0. generációs DXR. A jövő évi váltás érdekli őket, amikor jön az inline raytracing. Ahhoz tervezik a hardvert is."
Ezt is tegyuk el a tobbi Abu fele nagyon bejott joslat koze? :D
Evekig fejlesztettek a dxr-t az ms-nel. Nvidia meg nem abban nagy hogy tamogatja, mert azt tudna minden opencl-es kartya, hanem hogy hardveres gyorsitast csinalt hozza...
Ami mellesleg a render iparban is jocskan kamatozik.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z10N
veterán
bármi API-t kiadtak (max. 1 játékban demó jelleggel)
En Mantle-lel meg egy cimet sem tudtam futtatni, pedig a legfrissebb drivereket hasznaltam mindig. Az egyik a Civilization: Beyond Earth, a masik a BF4 volt. Utobbit a mai napig hasznalom es 2019-s driverrel sem megy, pedig 5 evuk volt ra megoldani
https://en.wikipedia.org/wiki/Mantle_(API)#Video_games
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Video_games_that_support_MantleUi: Vartam a HSA supportot is, bar az nem az O hibajuk. Illetve a 7790-ben letiltott audio kepesseget is...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Tyrel
őstag
Hát volt ott sok minden, TressFX, TrueAudio meg a franc emlékszik, de egyik sincs kamatoztatva. Megcsinálták és rájuk is száradt azzal a lendülettel.
Én anno a Dragon Age: Inquisition-t Mantle-vel játszottam végig (úgy emlékszem), de máshol talán nem találkoztam vele. Ettől függetlenül az az egyetlen egy API-juk ami közvetetten pont sikeres lett, mivel az adta a DX12 és a Vulkan alapját is (tudtommal). De igazán ez is úgy lett sikeres hogy más cégek/szervezetek felkarolták és saját ízlésük szerint átformálták...
Turenkarn
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látod nem érted. Az NV-nek volt erre egy saját célkitűzése, és egyszerűen nem jött be. Egyelőre a piacot nem érdekli. Ettől persze valószínűleg ez a jövő, csak túl hurkák a mai hardverek hozzá, hogy tényleg látványos effekteket csináljanak vele.
Nem különösebben lényeges, hogy mindenkinél rövid időn belül RDNA legyen. Ettől még nem fognak megváltozni a fejlesztői szokások. Az aktuális konzoloknak sem tetszenek ám azok a kódok, és ez nagyon visszatartó tényező.
(#44204) Jack@l: Mindenki csinálni fog hozzá hardveres gyorsítást, csak nem mindegy, hogy melyik verzióhoz. Most már érdemes az 1.1-eshez csinálni hardvert, mert az 1.0-st tavasszal felváltja.
(#44205) Z10N: A Mantle az újabb driverek consumer módjából ki van véve. Használni kell a developer switch-et, hogy működjön.
A HSA driver itt van: [link]
(#44207) Tyrel: A TressFX-et elég sokan használják. Ez ugye open source projekt, amit egy csomó fejlesztő felkarolt. Valakinél PureHair néven fut, de a Sony is ezt használja bizonyos exkluzív játékaiban. Például Horizon Zero Dawn.
(#44208) b. : Van olyan játék, amihez kell. Például a Resident Evil 2 14,7 GB-ot eszik. Addig nem pakolja be a VRAM-ba a max részlegességű textúrákat, amíg nincs a GPU mellett 16 GB-nyi VRAM.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Yepp, a TressFX az, aminél vakartam a fejem, hogy hát oké, Lara haja egy fokkal jobb, mint korábban, de ez még mindig nem haj.
Amúgy e téren a Frostbite májusi prezentációja nagyon tetszett, kár, hogy gondolom ez is techdemo szintjén reked meg...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az NV-nek volt erre egy saját célkitűzése, és egyszerűen nem jött be. Egyelőre a piacot nem érdekli.
Mit tekintünk vajon célkitűzésnek? Hogy a fejlesztők az nVidia pénze nélkül is nekiállnak támogatni az RTX-es Ray Tracinget?
Valahogy megértem, hogy nem így lett. Ettől függetlenül az nVidia legalábbis marketing terén tolja tovább az RTX széria szekerét...
Most már érdemes az 1.1-eshez csinálni hardvert, mert az 1.0-st tavasszal felváltja.
Tavasszal csak a DXR 1.1 jön, vagy hardver is hozzá?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az valószínűleg nem volt cél, hiszen volt olyan fejlesztő, aki inkább visszamondta a támogatást. Emiatt nem is lesz DXR az Assetto Corsa Competizione-ben. Bár valószínűleg ebben sokkal nagyobb szerepe van annak, hogy a DXR rendkívül kezdetleges még az UE4-ben (Early Access még ma is), így nem akarnak sokat dolgozni vele. Ők valóban ilyen just works megoldásra számíthattak, aztán kiderült, hogy durván nem így van, és a Shadow of the Tomb Raiderhez hasonlóan újra kellett volna tervezni szinte az összes modellt. Ez nekik valószínűleg nem fért bele.
A probléma valószínűleg az, hogy nagy dolognak harangozták be, aztán nagyítóval kell keresni a különbséget, miközben az fps a töredékére esik. Így ezt még nehéz eladni. Meg őszintén szólva sok program egészen rosszul használja. A Battlefield 5 például döbbenetesen rosszul. A DXR-nek az lenne a lényege, hogy realisztikussá tegye a játékot, hogy ne kelljen fake hatásokat generálni. Erre a BF5-ben aktív DXR mellett fake robbanások tükröződnek vissza a fémes felületekről. Ezzel pont megölik az egész lényegét. Mondjuk arról valóban nem tehet az NV, hogy a fejlesztők balfaszok.
A DXR 1.1. Ez működni fog a meglévő hardverekkel is, csak az új hardverek gyorsítják az új képességeit is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
No offense,nem szeretem mikor fejlesztők cégek nevében kijelentő módban nyilatkozol és tényként állítod be azt amit gondolsz erről a dologról. Ez a te véleményed, elgondolásod nem tény. az enyém meg az, hogy az Asettoba azért nem tették bele a DXR támogatást, mert egy elég komoly versenyjáték, ahol a magas FPS nagyon fontos és nem fért bele az, hogy 30 FPS re leredukálódjon az FPS szám.
Nvidia meg annyira csalódott az RTX széria miatt, hogy jelenleg az eddigi legmagasabb tőzsdei árfolyamonon állnak a bányászlázon kívül a fennállásuk óta és rekord osztalékot szórnak ki ebben a kifizetésben jensen bá meg az Év CEO ja lett úgy néz ki 20 % -t emelkednek a gaming szegmens bevételei.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondták a fejlesztők, hogy azért marad ki, mert nagyon sok munkával járna, és egyszerűen nincs rá erőforrásuk.
A just works dolog elég nagy hazugság. Nem csak just works az egész. Ha annyi lenne, akkor a Shadow of the Tomb Raiderben sem kellett volna hónapokig várni rá. De mégis sokáig tartott implementálni, mert át kellett tervezni egy csomó modellt, hogy az RT mag megfelelő háromszögszámot kapjon a feldolgozáshoz. Nem tud ám az a fixfunkciós hardver akármennyi háromszöggel gyorsan megbirkózni, van egy felső határa, és ha a játék háromszögszáma ezt túllépi, akkor le kell építeni előbb, hogy sebességet is kapj a DXR-nél. Ha persze eleve tudod, hogy ezt be akarod építeni, akkor úgy tervezed a geometriai részletességet, hogy ne legyen túl nagy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Pont most jött ki egy cikk a TechSpot-on az RTX-ről. Link
Elég korrekt írás, leírja, hogy a BFV egy totál mellélövés volt, a SotTR egy felemás valami, de a Metro Exodus és a Control már felvillantja azt, hogy milyen a Ray-Tracing effektek valós használata. Plusz igazából az első év után az RTX nem egy nagy eresztés.
A Control esetében már nem igaz, hogy nagyítóval kell keresni a különbséget. A pipelineban pedig olyan címek jönnek még mindig, mint a Call of Duty Modern Warfare, MechWarrior 5, Cyberpunk 2077, Doom Eternal, és Dying Light 2. Ami azért nem rossz felhozatal.
A konklúzió ott is az, hogy az RTX kártyák önmagukban is rohadt gyorsak, szóval a Ray-Tracing csak egy plusz, amit vagy használsz, vagy nem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg ez hozzájárul, hogy annyira nem lett nagy selling point az RT. Az a baj, hogy durván el lehet ezt cseszni. Hiába sugárkövetés, hiába just works, nagyon sokat számít az implementáció. A Call of Duty Modern Warfare-ben sem valami nagy dolog. Az is inkább csak az fps-t zabálja, de sokkal nem lesznek szebbek tőle az árnyékok, már amelyik szebb lesz.
Itt két dolog kell, hogy ez működjön. Egyrészt a bejárásra vonatkozó kontroll roppant kicsi. Ez alapvetően lefogja a fejlesztői szabadságot, tehát mindenképpen szükség van ennek növelésére. Ez jön is a DXR 1.1-ben. Másrészt kellenek a gyorsabb hardverek, mert addig hiába RT-zel, amíg virtuálisan 3-4 méterig lősz sugarakat, optimális esetben pixelenként egyet, de sokszor csak négy pixelenként egyet, és közben az egész játék dizájnját raszterizációhoz szabod, vagyis az RT effektekkel a jelenetek egy részében jót csinálsz, egy másik részében pedig rosszat. Ez a tipikus baja a Metro Exodusnak. A játék egy részében jól néz ki, egy másik részében pedig nem érted, hogy miért lett sötét az egész, konkrétan nem látod a játékbeli NPC arcát sem, annyira nincs megvilágítva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Nono elfelejtesz jó pár dolgot, amit jensen illetve az Nvidia nyilatkozott az RTX generáció megjöttekor.
Világosan elmondták, hogy az összes demózott játék, lásd TR, BF mind egy utólagos beleimplantált DXR funkciót használnak,pár hónapos fejlesztési munkával egy béta fázisban lévő operációs rendszeren, ami akkor még nem is támogatta hivatalosan az RT-t.
Ráadásul az általad említett BF5 nem is szabványos ,a zöldek által támogatott RT eljárást használ, amit Nvidia segítségével fejlesztettek, hanem egy egyedi maszek eljárást, amit gyorsítottak az RTX kártyákkal Erről pont te magad írtál cikket [link] és erre ezt hozod fel példának?
Egyébként kb fél éve kapta meg az nvidia saját teljes kódját RT re egy közös fejlesztés alapjaiból.Azt mondta az bőrjakós, hogy más lesz a helyzet ha egy játék már a fejlesztés korai stádiumában RT re épül vagy motorikusan támogatni fogja azt. erre az első 2 példa a Metro és a Control,de Metroban a grafikus motor nem új, csak tovább fejlesztett. Ha Controlban valaki azt mondja hogy nem szebb az RT támogatott játék az szerintem hülye vagy vak. de Metroban is észrevehető simán.
Nem hinném hogy rosszabbul működik mint a Resident Evil High Res textúra pakk[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Cathulhu
addikt
Ha az RDNA képességeit kihasználják. Ja, ahhoz kellene RDNA kártya illetve jó 40-50% piaci részesedés, sőt, hogy prioritás legyen, ahhoz inkább 70-80. Addig meg mondhatjuk azt, hogy ha az RTX képességeit kihasználják, akkor mindennek baja lesz, ami nem RDNA. Ugyanazt jelenti, ugyanolyan marginális piaci impakttal. Ha a szponzor elég pénzt ad, akkor optimalizálják, ha nem, akkor senkit se fog érdekelni az RDNA optimalizálás, mint ahogy az RTX sem.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
sutyi^
senior tag
Azt hittem van valami értelmes hírszerűség. Megint mire jövök? A 20 hozzászolásnyi hatvanhatszor lerágott DXR RTX csontokra... fekk.
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BF5 teljesen szabványos. Ott nem igazán az implementációval van probléma, hanem azzal, hogy hülyeséget csinálnak mellette. Az egész DXR lényege az lenne, hogy felejtsük el a fake hatásokat. Például szépen tükrözze vissza mondjuk a tank fémes anyaga a környezetet. Ezt alapvetően az algoritmus megteszi, de valamelyik korszakos zseni a DICE-nál kitalálta, hogy milyen faszántos lenne, ha időközönként egy robbanás visszatükröződne a tankon, és beraktak egy fake robbanáseffektet, amitől a tank folyamatosan villog, még két háztömb között is. Lövésed sincs, hogy mi robban, de látod a semminek a villanását a tankon. Ez egy dizájnbeli döntés, amivel szépen megölték a DXR-nek a lényegét. Enélkül amúgy tök jól működne.
Én alapvetően a BF5 implementációját tartom messze a legjobbnak persze a kamurobbanásokat leszámítva, az egy baromság, de el tudom képzelni, hogy volt egy túlbuzgó gyerek, aki átpréselte a "csúcsszuper", semmitől villanós dizájnötletét valamelyik megbeszélésen. Ha ez nem lenne, akkor tényleg szuper lenne. Viszont alapvetően sok dolgot lehet nagyon jó minőségűre csinálni raszterizálással, valamilyen volumetrikus megoldással, ráadásul sokkal gyorsabban, de reflectionre nincs igazán jó megoldás a sugárkövetésen kívül. A reflection probe talán, de az is zabálja a teljesítményt, tehát ugyanúgy fps killerré válik a raszterizálás is.
(#44218) Pinky Demon: Nincs jelentősége az elterjedésnek, mert az RDNA képességei nem igényelnek direkt támogatást. Egyszerűen csak működnek. Például a mesh shader egy újdonság lesz az új DirectX-ben, amit tud támogatni az AMD az RDNA-val, de nem szükséges számukra, mert úgy működik a hardver, hogy a legacy shadereket képes "surface és primitive" pipeline-ra fordítani. Nem kell hozzá direkt kódot írni, a fordítóban történik meg a trükk, és a hardver úgy van felépítve, hogy el tudja fogadni a legacy kódot, méghozzá az új pipeline-ra konvertálva. Az RDNA-ban egy rakás funkciója el van rejtve a fejlesztők elől, nem kell direkt támogatást írni rá. Ez szándékosan van így csinálva, hogy a beépített újdonságok csak úgy alapból működjenek, ne kelljen várni arra, hogy kihasználják őket.
Ettől függetlenül lesz értelme az RDNA-n is a mesh shadernek, mert azzal csak hatékonyabban használható a hardver, viszont az AMD már korábban is elmondta, hogy egészen nagy kétségeik vannak arra vonatkozóan, hogy a fejlesztők át fognak portolni ~százezer sornyi shader kódot, hogy az új hardvereknek ezt a képességét kihasználják. Sokkal inkább gondolják azt, hogy amíg nincs mindenhol primitive/mesh pipeline-ra támogatás, addig ilyen shadereket nem fognak írni, mert a régi hardvereknek meg szükségesek a legacy shaderek, vagyis dupla minkát kell csinálniuk. Emiatt választották azt az utat az RDNA-val, hogy a legacy shadereket az új pipeline-ra fordítják, és mindezt a fejlesztők elől elrejtve. Például ezért tudja egy Radeon RX 5700 XT az újabb játékokba ütni a Radeon VII-et, mert ugyanazokat a vertex shadereket egy sokkal hatékonyabb pipeline-ba fordítja be, vagyis hiába gyérebb papíron az 5700 XT a Radeon VII-hez viszonyítva, pusztán a háromszögek kivágását elősegító pipeline miatt sokkal kevesebbet számol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz Pécsi gyerek #44221 üzenetére
Ez mar tobb, mint egy honapos hir. Nem siettek el.
Persze az AMD is k*rvara raer, csak tudnam mitol.Most is csak TR bejelentes lesz: https://videocardz.com/newz/amd-to-announce-3rd-gen-ryzen-threadripper-on-november-7th
Amit persze ma kellett volna bejelenteni. Kib*szott kenyelmesere vettek a figurat. Kozben meg a black friday nemsokara jon, meg a karacsonyi roham. Nem kell nekik a penz ugy nez ki.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Komachi tweetje
Burkoltan arra utal, hogy a Navi21 505mm2 lesz.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #44225 üzenetére
Navi 10 = 251mm2
Navi 21 =505 mm2= 2 db navi 10? Dual GPU?[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Petykemano #44224 üzenetére
Ebből következik hogy mikor jelenik meg, milyen áron ?Nem...
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Z10N
veterán
válasz Yutani #44223 üzenetére
Tudod jol, hogy a vasarlokat ez a legkevesbe sem erdekli. Van a polcokon termek vagy nincs. Akkor nem kellett volna 7nm-re ugrani es szenvedni rajta az ellatottsag miatt. Ertem, hogy a cpu elvez prioritast meg ott vannak a konzolok es elvegetalnak rajtuk, a dGPU-t meg elfelejtik.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #44224 üzenetére
Remelhetoleg a 1650S batch-csel egyutt erkezik. Bar ketlem.
