Új hozzászólás Aktív témák

  • hackeeeee

    Jómunkásember

    válasz YAKEN #38290 üzenetére

    A kell, és a ki hogy jár el az nem teljesen ugyan az.

    Meg kell nézni, hogy mit ír az erre hatályos jogszabály, és úgy kell eljárni.

    Ő, ha nem tudja ugyan olyanra cserélni, nem bukó, hanem egyeztethettek másról.
    Idézek:

    Ha egy hibás terméket a kereskedő többszöri javítási kísérlet után javíthatatlannak minősít, előfordulhat, hogy nem lesz hajlandó a cserére vagy a fogyasztói szerződéstől való elállásra (azaz a vételár visszafizetésére), és kötelező jelleggel a hibás termék eredeti vételárának levásárlását ajánlja fel.Ez a hatályos jogszabályok értelmében jogszerűtlen, a vásárlót nem lehet erre kötelezni, és így a számára biztosított szavatossági jogok gyakorlásáról lemondatni.Természetesen bármelyik kereskedő megteheti azt, hogy a törvényben meghatározott lehetőségeken felül felkínálja a vásárlónak a szabad akaratból történő levásárlás lehetőségét, de kötelezni nem kötelezheti erre.

    Ez olyan mint a 3 napos móka.. Azt is sokan azt hiszik, hogy az mindenhol van, közben az bizony nagyon nem úgy van.

    Ezeken felül:

    Az esetek döntő többségében persze minden gond nélkül lezajlik a javítás vagy csere folyamata, de biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek a nővére második unokatestvérének a sógorának a legfiatalabb húga már legalább 3 hónapja küzd egy hibás, akciósan “mikor, ha nem most” áron vásárolt, aztán rövid időn belül működésképtelenné váló elektronikai eszköz megjavításáért vagy kicseréléséért. (I)Sőt, még az is lehet, hogy a harmadik sikertelen javítási kísérlet után már a visszakapni remélt vételár újbóli elköltésén gondolkozik szabad perceiben – mit sem sejtve arról, hogy ezt javarészt a kereskedő vagy gyártó jóindulatán, nem a hatályos törvényeken múlik.(/I)

    [ Szerkesztve ]

    Véleményem szubjektív...

Új hozzászólás Aktív témák