Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz leviske #265 üzenetére

    Pont ez az, hogy a Mantle ugy fogja mutatni az applikaciok fele a GPU-kat, ahogy azok fizikailag ott vannak a gepben. Ha 1 dGPU-d van, akkor 1 db GPU-nak mutatja; ha 1 iGPU-d van meg egy 2 GPU-s videokartyad (pl. HD7990), akkor 3 db GPU-nak. Az applikacio feladata lesz ezt menedzselni.

    "Nem teljesen értem, hogy az Adobe cuccban OpenCL alatt miért lassul mindegyik processzor. Így akkor tök felesleges volt beleépíteni"

    Ez a szep az OpenCL-ben :) Sokat tud hozni, de lehet sz**ni is vele gazdagon, ha nem megfeleloen implementaljak, vagy ha a szoftver keszitoje belefut egy nyomoronc video driver (pontosabban OpenCL compiler) bugba :W Ezert sem feltetlenul annyira jo otlet ez az egesz HSA ize: legalabb annyi fejfajast hoz, mint amennyi teljesitmenyt lehet vele nyerni potencialisan.

    Egy nativ x86 (vagy akár ARM) kodnal ha mondjuk a C++ fordito, amit hasznalsz jol mukodik es jo kodot fordit, akkor leforditod a forraskodot egy kesz binarisra (pl. AKARMI.EXE), es utana nem vagy kiteve a drivereknek (kiveve persze ha mondjuk Direct3D-t hasznalsz). HSA/OpenCL eseteben viszont megirod a forraskodot, majd ha az on-the-fly forditasra szavazol (arra erdemes egyebkent), akkor a video driver irojaban meg kell biznod annyira, hogy az majd a program futasa kozben az epp telepitett video driver segitsegevel megfelelo, stabil es gyors binarist fog a programod szamara forditani. A jelenlegi HSA implementacionak is pont ez a legnagyobb problemaja: me'g nem ert meg annyira a fordito, hogy ugyanazt a sebesseget es stabilitast tudja biztositani, amit az AMD regi (OpenCL 1.x / APP SDK) forditoja.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz leviske #265 üzenetére

    Éppen a DX - mint high level API - próbálja elfedni a programok elől a valós HW-t. A Mantle egy low(er) level API, ami többet mutat meg a HW-ből és közvetlenebb hozzáférést biztosít, eztáltal teszi lehetővé a jobb HW-kihasználást.

    Nagyon nem lenne optimális, ha bizonyos dolgok az IGP-n kerülnének megvalósításra, amikhez jobban passzolna a dGPU, és fordítva (az egyiknek nagy memóriasávszél áll a rendelkezésére, viszont távol van a CPU-tól, a másiknál meg éppen ellenkezőleg) - és erre nem lenne befolyása a programozónak. A Mantle-vel nem kevesebb, hanem több befolyása van a programozónak arra, mi hogyan történjen!

    (#266) Fiery: Ez most kb. olyan, mintha azt magyaráznád, hogy egy dolog, hogy gyorsabb a repülő az autónál, de lezuhanhat, ezért mennyivel jobb is az autó valójában. :U

Új hozzászólás Aktív témák