Ui: Ezzel a kivarassal az a gyanum, hogy a 1650S lesz az ellenfel ($179 price point-on), nem pedig a 1660S. Mondjuk az utobbival csak arban tudott volna versenyezni, teljesitmenyben nem (oda meg az 590 szint is keves). Pont ma van, hogy egy honapja bejelentettek a semmit es azota semmi. Szoval, ha utokepes lapjuk lenne akkor a 1660S bejelntes utan egybol nyomtak volna az 5500/XT marketing frissitest. Ehhez pedig nem kellet volna ellatottsagi szint se. CSak a nyers teny, hogy majd ez lesz ennyiert. De abszolut nincs effort sehol se.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
A tippem most mar az, hogy: 5500XT $199 es 5500 $179. Ezzel kozre fogva majd a 1650S-t. Alatta marad a Polaris, talan majd egyszer lesz desktop 5300/XT is, addig nyomjak majd a mobil szegmensbe. Az 5600/XT pedig a 1660Ti/1600 ellen ment volna, de a 1660S price drop-pal, mar nem sok mozgastere lenne, ha az 5500XT $199-nel nyit, ezek meg $229 (5600) es $249 (5600XT). Ehhez "olcson" kene adni (ahogy illene) az 5500-t ($149) es az 5500XT-t ($179). Es ezzel a $179 5500XT-vel se lennenek sokkal elorebb az Rx590 price cut utan $190.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
beef
őstag
Szerinted amikor 7nm-re ugrottak a GPU-val tudták, hogy hónapokkal később a bérgyártó megszívatja őket, hogy akkor licitáljatok, ha mégis kell?
Valószínűleg nem prioritás drágán gyártatni kis haszonnal eladható GPU-t.
Ha meg ezeket gyártatná és nem a CPU-kat akkor meg azon menne a síránkozás, hogy miért nem CPU-t gyárt, mikor az jobban kellene
Gondolom ők sem így tervezték. -
Z10N
veterán
Kerlek meselj meg arrol, hogy az Nv-nek miert felelt meg a 12nm? Illetve miert csinalnak olyat a gyartok, peldaul az Intel is, hogy a regi gyartastech-kel csinaljak a kicsi lapkakat tovabbra is. Senki se tiltotta meg nekik. Az Rx590-nel kitesztelt 12nm-t siman nyomhattak volna tovabb. 5700/XT-tol meg mehet a lehuzas a 7nm-ert. Okosan kell tervezni, minden eshetosegre.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
Navi 14 eredeti ára $240 lett volna
5500 ~150
5500xt ~200
5600 jön sz 5500xt és 5700 közé jövőre $270
Samsung?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #44234 üzenetére
Mi Samsung?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #44237 üzenetére
Arról szerintem már tudnánk.
nem tudom mennyire lehetséges egy TSMC non EUV 7 nm gyártásra tervezett Archot átvinni egy másik gyártó 7 nm EUV gyártásra, bár gondolom pénzért minden megoldható.Ha jól tudom a következő gen RDNA már 7 nm+ a TSMC nél, az eddigi pletykák szerint.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #44236 üzenetére
Másképpen nehezen tudom elképzelni ezt a méretet 7 nm-n.
ha csak becsüljük akkor is kb 22 milliárd trranyó a 2080 Ti 18,6 milliárdjához.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
A felvetés arról szól, hogy
- az USA-Kína kereskedelmi háborúzás árt Kínának, főleg a Huaweinek
- a Kínai kormányzat befolyással tud lenni mindenre, ami Taiwanban, azaz a TMSC-ben történik
- itt a lényege: ennek a politikai nyomásnak a hatására a TSMC a Huaweit előbbre sorolja mind az Apple,.mint az AMD igémyeihez képest.
(Igen, itt az az állítás, hogy nem az van, hogy pénz beszél, kutya ugat, hanem hogy a kínai kormány nyomására ad vagy nem.ad több kapacitást a TSMC az AMDnek, illetve cicózik vele, hogy mit milyen nodeon gyártson.
Ezt a politikát a háttérben sejtető állítást némileg alátámasztja az is, hogy a hetekben Trump felől problémaként felmerült, hogy az AMD termékei közül egy sem készül amerikai földön, a TSMC meg nem akar ott üzemet.nyitni)
- a TSMC cicózása az AMD-t nehéz helyzetbe hozza, folyamatosan termékmegjelenéseket kell elhalasztani.
(Valóban, számos alkalommal felröppent, hogy a TSMCnek nincs elég kapacitása? Amit mindig lecsaptak azzal, hogy de vaaan. Csak hát akkor hol vannak a termékek?)
- és a vége: vajon az AMDnek kárt okozó cicózás miatt az AMD át fog-e vinni legalább bizonyos termékeket a samsumghoz, ami ugyan gyengébb node, de olcsóbb, vagy legalább fenntartja-e ezt az opciót ezzel igyekezvén kikényszeríteni a tsmctől a nagyobb 7nm kapacitást.Szóval nyilván nem egyszerű átvinni egy designt, de ha az a kérdés, hogy piacra tudod-e dobni a terméket, vagy csak paperlaunchozol, akkor elgondolkodtató.
Persze itt a kérdés a történetben az, hogy a huawei miatt a kínai korkány valóban tud-e hatást/nyomást.gyakorolni a TSMC amerikai partnereinek juttatott kapacitásra.
Szerintem egy remek elmélet.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Már egy éve gyártanak 350mm2-es lapkákat 7nm-en.
Igaz, ez biztos 7nm+-os, de biztos valami EUV, de hát akkor is legalább 2 éves tömegtermelési tapasztalat fog rendelkezésükre állni.Én nem tartom lehetetlennek.
Az más kérdés, hogy nem lenne-e praktikusabb chipletekkel megoldani?Szerintem egyébként az nvidia is ilyen böszme nagy chipekkel fog megjelenni jövőre. Mármint a csúcs.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
apatyas
Korrektor
válasz Petykemano #44240 üzenetére
Szép elmélet, csak Taiwan rohadtul nem Kína. A taiwaniak eléggé utálják Kínát és függetlennek tekintik magukat. Olyan körökben is, ami display ill silicon industry.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
beef
őstag
-
félisten
válasz Petykemano #44240 üzenetére
Megnézem, de nagyon sok dologgal nem értek egyet. Feltetelezeseken alapul benne szinte az egész. TSMC már hivatalos közleményben cáfolta meg azt, hogy valóban ezt "kérte" volna Trump - USA és a gyartasrol sem volt szó. Persze ettől még lehet, hogy ez van a háttérben, csak nem meriktudják felvallalni.
A Huawei és az Apple mögött AMD kis halacska, egyértelmű szerintem a besorolás ezért lépett Nvidia már hónapokkal előbb és ezért építettek át egy külön gyartosort a Turingnak. Egyszerűen előre terveztek és láttak. AMD nel egy szimpla eltervezesi hiba. Nem vették figyelembe z eroviszonyokat.TSMC nel a prioritás akkor valtozna, ha nem a mobilszegmens adna a termelésuk 80 %át.
Egyre jobban beut a GloFo hiánya is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Petykemano #44241 üzenetére
350 és 550 között nagy eltérés van. Nezd meg az árát. Nvidia pont a méret miatti gyarthatosag és ár miatt van hátrányban, ugya ezt maga az AMD nyilatkozta, hogy ez a legnagyobb utokartyaja a Navi nak, hogy olcsóbb mert kisebb.
Félő, hogy ez egy Radeon 7 szerű kenyszertermek lesz. Erre ad szerintem megerősítést, hogy felroppent a pletyka a 2080 TI superrol és az Ampere elcsusztatasarol. Úgy godoljak elég lesz a Navi 21 ellen a 2080 TI kisebb tuniggal."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Nem állítom, hogy igaz. De egy érdekes elmélet annak feloldására, hogy miért van (miért állítja) a TSMC, hogy van kapacitás és miért tűnik mégis úgy, hogy az AMD kapacitáshiánnyal küzd. (Termékelcsúsztatások)
Egy pár hete kiderült, hogy mennyi az N7 hibasűrűsége: [link]
Az ott megadott hibasűrűséggel (0.09) egy 25x20-as lapka esetén 65%-os lenne a kihozatal. 110-ből közel 70db lenne hibátlan és nyilván a hibásak egy része is értékesíthető.
$10000-os megmunkálási árral számolva mondjuk $100-ra jönne ki egy lapkára.Ugyanezekkel az értékekkel számolva a Radeon 7 $60 körül lehetett volna.
Szerintem nem vállalhatatlan jövő évben, de nyilván ez elsősorban HPC piacra menne, mint az vega 20.
Amúgy szerintem a 2080Ti Super szerintem nem emiatt jön, hanem a Navi12 miatt. Az elvileg egy ~60CU körüli cuccnak kéne lennie kb vega20 mérettel úgy, hogy remélhetőleg eléri a a 2080Ti szintet. Ennek ma már nem kéne gondot jelenteni egy $660-750 árcédula. (és bárcsak inkább $550-600 lene)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz Petykemano #44247 üzenetére
Már csak az árára lennék kíváncsi........
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo
-
Cyrin
addikt
válasz Pécsi gyerek #44248 üzenetére
meg a tényleges fogyasztásra, és ugyanerre a táblázatra 1650S-el.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gaming notebook topik
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Battlefield 3
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Call of Duty: Mobile
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest