Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz Pityu. #18049 üzenetére

    Csúsztatsz! Azon, hogy az esküvői fotó milyen minőségű lesz, semmi nem áll vagy bukik. Legtöbb esetben nézegetik egy darabig, aztán el lesz süllyesztve a fiók mélyére, és tovább soha senkit nem érdekel. Ilyen szempontból tényleg lényegtelen, hogy ki (és hogyan) nyomkodja a masinát. Minimális tudással bárki megfelelő képeket komponálhat, ehhez a témához pont ugyanannyira nem kell művészi koncepció, ahogyan a lagziba „zenésznek” sem a konzervatóriumot végzett zenetanárt, hanem egy szórakoztatóipari, 0 zenei tudású zenebohócot hívnak. Táncikálni részegen az is megteszi.

    Ellenben ha egy többszázezres, estenként milliós forgalmú üzlet hirdetéséről szól a kérdés, akkor már más a leányzó fekvése. Nem tudom, miért nem lehet ezt megérteni. Az, hogy egy fotó megfelelő-e vagy sem, az szubjektív kérdés. Van, akinek tetszik van, akinek nem. Az viszont, hogy egy reklámot hányan olvastak el, vagy nem olvastak el, nagyon pontosan lehet mérni. És már egy potenciális vevő elmaradása is többszázezres tétel, ha komplett számítógépről beszélünk (ugye, még mindig arról beszélünk, nem tereljük a témát?!). Látszik, hogy te nem vagy érintve a témában, csak kibicelsz itten.

    Harmadsorban pedig figyelmen kívül hagyod azt a tényezőt, amiről ViZion írt. Tele van az ország professzionálisan képzett grafikusokkal, tipográfusokkal és reklámszakemberekkel. Itt a fórumban hányan osztogatjuk ingyen a jótanácsokat? 5-en? 6-an? Kábé ennyien alkotjuk a topic kemény magját (magam is beleszámolva – ha nem haragszol meg érte). Simán megtehetnénk, hogy nem tartunk fenn ilyen helyeket, aztán lehetne a dilettánsoknak egymás között brainstormingolni, hogy kitalálják, mi a megfelelő eljárás. Ellenben mi itt vagyunk, ingyen bocsájtjuk a többiek rendelkezésére a tapasztalatainkat, mondhatni önzetlenül. Csak azért, hogy jobbá tegyük a világot, vagy javítsunk egy kicsit a szakma megítélésén. Mert azt látjuk, hogy tele van a világ rosszabbnál-rosszabb, önjelöltek által megszerkesztett reklámokkal, hirdetésekkel, ízlésromboló kiadványokkal, és közösségi portálokon keringő képekkel, és az emberekben az rögzül, ami hibás. Félreértés ne essék! – mi nem a mindenkori divatot kívánjuk diktálni. Az emberi figyelem felkeltésének vannak jól bevált és évszázadok óta működő szabályai (az 1800-as években kezdődött el a reklámok és a mai hirdetési formák kialakulni). A bőréből senki nem tud kibújni, hiszen mind emberek vagyunk, nagyjából ugyanazokkal az ösztönökkel, és érzékszervekkel. Tudjuk, hogy mivel lehet a figyelmet megragadni, formákkal, elrendezéssel, rendszerezéssel, színekkel stb. Ha nem tudatosan tervezünk, nem fogunk célt érni, ha pedig tudatosan, akkor annak ellenére is célt érünk, ha valaki kézzel-lábbal tiltakozik ellene. Merthogy saját elmondása szerint őrá nem hat a reklám. Dehogynem! Egy jól szerkesztett anyag láttán senki nem tudja megállni, hogy el ne olvassa, ahogyan semmilyen macska se tudja megállni, hogy rá ne vesse magát a madzagra, amit rángatni kezdesz az orra előtt. Ilyen a természete, nem képes felülkerekedni rajta.

    Senki sem akadályoz meg, hogy tanulj, fejleszd a képességeidet, és elhelyezkedj a szakmában. (Mert ez egy szakma, ugye...) Sőt, itt vagyunk, és segítünk benne. De mindenféle szakmai ismeret nélkül bármilyen folyamatba belekotyogni, az okoskodás, az ostor pedig rajtunk (szakembereken) csattan végül, nem rajtad, aki csak a pálya szélén állsz, és onnan ordibálsz befelé, hogy „pfúj, pfúj, abcúg!” Mivel te nem ebből élsz, büntetlenül megteheted. De mi igen, és nekünk nem jön jól a demoralizálás. Tehát kibicnek kuss, pofa lapos!

    És továbbra is kéretik a témát a Tervező és alkalmazott grafikai beszélgetős topicba áthelyezni, azért van! Most linkelem az utóbbi két nap alatt harmadjára. Látod? Egy ennyire egyszerű dolgot nem vagy képes megérteni, nem tudod, vagy nem akarod tudni, minek hol a helye. Egyszerű emberek egyszerű gondolkodására vall.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák