Új hozzászólás Aktív témák

  • HavocS

    senior tag

    válasz BullKoxa #6200 üzenetére

    Szia, csak most láttam meg a kérdést, pont az oldal aljára került.

    Szóval a lényeg, jelenleg a játékok bizonyos százalékában még mindig az egyszálas teljesítmény a mérvadó (Blizzard címek például, de akár ott a Grim Dawn is, igaz az a 11 éves Titan Quest engine-re épül úgyhogy nem meglepő) ahol elvitathatatlanul a Kaby Lake (intel 7xxx széria) a nyerő olyan szinten, hogy nem ritka, hogy egy i3-7100 több FPS-t hoz mint egy Ryzen 1800X. Tetszik nem tetszik ezt a Ryzen fanoknak is figyelembe kell venni.

    Viszont ami nagyon nem mindegy, hogy az ilyen összehasonlító tesztekben 90%-ban 80-100+ FPS-ekről beszélünk. Mivel a többségnek 60 Hz-es monitorja van, ezért a 60 FPS felett legyártott képkockák gyakorlatilag csak plusz villanyszámla és fűtés, azt a kevés játékot leszámítva ahol az engine lett úgy megírva, hogy minél több FPS, annál messzebbre ugrasz, lásd quake3 (de ott meg már egy Athlon XP 1800+-szal 512 MB RAM-mal megvolt a 125 FPS szóval...). Ezért is szoktuk kérdezni ilyenkor, hogy van 144 Hz-es monitor? Mert ha igen, ott előfordulhat, hogy egy 7700k vagy akár egy 4 szálas 7600k is jobb választás lehet, főleg ha valaki kifejezetten olyan játékkal játszik aminek nem kell 2 szálnál több.

    Viszont ennek hamarosan vége, a DX12 már most a többszálúsításra van kihegyezve, az intel is hamarosan megjelenik a 6 magos (12 szálas) procikkal, innentől pedig meredek emelkedésbe kezdhet a többszálúsítás játékok terén is. Ráadásul az intel 1151-es platformjának meg vannak számlálva a napjai, még egy processzorgenerációt ígérnek rá, aztán ismét socketváltás, hiába marad DDR4 alapú, ezzel szemben az AMD ígérete szerint a Socket AM4-gyel hosszú távra terveznek, valószínűleg a DDR5 elterjedéséig bele fognak menni az újabb procik is, ami azért sokat jelent.

Új hozzászólás Aktív témák