Új hozzászólás Aktív témák
-
eastone1
senior tag
Neked mi a meglátásod, a kaveri elegendő lesz egy R9 270X, R9 280X meghajtására, cpu limit nélkül? " Minden" topikban mást mondanak. Már nem lehet tudni csak részrehajlás miatt keveslik az apu-t, athlon- t vagy nem ismeri, nem ért hozzá.
leviske nem sietek, a konfig egy része már papiron.
A procin vacillálok. Bár eddig is elvoltam az apuval, de most vennék egy R9 270X et esetleg 280x et, de mindenki mást mond a szükséges processzorral kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ezek az AIDA eredmények biztos újdonság erejével hatnak számodra. Most látom, hogy ezek több hetes grafikonok.
Azt egyébként jól vettem észre, hogy a Kaveriben a késleltetés majdnem duplázódik tuningnál, míg a Trinity esetében szinte nem is változik? Ez miért van?
(#101) Menthirist: Mármint az ASUS? Annak fényében, hogy a ROG oldalukon született blogbejegyzés a Kaveriről, engem nem lepne meg, ha jönne majd egy FM2+ ROG lap is.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
És ez kb mekkora valós sávszélesség-csökkenést okoz? Vagy amiket kijelez a program, azokba már a késleltetés bele van számolva? (Nem értek hozzá, de érdekel. )
MÁS:
Összeszedtem pár lap fontosabb adatait, ha esetleg valakinek jól jön.
ASRock FM2A88X-ITX+ | 4+2 VRM | mini-ITX [iPon]
ASRock FM2A88M Extreme4+ | 4+2 VRM | mATX [iPon]
ASRock FM2A88X Extreme6+ | 8+2 DIGI VRM | ATX (+Purity Sound) [iPon]
ASRock Fatal1ty FM2A88X+ Killer | 8+2 DIGI VRM | ATX (+Purity Sound & Killer™ E2200) [iPon]ASUS A88XM-PLUS | 4+2 DIGI VRM | mATX [iPon]
ASUS A88X-PLUS | 4+2 DIGI VRM | ATX
ASUS A88X-PRO | 6+2 DIGI VRM | ATXGigabyte GA-F2A88XN-WIFI | 4+2 DIGI VRM | mini-ITX (+ 802.11ac) [iPon]
Gigabyte F2A88XM-D3H | 4+2 VRM | mATX [iPon]
Gigabyte F2A88X-D3H | 4+2 VRM | ATX [iPon]
Gigabyte G1.Sniper A88X | 4+2 VRM | ATX (+ AMP-UP & OP-AMP) [iPon]
Gigabyte F2A88X-UP4 | 6+2 DIGI VRM | ATXMSI A88XI | 4+1 VRM | mini-ITX (+ 802.11ac)
MSI A88XM Gaming | 4+2 VRM | mATX (+ Killer NIC & MSI Audio Boost)
MSI A88X-G43 | 4+2 VRM | ATX
MSI A88X-G45 Gaming | 6+2 VRM | ATX (+ Killer NIC & MSI Audio Boost)Jó pár lapot kihagytam tudom, de csak pár emlegetett kategóriából szedtem össze 1-1 darabot. Gigabyte-nál azért linkeltem többet, mert jelenleg ők is vannak a legtöbb alaplappal jelen (meg hát tanulságos az összehasonlítás).
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Ezt nem teljesen értem. Régebben a DDR3 teszteknél pont azt méregették, hogy mennyivel nő a sávszélesség, ha CL11 helyett CL9-es memóriát használ az ember azonos órajel mellett. Vagy ez meg megint egy más téma, aminek az L2 cache-hez köze sincs?
Így, hogy magasabb a késleltetés tuning mellett, mit befolyásol végül is? Lassul pl WinRAR alatt?
-
leviske
veterán
Az Anandtech-féle kiírásokat nem teljesen értem. WinRAR alatt miért az IGP-k neve van kiemelve és a processzorok neve a háttérben? Mintha pepitában azt akarnák sugallni, hogy az Intel HD vackok erősebbek.
Az meg, hogy az Iris Pro-t sikerült játékok alatt győztesként kihozni... bennem némi kétségeket szül.Hogy a HWCN-en a korrektség jegyében GeForce-ot raktak a rendszerbe (megspékelve DX9-ben futtatott játékokkal), nehogy "negatívan" beleszóljon a még ki sem adott Mantle, arra már nem is tudok mit reagálni.
Mindenesetre a Mantle/BF4 nélkül ezek számomra egyszerűen nem eredmények, mert ilyesmit is vártam DX alatt.
(#114) Menthirist: Pedig Fiery már jó rég lenyugtatott mindenkit Kaveri témában, hogy CPU erőben ne várjunk semmit. Ez a rendszer játékra lett szánva, azon belül is a Mantle alapú játékokra. Azokból egyelőre egy kerek semmit kaptunk.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
Azért beletelhetett egy kis munkába így elírni.
Az viszont sajna engem nem érdekel, hogy DX alatt mennyire pörög. Pláne a tesztelt DX9 alatt... Nem DX9-es játékok miatt tervezem a gépfrissítést, mert amíg a BF3 elfut lazán a mostani gépen, addig a DX9/10 korszak maradványai se jelenthetnek gondot.
Nekem Battlefield 4, Mass Effect Next, Dragon Age 3, Titanfall, Withcer 3 és esetleg Thief alatt nyújtson jó teljesítményt, ott is elsősorban dGPU mellett. Ezek közül két cím van, amikkel kapcsolatban a Gaming Evolved program nem merült fel, de a konzolok végett így is lehet reménykedni. -
dezz
nagyúr
Köszi! Nincs róla valami infó, hogy pl. az x264 fejlesztői tervezik-e kihasználni az IGP-t? Mondjuk esetükben a legoptimálisabb eredményt valószínűleg HSA alapon lehet elérni. Bár az nem fut Intelen, de az ilyesmi őket eddig sem zavarta, mindenből megpróbálják a legjobbat kihozni. Gondolom, lesz HSA-s és OpenCL-es változat is.
(#165) Vartanus: Ez így van és természetesen nem is csak a számok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
leviske
veterán
"Kiveve, ha a jatek csak 1 GPU-t tamogat"
Amiből rengeteg lesz, elvégre egy olyan megoldásról beszélünk, aminek a támogatása nem feltételezi az AMD partneri viszonyt, amiből következne a full platformtámogatás, ami a fejlesztőknek is érdeke."Remelem, igy akartad irni"
Nope. De forrást dobhatsz. -
leviske
veterán
A Mantle API a játékok irányába már egy egységesen kihasználható hardverként prezentálja a különálló eszközöket. Vagyis nekem ez rémlik. Nyilván nem arra gondoltam, hogy egy olyan megoldás, ami közelebb lép a konkrét hardverekhez, nem fogja érzékelni, hogy 1/2/8 GPU van a rendszerben. Ha ez nem így van, akkor sikerült nagyjából hatszorosára emelnem a felesleges hozzászólások számát a topikban és maradjunk ennyiben.
(#262) stratova: Nem teljesen értem, hogy az Adobe cuccban OpenCL alatt miért lassul mindegyik processzor. Így akkor tök felesleges volt beleépíteni.
MÁS: Visszanézegetve a bit-tech tesztjét, a 7600-as sem tűnik annyira elveszettnek.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Ezzel nem mondtál újat, mint ahogy most én sem: manapság a kóderek igen kis része dolgozik asm-ben. És nem, nem csak a pengeség hiánya miatt, vannak más szempontok is.
Én is mindig is jobban szerettem az asm-et, de van egy nagy hibája: egy adott ISA-hoz (ezzel együtt pedig legtöbbször egy adott hw platformhoz) köt. Ez egy nem elhanyagolható szempont a programozási szintek és nyelvek közötti választásban. Azt is hozzátenném, hogy nagyobb odafigyelést igényel, fárasztóbb, nem lehet vele/benne ugyanolyan gyorsan dolgozni.
Feltételezem, a kód nagy része nálatok is C(++) és csak a teszt-rutinok készülnek asm-ben, azaz az összes kód apró töredéke. Egy összetett műveletek, algoritmusok tömkelegét alkalmazó program esetén más lenne az arány.
Megjegyzem, tudomásom szerint HSA alapon lehet közvetlenül HSAIL-ben is kódolni, ami egy virtuális ISA. Azaz, lényegében úgy lehet asm-ben dolgozni, hogy közben nem leszünk egy adott hw-hez kötve. Ez azért nem semmi.
-
#25954560
törölt tag
csak kozbeszurom: most portolok valamit x86_64-rol arm v7-re. egyszeruen baromsag volt kitalalnom h megcsinalom nem eleg h 64bitrol vissza kell hergelni mindent 32-re, de tele vagyunk inline intel asm-mel. azt hiszem, megvarom az a53/a57-et. akkor legalabb a problemak egy kicsi hanyada megoldodik. szoval szep es jo az assembly es szigoruan teljesitmeny-orientalt dolgokkal foglalkozunk, tehat gyakorlatilag megkerulhetetlen is, de most csak 'pain in the ass' ahogy azt a muvelt orosz mondana.
szinten nagyon off: rengeteg leiras meg eloadas van a neten, de ti mar valoszinuleg tapasztalatbol beszeltek: gpu programozast melyik forrasbol lehet konnyen tanulni? tehat az eleje szajbaragos, a vege meg hasznos.
-
-
#25954560
törölt tag
-
dezz
nagyúr
-
dezz
nagyúr
"kiveve persze ha az R&D koltsegeket is belevesszuk a kepletbe."
Az Intel által önállóan végzett, világelsőséget adó gyártástechnológiai fejlesztésekre költött dollármilliárdok miért is számítanának... Azokat is vissza kell ám termelni. Szerves része az árnak.
Elvileg nem sokára sima C++ kódot is lehet majd fordítani GPU-kra. A LINPACK esetén tudtommal nem egy fix forrást kell fordítani, hanem saját kódot is lehet írni, akár OpenCL-ben, akár más.
"olyan alkalmazasbol eleg keves van, ami aggregaltan hajtja ki az FPU-t es az iGPU-t is, egyszerre. En pl. egy ilyet sem ismerek"
És ez nem igazán kedvez a Haswell kiegyenlített FPU-iGPU teljesítményének... Nos, igen, a programok vagy a CPU-ra támaszkodnak, vagy a GPU-ra. Ezért így merül fel a kérdés: 433 GFLOPS vs. 735 GFLOPS, illetve dGPU esetén akár több TFLOPS.
-
leviske
veterán
Az nVidia-t nem hiszem, hogy érdemes belekeverni a dologba, mert a másik topikban most kapott válaszból azt tudom leszűrni, hogy nekik szimplán 0% esélyük van AVX-512-t használni valaha is, így esetleg belekergetni az AMD-t annak a használatába, nem volna feltétlenül okos döntés. Emellett a HSA megtagadásával egyszerűen kiszorítják magukat Androidból, ha a Google tényleg csak a HSA formájában fogja engedélyezni az OpenCL használatát.
-
korcsi
veterán
"Haswell Core i7-4770: x86 FPU = 433 GFLOPS"
Itt nagyon más számok vannak (meg máshol is), ennek mi az oka?
Az elméleti maximális CPU számítási teljesítmény azt nem úgy kell számolni, magonként egy 256 bites végrehajtó van (8 flops) szorozva az órajellel, Az nálam 8*4*3,5G=112Gflops. i5-3550-em 3,7GHz-en 100 felett teljesített linx alatt, bár lehet az rosszul tesztel.
[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
dezz
nagyúr
Elég sok procit kell eladni ahhoz, hogy visszahozzák a ~2 évente elköltött dollármilliárdokat. A másik oldalon a GloFo és a TSMC maga finanszírozza a gyártástechnológiai fejlesztéseket és gyár(át)építéseket. Persze megkéri a gyártás árát, de nem egyedül az AMD-n kell visszahozniuk ezeket a költségeket.
-
lenox
veterán
Ez miert kell igy legyen? Azt hittem azt benchmarkolja, hogy milyen gyorsan tudja olvasni a gpu a memoriat, tehat pl. egy reduction eseten, iraskor meg mondjuk milyen gyorsan irja tele 0-val. Miert erdekes az, hogy milyen gyorsan tolja at a pcie buszon, amikor pl. valamilyen statisztikat csinalna az ember a videomemben levo adatokon (amikor is vegig kell oket olvasni).
#297 Koszi, azert mar egy ideje ismerkedem vele.
[ Szerkesztve ]
-
korcsi
veterán
A flop az egyszeres pontosságra vonatkozik, tehát 32 bites lebegőpontos számokról beszélünk, 1 mag 32 flops-al az 1024 bites adatokat jelent akkor?
Bocsi nem áll szándékomban értetlenkedni, csak megakadt a szemem a számokon.
A linkelt cikkben nekem úgy tűnik AVX2-t használtak ami elvileg tudja az FMA-t.
[ Szerkesztve ]
referencia 5700(XT) plexi ARGB-s blokk eladó!
-
Fiery
veterán
-
dergander
addikt
Akkor jó ha nemcsak én vettem észre ezt.. Érdekesnek találom,azért én CPU fronton azért jóval nagyon előrelépést vártam a Richlandől,viszont egyenlőre,a Richland erősebbnek tünk,vajon miért?
A biosba már pörgettem mindent de semmi,a Queen pontszámok se úgy nőnek ahogy kellene...kicsit furcsa,mondjuk amennyibe kerül azért az ember elvárja hogy teljesítse túl a 6800k-t -
lenox
veterán
Arra nincs direktben lehetoseg, hogy kifillezz egy blokkot egy adott device (CPU vagy GPU) segitsegevel.
Termeszetesen kell hozza kernelt irni. De a cpu read es write eseteben is kell hozza kodot irni, ugyhogy ez nem kulonleges. De ertem, nem tartjatok lenyegesnek. Amugy van clEnqueueFillBuffer, de meg nem probaltam, de erre van.
Nagyon is erdekes, hiszen pl. innen tudhatod, hogy ha PCIe 3.0 videokartyad van, akkor valoban PCIe 3.0 modban mukodik-e.
Jo, csak kb. ugyanazt fogja adni akkor is, ha 100 GB/sec-es vagy 300 GB/sec-es kartyad van.
Na igen, csakhogy a GPGPU-s temanak pont az a lenyege, hogy nem olvasod vegig oket Legalabbis nem linearisan
Termeszetesen, mar a leggagyibb parallel reduction peldakban is ott van, hogy hogy kell.
Sokkal fontosabb pl. hogy milyen gyakran es mennyi adatot masolgatsz a PCIe csatolon at
Sajat tapasztalatom nem ezt mutatja, de pl. az nv se nagyon igyekezett, hogy pcie 3.0-ra valtson a teslak eseteben, szoval mas se igy gondolja, pedig adta volna magat, hogy a k20-at pcie 3-mal adjak ki, de nem. Nyilvan van olyan feladat, ahol ez fontos, meg van olyan, ahol a memory bandwidth. Persze nyilvan a copy is meri a memory bandwidth-t. Meg amugy amig transzferalsz addig a gpu tud szamolni, szoval el lehet fedni ezt, sot quadroknal pl. egyszerre lehet fel es le masolni es kozben szamolni, szoval van technika, amivel lehet csokkenteni a pcie bandwidth jelentoseget.
Na mindenesetre fura, szoval akkor a gpu mem read az valojaban azt jelenti, hogy a cpu oldalarol milyen gyorsan lehet a gpu memoriat olvasni. -
stratova
veterán
No, nem száll fel végre az a kis helikopter?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem annyira gyanús. Dan Baker és Johan Andersson az iparág vezető szakemberei. Nekik ez gyerekjáték. Az lenne a lényeges adat, ha nem zsenik által implementált kód időigényét néznék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A két motort elnézve ez reális. A Nitrous eleve nem tartalmaz sok durva effektet, tehát abban könnyű beépíteni. Lényegében a rendert megírod, ráadod a gyújtást és nézed, ahogy megy.
A Frostbite 3-ba nehezebb lehetett, de a PS4-en használt algoritmusokat át lehet menteni, ami biztos segített az időigény csökkentésében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Stonerice
őstag
Kérhetnék valakitől egy Most Wanted 2012 pillanatképet 7850K-val és valami erősebb AMD vga-val HD7850, 7870?
Elvileg akármilyen vga megteszi ami nincs kihajtva ezen a ponton
Fullhd minden beállítás ON vagy HIGH/MAX! AZ i3-2100 al szeretném összehasonlítani. A játék erősen PhysX-es és érdekelne mennyit bír kihajtani.
OC-val is érdekelne.
Rakom a képet melyik helyen vagyok rá kíváncsi..Itt a kép. FPS és GPU használat is látszóódjon ha lehet...
Butitott i7-es eredmény van a képen, i3 al 32fps született.
Aki nem találja meg a játékban ezt a pontot, annak segítek . Úgyanígy kellene beállni. A kocsi mögött egy Fémből megmunkált földgömb van![ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
Új hozzászólás Aktív témák
AMD "Kaveri" APU topik
- FM2+ tokozás
- Négy vagy két mag
- Integrált DX11.2 Radeon GPU
- Integrált PCIe 3.0 vezérlő
- DDR3-2133 RAM támogatás
- HSA / Mantle / TrueAudio
- Szorzózármentes "K" modellek
* Kaveri (Steamroller & GCN):
AMD Ax-7xx0
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
- PROFESSZIONÁLIS Delid / Relid AMD Ryzen Processzorokhoz, garantált minőségben! (CSAK AM5!)
- Beszámítás! Intel Core i3 9100 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X - ÉRTÉKELÉSRE VÁR
- A legolcsóbb! Új bontatlan, dobozos, számlás, garanciális i9 13900K CPU akció!